آموزش نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی در خانه

رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

آموزش نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی در خانه

نوشته admin

یکی از دغدغه های اشخاصی که کلاه گیس مصنوعی استفاده می کنند رنگ و ظاهر کلاه گیسشان است. آن ها میخواهند بدانند آیا موهای این کلاه گیس ها رنگ میشود یا نه؟ اگر میشوند نحوه رنگ کردنشان چگونه است؟ آیا مشابه رنگ کردن کلاه گیس طبیعی است؟ ما در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی را به شما خوانندگان عزیز آموزش می دهیم. پس حتما تا انتها و با دقت مقاله را مطالعه بفرمایید.

چه نوع کلاه گیس مصنوعی را می توان رنگ کرد؟

چه نوع کلاه گیس مصنوعی را می توان رنگ کرد؟

در اکثر موارد، می توان کلاه گیس های مصنوعی را رنگ کرد. با این حال، برخی از انواع کلاه گیس های مصنوعی، مانند کلاه گیس های ساخته شده از الیاف بسیار نازک یا کلاه گیس هایی که دارای تزئینات یا بافت های خاصی هستند، ممکن است رنگ پذیری کمتری داشته باشند.

قبل از رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی چه باید کرد؟

قبل از رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی، باید چند کار مقدماتی را انجام دهید:

  • دستکش های لاستیکی بپوشید. رنگ مو می تواند به پوست شما آسیب برساند، بنابراین حتماً قبل از شروع کار دستکش بپوشید.
  • یک فضای باز و تهویه دار پیدا کنید. بوی رنگ مو می تواند قوی باشد، بنابراین بهتر است در فضایی باز و تهویه دار کار کنید.
  • کلاه گیس را بشویید. قبل از رنگ کردن کلاه گیس، باید آن را با شامپو و نرم کننده بشویید تا هرگونه آلودگی یا چربی از بین برود.
  • کلاه گیس را خشک کنید. کلاه گیس باید کاملاً خشک باشد تا رنگ به آن به خوبی بچسبد.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن موی مصنوعی در خانه

برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی در خانه، به ابزارها و مواد زیر نیاز دارید:

  • رنگ موی مخصوص کلاه گیس مصنوعی
  • اکسیدان
  • دستکش
  • کلاه پلاستیکی
  • حوله

نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی با رنگ مو

نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی با رنگ مو

آرایشگران و متخصصان مو بر این عقیده هستند که برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی به هیچ عنوان نباید از رنگ موی معمولی برای موهای انسانی استفاده کرد. زیرا باعث وارد شدن آسیب و در نهایت خراب شدن آن ها می شود. برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی یا روشن تر کردن آن روش های زیادی به جز رنگ موی معمولی وجود دارد و به هیچ عنوان نباید فکر کرد که این کلاه ها مشابه کلاه گیس های طبیعی یا شیمی درمانی رنگ میشوند.

نکته اول:

برای اینکه بتوان کلاه گیس های مصنوعی را رنگ کرد باید حتما رشته موهای آن به رنگ روشن باشند. زیرا رنگ های تیره به ما اجازه نمی دهند که رنگ مد نظرمان را اعمال کنیم یا خودش را نشان دهد. برای این منظور رنگ کلاه گیس حتما باید روشن باشد. مثلا سفید، نقره ای، بلوند و ….

نکته دوم:

موی مصنوعی معمولا با کمک الکل و جوهر رنگ می شود. یعنی ما باید این دو را ترکیب کرده و در نهایت رنگ مو کلاه گیس روشن و زیبایی به کلاه گیس اعمال کنیم.

رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

قدم اول: درست کردن رنگ موی کلاه گیس

اولین قدم ساختن و آماده کردن رنگ است. همان طور که گفته شد شما باید از رنگ جوهر برای رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی خودتان استفاده کنید. می توانید رنگ را در فروشگاه های بزرگ و یا جاهایی که لوازم آرایشی می فروشند تهیه کنید. بعد از پیدا کردن مغازه، رنگ جوهری که مد نظرتان است را خریداری کنید.

اضافه کردن الکل به جوهر

جوهر خریداری شده را درون یک ظرف اسپری رنگ مو مصنوعی یا افشانه بریزید. می توانید از ظرف اسپری های استفاده شده کمک بگیرید و یا اینکه افشانه مخصوص آرایشگری خریداری کنید. اگر در خانه اسپری شیشه پاک کن دارید می توانید مایع آن را خالی کرده و از ظرف آن استفاده کنید.

