سرم مو چیست؟ از مزایا، معایب و نحوه استفاده از سرم مو چه می دانید؟

سرم مو

سرم مو چیست؟ از مزایا، معایب و نحوه استفاده از سرم مو چه می دانید؟

نوشته admin

سرم‌ مو حاوی مواد فعال و سیلیکون است که تارهای مو را پوشش می دهد و باعث می ‌شود کمتر در معرض کثیفی و اثرات سوء وسایل گرمایشی قرار بگیرد. بسیاری از مردم نمی دانند که یک سرم مو با کیفیت خوب چقدر ضروری است. این فرمول های سبک برای از بین بردن شدیدترین دشمنان مو، از موخوره و تیرگی گرفته تا آسیب بافت خشن طراحی شده اند.

مهم است که قبل از انتخاب یک سرم مو، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که سرم مویی را انتخاب می‌کنید که برای نوع و نیاز موهای شما مناسب است. یک سرم موی خوب ممکن است پایه جدید روتین مراقبت از موهای شما باشد. اما اگر با این نوع محصول مو، کارکرد و نحوه استفاده از آن آشنا نیستید با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

یک رژیم مراقبت از مو شامل چندین محصول مانند ماسک مو، شامپو، روغن مو، نرم کننده و غیره می شود. آیا با وجود استفاده از این محصولات، هنوز هم با موهای شما وز و بد حالت است. شاید مهم ترین محصولی که به تغذیه موهای شما کمک می کند را استفاده نمی کنید. اگر سرم های مو را در رژیم مراقبت از موی خود قرار نداده اید، مطمئناً مزایای متنوع آنها را از دست داده اید. وقت آن رسیده است که با یک سرم موی خوب از موهای خود در برابر عوامل محیطی (گرد و غبار، آلاینده ها، هوای مضر و غیره) محافظت کنید.

سرم مو چیست؟

سرم مو چیست؟

سرم مو یک پوشش محافظ است با هدف مراقبت از مو است که روی سطح مو اعمال می شود. معمولاً مبتنی بر سیلیکون با سرامیدهای مغذی (چربی) و اسیدهای آمینه (پروتئین) است که در واقع به تغذیه مو، ترمیم و پوشش دادن سطح موهای شما برای بافت نرم‌ تر کمک می کند.

سرم های مو حاوی مواد فعالی هستند که به عمق مو نفوذ می کنند. سرم یک محصول مراقبت از مو بر پایه آب است که به موها براقیت می بخشد، با رطوبت مبارزه می کند و صافی و درخشندگی را به ارمغان می آورد. این محصولات حاوی مواد فعال غلیظی هستند که به احیای چربی های از دست رفته مو کمک می کنند و از آسیب کوتیکول جلوگیری می کنند. برخلاف کرم ها و روغن ها، سرم های سبک، مواد موثره را در دوز غلیظ به موهای شما می‌ رسانند، بدون اینکه موهای شما را سنگین کنند.

نحوه استفاده از سرم مو، چه روی موهای مرطوب یا خشک، به روش حالت دادن فرد بستگی دارد. بنابراین، سرم موی انتخابی شما به نوع موی شما بستگی دارد. قبل از اینکه انواع سرم ها را بررسی کنیم، با مزایا و معایب استفاده از سرم مو آشنا شوید.

فواید استفاده از سرم مو

فواید استفاده از سرم مو

سرم توسط برخی از متخصصان زیبایی به عنوان یک محصول معجزه آسا و یکپارچه توصیه می شود. یک سرم خوب فواید زیادی دارد. اگر رویای موهایی بدون وز، نرم، براق و بهترین حالت را در سر می گذرانید، سرم می تواند به شما کمک کند. موارد مختلفی وجود دارد که یک سرم  می تواند برای شما مفید باشد.

موهای ما هر روزه در برابر صدها خطر قرار می گیرند. این خطرات شامل نور مستقیم خورشید، آلاینده ها، رظوبت هوا و یا حتی گرمای بیش از حد هوا و ابزارهای حالت دهنده هستند. تمامی این موارد به موها آسیب می رسانند. برای کنترل این مورد به حمام رفته و موهای خود را شستشو می دهیم. اما لازم است بدانید که این کار موها را از آسیب های محیطی و … مصون نگه نمی دارد. در ادامه شما را فواید استفاده از سرم مو بیش تر آشنا خواهیم کرد.

