تاثیر اسید فولیک بر رشد موها و جلوگیری از ریزش مو چیست؟

تاثیر اسید فولیک بر رشد موها و جلوگیری از ریزش مو

تاثیر اسید فولیک بر رشد موها و جلوگیری از ریزش مو چیست؟

نوشته admin

تاثیر اسید فولیک بر رشد موها طی مطالعات مختلف بررسی و ثابت شده است این ویتامین با مکانیسم های مختلف به رشد موها کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. اسید فولیک یا ویتامین B9 یکی از ویتامین های گروه B است که به بدن کمک می کند غذا (کربوهیدرات) را به انرژی  تبدیل کند. ویتامین های گروه B که اغلب به آنها ویتامین B کمپلکس گفته می شود به بدن در استفاده از چربی ها و پروتئین کمک می کند. وجود ویتامین های ب کمپلکس برای داشتن کبد و پوست، مو و چشم سالم  ضروری هستند.

 

آنها همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می کنند. اسید فولیک فرم سنتتیک B9 است که در مکمل ها و غذاهای غنی شده یافت می شود. در حالی که فولات به طور طبیعی در غذاها وجود دارد.

 

اسید فولیک نوعی ویتامین B است که نقش مهمی در رشد مو دارد و  مسئول رشد سلول ها است که نقش حیاتی در رشد مو و ناخن دارد. علاوه بر این  به ساخت گلبول های قرمز نیز کمک می کند. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس به تاثیر اسید فولیک بر رشد موها و جلوگیری از ریزش مو می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

 

تاثیر اسید فولیک برای رشد موها

اسید فولیک برای عملکرد صحیح مغز بسیار مهم است و نقش مهمی در سلامت روحی و روانی فرد ایفا می کند. این ماده به تولید DNA و RNA  کمک می کند و زمانی که سلول ها و بافت ها به سرعت در حال رشد هستند وجود این ویتامین ضروری است. اسید فولیک همچنین در کنار ویتامین B12  به ساخت گلبول های قرمز خون و عملکرد مناسب آهن در بدن کمک می کند.

 

عملکرد اصلی اسید فولیک این است که به تولید گلبول های قرمز کمک می کند و گلبول های قرمز خون با افزایش کراتینیزه کردن از موهای شما مراقبت می کند و باعث رشد موها می شوند. یکی از مواردی که همه ما نگران آن هستیم سفید شدن زودرس موهاست مصرف اسید فولیک یا یافتن سرم مو حاوی اسید فولیک و استفاده هر شب از آن به دلیل اینکه اسید اکسیژن را به سلول ها منتقل می کند از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

 

مشکل دیگری که همه ما مدام نگران آن هستیم ریزش مو است تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک باعث قطع ریزش مو می شود.  با یک رژیم غذایی سالم  متوجه خواهید شد که اسید فولیک در واقع با تقویت ریشه موها از ریزش مو جلوگیری می کند.  درخشندگی موها یکی دیگر از مزایای مصرف منظم اسید فولیک است.

 

این ریزمغذی ویتامین هایی را به سلول های شما اضافه می کند که به  موهای شما درخشش بیشتری می بخشد. اسید فولیک علاوه بر مراقبت از ریزش مو ، باعث ضخیم شدن موهای شما می شود. ویتامین های بسیار کمی وجود دارد که مانند جادو روی موهای شما اثر کنند و اسید فولیک یکی از آنها است

 

تاثیر اسید فولیک بر رشد موها چیست؟

اسید فولیک باعث تحریک رشد سلول ها می شود زیرا این ماده مسئول تکثیر DNA است. بنابراین ، اسید فولیک نقش حیاتی در حفظ سلامت موها دارد. فواید اسید فولیک برای موها به شرح زیر است:

افزایش رشد سلولی:

اسید فولیک یک ویتامین ضروری مورد نیاز در رشد سلولی است. بدون اسید فولیک ، سلول ها قادر به رشد طبیعی نیستند زیرا این ویتامین مسئول سنتز و ترمیم DNA است. بنابراین ، اسید فولیک به حفظ و افزایش تعداد مناسب سلول هایی که مسئول رشد مو هستند ، کمک می کند.

