همه چیز درباره گره خوردن موهای کلاه گیس

گره خوردن موهای کلاه گیس

همه چیز درباره گره خوردن موهای کلاه گیس

نوشته admin

گره خوردن موهای کلاه گیس یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. این مشکل می تواند باعث ایجاد ظاهری نامناسب و ناخوشایند در کلاه گیس شود و همچنین می تواند استفاده از کلاه گیس را دشوار کند. در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس به طور کامل با دلیل پیچ و گره خوردن موهای کلاه گیس آشنا خواهید شد و با چند نکته ساده به شما کمک می کنیم که جلوی این کار را بگیرید.

علت گره خوردن موهای کلاه گیس چیست؟

علت گره خوردن موهای کلاه گیس

گره خوردن موهای کلاه گیس یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

خشکی

یکی از دلایلی که موهای طبیعی خودمان کمتر گره میخورند و یا دچار پیچ خوردگی میشوند تغذیه از پوست سر و چرب بودن ساختار آن ها است. زمانی که حمایت پوست از مو کاسته شود و یا چربی که باعث طراوت مو میشود کاهش پیدا کند موی طبیعی هم دچار شکستگی و گره خوردن میشود. در خصوص کلاه گیس نیز دقیقا این موضوع صادق است و از آنجایی که زنده نیست و تغذیه نمیشود احتمال خشک شدن و گره خوردن موهای کلاه گیس بالا است.

مواد اولیه، نحوه ساخت و نوع کلاه گیس

در کلاه گیس مصنوعی ، الیاف و رشته های مو از موادی مانند پلیمر، آکریلیک و پلاستیک ساخته می شوند که می توانند مستعد گره خوردن شوند. همچنین ممکن است به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در رنگ مو کلاه گیس، در برخی از انواع بی کیفیت آن شاهد پیچ خوردن موها باشیم.

عرق کردن و مالش موها به هم

یکی دیگر از شکایات متداول و همیشگی دارندگان کلاه گیس، پیچ خوردگی موها در ناحیه گردن است. به دلیل تعریق، ممکن است متوجه گره ها و پیچ خوردگی های بیشتری در این ناحیه شوید. اما شما میتوانید با رعایت کردن برخی اصول از این کار جلوگیری کنید.

صدمه فیزیکی

اگر در مراقبت از کلاه گیس دقت نکنید رشته موهای آن به راحتی دچار آسیب میشود. علاوه بر این، گرمای بیش از حد نیز میتواند قاتل کلاه شما باشد. زمانی که فیبرها و رشته موها آسیب ببیند ما بیشتر از پیش شاهد گره خرودن موهای کلاه گیس هستیم.

میزان ماندگاری

حتی با مراقبت کامل و بی عیب و نقص از آن ها، هیچ کلاه گیسی نمیتواند برای همیشه دوام بیاورد و برایتان کار کند. مانند لباس ها، الیاف کلاه گیس شما نیز کم کم فرسوده شده و دگیر برازنده استفاده نیستند و یا اصلا دیگر نمیشود از آن ها استفاده کرد. زمانی که کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی عمرش به سر برسید کم کم کیفیت خود را از دست داده و مکررا شاهد گره خوردن موهای کلاه گیس خواهیم بود.

شستشوی نادرست

شستشوی نادرست کلاه گیس نیز می‌تواند باعث گره خوردن موهای آن شود. برای شستشوی صحیح کلاه گیس، باید از شامپو و نرم‌کننده مخصوص کلاه گیس استفاده کنید و از آب داغ اجتناب کنید.

چگونه باید موهای به هم گره خورده کلاه گیس را باز کرد؟

چگونه باید موهای به هم گره خورده کلاه گیس را باز کرد؟

در ادامه با برخی از بایدها و نبایدها برای جلوگیری از گره خوردن موی کلاه گیس آشنا خواهید شد. برای باز کردن موهای گره خورده کلاه گیس، می توانید از روش های زیر استفاده کنید. کارهایی که باید برای باز کردن موهای کلاه گیس و پیچ خوردگی آن ها انجام داد:

محصولات مراقبتی مناسب و با کیفیتی انتخاب کنید

شما برای خرید کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی خودتان بلاخره هزینه کرده اید و باید برای ماندگاری آن هم کمی هزینه کنید تا بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. اولین نکته این است که تنها محصولات مخصوص کلاه گیس بخرید. دومین نکته این است که بسته به نوع کلاهتان (طبیعی یا مصنوعی) خرید کنید. یعنی محصولات مناسب برای کلاه گیس مصنوعی متفاوت از طبیعی است و حتما ببینید کلاه گیس خودتان چه جنسی دارد آنگاه اقدام به خرید محصولات مراقبتی مثل شامپو، نرم کننده و یا برس مو کنید.

