چند راه حل طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو

چند راه حل طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو

نوشته admin

این که آیا ریزش مو به دلایل طبیعی (هورمون ها، ژنتیک ها یا استرس) ایجاد می شود یا ناشی از عوارض جانبی داروها یا درمان شیمی درمانی است ناراحت کننده است. اگر چنین مشکلاتی دارید ممکن است از این موضوع ناراحت و خسته شده باشید. درمان ریزش مو میتواند کمی چالش برانگیز باشد با این حال چند راه حل طبیعی برای این معضل وجود دارد که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند. چنانچه شما هم با ریزش مو یا نازک شدن آن مواجه هستید حتما این مقاله را از وبسایت کلاه‌گیس بخوانید.

۶ راه حل طبیعی برای درمان ریزش مو و جلوگیری از نازک شدن موها

  1. کلاه گیس طبیعی بخرید

شاید فکر کنید که کلاه گیس ها تنها جنبه زیبایی دارند و برای شرکت در مهمانی ها کاربرد دارند. اما حقیقت این است که انواع کلاه گیس شامل کلاه گیس طبیعی و مصنوعی نه تنها جنبه زیبایی دارند بلکه به درمان برخی مشکلات پوست سر نیز کمک میکنند. برای مثال کسانی که شیمی درمانی دارند از کلاه گیس شیمی درمانی جهت پوشاندن و محافظت از پوست سر و ریشه های مو استفاده میکنند. کلاه گیس های زنانه طبیعی میتوانند طوری ساخته شده باشند که علاوه بر محافظت از موهای آسیب دیده یا نازک شده، تهویه مطبوعی برای پوست سر فراهم کنند. شما هم میتوانید برای درمان ریزش مو یا برای جلوگیری از نازک شدن موها اقدام به خرید کلاه گیس طبیعی کنید.

  1. پوست سر خود را با آب پیاز ماساژ دهید

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما آب پیاز صدها سال است که برای تسریع رشد مو و معکوس کردن تغییر رنگ موهاس سر مورد استفاده قرار میگیرد. پیاز به تغذیه پوست سر و ریشه مو کمک کرده و گردش خون را در ناحیه سر افزایش میدهد. علاوه بر این، میکروب ها و انگل ها را از بین می برد و همچنین در درمان برخی از عفونت های قارچی مفید است. گوگرد موجود در آب پیاز همچنین در تشکیل کلاژن موثر است (کلاژن برا تقویت موها لازم است) برای تهیه آب پیاز یک پیاز تازه را رنده کنید و آب آن را جمع کرده سپس به مدت ۱۰ دقیقه تا یکساعت روی پست سر ماساژ دهید. آب پیاز یک روش کاملا طبیعی برای درمان ریزش مو و جلوگیری از نازک شدن موها است.

  1. پوست سر خود را با روغن بوته چای ماساژ دهید

روغن بوته چای دارای خواص درمانی بسیاری زیادی است و این روغن ضد قارچ، ضد باکتری، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی و ضد عفونت است. نشان داده شده است که فولیکول های مو را تقویت می کند، به تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت هایی که منجر به ریزش مو می شود، کمک می کند و همچنین از شپش سر و شوره سر نیز جلوگیری می کند.

ماساژ پوست سر با روغن بوته چای به تحریک جریان خون و کاهش التهاب پوست سر کمک می کند و به تقویت رشد مو نیز کمک شایانی میکند. چند قطره روغن بوته چای را با اسانس یا روغن دیگری مانند روغن نارگیل مخلوط کنید و برای چند دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید. با اینکار روی پوست سرتان احساس خنگی و سوزن سوزن شدن خواهید داشد. بعد از شستشوی پوست سر این حس از بین میرود و کم کم به درمان ریزش مو نزدیک خواهید شد. این روش همچنین روند نازک شدن مو را متوقف میکند و به ضخیم شدن مو کمک میکند.

  1. درمان طبیعی ریزش موی سر با مریم گلی

اعتقاد بر این است که مریم گلی دارای خواص درمانی بسیاری است. طبق مطالعه ای که توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند انجام شده است از این گیاه به طور سنتی به عنوان یک درمان موضعی برای نازک شدن مو استفاده می شود. اما همچنین ممکن است باعث رشد بیشتر موها شود. پس از شستشو موهای خود ، یک قطره از عصاره مریم گلی را در قسمت های مشکل دار پوست سر خود ریخته و بمالید. در حالی که موهای شما هنوز خیس است اسانس، روغن یا عصاره مریم گلی را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید به طور عادی و خودش خشک شود. در صورت وجود هرگونه تحریک یا ناراحتی استعمال آن را قطع کنید.

  1. مصرف ویتامین های خانواده B

مصرف یا دریافت ویتامین های گروه ب برای تنظیم سوخت و ساز بدن و حفظ سیستم عصبی بسیار مهم است. اما وجود این ویتامین ها برای حفظ سلامت پوست و مو نیز ضروری است ، بخصوص ویتامین ب ۱۲ با تقویت رشد مو و تهویه پوست همراه است. قبل از اینکه بخواهید برای درمان ریزش موی سر یا جلوگیری از نازک شدن موها مکمل ویتامینی مصرف کنید حتما مواد حاوی آن را بخورید. مهمترین موادی که دارای ویتامین های این گروه هستند عبارتند از:

  • غلات کامل
  • گل کلم
  • هویج
  • سبزیجات برگ تیره
  • جگر
  • مرغ
  • تخم مرغ
  • سویا
  • آجیل
  • آووکادو
  • و حبوبات
  1. بهداشت پوست و مو را رعایت کنید

طبیعی ترین و آسان ترین راه برای درمان ریزش مو یا جلوگیری از نازک شدن موها رعایت نکات بهداشتی پیرامون پوست و مو است. شما باید در هفته چند بار مو و پوست سر خودتان را بشویید و از محصولات طبیعی و با کیفیت برای تمیز کردن سر خودتان استفاده کنید. لزومی ندارد که سر خود را بیش از حد بشویید و یا اینکه بیش از حد موهای سر خودتان را شانه کنید. از استعمال محصولات شیمیایی بر روی پوست سر نیز اجتناب کنید زیرا ریزش مو و روند نازک شدن آن ها را تسریع بخشیده و بدتر میکند.