ضخیم شدن مو:

اسید فولیک نقش مهمی در درمان نازک شدن موها دارد. مطالعات نشان می دهد که با مصرف روزانه اسید فولیک ، ضخامت موها افزایش می یابد.

 

کاهش ریزش مو

اسید فولیک همچنین به کاهش ریزش مو کمک می کند و به عنوان مکمل در درمان طاسی و ریزش مو استفاده می شود.

تاثیر اسید فولیک بر رشد موها و جلوگیری از ریزش مو

تاثیر اسید فولیک بر رشد موها و جلوگیری از ریزش مو

 

افزایش رشد مو:

اسید فولیک با افزایش تقسیم سلولی باعث رشد موها می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که موهای کمتری دارند به طور کلی از کمبود اسید فولیک رنج می برند. اسید فولیک همچنین نقش مهمی در متابولیسم پروتئین ها و کربوهیدرات ها دارد. وجود اسید فولیک کافی در بدن تامین مواد مغذی مورد نیاز در رشد مو را تضمین می کند.

 

تغذیه موها را بهبود می بخشد:

کمبود اسید فولیک ممکن است منجر به کم خونی شود. کم خونی وضعیتی است که با کاهش سطح هموگلوبین ایجاد می شود. بنابراین  در غیاب اسید فولیک ، فولیکول های مو قادر به دریافت اکسیژن لازم برای رشد مو نیستند

 

حفظ سلامت پوست سر:

در بدن و پوست سر غدد مختلف ترشح کننده چربی وجود دارد که سلامت پوست سر را حفظ کرده و از عفونت جلوگیری می کند. سلامت این غدد توسط اسید فولیک حفظ می شود.

 

کاهش سفیدی موها:

اسید فولیک به ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کند. در غیاب اسید فولیک ، فرد ممکن است دچار کم خونی مگالوبلاستیک شود که یکی از دلایل سفید شدن موها است. بنابراین ، برای حفظ رنگ طبیعی مو ، مصرف روزانه مکمل اسید فولیک ضروری است.

 

مزایای مصرف مکمل اسید فولیک

تا جایی که ممکن است بهتر است اسید فولیک مورد نیاز بدن از غذاهای مصرفی روزانه تامین شود به این دلیل که اسید فولیک موجود در غذا به راحتی قابل جذب است و عوارض جانبی ندارد. با این حال ، در موارد خاص که فرد قادر به دریافت اسید فولیک از غذاها نیست مکمل ها در دسترس هستند.

 

برای این افراد مکمل های مختلف اسید فولیک در بازار موجود است که سلامت مو و سایر شرایط را بهبود می بخشد. مکمل مو حاوی اسید فولیک به همراه ویتامین های دیگر به ویژه بیوتین است که یکی دیگر از عوامل تقویت کننده مو است به رشد موهای شما کمک می کند.

 

 مواد غذایی حاوی اسید فولیک برای موهای سالم

 

رژیم غذایی سالم یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از دریافت مقدار کافی اسید فولیک است. اگر باردار نیستید ، احتمالاً اسید فولیک کافی در رژیم غذایی خود دارید. بسیاری از غذاها به طور طبیعی غنی از اسید فولیک هستند  یا به طور مصنوعی با آن غنی شده اند. برخی از غذاهای رایج که به طور طبیعی حاوی اسید فولیک هستند شامل:

 

اسفناج ،کاهو ، مارچوبه،  کلم بروکلی،  تخم مرغ ،  پرتقال ، گریپ فروت ، توت فرنگی ، تمشک عدس، لوبیا قرمز، نخودسبز، لوبیا سبز، بامیه ، جوانه بروکسل، آووکادو،  بادام زمینی،  بادام درختی چغندر، ذرت ،هویج و سایر غلات هستند.

 

سخن پایانی

بطورکلی تغذیه نفش بسیار مهمی در حفظ سلامت موها دارد و شما با تغذیه خوب می توانید موهایی زیبا و پرپشت داشته باشید. در تلاش برای کمک به رشد موها شما می توانید از انواع کلاه گیس های طبیعی و مصنوعی برای زیبایی بیشتر در دورهمی ها و مهمانی ها استفاده کنید. انواع کلاه گیس را می توانید با خرید آنلاین از سایت فروش کلاه گیس تهیه نمایید.