محافظت از مو

یکی از وظایف سرم مو محافظت از موهاست. سیلیکون موجود در سرم های مو باعث ایجاد یک پوشش حفاظتی پلاستیکی بر روی ساقه موها می شود. این پوشش از صدمه عوامل آسیب‌زای محیطی (نور خورشید، آلاینده‌ها، رطوبت و غیره)، فرآیندهای شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو جلوگیری می‌کند.

به کنترل موخوره کمک می کند

موهای آسیب دیده و ضعیف بیشتر در معرض گره خوردن هستند و ظاهری وز دارند. به طور کلی این زمانی اتفاق می افتد که تارهای مو یکپارچگی خود را از دست می دهند و شروع به شکستن می کنند. استفاده صحیح از سرم، موها را با یک لایه محافظ می پوشاند و از آسیب بیشتر محافظت می کند.

این محصول به احیای الگوی طبیعی مو کمک می کند در حالی که تارها را کنار هم نگه می دارد. برخی از سرم‌ها که معمولاً برای کنترل موخوره طراحی می ‌شوند، حاوی پروتئین هستند که تغذیه مناسب رشته‌های مو را فراهم می ‌کند و از آسیب‌ های بیشتر جلوگیری می ‌کند.

باعث درخشش موها می شود

سرم مو برای محافظت از موها، نوری که تابیده می شود را منعکس می کند. این امر باعث چند برابر شدن درخشش موها می شود.

کاهش ریزش مو

اگر شما نیز برای کنترل ریزش موهای خود به دنبال بهترین سرم مو برای ریزش مو هستید، می توانید از انواع سرم مو برای درمان این مشکل استفاده کنید. زیرا سرم موی تقویت کننده، فیبر موهایتان را تقویت می کند. بنابراین، شکستگی و ریزش موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

فر و صافی مو را بهبود می بخشد

محتوای سیلیس موجود در سرم های مو باعث محکم شدن تارهای مو و فرهای طبیعی می شود. از آنجایی که این محصول موها را با یک لایه بسیار نازک می پوشاند، مانند یک قالب نازک عمل می کند تا به تارهای مو کمک کند شکل طبیعی خود را حفظ کنند.

سرم‌ های مخصوص موهای مجعد، فر طبیعی مو را حفظ می ‌کنند و بافت موی درخشان و صاف را ایجاد می ‌کنند. از طرف دیگر، سرم های صاف کننده مو به محکم شدن موها کمک می کنند، زیرا دارای خاصیت صاف کنندگی هستند. بنابراین، هر چه مو صاف تر باشد، با سرم صاف تر به نظر می رسد.

سرامیدها که اکثر سرم های مو حاوی آن هستند، چربی هایی هستند که لایه بیرونی رشته های مو شما (لایه کوتیکول) را تشویق می کنند تا صاف قرار بگیرند. این کار باعث صافی مو می شود، اما این همه ماجرا نیست. اسیدهای آمینه (بلوک های سازنده پروتئین) در بسیاری از سرم های مو به صاف شدن موها نیز کمک می کند.

اسیدهای آمینه شکاف های طبیعی کوچک در لایه بیرونی کوتیکول مو را به همان روشی که کارگران یک چاله را در جاده پر می کنند، ترمیم می کنند. اگر از سرم فرموله شده با سیلیکون استفاده می کنید، پوشش نرمی که روی موها می گذارند به صافی مو می افزاید. نتیجه یک سطح صیقلی و یکنواخت روی هر رشته مو و به طور کلی موهای صاف است.

سرم هایی برای موهای صاف، موج دار، مجعد و پیچ خورده وجود دارد. از آنجایی که فرمولاسیون آن بسیار سبک است، سرم مو یکی از آن محصولات کمیاب است که در صورت استفاده صحیح می تواند برای هر نوع مویی موثر باشد.

