روغن نارگیل برای مو: راهی آسان برای داشتن موهای سالم و زیبا

روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل برای مو: راهی آسان برای داشتن موهای سالم و زیبا

نوشته admin

روغن نارگیل یک درمان قدیمی برای بسیاری از مشکلات مو مانند ریزش مو، خشکی پوست سر یا نازک شدن مو است. اگرچه موثرترین راه حل برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کردن دلیل اصلی این ریزش است. اما استفاده از روغن نارگیل برای مو نیز می تواند بسیار مفید باشد. ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از: استرس، داروها، عدم تعادل در تغذیه، کاهش وزن سریع و مشکلات هورمونی.

روغن نارگیل این پتانسیل را دارد که از موهای شما محافظت کند و به رشد قوی‌ تر و سالم‌ تر آن ها نیز کمک می کند. این واقعیت که روغن نارگیل به راحتی در دسترس ما است می تواند دلیل دیگری برای استفاده از این روغن شگفت انگیز برای کمک به سلامت موها و پوست سر باشد.

هنگامی که از شامپو برای تمیز کردن موهای خود استفاده می کنیم، در واقع رطوبت محافظ طبیعی آن را از بین می برید. این مسئله می تواند باعث خشک شدن لایه بیرونی یا کوتیکول مو شود. هنگامی که کوتیکول از تار مو عقب می نشیند، باعث شکافتن انتهای مو می شود. یکی از دلایلی که روغن نارگیل برای مو بسیار مفید است این است که ۹۴٪ چربی دارد. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس توضیحات بیشتری در رابطه با خواص این روغن شگفت انگیز و دلیل توصیه مصرف روغن نارگیل برای مو ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل از گوشت و شیر نارگیل استخراج می شود. درختان نخل نارگیل در مناطق گرمسیری رشد می کنند و این روغن ممکن است در همان مناطق تولید شود. با این حال، برای تولیدکنندگان در آب و هوای سردتر، از جمله مناطق شمالی ایالات متحده، تولید روغن نارگیل نیز غیرممکن نیست. روغن نارگیل یکی از روغن های مورد علاقه در آشپزی آسیای جنوب شرقی برای سرخ کردنی ها و شیرینی ها است. به طور گسترده ای در سراسر جهان در محصولات پخته شده و دسرها، سرخ کردن و برشته کردن و اغلب به عنوان جایگزینی برای کره استفاده می شود.

چربی های موجود در این روغن می توانند به هر تار مو نفوذ کنند و رطوبت از دست رفته را بازیابی کنند. به طور خاص، اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​در بازگرداندن رطوبت از دست رفته موها بسیار موثر هستند. این روغن همچنین سرشار از ویتامین E ، ویتامین K ، روی و آهن است که این ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهبود سلامت پوست سر، افزایش اکسیژن رسانی فولیکول های مو و تقویت استحکام و سلامت مو می شوند.

تحقیقات انجام شده بر روغن نارگیل و تاثیرات آن بر مو نشان داده است که هیچ روغنی به اندازه نارگیل موهای پروتئین از دست داده را ترمیم نمی کند.

مشکلات رایج مو و علل آنها

موها باید درخشش و استحکام طبیعی داشته باشند و در برابر گره خوردن و کدر شدن مقاومت کنند. متأسفانه، ترکیبی ازعوامل غذایی، انتخاب های سبک زندگی و مراقبت ضعیف از مو می تواند منجر به مشکلات بسیار فراوانی  برای مو و پوست سر شود. یکی از شایع ترین مشکلات مو خشک شدن بیش از حد مو است. صاف کردن یا سشوار کشیدن می تواند رطوبت را از تارهای موی حذف کند، این امر باعث می شود موها شکننده شوند و همچنین به راحتی دچار موخوره (شکافته شدن انتهای مو) شوند.

