راه‌حل رفع حس خارش و گرم شدن پوست سر زیر کلاه گیس‌ ها

راه‌حل رفع حس خارش و گرم شدن پوست سر زیر کلاه گیس‌ ها

نوشته admin

برخی از صاحبان کلاه گیس مدت کوتاهی بعد از خرید از گرم بودن کلاه گیس شکایت میکنند که پوست سرشان تحریک میشود و حتی برخی میگویند کلاه گیس طبیعی خریده اند اما هنوز چنین مشکلی دارند. قضیه از چه قرار است؟ آیا این ادعاها درست است و کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی یا کلاه گیس شیمی درمانی واقعا باعث حساسیت و تحریک پوست میشود؟ درستی یا نادرستی این ادعا را در این مقاله بخوانید.

آیا واقعا ادعای گرم بودن کلاه گیس یا حساسیت زا بودن آن درست است؟

این شایعه که همه کلاه گیس ها داغ و خارش دار هستند توسط افرادی که فقط کلاه گیس های بسیار کم کیفیت و موقت گرفته اند ساخته و پرداخته شده است. زمانی که برای ساخت هر چیزی از مواد بی کیفیت استفاده شود معلوم است که باید انتظار چنین چیزهایی را داشت و پوست سر حساس شود.

خرید کلاه گیس مصنوعی بی کیفیت میتواند به راحتی باعث تحریک پوست شما شود و حتی باعث ریزش مو شود. اگر چند بار از یک کلاه  گیس ارزان و بی کیفیت استفاده کنید به سر کردن آن سخت میشود و پوست سر تحریک میشود. علاوه بر این، کلاه های بی کیفیت تهویه مناسبی ندارند بنابراین پوست سر شما بسیار گرم میشود. که این نه برای سلامتی شما و نه برای استفاده در روزهای گرم مناسب نخواهد بود.

کلاه گیس باکیفیتی خریده اید اما همچنان باعث خارش پوست سر شما میشود؟

اگر یک کلاه گیس با کیفیت خریداری کرده اید و هنوز هم از تحریک پوست سر خود رنج میبرید احتمالا یک جای دیگر کار میلنگد. سعی کنید زمانی که کلاه خریدید آن را بشویید. زیرا اگر بلافاصله بعد از خرید آن را به سر کنید ممکن است پوست سرتان حساس شود. البته این همیشه صادق نیست. بعد از هر چند بار استفاده نیر سعی کنید به موقع اقدام به شستن کلاه گیس کنید. اینکار را مخصوصا در فصول گرم سال مانند تابستان انجام دهید.

چنانچه در دوران شیمی درمانی هستید، احتمالا پوست شما حساس تر است. اولا سعی کنید همیشه برای دوران شیمی درمانی یک کلاه گیس شیمی درمانی خوب تهیه کنید، ثانیا حتما و حتما مرتبا آن را شستشو دهید تا موجب تحریک پوست سر شما نشود.

این احتمال را میدهیم که به خوبی از کلاه گیس مراقبت نمیکنید!!

اگر از کلاه گیس شما به درستی مراقبت نشده است، می توانید متوجه شوید که رشته موهای کلاه گیس باز شده و یا کیفیت خود را از دست میدهند. حتی اگر بهترین کلاه گیس زنانه و طبیعی را خریده باشید اما به درستی از آن مراقبت نکنید باز هم ممکن است احساس گرما، خارش و تحریک داشته باشید. دقت کنید برای مراقبت صحیح از کلاه گیس حتما از محصولات مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. برای مثال رنگ کلاه گیس مخصوص خریداری کنید.

راه حل گرم و یا حساسیت زا بودن کلاه گیس طبیعی چیست؟

اگر هنوز گیس طبیعی یا کلاه گیس زنانه شما باعث تحریک پوست سرتان میشود یا با وجود آن احساس گرما میکنید ۳ نکته زیر را در نظر داشته باشید. با دنبال کردن این نکات از این حسساسیت و خارش نجات خواهید یافت.

سر کردن یک آستر یا لایه پنبه ای

به سر کردن یک لایه نازک یا به  اصطلاح یک آستر ۱۰۰٪ پنبه ای در زیر کلاه گیس شما می تواند با جذب رطوبت و گرما باعث راحتی شما شود. این آسترها را می توان تقریباً در هر فروشگاه کلاه گیسی خریداری کرد. با این حال، مهم است که حتماً یک باند خریداری کنید که اندازه آن مناسب باشد. یک باند بسیار بزرگ می تواند خارش را به خصوص در پشت گوش بدتر کند.

تهویه کلاه گیس و پوست سر به روش طبیعی

در روزهای گرم تابستان، شما همچنین ممکن است بخواهید یک بطری اسپری کوچک از عصاره گیاه ویچ هازل و یک پارچه نخی نرم را در کیف خود قرار دهید. در صورت لزوم می توانید کلاه گیس خود را برداشته و پارچه مرطوب شده با ویچ هازل را روی پوست سر خود بکشید تا سریعتر تازه و رفرش شود. ویچ هازل به عنوان یک قابض و آنتی اکسیدان عمل می کند ، پوست را آرام می کند و به از بین بردن چربی و موارد حساسیت زای اضافی کمک می کند.

راه حل رفع مشکل تحریک پوست و گرم بودن کلاه گیس در شب ها

در شب، میتوانید پوست سرتان را با یک لوسیون روی آلی ماساژ دهید تا به کاهش  خارش یا حساسیت آن کمک کنید. این ماده یک ترکیب ضد باکتریایی طبیعی و سالم است.

در خصوص خرید و نگهدداری کلاه گیس مشکل دارید؟

فرقی نمیکند که قصد خرید کلاه گیس باکیفیت داشته باشید و یا بخواهید آن را تعمیر یا تعویض کنید. در هر صورت ما در مجموعه کلاه‌گیس همراه شما هستیم. افتخار ما این است که سالانه برای تعداد زیادی از هموطنانمان که دچار سرطان هستند و نیازمند جایگزین موی طبیعی خودشان هستند کلاه گیس تهیه میکنیم و درصد رضایت مشتریان ما در سراسر ایران بسیار بالا است. اگر شما هم نیازمند کلاه گیس منحصر به فرد خود هستید میتوانید با ما تماس بگیرید تا به شما در این خصوص کمک کنیم.