آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

نوشته admin

ریزش موهای شما هرچقدر هم آسیب زا باشد مهم است بدانید که شما تنها نیستید. تقریباً همه افراد با افزایش سن تا حدی دچار ریزش مو می شوند. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از ریزش  موهای خودتان پیشگیری کنید. در حالی که علت ریزش مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است روش هایی وجود دارد که هرکسی می تواند برای به حداقل رساندن و حتی پیشگیری از ریزش مو  و نازک شدن موها در آینده انجام دهد. برای آشنایی با این روش ها در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس با ما همراه باشید.

بهترین روش ها برای پیشگیری از ریزش مو

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

اطمینان از تغذیه مناسب برای محافظت از خود در برابر طیف وسیعی از شرایط ، از جمله ریزش مو ، حیاتی است. موها برای سالم ماندن به مواد مغذی خاصی نیاز دارند. مقدار بسیار زیاد یا خیلی کم مواد مغذی می تواند منجر به ریزش غیر ضروری شود. پروتئین ، آهن ، روی و ویتامین B12 تنها برخی از مواد مغذی مورد نیاز موهای شما هستند.

مصرف بیش از حد ویتامین E یا اسید فولیک می تواند در رشد موهای شما اختلال ایجاد کند. سعی کنید مصرف روزانه گوشت بدون چربی ، ماهی چرب ، آجیل ، لوبیا و سبزیجات را افزایش دهید و به نتایج آن در موهای خود توجه کنید. مکمل مولتی ویتامین یا بیوتین روزانه نیز ممکن است مفید باشد.
هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید

خواب یکی از مهمترین رازهای داشتن موهای سالم است. داشتن هفت تا هشت ساعت خواب آرام و بی وقفه در هر شب به بدن شما کمک می کند تا خود را ترمیم کند تا بتواند در حداکثر ظرفیت کار کند که شامل رشد موهای جدید هم می باشد. در حالی که شب های عجیب و غریب به احتمال زیاد تأثیر جدی بر سلامتی شما نخواهد داشت ، بی خوابی منظم می تواند منجر به ریزش مو شود. خوابیدن و بیدار شدن هر روز به طور منظم در سلامت عمومی شما معجزه می کند ، در حالی که به ارتقاء موهای سالم نیز کمک می کند.

سطح استرس خود را کاهش دهید

مدیریت استرس برای حفظ رشد مناسب مو بسیار مهم است. اگر شما بیش از حد تحت استرس هستید ، بدن شما بر اساس آن واکنش نشان می دهد. ممکن است احساس اضطراب کنید ، سردردهای مکرر داشته باشید یا حتی شاهد ریزش موهای خود باشید. خبر خوب این است که این نوع ریزش مو به ندرت دائمی است. اگر بتوانید سطح استرس خود را پایین بیاورید احتمالاً موهای شما دوباره پر می شود. بنابراین چه با تمرین یوگا و مدیتیشن ، رفتن به تعطیلات بیشتر ، یا پیاده روی های کوتاه در طول روز ، زمانی را برای تمرکز بر خود اختصاص دهید و رفاه خود را در اولویت قرار دهید.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم برای سلامتی شما مهم است و موهای شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ورزش نه تنها سلامت عمومی شما را بهبود می بخشد بلکه برای رشد موها نیز مهم است. زیرا در واقع گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و این می تواند به تحریک رشد مو کمک کند. ورزش همچنین سطح استرس شما را پایین می آورد و به خواب بهتر کمک می کند. فقط مطمئن باشید زیاده روی نکنید. ورزش بیش از حد می تواند بر بدن شما فشار وارد کند و همچنین باعث ایجاد عرق بیش از حد روی سر شما شود که می تواند منجر به ریزش مو شود.

آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

از وسایل حالت دهنده خودداری کنید

سشوار ، اتوی صاف و فر کننده ممکن است در کوتاه مدت نتایج زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد ، اما در نهایت بیشتر از آنچه فکر می کنید در دراز مدت به موهای شما آسیب می رساند. این ابزارهای حالت دهنده از حرارت زیادی استفاده می کنند که باعث شکستن و ریزش مو می شود.

برای افرادی که به طور مرتب از رنگ مو استفاده می کنند ، موهای آنها به ویژه مستعد هستند. بهتر است از رنگ های طبیعی استفاده کنید و بگذارید موهای شما در هوا خشک شود. یا اگر نمی توانید با ابزارهای حالت دهنده خداحافظی کنید برای پیشگیری از ریزش مو  حداقل از آنها کمتر استفاده کنید و گرما را روی یک ناحیه از مو به مدت طولانی نگه ندارید. استفاده از اسپری های محافظ حرارت نیز می تواند به حداقل رساندن آسیب کمک کند.

پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر می تواند با بهبود گردش خون رشد موها را تحریک کند. برای انجام این کار نیازی به مراجعه به یک سالن گران قیمت ندارید. دفعه بعد که از شامپو یا نرم کننده زیر دوش استفاده می کنید ، چند دقیقه وقت بگذارید و آنها را واقعاً در اطراف پوست سر خود ماساژ دهید. از نوک انگشتان خود برای انجام حرکات دورانی در سراسر پوست خود استفاده کنید. این کار نه تنها به گردش خون شما کمک می کند ، بلکه از تمیز بودن پوست سر که شرایط اولیه ای برای رشد موهای جدید است نیز اطمینان حاصل می کنید. برای بهره مندی بیشتر چند قطره روغن ضروری به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید ، مانند اسطوخودوس ، رزماری یا آویشن.

هیدراته بمانید

اگر هرگز از قانون هشت لیوان آب در روز پیروی نکرده اید ، اکنون زمان شروع آن است. آب بهترین دوست جدید موهای شماست. هیدراته ماندن باعث می شود که سیستم گردش خون شما بتواند به درستی عمل کند. این باعث می شود فولیکول مو رشد کرده و رشد موهای جدید را تحریک کند. ساقه مو نیز تا حد زیادی از آب تشکیل شده است. کم آب شدن حتی می تواند منجر به خشکی و شکنندگی موها شود. نوشابه یا قهوه خود را با آب جایگزین کنید و شاهد نتایج مثبت آن باشید.

سیگار را ترک کنید

ارتباط بین سیگار کشیدن و ریزش مو به طور فزاینده ای مشخص شده است. سیگار گردش خون بدن شما را کاهش می دهد این بدان معناست که اکسیژن کمتری به پوست سر سرازیر می شود که منجر به تضعیف فولیکول های مو می شود که برای رشد مناسب نیستند و موهایی که خشک و شکننده تولید می کنند.

سیگار کشیدن همچنین ایمنی عمومی شما را کاهش می دهد و شما را مستعد ابتلا به طیف وسیعی از شرایط می کند ، که همه آنها می تواند به موهای شما بیشتر آسیب برساند. سیگار کشیدن همچنین جذب ویتامین های کلیدی مورد نیاز برای تغذیه موهای شما را کاهش می دهد.
مصرف الکل را کاهش دهید

این می تواند برای بسیاری از افراد گامی چالش برانگیز باشد ، اما اگر بتوانید میزان الکل مصرفی خود را محدود کنید ، موهای شما برای آن بهتر خواهد بود. الکل می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد و می تواند به ریزش مو کمک کند. نوشیدن الکل همچنین می تواند در جذب برخی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رشد موها اختلال ایجاد کند. کاهش مصرف الکل گامی مهم در جهت سلامت موها است.

مراقب موهای خود باشید

رفتار ملایمت آمیز با موها کلید تضمین طول عمر آنها است. این بدان معناست که برای پیشگیری از ریزش مو از برس زدن شدید یا کشیدن موها به شکل دم اسبی خودداری کنید. استفاده از اکستنشن مو یا سایر قطعات اضافی نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد. و این بدان معناست که رنگها و مواد شیمیایی را باید کاهش دهید. از آنجاییکه موهای شما هر روز در معرض استرس و سموم قابل توجهی در محیط قرار دارد. سعی کنید میزان استرس را در خانه محدود کنید.

آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

آشنایی با روش های بسیار موثر در پیشگیری از ریزش مو

برای پیشگیری از ریزش مو با متخصص پوست مشورت کنید

اگر همه موارد دیگر شکست خورد و نگران ریزش مو شدید خود هستید صحبت با یک متخصص ممکن است خیال شما را راحت کند. متخصص پوست می تواند علت اصلی ریزش موهای شما را شناسایی کرده و گزینه های درمانی را برای حل مشکل مورد بحث قرار دهد.

موهای سالم محصول جانبی یک شیوه زندگی سالم است. وقتی در درون از خود مراقبت می کنید آن را در بیرون خود نشان می دهد. با حفظ رژیم غذایی مناسب ، هیدراته ماندن ، خواب کافی و ورزش و یافتن راه هایی برای کاهش استرس ، بدن خود را در بهترین نگه دارید تا بتواند موهای شما را تغذیه کرده و از رشد مناسب موها حمایت کند.

جهت پیشگیری از ریزش مو از مواردی که باعث ایجاد استرس اضافی بر موهای شما می شوند ، مانند گرما ، سیگار کشیدن و الکل خودداری کنید. در عوض ، آنها را با عشق نوازش کنید و ماساژ دهید. یک شامپوی طبیعی با کیفیت برای رشد مو نیز می تواند یک گزینه عالی برای کمک به کند شدن ریزش مو و تسریع رشد جدید باشد.

اغلب بین شش تا نه ماه طول می کشد تا موهای شما دوباره رشد کنند. هرچه زودتر برخی از شیوه های زندگی سالم ذکر شده در بالا را انجام دهید ، زودتر نتایج زیبای آن را روی موهای خود مشاهده خواهید کرد!