نسبت الکل به جوهر

سپس به افشانه حاوی جوهر، مقداری الکل اضافه کنید. (الکلی که برای شستشوی دست ها یا صد عفونی کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.). میزان الکی که به جوهر  اضافه می کنید بستگی به این دارد که چقدر می خواهید رنگ کلاه گیس روشن باشد. هرچه الکل بیش تری بریزید رنگ روشن تر و هرچه کمتر، رنگ غلیظ تر  می شود. اما بهتر است به نسبت ۱ به یک الکل را به  جوهر اضافه کنید. در پایان این مرحله رنگ موی کلاه گیس شما آماده است.

قدم دوم: رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

  • حالا که الکل را به نسبت مد نظر به جوهر اضافه کرده اید، رنگ شما آماده است. و تنها مانده که به کلاه گیس اعمال کنید. برای این کار یک پایه برای کلاه گیس درست کنید تا کلاه را روی آن قرار داده و اقدام به رنگ کردنش کنید. اگر برایتان مقدور است در حیاط خانه این کار را انجام دهید اگر نه، در محلی مثل حمام این کار را انجام دهید. دستکش دست کنید و با فاصله کمی روبروی کلاه گیس قرار بگیرید.
  • با دست بخش های مختلف موها را بگیرید و رنگ را به آرامی روی دسته برداشته شده اسپری کنید. به همین شکل تمام رشته موها را اسپری کنید. رنگ را تنها به روی موها اعمال نکنید، بلکه شما باید زیر موها را نیز رنگ کنید. حدود دو تا ۳ دقیقه اسپری کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید همه موها رنگ شده اند. یک بار دیگر همین روند را انجام دهید.
  • قبل از اینکه کلاه گیس را خشک کنید با کمک یک برس کل موها را شانه کنید سپس وارد مرحله بعد شوید.
رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

قدم سوم: شستن کلاه گیس و خشک کردن آن

اکنون کار رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی به اتمام رسیده و باید آن را خشک کنید. یک جای امن پیدا کنید که ترجیحا در معرض نور خورشید باشد تا کلاه گیس خیلی زودتر خشک شود. البته بسته به اینکه چقدر آن را رنگ کرده اید ممکن است کمی طول بکشد تا کلاه گیس کاملا خشک شود. زمانی که فکر کردید خشک شده، تمام بخش های آن را چک کنید تا مطمئن شودی جایی از آن هنوز خیس نباشد.

سپس کلاه گیس رنگ شده را داخل سینگ قرار داده و شیر آب سرد را باز کنید. اجازه دهید تمام بخش های کلاه گیس کاملا خیس بخورد. تا زمانی که کلاه گیس رنگ بدهد شیر آب را باز بگذارید. وقتی آب شفاف و بدون رنگ شدن کلاه گیس را برداشته و روی یک حوله خشک قرار دهید. اجازه دهید کلاه گیس خودش خشک شود. به هیچ وجه برای خشک کردنش از سشوار و یا حرارت استفاده نکنید زیرا حتما آسیب میبیند و طول عمر و دوامش کاهش پیدا می کند.

قدم چهارم: جدا کردن رشته موهای کلاه گیس رنگ شده

بعد از صرف کلی زمان و انجام چند مرحله مهم جهت رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی، بلاخره می توانید آن را آماده استفاده کنید. اما چون رشته موهای کلاه گیس احتمالا اکنون به هم گره خورده و یا ژولیده هستند. باید با یک برس مخصوص به آرامی آن را شانه کرده تا کاملا موها از هم جدا شوند. کار برس کشیدن را آنقدر ادامه دهید تا بلاخره بتوانید صاحب یک کلاه گیس رنگی صاف و یکدست شوید.

رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

تمام شد! تبریک می گوییم کلاه گیس جدید شما آماده است تا به شما زیبایی ببخشید.

نتیجه گیری

نحوه رنگ کردن کلاه گیس مصنوعی

با رعایت نکات گفته شده در این مقاله، می توانید به راحتی کلاه گیس مصنوعی خود را در خانه رنگ کنید. با این کار می توانید ظاهر کلاه گیس خود را تغییر دهید و آن را مطابق با سلیقه خود کنید.