قبل از شستشوی کلاه گیس آن را شانه کنید

متاسفانه بیشتر خانم ها و حتی برخی از آقایان نحوه شستن اصولی کلاه گیس را نمی دانند. شما باید قبل از اینکه حتی یک قطره آب به  کلاه برخورد کند آن را مرتب و منظم شانه کرده باشد و تمام موها صاف باشند. حتی اگر با بهترین محصولات و شامپوها کلاه را بشویید مادامی که قبل از شستن به صاف کردن کلاه گیس نپردازید، حتما شاهد گره خوردن موهای کلاه گیس خواهید بود.

به طور مرتب کلاه گیس خود را بشویید

مهم ترین کلید جلوگیری از گره خوردن موهای گلاه گیس مراقبت و نگهداری درست از آن است. یکی از اصول مراقبتی هم شستن به موقع است. اگر شما به طور مرتب اقدام به شستشوی کلاه خود کنید به جرات می توان  گفت که شاید اصلا مجبور نباشید که گره مو های خود را باز کنید زیرا اصلا به هم پیچ و تاب نمی خورند.

یک پایه یا استند کلاه گیس تهیه کنید

اغلب کسانی که با گره خوردن موهای کلاه گیس مواجه میشوند محل مناسبی برای نگهداری کلاه گیسشان ندارند. اگر برای مدت زمانی که از آن استفاده نکنید یک استند داشته باشید که کلاه را روی آن قرار دهید تا حد زیادی مانع از پیچ خوردگی و یا گره خوردن موی کلاه گیس خواهید شد.

از اسپری نرم کننده مخصوص کلاه گیس استفاده کنید

اصولا توصیه میشود که هنگام خرید کلاه گیس همراه با آن نیز برخی محصولات مراقبت و نگهداری از کلاه گیس را تهیه کنید. یکی از این محصولات اسپری نرم کننده است که استفاده درست از آن باعث جلوگیری از پیچ خوردن یا گره خوردن موی کلاه گیس میشود.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از گره خوردن موهای کلاه گیس آورده شده است:

  • از یک برس مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. برس های مخصوص کلاه گیس دارای دندانه های نرمی هستند که به آرامی موها را از هم باز می کنند.
  • از یک اسپری نرم کننده مو استفاده کنید. اسپری نرم کننده مو به نرم شدن موها کمک می کند و آنها را راحت تر از هم جدا می کند.
  • از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید. شانه دندانه درشت می تواند گره های بزرگ را باز کند.
  • از یک قیچی کوچک استفاده کنید. اگر گره ها خیلی محکم هستند، می توانید از قیچی کوچک برای باز کردن آنها استفاده کنید.

برای جلوگیری از گره خوردن موهای کلاه گیس چکار کنیم؟

باورتان بشود یا نه، بیشتر اوقات این خود ما هستیم که با مراقبت و نگهداری و یا حتی استفاده اشتباه و نادرست از کلاه گیس موجب گره خوردگی موهای آن میشویم. برای مثال برخی کارهایی که میتواند باعث پیچ و تاب و گره خوردن موهای کلاه گیس شوند در ادامه توضیح داده شده اند. لطفا اگر کلاه گیس دارید از انجام کارهای زیر اجتناب کنید.

به موها و رشته های کلاه گیس فشار وارد نکنید

لطفا برای باز کردن گره خوردگی مو به موها فشار وارد نکنید زیرا این کار نه تنها گره و موها را از هم باز نمی کند بلکه باعث پاره شدن تارها، کاهش کیفیتشان و در نتیجه آسیب دیدن کلی کلاه گیس می شود. اگر درباره باز کردن گره ها هیچ ایده ای ندارید، کلا دست به چیزی نزنید.

