علت ریزش مو در مردان چیست و با چه علائمی خود را نشان می دهد؟

علت ریزش مو در مردان چیست و با چه علائمی خود را نشان می دهد؟

علت ریزش مو در مردان چیست و با چه علائمی خود را نشان می دهد؟

نوشته admin

علت ریزش مو در مردان بسیار زیاد است و تا ۴۰ درصد مردان سی ساله ریزش موی ارثی را تجربه می کنند و این تعداد تا ۵۰ سالگی به ۵۰ درصد می رسد. این مسئله می تواند از اوایل بلوغ شروع شود و در کل حدود ۵۰ میلیون مرد آمریکایی طاسی مردانه را تجربه می کنند که به عنوان آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود.

ژن ها بیشترین نقش را در ریزش مو دارند ، اما هورمون ها ، رژیم غذایی و داروها نیز از دلایل عمده ریزش مو در مردان هستند. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه کیس توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

علائم ریزش مو در مردان

طاسی الگوی مردانه معمولاً از جلوی سر شروع می شود. خط موها به تدریج به عقب می روند و شکل “M” ایجاد می کنند. سرانجام با نازک شدن مو ، الگوی نعل اسب در اطراف کناره های سر ایجاد می شود. این نشانه طاسی پیشرفته مردانه است.

در بعضی موارد موها می توانند به طور کامل عقب بروند. گرچه ریزش موهای روزانه طبیعی و حتی ضروری است اما طاسی تهاجمی مردانه باعث ریزش محسوس تری می شود. اگر بعد از بیدار شدن از خواب بیش از دوازده تار مو روی بالش خود مشاهده کرده اید ، یا بیشتر از مقدار طبیعی مو در شانه خود دیدید این می تواند نشانه طاسی الگوی مردانه باشد.

۶ علت ریزش مو در مردان

ژنتیک

سابقه خانوادگی بزرگترین پیش بینی کننده نازک شدن مو به ویژه طاسی الگوی مردانه است. این بدان معناست که اگر مردان دیگر در خانواده شما دچار ریزش مو شده اند ، احتمال بروز آن در شما نیز بیشتر است.

هورمون ها

علت ریزش مو در مردان تا حدودی تستوسترون است. زیرا سلول های موجود در پوست سر مردان که از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو هستند این هورمون ضروری مردانه را به هورمون دیگری معروف به DHT تبدیل می کنند که باعث کوچک شدن فولیکول ها و در نهایت ریزش مو می شود. تغییرات هورمونی که در دوران کهولت اتفاق می افتد یکی دیگر از دلایل عمده نازک شدن مو در مردان است. در مردان ، مشکلات تیروئید نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

علت ریزش مو در مردان چیست و با چه علائمی خود را نشان می دهد؟

علت ریزش مو در مردان چیست و با چه علائمی خود را نشان می دهد؟

شرایط پزشکی

طاسی الگوی مردانه همچنین با مشکلات پزشکی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، بزرگ شدن پروستات ، دیابت و چاقی در ارتباط است.

داروها

انواع داروها با ریزش مو در ارتباط هستند از جمله داروهایی که برای درمان آرتروز ، افسردگی ، فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و البته سرطان استفاده می شود (موهایی که در طی درمان های سرطان از بین می روند معمولاً برمی گردند). در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد رژیم های دارویی  همیشه با پزشک خود صحبت کنید.

وقایع استرس زا

علت ریزش مو در مردان می تواند یک شوک بزرگ به سیستم بدن ، چه ناشی از استرس عاطفی و چه جسمی باشد. نمونه هایی از این موارد به اصطلاح ماشه ای شامل جراحی یا مرگ و میر در خانواده است.

مشکلات پوست سر

شرایطی که باعث ریزش مو در مردان می شود شامل کرم حلقوی ، عفونت قارچی و فولیکولیت ، التهاب فولیکول های مو است که اغلب به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می شود. پسوریازیس  و درماتیت سبورئیک در پوست سر نیز ممکن است منجر به کم پشت شدن مو شود.

برخی مطالعات رژیم غذایی نامناسب و استعمال دخانیات را با ریزش مو مرتبط  دانسته اند ، اما  تا کنون علم دلایل قطعی در رابطه با این عوامل ارائه نداده است.

اگر ناگهان انبوهی از موها را از دست داده اید می تواند نتیجه شوک جسمی یا عاطفی و یا استرس یا مسئله جدی تر مانند یک بیماری پزشکی زمینه ای باشد. اگر دچار ریزش ناگهانی مو شده اید ، برای تعیین علت آن به پزشک مراجعه کنید.