خواص جینسینگ برای مو چیست و چگونه می توان از آن برای رشد موها استفاده کرد؟

جینسینگ برای مو

خواص جینسینگ برای مو چیست و چگونه می توان از آن برای رشد موها استفاده کرد؟

نوشته admin

جینسینگ برای مو قرن ها یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در آسیا بوده است که در طب چینی و کره ای استفاده می شود. در سال های اخیر توانایی ها و فواید آن در سراسر جهان و به طور عمده در صنایع بهداشتی، تغذیه و زیبایی کشف و گسترش یافته است.

جینسینگ گیاهی گوشتی با ریشه چنگال مانند است. دو نوع جینسنگ وجود دارد؛ جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی، که هر دو حاوی جینسنوزیدها هستند. جینسنوزیدها اجزای شیمیایی هستند که ما تمام اثرات بالینی جینسینگ برای مو را به آن نسبت می دهیم. این گیاه که به عنوان یک تقویت کننده طبیعی انرژی و یک عنصر رایج موجود در چای های گیاهی شناخته شده است، اثرات مثبت و بی نظیری بر روی موهای شما دارد.

جینسینگ یک ماده واقعا هیجان انگیز است که به درستی به دلیل توانایی آن در غلبه بر بسیاری از بیماری ها، به ویژه افزایش رشد و کیفیت مو، در مرکز توجه قرار گرفته است. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس در رابطه با خواص جینسینگ برای رشد مو توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ارزش غذایی جینسینگ برای مو

بسیاری از عناصر غذایی ذاتی در جینسینگ آسیایی کشف شده اند که به رشد مو کمک می کنند، مانند:

  • ساپونین: مزایای سلامتی این ترکیب خواص ضد باکتریایی است و با عفونت های قارچی و باکتریایی پوست سر به روشی موثر مبارزه می کند.
  • فیتواسترول ها: این ماده شیمیایی طبیعی یکی دیگر از مواد مغذی موثر موجود در جینسینگ است.
  • ترپنیدول گلیسیدول یا جین سنوزید: اعتقاد بر این است که این ماده مغذی در درمان ریزش مو بسیار موثر است.
  • سلولز: جینسینگ حاوی سطوح بالایی از سلولز است که برای سطح مو بسیار مفید است زیرا به عنوان یک سپر محافظ در برابر آسیب های نور خورشید عمل می کند. سلولز همچنین به حفظ درخشندگی طبیعی مو کمک می کند.

همه این ترکیبات جینسینگ را به یک داروی گیاهی محبوب برای مبارزه با ریزش مو تبدیل کرده است. اعتقاد بر این است که مزایای جینسینگ برای مو زمانی افزایش می یابد که با یک رژیم غذایی همراه باشد. از این رو توصیه می شود برای تسریع روند رشد مو یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.

گیاه جینسینگ برای مو

حقایقی در رابطه با تاثیر جینسینگ بر موها

جینسینگ برای رشد بهتر مو، ریزش مو کمتر و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. بسیاری از مردم بر این باورند که این گیاه ریشه دار می تواند پوست سر افراد را تحریک کرده و به رشد مو کمک کند.

اعتقاد بر این است که استفاده از جینسینگ برای مو به اشکال مختلف برای حالت دادن مو منجر به رشد بهتر مو می شود. جینسینگ معمولا در شامپوها و نرم کننده ها یافت می شود زیرا خواص محرکی دارد. برچسب شامپو جینسینگ ممکن است دارای توضیحاتی مانند آرام بخشی و مفید برای موهای تحت استرس جهت فروش بیشتر محصول باشد. ظاهراً با این فواید، فرد می تواند موهای خود را سریعتر از حد معمول تقویت کند. با این حال، اثربخشی استفاده از جینسینگ به صورت موضعی در شامپو یا نرم کننده نامشخص است.

استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. استرس بیش از حد گاهی اوقات می تواند منجر به شرایطی مانند تلوژن افلوویوم شود که در آن تعداد زیادی فولیکول مو به فاز استراحت می رود که منجر به ریزش مو می شود. اگرچه ریزش موی ناشی از استرس در بسیاری از شرایط قابل برگشت است، اما بهتر است از استرس اجتناب کنید.

