هر آنچه باید در رابطه با علت و درمان طاسی با الگوی مردانه بدانید!

هر آنچه باید در رابطه با علت و درمان طاسی با الگوی مردانه بدانید!

هر آنچه باید در رابطه با علت و درمان طاسی با الگوی مردانه بدانید!

نوشته admin

طاسی با الگوی مردانه نوع متداول ریزش مو است که در بیشتر مردان ایجاد می شود. این وضعیت گاهی اوقات آلوپسی آندروژنتیک نامیده می شود. معمولاً ۱۵-۲۵ سال طول می کشد تا فرد کاملا طاس شود اما این روند می تواند سریع تر باشد.

به طور معمول ، در ابتدا موها در کناره ها (شقیقه ها) نازک می شوند (عقب می روند). در همان زمان ، موها معمولاً از بالای سر نازک می شوند. یک قسمت طاس به تدریج در وسط پوست سر ایجاد می شود. قسمت های طاس و کم پشت به تدریج بزرگ شده و بهم متصل می شوند و کل سر را در بر می گیرند.

در این نوع ریزش مو یک لبه مو اغلب در پشت و دو طرف پوست سر باقی می ماند. در بعضی از مردان این لبه مو نیز نازک می شود و از بین می رود و پوست سر کاملا طاس را به جا می گذارد. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا ما را همراهی کنید.

درصد شیوع طاسی با الگوی مردانه

تقریباً همه مردان تا ۶۰ سالگی دچار ریزش مو می شوند. با این حال  سنی که ریزش مو شروع می شود، متغیر است. حدود سه نفر از هر ده مرد ۳۰ ساله و نیمی از مردان ۵۰ ساله دارای طاسی قابل توجهی هستند.

یک وضعیت مشابه زنان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد اما با الگویی متفاوت. در زنان ریزش مو به خصوص در قسمت بالای سر تأثیر می گذارد. همچنین ممکن است نازک شدن موهای سر بیش از حد باشد. کم پشتی مو در زنان بعد از یائسگی بسیار بیشتر است. حدود یک سوم زنان سفید پوست پس از رسیدن به سن ۷۰ سالگی دچار ریزش  مو می شوند.

علت طاسی با الگوی مردانه چیست؟

مو در فولیکول های مو ساخته می شود که دقیقاً مانند کیسه های ریزی در زیر سطح پوست است. به طور معمول حدود سه سال یک مو از هر فولیکول رشد می کند. سپس می ریزد و موی جدیدی از فولیکول رشد می کند. این چرخه رشد مو ، ریزش و رشد جدید در طول زندگی ادامه دارد. تصور می شود موارد زیر در مردان به تدریج باعث طاسی با الگوی مردانه می شوند:

  1. فولیکول های موی آسیب دیده پوست سر به تدریج از حد طبیعی کوچکتر می شوند.
  2. با کوچک شدن فولیکول ، هر موی جدید نازک تر از موی قبلی است.
  3. قبل از ریزش ، هر موی جدید برای مدت زمان بسیار کمتری نسبت به سه سال طبیعی رشد می کند.
  4. در نهایت ، تنها چیزی که باقی می ماند فولیکول مو بسیار کوچک و یک شاخه موی نازک است که رشد آن به سطح پوست نمی رسد.

هورمون های مردانه در ایجاد این تغییرات نقش دارند زیرا سلول های موجود در پوست سر ، تستوسترون را به هورمون دیگری به نام دی هیدروتستوسترون تبدیل می کنند. فولیکول های مو به دی هیدروتستوسترون حساس تر هستند و این امر باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شود. این بیماری معمولاً در خانواده ها ارثی است.

هر آنچه باید در رابطه با علت و درمان طاسی با الگوی مردانه بدانید!

هر آنچه باید در رابطه با علت و درمان طاسی با الگوی مردانه بدانید!

