مکمل های ضد ریزش مو چقدر می توانند به رشد موهای شما کمک کنند؟

مکمل های ضد ریزش مو چقدر می توانند به رشد موهای شما کمک کنند؟

مکمل های ضد ریزش مو چقدر می توانند به رشد موهای شما کمک کنند؟

نوشته admin

مکمل های ضد ریزش مو حاوی ویتامین ها و ترکیباتی برای تحریک رشد موها هستند. اگر به فکر مصرف مکمل های ضد ریزش مو هستید باید ابتدا ترکیبات تشکیل دهنده آنها را به دقت بررسی کنید. برای این منظور باید به متخصص پوست خود مراجعه کرده و در مورد داروهای ریزش مو مانند فیناستراید ، ماینوکسیدیل و PRP نیز سوال کنید.

 

اما در مورد مکمل ها و ویتامین ها باید گفت که آنها برای رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو و تحریک رشد آنها طراحی و تولید شده اند. وقتی صحبت از حفظ موهای سالم می شود ، این بدان معناست که مطمئن شوید از پروتئین ، آهن ، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین B به اندازه کافی استفاده می کنید. در غیر این صورت مکمل های ضد ریزش مو می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

 

ترکیبات موجود در فرمولاسیون مکمل های ضد ریزش مو

بیوتین

بیوتین که گاهی اوقات ویتامین H نیز نامیده می شود ، یک ویتامین B کمپلکس است که ساختار پروتئینی را در پوست ، مو و ناخن های شما تقویت می کند. این ویتامین را مردم به عنوان مکملی برای رشد سریع تر موهای خود می شناسند. بیوتین به رشد سریع تر و قوی تر موها کمک می کند  اگرچه ابتدا متوجه افزایش رشد ناخن های خودتان نیز می شوید.

 

اگر از نسخه های ذکر شده برای ریزش مو استفاده می کنید (مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل) مصرف این ویتامین به تسریع و تقویت رشد مجدد موهای شما کمک می کند. همچنین موهای باقی مانده را تقویت می کند. بنابراین می تواند مانع ریزش موی فولیکول های ضعیف شود.

 

ویتامین A و C ، روی و سلنیوم

در حالی که ویتامین A و C هر دو به پوست سر کمک می کنند تا مقادیر مناسبی سبوم تولید کند – که موها را سالم ، تغذیه و درخشان نگه می دارد – مزایای منحصر به فرد خود را نیز دارند. ویتامین A به کاهش شکستگی موها کمک می کند ، در حالی که ویتامین C جذب آهن و تولید کلاژن را بهبود می بخشد که هر دو به تشکیل موهای قوی کمک می کنند.

 

مینرال های روی و سلنیوم نیز برای رشد موها بسیار مفید هستند. روی تولید سبوم (به میزان مناسب) را بهبود می بخشد و یکی از بهترین ابزارها برای کند کردن ریزش مو است. سلنیوم از شوره سر و خارش پوست سر جلوگیری کرده و با آن مبارزه می کند ، که می توانند رشد موها را مختل کنند. برای جلوگیری از ریزش مو مکمل هایی را پیدا کنید که همه این ویتامین ها و مواد معدنی را برای دفاع پیشگیرانه تر در مقابل ریزش مو تامین کند.

مکمل های ضد ریزش مو چقدر می توانند به رشد موهای شما کمک کنند؟

مکمل های ضد ریزش مو چقدر می توانند به رشد موهای شما کمک کنند؟

 

روغن دانه کتان

روغن بذر کتان دارای اسید چرب امگا ۳ است که از التهاب و شوره سر جلوگیری می کند و به نوبه خود رشد موها را بهبود می بخشد و ریزش ناگهانی موها را به حداقل می رساند. همچنین فولیکول ها را برای رشد موهای ضخیم و قوی تقویت می کند. علاوه بر این باعث تولید چربی سالم در پوست سر می شود.  بنابراین  به عنوان مکمل ضد ریزش مو روغن دانه کتان یک افزودنی هوشمند برای رژیم غذایی شما است.

 

اسید فولیک و نیاسین

اسید فولیک گردش خون را بهبود می بخشد و رشد سلولی را تحریک می کند ، در حالی که نیاسین نیز گردش خون را افزایش می دهد. ممکن است اسید فولیک را به عنوان ویتامین B9 و نیاسین را به عنوان B3 بشناسید. در هر صورت ، آنها مواد مغذی را به فولیکول های مو  می رسانند- به این معنی که عملکرد سایر ویتامین ها و مواد معدنی دیگر را نیز افزایش می دهند.

 

این همان روشی است که قطره یا فوم ماینوکسیدیل در پیش می گیرد (ممکن است ماینوکسیدیل را با نام Rogaine بشناسید) ، اگرچه ماینوکسیدیل به عنوان یک تاکتیک در برابر ریزش مو موثرتر است اما اسید فولیک و نیاسین نیز مکمل ها مفیدی در این زمینه هستند.

 

عصاره گیاه نخل اره ای

نخل اره ای یا  Saw palmetto اغلب به عنوان یک مسدود کننده DHT در مکمل ها ، شامپوها ، نرم کننده ها و موارد مشابه تبلیغ می شود. اعتقاد بر این است که آنزیمی که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند (یعنی دی هیدروتستوسترون ، آندروژنی که می تواند منجر به ریزش مو شود) را مسدود می کند. بنابراین ، می تواند با مهار این آنزیم به طور قابل توجهی ریزش مو را مهار  کند. (به عنوان یک مزیت دیگر ، سلامت پروستات را نیز افزایش می دهد.)

 

فواید استفاده از مکمل های ضد ریزش مو

اگرچه امکان دریافت همزمان بسیاری از این ویتامین ها از طریق مولتی ویتامین های خوراکی مختلف وجود دارد. با این حال مکمل های ضد ریزش مو با  تامین ویتامین های اصلی روزانه برای درمان ریزش مو بهتر عمل می کنند. مکمل های ضد ریزش مو معمولا حاوی عصاره نخل اره ای ، ویتامین A ، C ، بیوتین ، روی ، سلنیوم و مغذی مانند کلاژن دریایی ، اسید هیالورونیک و اشواگاندا هستند که به رشد موها نیز کمک می کنند. اگر در مورد پیشگیری از ریزش مو بسیار جدی هستید ، پس از مشورت با پزشک مکمل های ضد ریزش مو را با فیناستراید و ماینوکسیدیل ترکیب کنید.