پوست سر به طور طبیعی روغنی به نام سبوم تولید می کند، اما در برخی افراد این سبوم بیش از حد تولید می شود که باعث می شود موها شل، چرب و بی روح به نظر برسند.

روغن نارگیل چگونه به مو کمک می کند؟

روغن نارگیل چگونه به مو کمک می کند؟
روغن نارگیل چیست و از تاثیر فوق العاده آن بر رشد موها چه می دانید؟

هیدراتاسیون را بهبود می بخشد: روغن نارگیل حاوی یک اسید چرب  به نام اسید لوریک است که می تواند سطح پوست سر را مرطوب نگه دارد.

افزایش قدرت و ضخامت:  به درون فولیکول های مو نفوذ می کند و میزان از دست دادن پروتئین ها را کاهش می دهد و می تواند موها را تقویت کند و آن را پرپشت تر نشان می دهد.

آسیب ها را ترمیم می کند: این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به ترمیم آسیب مو کمک می کند و موهای شما را انعطاف پذیرتر می کند. افرادی که به طور منظم یک یا دو بار در هفته از روغن نارگیل برای موهای خود استفاده می‌ کنند کمتر در معرض شکستگی مو هستند.

فواید روغن نارگیل  برای مو

فواید روغن نارگیل  برای مو

روغن نارگیل بکر کیفیت بالاتری نسبت به نوع تصفیه شده دارد و از نظر پلی فنول های آنتی اکسیدانی و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین E غنی تر است  .این روغن بهترین درمان برای ترمیم موهای آسیب دیده است که می تواند ناشی از سوء تغذیه مو (کمبود پروتئین، بیوتین، روی و چربی های سالم)، قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد، کشیدن یا برس زدن شدید، استفاده بیش از حد از ابزارهای داغ و موارد دیگر باشد. فواید روغن نارگیل برای مو عبارتند از:

می تواند به ترمیم موخوره کمک کند

وقتی موها خشک و شکننده می شوند، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که انتهای موهای شما شروع به از هم شکافتن می کنند، که اصطلاح “موخوره” از آنجا می آید. تحقیقات نشان می ‌دهد که استفاده از این روغن می ‌تواند به بهبود نوک ‌های شکافته شده کمک کند و همچنین از بروز و بیشتر شدن آن ها نیز جلوگیری می کند.

حاوی ویتامین ها و اسیدهای چرب است

اسید لوریک، منبع اصلی چربی روغن نارگیل، به موها درخشندگی و لطافت خاصی می بخشد. به علاوه همچنین دارای ویتامین‌ها و اسیدهای چرب دیگری است که به موها کمک می‌کند تا سالم به نظر برسند و از شر تجمع چربی خلاص شوند.

درمان شوره سر

این روغن علاوه بر آبرسانی و ترمیم مو، می تواند شوره سر را نیز کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل دارای اثر ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و می تواند به ترمیم مشکلات پوستی کمک کند. شوره سر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد (مانند خشکی پوست سر، درماتیت، قارچ و موارد دیگر)، تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند با تقویت باکتری های “خوب” پوست ، التهاب را کاهش دهد و با درماتیت، مبارزه کند و در نتیجه به درمان شوره سر کمک می کند.

کوتیکول را تقویت می کند

روغن نارگیل برای سلامت پوست سر موها یک ترکیب عالی است زیرا با نرم کردن، آبرسانی و تقویت موها، رشته های شکننده و شکسته موهای آسیب دیده را التیام می بخشد. همچنین با تقویت کوتیکول مو به محافظت از مو در برابر سموم محیطی کمک می کند و ظاهر سالم تری به موها می دهد. همه اینها به این دلیل است که کوتیکولی که به خوبی از رطوبت اشباع شده است، در برابر تمام تأثیرات خارجی انعطاف‌پذیرتر خواهد بود.

