تاثیر پیاده روی بر سلامتی به چه صورت است؟

تاثیر پیاده روی بر سلامتی

تاثیر پیاده روی بر سلامتی به چه صورت است؟

نوشته admin

تاثیر پیاده روی بر سلامتی موضوع تحقیقات بسیاری از موسسات معتبر پزشکی است. پیاده روی یکی از ورزش های بی هزینه محسوب می شود که تاثیر زیادی بر روی سلامتی شما می گذارد. با پیاده روی بی وقفه ضربان قلب شما بالا می رود و متابولیسم بدن شما سریع می شود. این امر باعث می شود تا انرژی زیادی بسوزانید.

گذشته از فواید پیاده روی برای سلامتی، این فعالیت حرکت مفیدی جهت حفظ سلامت روان و بالا رفتن امید و انگیزه در افراد به خصوص در سنین میانسالی و پیری است.

چرا باید پیاده روی روزانه را در برنامه خود قرار دهیم؟

 پیاده روی روزانه

مطالعه ای که توسط محققان انجمن سرطان آمریکا انجام شده است ، نشان داده است که حتی سطح پایین پیاده روی نیز با مرگ و میر در ارتباط است . این بدان معناست که راه رفتن ممکن است به افراد در زندگی طولانی تر کمک کند.

پیاده روی شایع ترین نوع فعالیت بدنی در ایالات متحده است و در مطالعات قبلی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ ، بیماری قلبی و دیابت همراه بوده است. یافته های جدید حاصل از مطالعه تقریباً ۱۴۰،۰۰۰ نفر شرکت کننده در مطالعه پیشگیری از سرطان انجمن آمریکایی تغذیه کوهورت است.

وی ادامه داد: پیاده روی به طور متوسط ​​و با سرعت بالا می تواند از مزایای سلامتی فوق العاده ای برای مردم برخوردار باشد. این برنامه رایگان ، آسان و قابل انجام  در هر کجا است.

بیش تر بدانید: تاثیرات لوازم آشپزی بر سلامت انسان

نتیجه تحقیقات درباره تاثیر پیاده روی بر سلامتی

این مطالعه در ۱۹ اکتبر در مجله آمریکایی پزشکی پیشگیری منتشر شد.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​داشته باشند (برابر با سرعت پیاده روی ، با سرعت ۳ مایل در ساعت) یا ۷۵ دقیقه فعالیت با شدت زیاد (باعث می شود ضربان قلب و تنفس شما سریع تر شود).

این مطالعه نشان داد که تمام سطوح پیاده روی ، حتی سطح زیر دستورالعمل توصیه شده ، با خطر مرگ و میر کمتری همراه است. شرکت کننده هایی که کمتر از ۲ ساعت در هفته قدم می زدند ، خطر مرگ کمتری نسبت به افرادی که به هیچ وجه فعالیتی نداشتند، داشتند.

و افرادی که ۱ تا ۲ برابر میزان توصیه شده فعالیت بدنی را فقط از طریق پیاده روی دریافت کرده اند ، ۲۰ درصد خطر مرگ و میر کمتری داشتند. این یافته ها برای آمریکایی های مسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. میانگین سنی شرکت کنندگان در مطالعه حدود ۶۹ سال بود. حدود ۶٪ تا ۷٪ از آن ها گزارش کردند که هیچ فعالیت بدنی متوسط ​​و شدید ندارند.

از بقیه ، ۹۵٪ گفتند که برخی از ورزش ها را برای ورزش پیاده روی می کنند. حدود نیمی از این افراد گفتند که راه رفتن تنها نوع فعالیت بدنی آن ها است. بیش تر شرکت کنندگانی که پیاده روی می کردند سرعت حدود ۲.۵ مایل در ساعت را گزارش می کردند.

خط پایین آمریکایی های مسن در این مطالعه که حتی با کمی قدم زدن با سرعت متوسط ​​راهپیمایی می کردند ، در مقایسه با افرادی که فعالیت کم یا بدون فعالیت داشتند ، خطر مرگ را کاهش داده بودند. کسانی که در سطح توصیه شده یا بالاتر از آن بودند ، خطر خود را حتی بیش تر کاهش دادند.

“پیاده روی تقریباً برای همه آزاد ، آسان و قابل انجام است.”

ایمنی در پیاده روی

ایمنی در پیاده روی

برای اینکه در هنگام پیاده روی از ایمنی کامل برخوردار باشید، بهتر است که موارد زیر را رعایت کنید:

  • در هنگام پیاده روی به مکان هایی بروید که مخصوص عابرین پیاده است.
  • یا در هنگام صبح پیاده روی کنید و یا اگر در هنگام شب پیاده روی می کنید از یک جلیقه بازتابنده یا نور استفاده کنید.
  • در هنگام پیاده روی از کفش های راحت و مناسب استفاده کنید.
  • لباس های راحت و گشاد بپوشید.
  • قبل و بعد از پیاده روی آب بنوشید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

بیش تر بدانید: تاثیرات مصرف میوه و سبزیجات بر سلامت انسان