برخی از شواهد نشان می دهد که جینسینگ به افراد کمک می کند کمتر استرس داشته باشند. در یک مطالعه، بیش از ۵۰۰ نفر برای یافتن فواید این ترکیب شرکت کردند. در نهایت مشخص شد افرادی که از این گیاه استفاده می‌کردند کیفیت زندگی بهتری نسبت به کسانی داشتند که آن را مصرف نمی‌ کردند. با این حال، اندازه گیری استرس روحی و جسمی می تواند دشوار باشد، بنابراین نتایج این مطالعه ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیستند.

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که جینسینگ را به دلیل ریزش مو یا دلایل دیگر مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. شیمی درمانی یک درمان رایج برای سرطان است که اغلب ریزش مو را  به عنوان یک عارضه جانبی دارد. کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف می تواند به افراد کمک کند در وهله اول از سرطان جلوگیری کنند و مجبور نباشند موهای خود را دوباره تقویت کنند.

👈 بیشتر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی و هر چیزی که باید درباره آن بدانید

خواص جینسینگ برای زنان

یافته های مطالعاتی در رابطه با جینسینگ

در چندین مطالعه جینسینگ برای مو، خاصیت جلوگیری از آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلولی) در فولیکول های مو را نشان داد که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. در عین حال، مطالعات ثابت کرده اند که این ترکیب تعداد سلول های مدولاری مو را افزایش می دهد.

بر اساس یک مطالعه بالینی، جینسینگ و رشد مو ممکن است در واقع مرتبط باشند و به جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو در افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا کمک کنند. پروفسور سانگ ووک سون از کالج پزشکی دانشگاه کره، ۱۳۱ فرد مبتلا به آلوپسی آره آتا را به مدت ۱۲ هفته تحت نظر گرفت. به یکی از دو گروه به عنوان درمان کورتیکواستروئید داده شد، زیرا آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است و به گروه دیگر کورتیکواستروئید به همراه جینسینگ داده شد.

هنگامی که محققان اثرات کورتیکواستروئیدها را بر رشد مو در مقابل جینسینگ قرمز کره ای مقایسه کردند، تفاوت های امیدوار کننده ای مشاهده شد. بر اساس یافته ها آنها به این نتیجه رسیدند که این گیاه دارویی برای رشد مو موثر است زیرا حاوی اجزای دارویی به نام جین سنوزید است که دارای خواص ضد التهابی و ضد حساسیت است.

مطالعات انجام شده برای آگاهی از اثربخشی جینسینگ در درمان آلوپسی آندروژنیک (طاسی) ثابت کرده است که جینسینگ در افزایش تراکم و ضخامت مو موثر است. این مطالعه با ارزیابی بیمارانی که عصاره جینسینگ قرمز کره ای (۳۰۰۰ میلی گرم در روز) را به مدت ۲۴ هفته مصرف کرده بودند، اثربخشی آن را برای درمان آلوپسی آندروژنیک تایید کرد.

فواید جینسینگ برای ریزش مو

چرا جینسینگ برای مو مفید است؟

ریزش مو یک بیماری شایع و ناراحت کننده در میان مردان و زنان مسن است. تخمین زده می شود که تنها در اروپا بیش از ۸۰ درصد مردان و تا ۴۰ درصد زنان بالای ۷۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه علل آن می تواند متنوع و چند عاملی باشد؛ از کمبودهای تغذیه ای گرفته تا سطوح بالای استرس و اختلالات خود ایمنی (آلوپسی آره آتا) – طاسی وابسته به هورمون همچنان عامل اصلی ریزش مو در بزرگسالان و سالمندان است.

اعتقاد بر این است که جینسینگ می تواند هورمون ها، به ویژه تستوسترون را تنظیم کند. تستوسترون در بدن زن و مرد وجود دارد و به رشد مو کمک می کند. هر روز، بدن ۱۰ درصد از تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند (مشتقی از تستوسترون که با کمک آنزیم نوع II 5α ردوکتاز ایجاد می شود) تا به حفظ توده عضلانی و تقویت باروری کمک کند.

اگر بدن شما بیش از حد DHT تولید کند، می تواند باعث کوچک شدن فولیکول های مو و کوتاه شدن چرخه رشد آنها شود به این معنی که مو نازک تر و شکننده تر می شود که می تواند باعث ریزش سریع تر آن شود. DHT بیش از حد همچنین می تواند رشد موهای جدید را به تاخیر بیندازد.

