تاثیرات مثبت و مکانیسم اثر فیناستراید بر جلوگیری از ریزش مو

تاثیرات مثبت و مکانیسم اثر فیناستراید بر جلوگیری از ریزش مو

تاثیرات مثبت و مکانیسم اثر فیناستراید بر جلوگیری از ریزش مو

نوشته admin

فیناستراید (Propecia) معمولا به شکل قرص برای درمان ریزش موی ارثی تجویز می شود. مصرف فیناستراید طبق تجویز پزشک می تواند ریزش مو را متوقف کرده و به رشد مجدد برخی از موها کمک کند.

فیناستراید یک داروی آنتی آندروژن است که گاهی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. این ماده با مهار آنزیم ۵- آلفا ردوکتاز ، آنزیمی که تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند ، عمل می کند. DHT در اکثر مردان مسئول ریزش مو است.

فیناستراید باید به طور مداوم مصرف شود تا مزایای آن مشاهده شود ، اگرچه دارای یک لیست طولانی از عوارض جانبی – مانند کاهش میل جنسی ، اختلال نعوظ و درد بیضه است. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فیناستراید چگونه اثر می کند؟

طاسی الگوی مردانه که به نام آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می شود نوعی بیماری هورمونی است که با کوچک شدن و نازک شدن فولیکول های مو به مرور زمان اتفاق می افتد ، تا زمانی که رشد آنها متوقف شود. این وضعیت ریزش موی دائمی به دلیل حساسیت ژنتیکی به DHT (دی هیدروتستوسترون) رخ می دهد ، هورمونی که از تستوسترون ساخته می شود و فولیکول های موی ما را ضعیف می کند.

از آنجا که آلوپسی آندروژنتیک ژنتیکی است ، موثرترین راه برای جلوگیری و پیشگیری از ریزش بیشتر موها مهار تولید DHT است ، دقیقاً همان کاری که فیناستراید انجام می دهد. فیناستراید عملکرد آنزیمی را که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند ، ۵α- ردوکتاز را مسدود می کند و از تولید DHT در بدن جلوگیری می کند.

از این رو ، فیناستراید نه تنها از موهای شما محافظت و تقویت می کند  بلکه به طور موثر ریزش مو را نیز به حداقل می رساند. طبق آزمایشات بالینی ، دوز روزانه ۱ میلی گرم فیناستراید از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تا ۹۰٪ از مردان افزایش می دهد. با استفاده مداوم روزانه در طی ۴-۶ ماه ، این نتایج باید قابل مشاهده باشد.

تاثیرات مثبت و مکانیسم اثر فیناستراید بر جلوگیری از ریزش مو

تاثیرات مثبت و مکانیسم اثر فیناستراید بر جلوگیری از ریزش مو

فیناستراید چگونه باعث افزایش رشد موها می شود؟

با مصرف فیناستراید هر فولیکول مویی که قبلاً تحت تأثیر DHT در مرحله “استراحت” باشد فعال شده و رشد می کند. این بدان معناست که هر مویی با سرعت بسیار بیشتری نسبت به حالت طبیعی شروع به رشد می کند – در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.

کسانی که فیناستراید مصرف می کنند موهای ضخیم و قویتری از قبل خواهند داشت .انتظار می رود پس از ۳ تا ۶ ماه درمان با این دارو ریزش مو متوقف شود. این نشان می دهد که درمان به خوبی جواب داده است بنابراین توصیه می شود که مصرف فیناستراید را قطع نکنید.

برای عملکرد بهتر فیناستراید و کمک به رشد سریع تر موها بهتر است اطمینان حاصل کنید که تمام ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو را با خوردن یک رژیم غذایی متعادل ، از جمله غذاهایی که رشد مو را تقویت می کنند ، تأمین می کنید.

فیناستراید را با ماینوکسیدیل ترکیب کنید

ماینوکسیدیل (نام تجاری Rogaine ) کف یا مایعی است که دو بار در روز روی پوست سر مالیده می شود. دانشمندان بر این باورند که این دارو با افزایش جریان خون و مواد مغذی به فولیکول های مو به درمان ریزش مو یا رشد مجدد موها کمک می کند. حدود ۴۰٪ از مردان هنگام استفاده از ماینوکسیدیل رشد مجدد مو را تجربه می کنند و مطالعات نشان داده است که استفاده از فیناستراید و ماینوکسیدیل با هم برای حفظ مو موثرتر از استفاده از هر یک به تنهایی است.

استفاده از ماینوکسیدیل نیز به طور مداوم ضروری است – اگر آن را قطع کنید ، رشد موهای جدید معکوس می شود و ریزش مو با الگوی مردانه ادامه می یابد.

شامپوی مسدود کننده DHT را امتحان کنید

انواع مختلفی از شامپو ادعا می کنند که اثرات DHT را بر فولیکول های مو مسدود می کنند. آنها موثرتر از فیناستراید نیستند اما برخی از مردان نتایج خوبی از مصرف آنها به صورت ترکیبی می بینند. برخی از این شامپو ها حاوی ماینوکسیدیل یا کتوکونازول هستند. این فرضیه وجود دارد که کتوکونازول ، در ترکیب با فیناستراید  می تواند اثرات مخرب DHT بر روی فولیکول های مو را مختل کند.