با کلاه گیس نخوابید

قبل از اینکه بخواهیم درباره خوابیدن با کلاه گیس صحبت کنیم خوابیدن با موی طبیعی خودتان را متصور شوید. فکر کنید که موهای بسیار بلندی دارید و شب قبل از خواب آن ها را باز کرده اید. زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید می بینید که موها ژولیده، به هم گره خورده و بدترکیب شده اند. حداقل ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا آن ها را از هم جدا کرده و یا مرتب کنیم. حالا همین موضوع را برای کلاه گیس تصور کنید. برای جلوگیری از این موضوع لطفا قبل از خواب کلاه گیس را از سرتان برداشته و در جایی قرار دهید تا شاهد گره خوردن موهای کلاه گیس نباشید.

وقتی که کلاه گیس خیس است آن را شانه نکنید

موهای سر خودتان با موهای کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی کمی متفاوت هستند. یادتان باشد که موهای شما ریشه دارند و در حال تغذیه از پوست سرتان هستند. اما حتی کلاه گیس طبیعی اینگونه نیست. بنابراین فکر نکنید چون می شود موهای خیس خودمان را شانه بزنیم این اجازه را داریم که کلاه گیس خیس را هم شانه بزنیم. زمانی که کلاه گیس خیس است اگر آن را شانه کنیم رشته موهایش کش می آیند و علاوه بر اینکه فر و وز میشوند احتمال گره خوردن مو نیز بیشتر می شود.

از محصولات مراقبت از مو که مخصوص کلاه گیس ساخته نشده اند استفاده نکنید!

برخی از افراد فکر می کنند که موهای کلاه گیس تفاوتی با موهای خودشان ندارد برای همین از محصولات معمولی مثل شامپوهای معمولی برای شستن کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی خودشان استفاده میکنند. اما همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، تفاوت بین موهای شما با موهای مصنوعی بسیار زیاد است و بنابراین شما نمی توانید با محصولاتی که  برای موهای طبیعی خودتان استفاده میکنید برای کلاه گیس هم استفاده کنید.

روش های رفع گره های ایجاد شده

روش های رفع گره های ایجاد شده

اگر موهای کلاه گیس شما گره خورد، می توانید با استفاده از روش های زیر گره ها را رفع کنید:

  • از یک شانه یا برس مخصوص کلاه گیس استفاده کنید: برای رفع گره های کوچک، می توانید از یک شانه یا برس مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. شانه یا برس را به آرامی از وسط گره شروع به شانه زدن کنید و به تدریج به سمت انتهای گره حرکت کنید.
  • از یک اتوی مو یا سشوار استفاده کنید: برای رفع گره های بزرگ، می توانید از یک اتوی مو یا سشوار استفاده کنید. اتوی مو یا سشوار را روی درجه حرارت پایین تنظیم کنید و به آرامی روی گره بکشید.
  • از یک قیچی مخصوص کلاه گیس استفاده کنید: اگر گره ها خیلی بزرگ یا پیچیده هستند، می توانید از یک قیچی مخصوص کلاه گیس برای بریدن آن ها استفاده کنید. هنگام بریدن گره ها، دقت کنید که به موهای سالم کلاه گیس آسیبی وارد نکنید.

سوالات متداول

چرا موهای کلاه گیس گره می خورد؟

موهای کلاه گیس از مواد مختلفی مانند موی طبیعی، موی مصنوعی یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند. هر نوع مو ویژگی های خاص خود را دارد که می تواند باعث گره خوردن شود.

چگونه از گره خوردن موهای کلاه گیس جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از گره خوردن موهای کلاه گیس، باید نکات زیر را رعایت کنید:
کلاه گیس را به طور مرتب شانه بزنید.
از شامپو و نرم کننده مخصوص کلاه گیس استفاده کنید.
کلاه گیس را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
کلاه گیس را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

چگونه گره های موهای کلاه گیس را باز کنیم؟

برای باز کردن گره های موهای کلاه گیس، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید.
از یک نرم کننده مخصوص کلاه گیس استفاده کنید.
از یک انگشت خود برای باز کردن گره ها استفاده کنید.