به کنترل آسیب مو کمک می کند

متصدیان آرایشگاه از مواد شیمیایی و وسایل گرمایشی مختلفی برای ارائه ظاهر دلخواه مو استفاده می کنند. استرس های شیمیایی و ابزارهای حرارتی باعث آسیب رساندن به کوتیکول های مو می شود. هر محصولی که موهای شما را بپوشاند می تواند از موها در برابر آسیب محافظت کند و سرم مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. با استفاده از سرم موی خوب می توانید از آسیب ناشی از منابع رایج جلوگیری کنید که این آسیب ها عبارتند از:

  • پردازش شیمیایی (رنگ کردن، سفید کننده، صاف کردن، پرمینگ و غیره)
  • ساییدگی فیزیکی (برس زدن، یک ظاهر طراحی شده، هوازدگی و غیره)
  • حالت دادن حرارتی (اتو مو، برس حرارتی، سشوار و غیره)
  • عناصر طبیعی (قرار گرفتن در معرض آفتاب، کلر، باد و غیره)

اگر یک روال خوب مراقبت از مو را انتخاب نکنید، مو نمی تواند چنین آسیب هایی را تحمل کند. سرم های مو نقشی حیاتی در احیا و حفظ رطوبت دارند. فرد اغلب به دلیل حالت دادن بیش از حد، روغن های طبیعی مو را از دست می دهد. محتوای سیلیکون موجود در سرم ها و تکنیک های صحیح نحوه و زمان استفاده از سرم مو به حفظ رطوبت کمک می کند و از آسیب بیشتر محافظت می کند.

در برابر رطوبت از مو محافظت می کند

آب و هوای مرطوب بر روی ساقه مو تاثیر می گذارد و جریان هوا را در پوست سر محدود می کند. کاهش جریان هوا باعث شکستگی و منجر به حالت پرواز موها می شود. با این حال، اسیدهای آمینه و سایر مواد فعال موجود در سرم مو به عمق مو نفوذ می کنند و به کاهش شکستگی کمک می کنند. از این رو، استفاده از سرم های مناسب مو از آسیب های ناشی از هوای مرطوب جلوگیری می کند.

موهای خشک را تغذیه می کند

موهای خشک می تواند چالش برانگیز باشد و معمولاً وقتی سعی می کنید به آن ها حالت دهید، احساس خشن بودن به موهای شما می دهد. علاوه بر این، موهای خشک بیشتر در معرض وز شدن هستند. سرم ها یک اثر ضد خشکی ایجاد می کنند و صافی مو را افزایش می دهند.

اکثر سرم های مو حاوی پلی سیلوکسان و دایمتیکون هستند که به محافظت از ساقه مو در برابر خشکی و آسیب حرارتی کمک می کند. محتوای سیلیکون موجود در سرم ها سطح pH را کاهش می دهد، به تغذیه مو کمک می کند و از خشکی محافظت می کند.

سطوح صاف و هموار، نور را بهتر از سطوح زبر و ناهموار منعکس می کنند. هنگامی که از سرم استفاده می کنید که موهای شما را صاف می کند، متوجه خواهید شد که موهای شما براق تر از همیشه است. سرامیدها، اسیدهای آمینه و سیلیکون‌های موجود در سرم‌ها با پر کردن شکاف‌های سطح مو، موهای شما را آینه ‌ای می ‌کنند و ظاهری براق و صیقلی به هر تار مو می دهند.

معایب استفاده از سرم مو

سرم مو چیست؟ از مزایا، معایب و نحوه استفاده از سرم مو چه می دانید؟
سرم مو چیست؟ از مزایا، معایب و نحوه استفاده از سرم مو چه می دانید؟

سرم فواید زیادی دارد اما ویسکوزیته کمی دارد و قوام آن زیاد است. بنابراین ممکن است برای شما دشوار باشد که آن را به طور یکنواخت روی موها بمالید زیرا به راحتی مانند یک روغن حرکت نمی کند. برای رفع این عیب، کافی است سرم را به مدت حدود ۵ ثانیه در کف دست خود ماساژ دهید تا به آرامی گرم شود این باعث می شود که قوام رقیق تری داشته باشد و راحت تر به طور یکنواخت روی موهای شما اعمال شود.