 از مو در برابر آسیب ها محیطی محافظت می کند

روغن نارگیل علاوه بر آبرسانی، ترمیم و تقویت رشته های مو، می تواند از آسیب های خورشیدی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت کند، زیرا دارای غلظت SPF طبیعی است . روغن نارگیل دارای SPF 8 است که آن را به یک محافظ طبیعی برای مو در مقابل اشعه ماوراء بنفش تبدیل می کند.

 به عنوان یک درمان قبل و بعد از شستشو موثر است

در حالی که شستن مکرر موها و رعایت نظافت  پوست سر مهم است، این کار می تواند روغن طبیعی آن را از بین ببرد. استفاده از روغن نارگیل قبل و یا بعد از شستن تارهای مو به حفظ رطوبت آنها کمک می کند. به علاوه، اگر هنگام شستن موها یا زمانی که موها را شانه می کنید مستعد ریزش هستید، استفاده از روغن زیتون می تواند از ریزش جلوگیری کرده و به حفظ  تارهای مو کمک کند.

نرم کننده طبیعی مو

همان طور که می دانیم موهای طبیعی مستعد خشکی هستند و برای حفظ سلامت آن ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند .استفاده منظم از روغن نارگیل رشته های مو را نرم، صاف و براق نگه می دارد. همچنین این روغن بی وزن و سبک است، بنابراین موهای شما را چرب و سنگین نمی کند.

بلند شدن موها

در واقع، همه انواع و بافت های مو با سرعت یکسان در ماه رشد می کنند. روغن نارگیل رشد مو را تحریک می کند. موها را مرطوب و محکم می کند و به احتباس مو کمک می کند زیرا به ساختار پروتئین طبیعی مو می چسبد و آن را قوی نگه می دارد.

جلوگیری از سفید شدن مو

قدرت فوق العاده روغن نارگیل روند طبیعی سفید شدن موها را بدون استفاده از رنگ های شیمیایی یا فرآیندهای پیچیده معکوس می کند. مواد شیمیایی مورد استفاده در رنگ مو بسیار غلیظ هستند و جلوگیری از آسیب این مواد شیمیایی امکان پذیر نیست اما اگر فقط از محصولات طبیعی استفاده کنید، می توانید بدون هیچ آسیبی به همان نتایج برسید.

روغن نارگیل حاوی خواص تقویت کننده طبیعی است و می تواند به موهای شما کمک کند تا از نظر هیدراتاسیون و ظاهر بهبود پیدا کنند. استفاده از این روغن به موها و پوست سر هر شب و به دنبال آن یک ماساژ ملایم به سلامت و تثبیت رنگ موهایتان کمک می کند همچنین از تغییر رنگدانه ها و پیری زودرس تارهای مو نیز جلوگیری می کند.

درمان شپش موی سر

شیوع شپش، به ویژه در میان کودکان بسیار رایج  است. هنگامی که چنین اتفاقی رخ می دهد، به سرعت به بقیه اعضای خانواده نیز سرایت می کنند. درمان شپش اغلب شامل استفاده از مواد شیمیایی است که نه تنها شپش را می کشد بلکه به موهای شما نیز آسیب می رساند.

استفاده از این روغن یک روش طبیعی برای از بین بردن شپش و تخم شپش درعین حفظ سلامت موهای شما است. از آن به عنوان ماسک مو برای پوست سر استفاده کنید و آن را به صورت یک لایه ضخیم برروی پوست سر بمالید و سپس سر را برای از بین بردن شپش ببندید.

درمان ریزش مو

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها، می تواند به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این روغن با مرطوب کردن مو و پوست سر، از خشکی و آسیب به موها جلوگیری می کند. همچنین، روغن نارگیل می تواند با کاهش التهاب و تحریک پوست سر، به بهبود گردش خون در این ناحیه کمک کند.

برای استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو، می توانید آن را به صورت موضعی روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. همچنین، می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک ماسک مو استفاده کنید.

روش استفاده از روغن نارگیل برای مو

روش استفاده از روغن نارگیل برای مو

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که راه های زیادی برای استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت از مو وجود دارد.