جینسینگ یک محرک طبیعی رشد مو در نظر گرفته می‌ شود، زیرا جین سنوزیدها مهار کننده های طبیعی آلفا ۵-ردوکتاز هستند که می‌ تواند تولید بیش از حد DHT را کاهش داده و کندتر کند. بنابراین به فولیکول‌های مو اجازه می‌ دهد تا اندازه متوسطی داشته باشند و چرخه رشد مو عملکرد طبیعی خود را حفظ کند.

عصاره جینسینگ برای مو

چگونه جینسینگ بر چرخه رشد مو تاثیر می گذارد

جینسینگ به طور طبیعی گردش خون بدن را تنظیم می کند و همچنین ممکن است به افزایش سلول های پاپیلای پوستی موی انسان (hDPCs) کمک کند که سلول های مسئول تنظیم رشد مو هستند.

شما حدود ۱۰۰۰۰ فولیکول مو روی سر خود دارید. هر فولیکول یک رشته مو تولید می کند که دارای یک چرخه سه مرحله ای رشد، توقف و ریزش است. در یک پوست سر معمولی، طول عمر هر مو ۳ تا ۵ سال است، بنابراین ریزش حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر روز معمول است. این به خاطر این است که فولیکول‌ های مو همگی در این چرخه سه مرحله ‌ای مستقل از یکدیگر در حال رشد هستند.

اگر دچار ریزش یا نازک شدن مو هستید، به این معنی است که روزانه بیش از ۱۰۰ تار مو از دست می دهید و این به این دلیل است که مرحله رشد چرخه معمولاً به دلیل DHT اضافی قطع شده است. در تحقیقات نشان داده شده است که جینسینگ برای مو به بازسازی و تکثیر hDPC ها و در نتیجه به بازیابی چرخه رشد طبیعی مو کمک می کند.

جینسینگ توسط اجزای فعالی به نام جین سنوزیدها تشکیل می شود که تأثیر مثبتی بر رشد مو و چرخه آن دارند. دلیل اصلی کمک به رشد مو، توانایی آن در مقابله با برخی از عوامل فیزیولوژیکی است که باعث ریزش مو می شوند.

به عنوان مثال، جین سنوزیدها دارای اثر ضد اکسیداسیونی هستند که چرخه رشد مو را تغییر می‌دهد و بر کراتینوسیت‌ها و رشد پاپیلای پوست تأثیر می‌ گذارد. وقتی صحبت از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش است که باعث ضعیف شدن و ریزش مو می شود، این اجزای فعال به عنوان عوامل معکوس کننده عمل می کنند. علاوه بر این، خواص ضد پیری آنها به کاهش سرعت زوال کلاژن و افزایش تولید طبیعی اسید هیالورونیک نسبت داده می شود.

روغن جینسینگ برای تقویت و ریزش مو

فواید جینسینگ برای موها چیست؟

ما اکنون می دانیم که جینسینگ می تواند رشد مو را تقویت و تشویق کند، اما چه کاری می تواند برای موهای شما انجام دهد:

کاهش شوره سر

اگر از شوره سر رنج می برید، جینسینگ می تواند به رفع آن کمک کند. این ترکیب دارای محتوای بالایی از ساپونین است که یک ترکیب ضد باکتری است. ساپونین به از بین بردن شوره سر کمک می کند و از بازگشت آن جلوگیری می کند. جینسینگ می تواند در حفظ تمیزی و جلوگیری از پوسته پوسته شدن به فولیکول های موی شما کمک کند.

ارتقاء کیفیت مو

جینسینگ از پاکسازی پوست سر، رفع گرفتگی فولیکول ها و ترمیم تارهای مو پشتیبانی می کند، تا موها را قابل کنترل تر، ضخیم تر و حجیم تر کند و همچنین در لمس نرم تر شود.

بهبود وضعیت پوست سر

این ترکیب به دلیل تحریک گردش خون مشهور است بنابراین می تواند جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را در فولیکول های مو افزایش دهد. هر بار که موهای خود را می شویید، شامپوی حاوی جینسینگ را مستقیماً روی پوست سر ماساژ دهید تا از این مزیت بهره مند شوید.

جلوگیری از سفید شدن

جینسینگ حاوی روغن های فراری است که برای جلوگیری از فرسایش رنگ طبیعی مو ضروری هستند. روغن های فرار می تواند با اثرات استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد که تصور می شود به سفید شدن مو کمک می کنند، مقابله کند.

