چرا کلاه گیس‌ها در تابستان نیاز به مراقبت بیشتری دارند؟

چرا کلاه گیس‌ها در تابستان نیاز به مراقبت بیشتری دارند؟

نوشته admin

کلاه گیس ها یکی از بهترین جایگزین موهای طبیعی هستند و معمولا زمانی که موها کم پشت هستند و یا با مشکلی مانند آلوپسی یا شیمی درمانی مواجه هستند مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر این، کلاه گیس ها میتوانند برای برخی شرایط خاص مانند مهمانی ها و جشن ها و یا حتی برای تنوع خریداری شوند. نحوه مراقبت از کلاه گیس بسیار مهم است و اگر شما هم یکی از این محصولات را خریدداری کرده اید احتمالا فروشنده به شما تذکر داده  که مراقبت از کلاه گیس در تابستان با فصل های دیگر کمی متفاوت تر و نیازمند توجه بیشتر است. در این مقاله دلیل این موضوع را خواهید خواند.

آیا واقعا مراقبت از کلاه گیس در تابستان سخت تر و نیازمند توجه بیشتر است؟

بیشتر ما ممکن است روزهای تابستان یا دست کم صبح ها و عصر، به بیرون از خانه برویم. اگر کلاه گیس طبیعی زنانه بلند دارید احتمالا این بیرون رفتن ها کمی شما را اذیت کند زیرا کلاه گیس بلند میتواند گرما را در زیر کلاه به دام انداخته و تعریق را بیشتر کند. اینجاست که مدام عرق میکنید و پوست شما در نهایت حساس میشود.

کاری به موهای مصنوعی نداریم (که در دمای بالا میتوانند آسیب میبینند) ما بیشتر به کلاه گیس های طبیعی مانند کلاه گیس شیمی درمانی کار داریم. حتی موهای طبیعی هم در معرض آفتاب و گرمای زیاد آسیب میبینند و کیفیت خود را از دست میدهند. الیاف طبیعی مو به دلیل گرمای زیاد کلاژن و پروتئین خود را از دست داده و خیلی زود از حالت می افتند یا نازک میشوند. بنابراین نیاز به مراقبت زیاد دارند و بهتر است از گرمای شدید در امان باشند. به خاطر همین موضوع مراقبت از کلاه گیس طبیعی و مصنوعی در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد و متفاوت از سایر فصل های دیگر است.

راه های مراقبت از کلاه گیس در تابستان

برای اینکه بتوانید از کلاه ها و الیاف طبیعی یا مصنوعی آن ها در فصل تابستان بهتری مراقبت کنید حتما به چند نکته که در ادامه نوشته شده است توجه کنید.

برای مراقبت از کلاه گیس در تابستان کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید

اولین نکته این است که سعی کنید تا آنجا که ممکن است در فصل تابستان و مخصوصا در روزهایی که هوا بسیار گرم است از خانه خارج نشوید. چنانچه مجبور به خروج بودید حتما از سایه و جاهای خنک تردد کنید.

با کلاه گیس خود درست برخورد کنید!!

دقیقا به مانند پوست و موی طبیعی خودتان، رشته موهای کلاه گیس هم نیاز به مراقبت دارند. از محصولات استاندارد و مخصوص برای مراقبت از کلاه گیس در تابستان استفاده کنید. هر بار که آن را شستشو میدهید از اسپری ها، شامپوها و محصولات مخصوص نگهداری، جهت حفظ کیفیت رشته موهای کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی خودتان استفاده کنید. برای اینکه الیاف خشک نشوند یا شکننده نباشند از مرطوب کننده های با کیفیت استفاده کنید.

زود به زود کلاه گیس را بشویید

برعکس روزهای سرد سال که چندان نیازی به شستشو کلاه گیس نیست، در فصل گرم تابستان بهتر  است که دست کم ۲ تا ۳ بار در ماه کلاه گیس خود را شستشو دهید. اینکار را مخصوصا اگر بیرون از خانه فعالیت شدیدی داشته اید و در نتیجه عرق زیاد کرده اید انجام دهید.

محل نگهداری از کلاه را هوشمندانه انتخاب کنید

کلاه گیس خود را در جایی خنک و خشک نگه دارید. موهای مصنوعی هرگز نباید در نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. زیرا گرما می تواند به آنها آسیب برساند.

اگر از کلاه گیس مصنوعی استفاده میکنید در جایی که مشغول پخت و پز هستید حتما کلاه گیس را بردارید یا از کلاه آشپزی برای اینکار استفاده کنید.

از نگهداری کلاه در حمام و جاهای مرطوب نیز خودداری کنید. مهمترین نکته در مراقبت از کلاه گیس در فصل تابستان محل نگهداری آن است.

روسری، کلاه لبه دار و یا چتر با خود به همراه داشته باشید

وقتی خارج از خانه هستید ، با یک کلاه لبه دار یا روسری و یا هر پوشش دیگری از کلاه گیس در مقابل آفتاب و هوای گرم محافظت کنید. روسری هایی وجود دارد که میتوانند تعریق را کاهش دهند و همچنین تهویه کلاه و پوست سر شما را بهتر میکنند میتوانید از چنین روسرهایی جهت مراقبت از کلاه گیس در تابستان استفاده کنید.

خودتان کلاه گیس بسازید

اگر پوست حساسی دارید و با گرما نیز رابطه خوبی ندارید،کلاه گیس طبیعی بخرید.کلاه گیس هایی که به صورت دستی ساخته میشوند موقت هستند و از هر کلاه دیگری خنک ترند. همچنین میتوانید اقدام به خرید کلاه گیسی کنید که تهویه ایده آلی داشته باشد.

کلاه گیس کوتاه بخرید

چنانچه عادت دارید که اغلب اوقات کلاه داشته باشید و یا حتما در این فصل مهمانی خاصی دارید که دوست دارید موهای شیکی داشته باشید میتوانید به جای خرید یا داشتن کلاه گییس زنانه بلند اقدام به خرید کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی کوتاه کنید. این کلاه گیس ها بهترین انتخاب برای فصل تابستان هستند. نکته مهم این است که مراقبت از کلاه گیس کوتاه در تابستان نسبتا آسان است.