ماسک مو

یکی از بهترین راه ها استفاده از ماسک موی مرطوب کننده است این به ویژه برای افرادی که موهای خشک یا آسیب دیده دارند مفید است.

در حین حمام، کمی روغن نارگیل (شاید ۱ قاشق غذاخوری) بردارید و آن را بین دستان خود بمالید و آن را از ریشه تا نوک موهایتان ماساژ دهید. پوست سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید تا روغن نارگیل به پوست سر شما وارد شود. سپس، قبل از آبکشی، ماسک را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس به آرامی آبکشی کنید و از نرم کننده یا شامپوی ملایم برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.

لوسیون بعد از حمام

یکی از راه هایی که باعث افزایش تاثیر روغن نارگیل برای مو می شود این است که از این روغن بعد از حمام استفاده کنید. بدین صورت که خیسی موها را گرفتید،روغن را بر روی ساقه مو ماساژ دهید.

روغن تراپی قبل از حمام

این روغن می تواند به افرادی که موهای چرب دارند نیز کمک کند. برای موهای چرب، مقدار کمی از آن را با چند قطره آب لیمو و مقداری آب مخلوط کنید. قبل از شستشو با شامپو ، این مخلوط را به پوست سر خود بمالید، قبل از اینکه آن را روی موهای خود تا نوک آن بکشید، آن را به پوست سر بمالید. اجازه دهید چند دقیقه برروی موهایتان باقی بماند. این کار باعث می‌شود شامپو به موهایتان بچسبد، آن‌ها را به سمت پایین بکشد و پوست سرتان را چرب‌تر کند.

ماساژ پوست سر با روغن نارگیل

ماساژ این روغن بر روی پوست سر و رها کردن آن یک شب تا صبح، می‌تواند عارضه های پوست سر را درمان کرده و آن را ترمیم و تقویت کند.

چه چیزی روغن نارگیل را از سایر روغن های موی موجود در بازار متمایز می کند؟

این ترکیب توانایی نفوذ عمیق‌تر، تغذیه مو و مرطوب کردن مو را دارد و سلامت مو و پوست سر را تضمین می کند همچنین باعث تغذیه و حفظ تعادل PH پوست سر می شود. محصول تجزیه شده آن، اسید لوریک، دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که به سلامت پوست سر کمک می کند. این روغن مو همچنین با تمام روش‌های نگهداری و مراقب مربوط به مو و درمان‌های شیمیایی سازگار است که حتی پس از شستن موها را مرطوب و تغذیه می‌کند.

فواید روغن نارگیل برای ریزش مو

روغن نارگیل مانند سبوم است که به جلوگیری از خشک شدن پوست سر کمک می کند موهای خود را با شامپو بشویید و آنها را نرم نکنید. حالا مقداری روغن را در ظرفی گرم کنید. پس از خشک شدن کامل موها، شروع به مالیدن آن روی موهای خود کنید و آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

موهای خود را شانه کنید تا مطمئن شوید که روغن در پوست سر شما نفوذ کرده و تمام تارهای موی شما را پوشانده است. موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید ۴۵ دقیقه بماند. همچنین می توانید آن را برای یک شب بر روی موهایتان بگذارید و سپس موهایتان را شامپو بزنید. هر زمان که قصد شستن موهای خود را دارید از این تکنیک استفاده کنید و به زودی متوجه خواهید شد که ریزش مویتان کاملا قطع شده است.

استفاده از چه نوع روغن نارگیلی برای موها بهتر است؟

روغن نارگیل فوق بکر (EVOO) را انتخاب کنید زیرا انواع تصفیه شده یا فرآوری شده اغلب سفید می شود همچنین ممکن است برای افزایش ماندگاری از نظر شیمیایی پردازش شود. روغن فوق بکر هیچ یک از این فرآیندها را طی نمی کند و شما مطمئن هستید که از خالص – یا حداقل، خالص ترین شکل موجود برای سلامت موهایتان استفاده می کنید.

