از تاثیر روغن درخت چای برای مو چه می دانید؟

روغن درخت چای برای مو

از تاثیر روغن درخت چای برای مو چه می دانید؟

نوشته admin

روغن درخت چای یک ترکیب بسیار ارزشمند با خواص عالی برای پوست و مو است. بومیان استرالیا که در منطقه کوئینزلند زندگی می کنند درختچه های چای را به طور گسترده کشت می کردند. روغن درخت چای از تقطیر برگ های تازه و چوب درختچه‌ چای استخراج می شود. این اسانس به رنگ زرد کم رنگ یا شفاف است و بوی تازه ای دارد. روغن درخت چای یک روغن گیاهی طبیعی است که از برگ های درختی به نام Melaleuca alternifolia گرفته می شود. این روغن دارای خواص متعددی است که آن را به یک گزینه محبوب برای مراقبت از پوست و مو تبدیل کرده است. در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس، به بررسی خواص روغن درخت چای برای مو و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

از زمان کشف روغن درخت چای به عنوان یک ضد عفونی کننده محبوب برای درمان بریدگی، سوختگی و جای جوش استفاده شد. امروزه برای درمان بسیاری از مشکلات مو و پوست سر استفاده و جزء تشکیل دهنده بسیاری از محصولات پوست و مو است. استفاده از روغن درخت چای روی موها و پوست سر یک راه طبیعی برای پاکسازی بدون ایجاد آسیب یا خشکی است.

چرا از روغن درخت چای برای مو استفاده کنیم؟

چرا از روغن درخت چای برای مو استفاده کنیم؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا روغن درخت چای برای مو مفید است؟ وقتی در مورد سلامت مو صحبت می کنید، در واقع به سلامت پوست سر اشاره خواهید کرد. پوست سر دارای فولیکول هایی است، روزنه‌ های کوچکی که مسئول رشد مو هستند. هنگامی که این فولیکول ها توسط آلاینده های موجود مسدود می شوند، با مشکلاتی مو مانند ریزش مو مواجه می شویم.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یکی دیگر از عوارض آسیب رسان به موها است زیرا رطوبت طبیعی مو را از بین می برد. این امر رشد مو را مختل می کند و در نتیجه پوست مرده و خشکی مو را به همراه دارد. روغن درخت چای پوست سر شما را مرطوب می کند و مواد مغذی ضروری را در اختیار آن قرار می دهد.

انواع خاصیت روغن درخت چای برای مو

انواع خاصیت روغن درخت چای برای مو

استفاده از روغن درخت چای برای مو یک درمان موثر است زیرا با خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای موها مفید است. استفاده از آن باعث می شود فولیکول های مو بیشتر تغذیه شوند و این باعث تسریع رشد مو می شود. در اینجا چند روش برای استفاده از روغن درخت چای برای تقویت موها ارائه شده است. توجه داشته باشید که این روغن را نباید مستقیماً روی موها استفاده کنید. در ادامه این مقاله به بررسی انواع خاصیت روغن درخت چای برای مو می پردازیم.

روغن درخت چای برای موی چرب

موهای چرب یکی از مشکلات شایع مو است که می تواند باعث ریزش مو و سایر مشکلات شود. این روغن به راحتی چربی اضافی پوست سر را کنترل می کند و بدون اینکه منافذ را مسدود کند باکتری های سطح پوست سر را کاهش می دهد. شما می توانید با جوش شیرین و روغن درخت چای و عسل یک ماسک مو تهیه کرده و روی پوست سر خود بمالید. حدود ۱۰ دقیقه آن را به آرامی ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

برای استفاده از روغن درخت چای برای موی چرب، می توانید چند قطره از آن را به شامپوی خود اضافه کنید و به طور منظم از آن استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره از روغن درخت چای را به روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید و آن را به پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

روغن درخت چای برای مو شپش

شپش سر یک مشکل پوستی شایع است که باعث خارش و ناراحتی می شود. شپش مو به دلیل سلامتی بد پوست سر ایجاد می شود و از پوست سر به پوست سر دیگری منتقل می شود. این حشرات کوچک برای سلامت پوست سر مضر هستند زیرا خون را از پوست سر می مکند و باعث التهاب و خارش می شوند.

این روغن به دلیل داشتن سینئول و ترپینن به سرعت شپش را از بین می برد. این روغن مانع چسبیدن تخم شپش به مو و پوست سر می شود. برای استفاده از این خواص حدود ۷-۸ قطره از آن را با یک قاشق روغن گیاهی مخلوط کرده و شب تا صبح روی سر خود بگذارید. صبح قبل از شستن موها ۵ تا ۶ بار موهایتان را به خوبی شانه کنید.