قرص جینسینگ برای مو

جنیسینگ جایگزینی برای داروهای ضد ریزش مو

گزارش ‌ها و ادعاهای تحقیقاتی، درمان با جینسینگ را در مقایسه با سایر روش‌ های شناخته‌ شده جوان ‌سازی موی آلوپاتیک، به گزینه‌ ای جایگزین برای مبارزه با مشکلات ریزش مو تبدیل کرده است. درمان های دارویی آلوپاتیک با عوارض جانبی مانند افزایش وزن، تورم پاها و رشد موهای ناخواسته به ویژه در زنان همراه است. این عوامل باعث شده اند جینسینگ امتیاز بالاتری نسبت به داروهای آلوپاتیک داشته باشند زیرا کاملا طبیعی است.

روش های مراقبت از مو با استفاده از ماسک مو جینسینگ به طور پیوسته در حال محبوبیت هستند. زیرا سطح استرس را کاهش می دهند و گردش خون را در تمام قسمت های پوست سر بهبود می بخشد. در نتیجه باعث بازسازی موها و سالم تر شدن آنها می شود.

دلایل محبوبیت استفاده از جینسینگ برای موها

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید از جینسینگ برای مو و تحریک رشد موهای جدید استفاده کنید. برخی از آنها عبارتند از:

هزینه پایین

هزینه قرص‌ های جینسینگ می‌ تواند متفاوت باشد، اما معمولا نسبتا ارزان هستند و می‌ توان آن را از اکثر فروشگاه‌ های بزرگ بهداشتی خریداری کرد. جینسینگ طبیعی کمی گران تر است، اما مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه است.

ترکیبات طبیعی

جینسینگ یک گیاه طبیعی است به این معنی که برخلاف سایر درمان های موجود، هیچ سموم مضری وارد بدن شما نمی شود.

رشد مو را تحریک می کند

این ترکیب با تحریک جریان خون در پوست سر، توانایی بازسازی مو را بهبود می بخشد  و رشد موها را افزایش می دهد.

در دسترس بودن

اگرچه جینسینگ عمدتا در شمال شرقی چین، کره و شرق سیبری یافت می شود. اما می توان آن را به راحتی از جاهای دیگر در سراسر جهان تهیه کرد. اکثر مغازه ها و داروخانه ها قرص یا پودر جینسینگ را می فروشند.

مقابله با با کوچک سازی فولیکول های مو

جین سنوزید موجود در جینسینگ برای تقویت ریشه مو شناخته شده است بنابراین از ریزش بیشتر جلوگیری می کند. جینسینگ همچنین گردش خون را در بدن بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به کاهش سطح استرس کمک می کند که می تواند محرک بزرگی برای مردان و زنان باشد.

جینسینگ قرمز

انواع جینسینگ و تفاوت های آنها

نام جینسینگ به یک گیاه محدود نمی شود بلکه به یک خانواده از گیاهان محدود می شود. رایج ترین آنها جینسینگ آسیایی و آمریکایی است. جینسینگ آسیایی (همچنین جینسینگ کره ای، جینسینگ چینی نیز نامیده می شود) معمولا به جینسینگ Panax  اشاره دارد. جینسینگ آمریکایی معمولا به Panax quinquefolius اشاره دارد.

چندین نوع دیگر از جینسینگ مانند Panax notoginseng (جینسنگ تینچی)، Panax pseudoginseng (جینسینگ هیمالیا یا نپال) و Panax vietnamensis (جینسینگ ویتنام) وجود دارد. همه آنها ارتباط نزدیکی با هم دارند و معمولا با وجود ترکیباتی مانند جین‌سنوزیدها و جینتونین مشخص می‌ شوند.

چندین گیاه دیگر وجود دارند که به عنوان جینسینگ شناخته می شوند مانند Withania somnifera (جین سینگ هندی)، Eleutherococcus senticosus (جنسینگ سیبری). با این حال، آنها حاوی هیچ گونه جین سنوزید نیستند.

عوارض جانبی استفاده از جینسینگ برای مو

یکی از عوارض جانبی رایج مصرف جینسینگ برای مو، ناتوانی در خواب است. سردرد، حالت تهوع و درد سینه نیز گاهی هنگام مصرف مکمل جینسینگ گزارش شده است. به طور کلی توصیه می شود قبل از شروع یک مکمل جدید با پزشک صحبت کنید، به خصوص اگر در حال حاضر داروهای دیگری مصرف می کنید. به عنوان مثال، داروهای ضد افسردگی وقتی با مکمل جینسینگ مخلوط شوند، می توانند باعث شیدایی شوند. اگرچه کارشناسان می گویند که معمولا در مقادیر متعادل بی خطر است اما در دوران بارداری باید از مصرف آن خودداری کرد.