عوارض طاسی با الگوی مردانه چیست؟

بدیهی است که اکثر مردان هنگام ریزش مو از لحاظ ظاهری احساس خوبی ندارند. این امر گاهی اوقات می تواند بر روحیه و سلامتی آنها تأثیر بگذارد. برخی مشاوره ها می توانند به مردان کمک کنند تا با این روند طبیعی پیری کنار بیایند.

هنگامی که پوست توسط مو محافظت نمی شود ، خطر آفتاب سوختگی و آسیب پوستی مربوط به آفتاب بیشتر است. با استفاده از لوسیون و کلاه های ضد آفتاب می توان از این امر جلوگیری کرد. زنان مبتلا به طاسی مردانه باید از نظر علل افزایش سطح هورمون های مردانه بررسی شوند. به عنوان مثال ، شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک – شرایطی که در آن کیست در تخمدان ایجاد می شود.

گزینه های درمانی برای طاسی با الگوی مردانه کدامند؟

کنار آمدن با ریزش مو برای بسیاری از مردان دشوار است. متأسفانه تعداد زیادی کلینیک خصوصی وجود دارد که نویدبخش نتایج باورنکردنی هستند ، اما اغلب به شما هشدار نمی دهند که چه مشکلی پیش می آید. درمان های جایگزینی مو همیشه آنقدرها موثر نیستند. بنابراین قبل از اینکه هر کاری انجام دهید تحقیق کنید و از پزشکان متخصص مشورت بگیرید.

به تدریج کچل شدن برای اکثر مردان یک قسمت طبیعی از روند پیری است. بیشتر مردان مبتلا هیچ درمانی را نمی خواهند و نیازی به آن ندارند. شستشوی طبیعی و شانه زدن مو باعث ریزش مو زودتر از موعد نمی شود بنابراین به روال طبیعی خود ادامه دهید.

بسیاری از افراد در این شرایط سبک کوتاه را انتخاب می کنند. یافتن یک آرایشگاه خوب می تواند ظاهر و احساس شما را بسیار بهتر کند. برای برخی از مردان ، طاسی می تواند ناراحت کننده باشد به خصوص اگر بیش از حد باشد یا در اوایل زندگی رخ دهد. در این شرایط می توان از روش های درمانی استفاده کرد.

دارو درمانی برای طاسی با الگوی مردانه

در حال حاضر دو دارو وجود دارد که به درمان ریزش مو کمک می کند – فیناستراید و ماینوکسیدیل. هیچ یک تحت پوشش بیمه نیستند بنابراین شما باید هزینه کامل آنها را پرداخت کنید. فیناستراید با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون کار می کند. بنابراین فولیکول های مو تحت تأثیر این هورمون قرار نمی گیرند و می توانند تا حد طبیعی بزرگ شوند. تقریباً از هر ۳ تا ۶ مردی که فیناستراید مصرف می کند رشد مجدد مو برای آنها مفید است.

لوسیون ماینوکسیدیل نوعی روش درمانی دیگر است که می توانید آن را بدون تجویز پزشک از داروخانه ها خریداری کنید. هنوز مشخص نیست که چگونه کار می کند. محلول ۵٪  فقط برای آقایان است و از محلول ۲٪ نیز موثرتر است.

بحث هایی در مورد میزان موثر بودن آن وجود دارد و بهتر است در اوایل ریزش مو استفاده شود. به نظر می رسد که برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو بهتر است تا درمان آن اما در برخی از کاربران مقداری رشد مجدد مو رخ می دهد.

کلاه گیس ها برای طاسی با الگوی مردانه

کلاه گیس گزینه سنتی برای طاسی است. برخی از افراد آنها را مفید می دانند. دیگران آنها را ناراحت کننده و بسیار قانع کننده می دانند. برای طاسی با الگوی مردانه می توانید انواع کلاه گیس مردانه را مورد استفاده قرار دهید.

علاوه بر این چندین سال است که از تکنیک هایی مانند کاشت مو ، فلپ سر و روش های دیگر استفاده می شود. تکنیک های جدید نتایج بهتری دارند و میزان موفقیت آنها متفاوت است. این روش ها هزینه بر هستند ولی بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.