ایمنی و عوارض روغن نارگیل برای مو

این روغن برای همه مناسب نیست ،جای تعجب نیست که انواع مختلف مو به روغن های متفاوت پاسخ می دهند. البته روغن نارگیل برای هر نوع مویی کار نمی کند. از آنجایی که به مو کمک می کند پروتئین طبیعی خود را حفظ کند، می تواند برای کسانی که پروتئین طبیعی کافی در فولیکول های مو ندارند مفید باشد .به طور معمول، کسانی که موهای کوتاه یا متوسط ​​دارند نتایج خوبی از روغن نارگیل می گیرند و متوجه موهای قوی تر و براق تر با حجم بیشتر می شوند.

اما کسانی که موهای زبر یا خشک دارند ممکن است به هیچ وجه نتایج خوبی نگیرند و استفاده از روغن نارگیل در این افراد می تواند منجر به شکنندگی بیشتر مو و ریزش مو شود. همچنین هر کسی که به نارگیل حساسیت یا واکنش نشان می دهد، صرف نظر از نوع مو، نباید از این محصولات برای مو استفاده کند.

کسانی که فکر می ‌کنند روغن نارگیل ممکن است برای انواع موهایشان مفید باشد، می‌توانند از استفاده از آن سود ببرند، اما چندین روش‌ هنگام استفاده از آن برای مو وجود دارد:

به پوست سر نمالید

اگرچه روغن نارگیل برای کسانی که با شوره سر که یک جزء قارچی است مبارزه می کنند، مفید است، گاهی در بعضی از افراد ممکن است اثرات منفی به طور مستقیم روی پوست سر را مشاهده شود. این روغن ممکن است منافذ را مسدود کند و باعث تحریک برخی از انواع پوست سر شود (همانطور که در برخی از انواع پوست ایجاد می‌شود)، و بهتر است مستقیماً روی موها و نه روی پوست سر (آنهایی که نوع موی مناسب دارند) استفاده شود.

با مقادیر کم شروع کنید

با مقدار کمی شروع کنید و ببینید که موهای شما چگونه واکنش نشان می دهد. برای بهترین نتیجه، فقط مقدار کمی روغن را بین دستان خود بمالید تا گرم شود و به آرامی روی موها بمالید. این باید به تقویت موها و براق شدن موها بدون تأثیرات منفی کمک کند.

مواد دیگر را اضافه کنید

افزودن روغن های دیگر می تواند تأثیر روغن نارگیل بر روی مو را تغییر دهد. به عنوان مثال وقتی با اسیدهای چرب تک غیراشباع روغن زیتون یا با روغن آرگان یا مارولا (هر دو برای مو عالی هستند) ترکیب شود، موها را خشک یا شکننده نمی کند.

قندهای ساده موجود در عسل نیز می توانند موها را تغذیه کرده و آنها را به طور طبیعی صاف و بدون موخوره کنند. به عنوان یک درمان عمیق، ترکیب روغن نارگیل با عسل و ماست ممکن است مزایای بیشتری نسبت به استفاده از روغن به تنهایی داشته باشد.

زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو

زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو

بهترین زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو، قبل از شستشو است. این کار باعث می شود که روغن به خوبی جذب مو شده و از آن در برابر آسیب های ناشی از مواد شوینده و حرارت محافظت کند.

البته می توان از روغن نارگیل بعد از شستشو نیز استفاده کرد. این کار باعث می شود که موهای شما نرم و درخشان تر شود. برای استفاده از روغن نارگیل بعد از شستشو، مقداری روغن را به انتهای موهای خود بمالید و سپس موهای خود را شانه بزنید.

در نهایت، توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از روغن نارگیل می تواند باعث چرب شدن موهای شما شود. بنابراین، در استفاده از آن تعادل را رعایت کنید.