مصرف جینسینگ چه عوارضی دارد

روش استفاده از خواص جینسینگ برای مو

پس از آشنایی به مقداری با فواید و خواص جینسینگ برای موها، مناسب است که نحوه استفاده از این گیاه در مراقبت از موها را نیز یاد بگیرید. به جای افزودن پودر جینسینگ به محصولات شوینده مو مانند شامپو یا نرم‌ کننده مو، می ‌توانید از محصولاتی که حاوی جینسینگ هستند مانند شامپو جینسینگ، نرم ‌کننده جینسینگ و ماسک جینسینگ هستند، بهره‌ مند شوید.

شامپو جینسینگ

شامپو جینسینگ حاوی مواد اصلی جینسینگ است و تمامی خواص و فواید این گیاه را برای موها فراهم می ‌کند. استفاده از این شامپو منجر به افزایش سلامت موها، تسریع در رشد آنها و کاهش مشکلات مانند شوره سر می ‌شود.

نرم‌ کننده جینسینگ

نرم‌ کننده جینسینگ نیز یکی از محصولات مراقبت از مو است که از این گیاه استخراج شده است. این نرم ‌کننده نه تنها باعث رشد موها می‌ شود، بلکه موها را تقویت کرده و آنها را نرم و درخشان می ‌سازد.

ماسک جینسینگ برای مو

ماسک مو جینسینگ یکی دیگر از محصولات مراقبت از مو است که حاوی مواد اصلی این گیاه است. استفاده از این ماسک باعث تقویت موها می‌ شود و به طور همزمان، سلامت و رشد آنها را تضمین می ‌کند.

طریقه مصرف جینسینگ برای مو

روش مصرف خوراکی جینسینگ برای مو

ریشه خشک شده این گیاه سال ‌هاست که به عنوان یک ماده خوراکی مورد استفاده افراد قرار می ‌گیرد.

می‌ توانید این ریشه خشک شده را به تنهایی به صورت دم‌کرده (جوشانده و چای) یا به عنوان بخشی از یک نوشیدنی گیاهی دم‌ شده، همراه با سایر گیاهان، یا حتی به عنوان افزودنی به سوپ یا به شکل قرص مصرف نمایید.

اما شیوه‌ رایج ‌تر مصرف، به صورت دم‌ کرده و چای یا به صورت عصاره (شیره) است.

سرخپوستان، در زمان مسافرت‌ های طولانی، این ریشه‌ ها را برای رفع گرسنگی مصرف می‌ کردند و از خواص فراوان آن بهره می ‌بردند.

چای جینسینگ

برای درست کردن چای جینسینگ ، مقداری آب را بگذارید تا جوش بیاید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی، چینی یا پیرکس انجام دهید.

مقداری از ریشه خشک شده آن (حدود ۱ تا ۳ گرم) را به آب جوش اضافه کنید.

سپس شعله را کم کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید.

در صورت تمایل، می ‌توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید تا آب به نصف مقدار اولیه‌ اش برسد.

حال صبر کنید تا این چای گیاهی کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد (این توصیه به عنوان یک اصل در طب سنتی چین آمده و پیشنهاد می ‌شود که چای به صورت ولرم نوشیده شود).

بهتر است روزانه ۱ یا ۲ فنجان از این چای را بنوشید. ریشه این گیاه را می ‌توان به صورت قطعه ‌قطعه نیز مصرف کرد.

توجه داشته باشید که ریشه‌ ها در زمان تهیه چای و همچنین تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری باقی بمانند.

چای جینسینگ برای مو

دستور العمل های استفاده از جینسینگ

اگر به فکر امتحان کردن جینسینگ برای مو هستید تا خودتان ببینید که چه فواید شگفت انگیزی دارد، پس به این دستور العمل های خانگی که می توانند در کمترین زمان ممکن با هم ترکیب شوند، نگاهی بیندازید. در اینجا نحوه درست کردن چای جینسینگ آمده است.