داشتن موهای بلندتر و پرپشت تر

اگر از رشد موهای خودتان راضی نیستید روغن درخت چای را به برنامه مراقبت از موی خود اضافه کنید. این روغن با تغذیه ریشه های مو باعث افزایش رشد موهایتان می شود.

برای پاکسازی روزانه

برای پاکسازی روزانه پوست سر با این روغن چند قطره از آن را با مقدار کمی شامپو مخلوط کنید و  روی پوست سر مرطوب بمالید و سپس موها را آبکشی کنید این کار باعث تمیز شدن فولیکول های مو و سلامت پوست مو می شود.

کمک به رشد مو

این روغن توانایی افزایش گردش خون در پوست سر را دارد و به راحتی آن را پاکسازی کرده و موجب رشد موهای سالم می شود. همچنین فولیکول های مو را  که در فاز استراحت هستند را تحریک کرده و باعث تسریع رشد آنها می شود. این روغن مو و پوست سر را برای جذب موثر مواد مغذی آماده کرده و در نتیجه به رشد مو کمک می کند.

برای استفاده از روغن درخت چای برای رشد موها می توانید آن را با هر روغن حاملی مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کنجد مخلوط کرده و روی پوست سر خود ماساژ دهید.

از خواص روغن درخت چای و تاثیر آن بر رشد مو چه می دانید؟
از خواص روغن درخت چای و تاثیر آن بر رشد مو چه می دانید؟

 درمان خشکی مو و پوست سر

این روغن برای درمان خشکی مو بسیار مفید است و تغذیه پوست سر انسداد فولیکول های مو را برطرف می کند. با استفاده از این روغن درماتیت سبورئیک که منجر به ایجاد لکه های خشک پوسته پوسته روی پوست سر می شود نیز درمان خواهد شد.

برای این منظور آن  را با روغن های مفید دیگر مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس موها را به طور معمول بشویید.

درمان شوره سر

شوره سر یک مشکل پوستی شایع است که باعث خشکی و پوسته ریزی پوست سر می شود. علت اصلی شوره سر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. پوست چرب، تحریک شده، بهداشت بد مو و شرایط پوستی مانند درماتیت تماسی یا عفونت های قارچی می تواند منجر به شوره سر شود. اثر ضد قارچی روغن چای به از بین بردن شوره سر بدون ایجاد خشکی کمک می کند.

این روغن  به عنوان یک نرم کننده مو طبیعی، پوست سر را تسکین می دهد و از پوسته پوسته شدن و شوره جلوگیری می کند. برای استفاده از روغن درخت چای برای درمان شوره سر، می‌توانید چند قطره از آن را به شامپوی خود اضافه کنید و به طور منظم از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید مثل دیگر موارد بالایی چند قطره از روغن درخت چای را به روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید و آن را به پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

تسکین خارش پوست سر

اگر خارش یا خشکی پوست سر دارید، می توانید از ماسک مو روغن درخت چای به عنوان یک تسکین دهنده استفاده کنید. شما می توانید آووکادو، ماست، عسل و چند قطره روغن چای را ترکیب کرده روی موها و پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.

از بین بردن موهای زائد

روغن درخت چای به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی خود می تواند به از بین بردن موهای زائد کمک کند. این روغن می تواند فولیکول های مو را مسدود کرده و رشد مو را کند کند. برای استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن موهای زائد، می توانید چند قطره از آن را به روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید و آن را به ناحیه مورد نظر بمالید. سپس بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس ناحیه مورد نظر را با آب گرم بشویید.

روغن درخت چای برای ریزش مو

روغن درخت چای برای ریزش مو

ریزش مو یک مشکل شایع است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ریزش مو بسته به اینکه چه چیزی باعث آن شده، می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود. این وضعیت باعث نگرانی و ناراحتی زیادی برای افراد می شود. طبق یک مطالعه، ثابت شده است که استفاده از این روغن فولیکول‌های مو را باز می‌ کند که به نوبه خود رشد مو را افزایش می دهد.

روغن درخت چای دارای خواص پاک کنندگی قوی و تقویت کننده است بنابراین می تواند به تغذیه فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک کند.

روغن درخت چای همچنین دارای خواص ضد آندروژنی است که می تواند به مقابله با طاسی آندروژنیک که اغلب در مردان ایجاد می شود کمک کند. آنتی آندروژن ها داروهایی هستند که زنان برای مقابله با اثرات هورمون های جنسی مردانه مصرف می کنند.