نگرانی های تجمع محصول

سرم مو با پوشش دادن موها با یک لایه نازک معجزه می کند (به این ترتیب وقتی از آن استفاده می کنید موهای صاف تر، براق تر و بدون وز خواهید داشت). نقطه ضعف سرم این است که پوشاندن مو به خودی خود حل نمی شود و به مرور زمان روی موهای شما جمع می شود و می تواند منجر به تجمع محصول شود.

شما باید هر هفته از یک شامپو شفاف کننده خوب یا از سرکه سیب برای شستشو استفاده کنید تا مطمئن شوید که اجازه نمی دهید سرم به آرامی روی رشته های مو جمع شود. تجمع محصول نه تنها باعث می شود موهای شما کثیف شوند، بلکه می تواند تارهای شما را خفه کنند و از دریافت رطوبت مورد نیاز آنها جلوگیری کنند. بنابراین اگر تصمیم به شروع استفاده از سرم مو دارید، مطمئن شوید که راهی برای شفاف کردن و تمیز کردن کامل موهای خود دارید تا از تجمع محصول جلوگیری کنید.

می تواند موها را چرب جلوه دهد

اگر موهای بسیار درشت یا مجعدی دارید که به ندرت چرب به نظر می رسند، این احتمالاً برای شما نگران کننده نخواهد بود. اما بافت ‌های ظریف ‌تر و موهای صاف (به‌ ویژه اگر در ابتدا با موهای چرب مشکل دارید) باید در استفاده از سرم مو بسیار مراقب باشید تا موها چرب به نظر نرسند.

این محصول در مقایسه با برخی از محصولات سبک است، اما همچنان از آب سنگین ‌تر است. اگر سرم مو را به ریشه های مو بزنید یا بیش از حد استفاده کنید، می تواند موهای شما را چرب نشان دهد. بنابراین به مقدار مناسب از آن استفاده کنید.

سرم مو برای چه افرادی مناسب است؟

قبل از یادگیری نحوه استفاده از سرم رشد مو، باید بدانید که کدام سرم برای انواع موهای خاص مناسب است.

برای موهای خشک

موهای خشک نیاز به تغذیه و مراقبت بیشتری دارند. سرم های شبانه برای موهای خشک و حفظ رطوبت مفید هستند. انتخاب سرم هایی بر پایه کرم جایگزین بهتری برای سرم هایی بر پایه روغن خواهد بود. سرم های مبتنی بر کرم رطوبت بهتری نسبت به سرم های روغنی دارند و اغلب موها را سنگین می کنند. آن را شب قبل از خواب استفاده کنید. در طول شب، سرم موها را احیا می کند و از خشکی بیشتر محافظت می کند.

برای موهای رنگ شده

سرم های مبتنی بر کرم حاوی آرگان، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل به همراه برخی از عصاره های چای سبز برای موهای تحت درمان با مواد شیمیایی ایده آل هستند. علاوه بر این، این سرم ها سبک هستند و به تغذیه مو کمک می کنند و در عین حال رطوبت را افزایش می دهند.

برای موهای مجعد

سرم های حاوی روغن های آبرسان مانند بادام شیرین، جوجوبا، مارولا و آرگان برای موهای مجعد ایده آل هستند. موهای مجعد نیاز به توجه بیشتری دارند زیرا بیشتر مستعد وز هستند و مدیریت آن را دشوار می کند. سرم ها یک پوشش محافظ بر روی موهای مجعد بی روح تشکیل می دهند و رطوبت بهتری را فراهم می کنند. علاوه بر این، سرم به براقی و درخشندگی مو کمک می کند.

برای موهای دارای موخوره

موخوره یک مشکل رایج است که باعث شکستگی مو می شود. یکی از مزایای سرم مو حاوی کراتین این است که پروتئین را به تارهای مو می رساند و از شکاف و شکستگی آن جلوگیری می کند.