استفاده از درمان های خانگی کسری از قیمتی که برای یک محصول تقویت مو می پردازید برای شما هزینه خواهد داشت. علاوه بر این برای شما بسیار سالم تر است، زیرا طبیعی است و می تواند به همان اندازه، بلکه بیشتر از نوع محصول خریداری شده از فروشگاه، عمل کند.

دستور العمل شماره ۱ – درمان مو و پوست سر

ابتدا باید چند قرص مکمل جینسینگ را از داروخانه یا فروشگاه بهداشتی محلی خود خریداری کنید. خرید اینها نسبتا ارزان است. همچنین به مقداری روغن نیاز خواهید داشت. هم روغن نارگیل و هم روغن جوجوبا برای این کار بسیار خوب عمل می کنند.

روش تهیه

یکی از کپسول های جینسینگ را در یک کاسه همزن خالی کنید و ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن انتخابی خود را با آن مخلوط کنید. پس از اینکه کاملا مخلوط شد و به غلظت مناسب رسید، مخلوط را مستقیما روی پوست سر بمالید. به مدت حداقل ۵ دقیقه به ماساژ این مخلوط روی موها و پوست سر خود ادامه دهید. این کار را روزانه تکرار کنید تا حداکثر نتیجه را بگیرید.

قرص جینسینگ برای آقایان

دستور العمل شماره ۲ – تقویت ایمنی برای پیشگیری از نازک شدن مو

این دستورالعمل کمی جامع تر از دستور قبلی است، اما کمک بزرگی برای کاهش استرس، تقویت ایمنی و همچنین طعم عالی دارد. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۱/۲ فنجان ریشه قاصدک بو داده
  • ۱/۲ فنجان  کاکائو
  • ۲-۴ ریشه کوچک جینسینگ آمریکایی که به قطعات کوچک خرد شده اند
  • ۲ عدد چوب دارچین به قطعات کوچک شکسته شده است
  • ۱ دانه وانیل، به قطعات کوچک خرد شده
  • ۳ قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل خشک
  • ۲ قاشق غذاخوری غلاف هل کامل
  • ۱ قاشق غذاخوری میخک
  • ۱ قاشق چایخوری دانه فلفل کامل
  • مقداری عسل و شیر برای طعم دادن

روش تهیه:

تمام مواد (به غیر از عسل و شیر) را با هم در یک کاسه مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. سپس ۴/۱ فنجان از مخلوط را به ازای هر لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه روی اجاق بگذارید، اما اجازه ندهید مخلوط بجوشد. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و صاف کنید. در آخر عسل و شیر را به دلخواه اضافه کنید.

استفاده از جینسینگ یا هر ماده طبیعی دیگر در دراز مدت برای شما بسیار بهتر است و همانطور که قبلا ذکر شد، مطالعات پزشکی به وضوح نشان داده اند که این مواد در درمان یا پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر هستند. علاوه بر درمان ریزش مو، جینسینگ از بسیاری جهات دیگر مانند تقویت کلی و ریشه موها عالی است. مانند هر مشکل پزشکی، همه چیز برای بهبود و ترمیم به زمان نیاز دارد و موها نیز تفاوتی ندارد.

همچنین، به یاد داشته باشید که پیشگیری برای مشکلی که با آن مواجه می‌ شویم کلید اصلی است و اگر متوجه شدید موهایتان نازک شده است، همین الان اقدام کنید. در صورت شروع زودهنگام درمان، مقابله با آن بسیار آسانتر و سریعتر خواهد شد.

👈 بیشتر بخوانید: چگونه می توان از نازک شدن مو در مردان جلوگیری کرد؟

سخن پایانی

از قرن‌ ها پیش، جینسینگ به عنوان یک داروی گیاهی موثر برای تقویت عملکرد ریه، بهبود سیستم ایمنی، تسکین سطوح استرس بالا، ساده‌ سازی الگوی خواب و افزایش سطح تمرکز شناخته شده است. جینسینگ یک داروی طبیعی قوی برای تقویت رشد مو است. برخی از مطالعات حتی ادعا می کنند که ممکن است به اندازه ماینوکسیدیل (درمان پیشرو ریزش مو مورد تایید FDA) موثر باشد. تحقیقات مدرن نتایج قدرتمندی را برای کسانی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، نشان داده است. جینسینگ و اجزای زیست فعال آن به خوبی می‌ توانند جایگزینی طبیعی و کارآمد مبتنی بر علم درمان‌ های فعلی ریزش مو به بیماران ارائه دهند.