افزایش هورمون های مردانه منجر به طاسی می شود بنابراین، خواص ضد آندروژنی روغن درخت چای می تواند به مهار مشکل ریزش مو کمک کند. نتایج استفاده از روغن درخت چای زمان بر است و نیاز به صبر بسیار زیادی دارد. برای درمان ریزش مو از روغن درخت چای می توان اینگونه استفاده کرد:

در ترکیب با روغن بادام

برای درمان ریزش مو روغن درخت چای را با نسبت ۱ به ۱۰ با روغن بادام ترکیب کرده و یک شب بر روی موهایتان بماند.

شامپوی گیاهی بسازید

۲ تا ۳ قطره روغن خالص ارگانیک درخت چای را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید و سعی کنید هفته ای سه بار تا زمانی که ریزش موهایتان کم شد با این شامپو موهایتان را بشویید.

با روغن زیتون استفاده کنید

ترکیب روغن زیتون و روغن درخت چای می تواند یک ترکیب بسیار مغذی برای تغذیه فولیکول های مو باشد و با تغذیه کامل و مناسب پوست سر می توان ریزش مو را درمان کرد.

هشدارهای قبل از مصرف روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای یک ماده طبیعی با خواص ضدعفونی کننده و ضد التهابی است که می تواند برای درمان مشکلات پوستی و مو مفید باشد. با این حال، مصرف این روغن بدون توجه به هشدارهای قبل از مصرف می تواند خطرناک باشد.

خطرات ناشی از مصرف روغن درخت چای برای مو

  • حساسیت پوستی: روغن درخت چای می تواند باعث حساسیت پوستی در برخی افراد شود. اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از روغن درخت چای برای مو، آن را روی یک ناحیه کوچک از پوست خود امتحان کنید.
  • سوزش چشم: روغن درخت چای می تواند باعث سوزش چشم شود. اگر روغن درخت چای وارد چشمان شما شد، فوراً چشمان خود را با آب فراوان بشویید.
  • آسیب به کبد: مصرف بیش از حد روغن درخت چای می تواند باعث آسیب به کبد شود.

توجه به واکنش های آلرژیک هنگام استفاده از این روغن بسیار مهم است، زیرا باید از آن آگاه بود و قبل از استفاده روی پوست سر، آزمایش هایی را انجام دهید.

به دلیل ماهیت غلیظی که این روغن طبیعی دارد، می تواند باعث قرمزی پوست شما شود، بنابراین بهتر است قبل از استفاده آن را رقیق کنید و چند قطره از آن  به عنوان ماسک برای انتهای موهایتان کافیست.

هشدارهای قبل از مصرف روغن درخت چای برای مو

  • قبل از استفاده از روغن درخت چای برای مو، حتماً با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از روغن درخت چای، آن را روی یک ناحیه کوچک از پوست خود امتحان کنید.
  • از تماس روغن درخت چای با چشمان خود خودداری کنید.
  • از مصرف بیش از حد روغن درخت چای خودداری کنید.

روغن چای را به هیچ وجه نباید به صورت مستقیم و به تنهایی استفاده  شود و فقط باید با شامپو یا ترکیب با روغن های دیگر روی پوست سر استفاده شود.

همیشه به دنبال روغن چای تازه باشید. اگرچه احتمال آلرژی به روغن اکسید شده درخت چای کمتر است. این روغن دارای ۱.۸ سینئول است که پوست سر برخی افراد را تحریک‌ می کند. ایمن ‌ترین کار این است که ابتدا آن را در قسمت پایین بازو آزمایش کنید. دوازده تا ۲۴ ساعت برای واکنش صبر کنید. در صورت احساس سوزش خارش یا ایجاد جوش یا قرمزی از این ماده استفاده نکنید.

نحوه استفاده ایمن از روغن درخت چای برای مو

نحوه استفاده ایمن از روغن درخت چای برای مو
  • روغن درخت چای را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل رقیق کنید.
  • روغن رقیق شده را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  • روغن را حداقل ۳۰ دقیقه روی پوست سر خود بگذارید.
  • سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

با رعایت هشدارهای قبل از مصرف و استفاده ایمن از روغن درخت چای می توانید از مزایای این ماده طبیعی برای درمان مشکلات موی خود بهره مند شوید. در صورت بروز حساسیت بهتر است حتی از ترکیب رقیق شده یا مخلوط شده با شامپوی روزانه و روغن های دیگر خودداری کنید زیرا افرادی که به این روغن  حساسیت دارند در صورت استفاده از آن دچار ریزش مو خواهند شد.

هنگام استفاده از این روغن روی موهای خود از چشمان خود محافظت کنید. قرار گرفتن چشم ها در معرض آن ممکن است باعث قرمزی شود. اگر این روغن به طور تصادفی وارد چشم شد، آن را کاملا با آب بشویید. در موارد شدید باید به پزشک مراجعه کنید.