۵ ماده اصلی موجود در فرمولاسیون سرم مو جهت ارتقاء موها

 ماده اصلی موجود در فرمولاسیون سرم مو

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که سرم مو از چه موادی ساخته شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ماده اصلی سازنده انواع سرم مو سیلیکون است. اما شما باید سرم مویی را انتخاب کنید که از موهای شما مراقبت کند و به دنبال بهترین مواد تشکیل دهنده برای سرم مو باشید. در اینجا فهرست مواد تشکیل دهنده سرم مو را که باید جستجو کنید آورده شده است:

روغن بذر پیاز

روغن دانه پیاز یکی از مواد غذایی فوق العاده برای سرم مو است که برای جلوگیری از ریزش مو و رشد سالم مو شناخته شده است. این روغن یک درمان خوب برای اطمینان از ضخیم شدن مو و تسکین مو است. روغن دانه پیاز همچنین به تغذیه پوست سر شما کمک می کند و موها را درخشان و سالم نگه می دارد. روغن دانه پیاز اساساً مانند یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و از خشکی، وز شدن موها جلوگیری می کند. این ترکیب به طور موثر رشد مجدد مو را تقویت می کند و از شوره سر و عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند.

روغن مورینگا

روغن مورینگا یکی از مواد عالی برای سرم مو است که رشد مو را تشویق می کند، سلامت پوست سر را افزایش می دهد و موها را تقویت می کند. این روغن پوست سر را عمیقاً نرم می کند، موخوره را کاهش می دهد و به موهای شما کمک می کند رنگ اصلی خود را حفظ کنند. بهترین خبر در مورد روغن این است که با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، موها را عمیقاً جوان می کند.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از بهترین مواد آبرسان طبیعی برای سرم مو است. از آنجایی که روغن آرگان حاوی ویتامین E است، به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی برای پوست سر و مو عمل می کند. بهترین مزیت در مورد ترکیب روغن آرگان این است که دارای خواص مرطوب کنندگی و تغذیه حیاتی است که به شما در مبارزه با موخوره کمک می کند، از موها در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

پروتئین هیدرولیز شده گندم

یک عنصر کلیدی در انواع طبیعی سرم های مو، پروتئین هیدرولیز شده گندم است که به تشکیل یک لایه محافظ روی تارهای مو کمک می کند و از آسیب محافظت می کند، همچنین این ماده به حجم دادن، درخشندگی و بهبود توانایی مو برای حفظ رطوبت کمک می کند.

روغن مارولا

ترکیب روغن مارولا دارای خواص آبرسانی، مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی است که آن را به یک ماده ایده آل برای افرادی که به دنبال راه حلی برای درمان موهای خشک و وز خود هستند، تبدیل می کند. این روغن موها را آبرسانی و مرطوب می کند و از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از سرم مو

فواید سرم مو به میزان مناسب استفاده از سرم بستگی دارد. برای بهترین نتیجه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سرم مناسبی را با توجه به نوع موی خود انتخاب کنید. همچنین می توانید با توجه به نیازهای موی خود با کمی حوصله سرم موی خانگی مخصوص خودتان را درست کنید.
  • سرم مو زمانی که روی موهای شامپو شده استفاده شود بهترین عملکرد را دارد. بنابراین موهای خود را با شامپو و نرم کننده ملایم بشویید.
  • بگذارید آب اضافی خشک شود یا موهایتان را با حوله خشک کنید. حالا بسته به طول مو دو تا شش قطره سرم مو مصرف کنید.
  • موها را به جلو برگردانید و سرم را روی تارها بمالید. انتهای مو را به آرامی ماساژ دهید تا سرم به خوبی بر روی موخوره عمل کند.
  • از مالیدن سرم روی پوست سر خودداری کنید.
  • مجددا دو تا چهار قطره دیگر کف دست خود بریزید و موها را کاملا ماساژ دهید تا سرم عمیق نفوذ کند.
  • پس از استفاده از سرم، موها را به آرامی به سمت پایین برس بزنید تا گره‌های مو به راحتی باز شوند.
  • برای جلوگیری از چسبیدن گرد و غبار به موهای مرطوب، موها را با سشوار خشک کنید.

بهتر است قبل از استفاده از هر وسیله گرمایشی مانند سشوار یا اتوی مو، از سرم مو استفاده کنید.

چگونه از سرم روی موهای خیس استفاده کنیم؟

کارشناسان توصیه می‌کنند که از سرم‌ها روی موهای خیس استفاده کنید تا بهتر به تارها نفوذ کنند. در اینجا مراحل نحوه استفاده از سرم مو بعد از شستشوی مو آمده است:

  • دو تا سه قطره سرم مو برای موهای با طول متوسط در کف دست خود بریزید.
  • آن را به طور کامل در قسمت میانی موها پخش کنید و سپس تا انتهای موها بکشید.
  • اگر می خواهید از وسایل گرمایی استفاده کنید، برای جلوگیری از آسیب قابل توجه به مو، از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن گرد و غبار، میکروب ها و آلاینده ها به موهای مرطوب، موها را با سشوار خشک کنید.

چگونه از سرم برای موهای خشک استفاده کنیم؟

سرم مو چیست؟ از مزایا، معایب و نحوه استفاده از سرم مو چه می دانید؟
سرم مو چیست؟ از مزایا، معایب و نحوه استفاده از سرم مو چه می دانید؟

بسیاری از متخصصان مو استفاده از سرم های مو را بعد از هر حالت دادن مو به غیر از اسپری مو یا موس توصیه می کنند. به طور کلی موس مو تارهای مو را خشک و ضعیف می کند. اما چگونه سرم مو را روی موهای خشک بمالیم؟

  • ۳ یا۴ قطره سرم (برای موهای با طول متوسط) را در کف دست خود بریزید.
  • با دست شروع به مالیدن سرم به پشت موهای خود کنید. سپس به قسمت میانی و جلو بروید.
  • این تکنیک استفاده از سرم از پشت به جلو روی موهای خشک از خراب شدن آرایش مو جلوگیری می کند.
  • از سرم زیاد استفاده نکنید زیرا باعث ظاهر چرب موها می شوند.

سرم های خانگی برای مو

گاهی اوقات، محتوای شیمیایی بالای سرم های تجاری برای افراد مناسب نیست. در چنین مواقعی سرم های خانگی بهترین گزینه هستند. در اینجا چند سرم وجود دارد که می توانید در خانه درست کنید:

سرم های مو با روغن کرچک

روغن کرچک یک مرطوب کننده واقعی است و برای موهای خشک و وز ایده آل است. مراحل ساخت سرم روغن کرچک در خانه به شرح زیر است:

  • ۱۰۰ میلی لیتر روغن کرچک و روغن اسطوخودوس یا گل سرخ را مخلوط کنید.
  • خوب تکان دهید و در یک بطری دربسته نگهداری کنید.
  • اگر سرم آماده شده خیلی غلیظ است، چند قطره (۱۵-۲۰ قطره) روغن نارگیل اضافه کنید تا بافت سبکی ایجاد شود.

سرم روغن اسطوخودوس و ژل آلوئه ورا

روغن اسطوخودوس به طور معجزه آسایی برای موهای شکننده عمل می کند. ترکیب آلوئه ورا و روغن اسطوخودوس سلامت مو را احیا می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند. در اینجا مراحل ساخت آن وجود دارد:

  • در یک فنجان آب کمی داغ، یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله و چند برگ ریحان اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم بجوشد.
  • مخلوط را هنگام خنک شدن صاف کنید.
  • به آب صاف شده آلوئه ورا اضافه کنید و ۱۰۰ میلی لیتر روغن اسطوخودوس را مخلوط کنید.
  • کاملا مخلوط کنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید.
  • حالا سرم را روی موهای مرطوب یا قبل از خواب استفاده کنید تا از شکنندگی جلوگیری کنید.

سرم مو روغن آووکادو

سرم مبتنی بر روغن آووکادو موهایی ابریشمی و براق را به ارمغان می آورد. در اینجا مراحل تهیه آن در خانه آمده است:

  • چهار قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با دو قاشق غذاخوری روغن آرگان، روغن بادام، روغن جوجوبا و روغن هسته انگور مخلوط کنید. روغن جوجوبا برای دستیابی به قوام کامل در سرم ها ایده آل است.
  • آن را در یک بطری مات یا در شیشه تیره بریزید تا از غلظت آن در معرض مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.

بایدها و نبایدها برای استفاده از سرم مو

بایدها و نبایدها برای استفاده از سرم مو

عامل اولیه در به دست آوردن فواید حیاتی سرم مو، استفاده صحیح از آن است. قبل از شروع استفاده چند نکته مفید را باید بدانید. این موارد به شما کمک می کند تا بهترین نتایج ممکن را هنگام امتحان سرم مو داشته باشید.

  • سرم را بر اساس نوع موی خود انتخاب کنید: قبل از اینکه نحوه استفاده از سرم روی مو را یاد بگیرید، ضروری است که سرم مناسب را بر اساس نوع موی خود انتخاب کنید.
  • به مقدار مناسب استفاده کنید: همیشه با سرم موی کمتری از آنچه فکر می کنید نیاز دارید شروع کنید. این فرمول ها فوق العاده غلیظ هستند، بنابراین به چیز زیادی نیاز نخواهید داشت. با یک یا دو قطره یا یک پمپ سرم خود شروع کنید و ببینید که موهای شما چگونه واکنش نشان می دهد. در صورت نیاز همیشه می توانید مقدار بیشتری را اضافه کنید. مصرف بیش از حد آن می تواند موهای شما را چرب یا سنگین کند.
  • از سرم برای رشد مو استفاده نکنید: مقادیری از سرم به اندازه سکه برای درخشندگی و براقی موهای شما کافی است. اگر از سرم اضافی استفاده کنید، موها ظاهری چرب خواهد داشت.
  • سرم ها را روی موهای تمیز بمالید: سرم جایگزینی برای حذف شستشوی مو نیست. افزودن یک لایه سرم بر روی موی سر چرب و کثیف باعث ایجاد انباشتن لایه ای دیگر می شود. از این رو، برای بهترین نتیجه سرم مو را روی موی سر تمیز یا موهای خیس / مرطوب بمالید.
  • سرم را روی پوست سر نمالید: وقتی سرم را روی پوست سر می‌مالید، فقط باعث ایجاد انسداد می‌شود. برای به دست آوردن حداکثر فواید سرم های مو، آنها را روی موها استفاده کنید. آنها را از قسمت میانی به پایین بمالید.
  • بهترین زمان برای استفاده را پیدا کنید: شما می توانید بیشتر سرم های مو را زمانی که موهایتان خشک، مرطوب یا خیس هستند استفاده کنید. برای یافتن بهترین زمان برای استفاده از سرم مو باید کمی آزمایش کنید. ما متوجه شدیم که استفاده از سرم مو برای موهای مجعد یا حلقه‌ دار خیس منجر به فرهای مشخص ‌تر می ‌شود. اگر از سرم خود به عنوان محافظ گرما استفاده می کنید حتما قبل از استفاده از اتو صاف، اتو فر کننده یا سشوار از آن استفاده کنید.

تفاوت سرم مو و روغن مو

روغن و سرم  هر دو دارای ویژگی های متمایزی هستند که به افزایش سلامت مو و تغذیه کمک می کند. با این حال، تفاوت های اولیه بین آنها به شرح زیر است:

  • روغن مو یک محصول مغذی مراقبت از مو است که سلامت مو را از درون تقویت می کند. سرم مو یک محصول حالت دهنده است که تارهای مو را می پوشاند و درخشندگی و محافظت را ایجاد می کند.
  • به طور کلی، روغن مو حاوی اسیدهای چرب است که ساقه ها را روان می کند و برای محافظت بهتر در برابر موخوره، جایگزین لیپیدها می شود. سرم مو یک محصول سیلیکونی است که کوتیکول های مو را محکم می کند و فرهای طبیعی را حفظ می کند.
  • تقریباً هر روغن مو برای انواع موها از جمله صاف، مجعد یا موج دار مناسب است. چرب کردن مو حداقل دو بار در هفته سلامت مو را حفظ می کند. با این حال، سرم های مختلف مویی برای هر نوع مو وجود دارد و پوششی درخشان، صاف و براق به موها می دهد.
  • روغن های مو، با گذشت زمان ممکن است که باعث سنگینی موها شود و آن ها را پایین بکشد. اما لازم است بگوییم که یک سرم موی سبک هیچوقت باعث ایجاد ظاهر چسبنده و سنگین برای موهایتان نمی شود. همچنین سرم مو بر روی کف سرتان باقی نخواهد ماند.

عوارض سرم مو

فواید سرم  آن را به انقلابی در مراقبت از مو کمک کرده است. با این حال پوست سر هر فرد به طور منحصر به فرد به ترکیبات سرم واکنش نشان می دهد. برخی از عوارض جانبی احتمالی استفاده از سرم در اینجا شرح داده شده است:

  • استفاده طولانی مدت از سرم ها برای سلامت مو خطرناک است. آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند به ساقه مو آسیب برسانند.
  • بسیاری از سرم های مو (حاوی پارابن و سولفات) موها را خشک می کنند. بنابراین، تعداد دفعات استفاده از سرم مو را محدود کنید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری کنید.
  • استفاده بیش از حد از سرم باعث تجمع مواد روغنی می شود و در نتیجه اثری کدر و مات روی مو ایجاد می کند.

جمع بندی

سرم های مو فواید مختلفی دارند، اما نحوه استفاده از آن ها بیشترین اهمیت را دارد. هم مزایا و هم عوارض جانبی را در نظر بگیرید و مقدار مناسبی از آن را هر چند وقت یکبار برای محافظت از مو در برابر آسیب بیشتر استفاده کنید. گنجاندن سرم در روال مراقبت از مو به محافظت در برابر آسیب گرما و عوامل خارجی کمک می کند. آنها را به درستی استفاده کنید و برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده را محدود کنید.

سوالات متداول

چند بار باید از سرم مو استفاده کنم؟

سرم های مو محصولی برای استفاده روزانه نیستند. از آنها در روزهای خاص یا روزی که موهای خود را می شویید استفاده کنید. سرم های تجاری حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی هستند و برای استفاده روزانه ایده آل نیستند. اگرچه این محصول درخشش فوری را ارائه می دهد، اما منجر به آسیب تدریجی می شود. بنابراین، استفاده روزانه از آن ممکن است موهای شما را در معرض آسیب بیشتر قرار دهد.
برای موهای وز، زمانی که موها مرطوب است یا قبل از انجام هر گونه آرایش مو از سرم استفاده کنید. با این حال، می توان روزانه از سرم های خانگی برای موهای مجعد یا موج دار استفاده کرد. موهای صاف نیازی به سرم روزانه ندارند.

چه مقدار از سرم برای مو استفاده کنیم؟

۲ یا۳  قطره سرم را روی موهای با طول متوسط استفاده کنید. استفاده زیاد از سرم موها را سنگین و چرب می کند. اگر می خواهید موهای خود را حالت دهید، از اسپری محافظ مو استفاده کنید تا موها را به طور طبیعی قوی نگه دارید. پس از حالت دادن به موها، از مقداری سرم مو استفاده کنید و آن را با نوک انگشتان روی موها بمالید.

سرم مو چگونه کار می کند؟

سرم مو حاوی سیلیکون است که موها را درخشان تر و قوی تر می کند. همچنین سطح pH را کاهش می دهد که آسیب مو در اثر حرارت را به حداقل می رساند. آمینو اسیدها و مواد فعال آن به عمق مو رفته و شکستگی ناشی از وز شدن مو را کاهش می دهند. علاوه بر این، چربی های از دست رفته را جبران می کند که از آسیب کوتیکول جلوگیری می کند.
سرم ها یک لایه پوشش بسیار نازک روی مو از مواد فعال قوی ایجاد می کنند و فوراً بعد از استفاده موهایی صاف و براق تر ایجاد می کنند و از گره خوردن آسان موهای شما جلوگیری می کنند. سرم می تواند زبرترین بافت مو را صاف کنند، موخوره را از درشت ترین یا مجعد ترین موها از بین ببرند و از موها در برابر آسیب های محیطی محافظت کند. همچنین به گونه ای طراحی شده است که موها را در هنگام لمس بسیار نرم می کند.