همه چیز در مورد نرم کننده مو و روش های استفاده از آن

نرم کننده مو

همه چیز در مورد نرم کننده مو و روش های استفاده از آن

نوشته admin

نرم کننده مو یکی از مهم ترین بخش مراقبت از مو است. نرم کننده های مو موهای شما را آبرسانی می کنند، آن ها را براق و صاف نگه می دارند و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کنند. به دلیل قابلیت مرطوب کنندگی و ترمیم مو، بدون استفاده از نرم کننده مو، تغذیه و کنترل کردن موهایتان سخت است. اگر می‌خواهید موهایی زیبا داشته باشید، باید مراحل صحیح استفاده از نرم‌کننده مو را دنبال کنید.

نرم کننده مو به شما این امکان را می دهد که به موهای عالی برسید که رویایی دور از ذهن به نظر می رسد. این محصولات از موها در برابر آلودگی، گرد و غبار، خاک، گرما و ابزارهای حرارتی محافظت می کند. همچنین سطح هیدراتاسیون را تضمین می کند و موها را سالم نگه می دارد. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس توضیحات بیشتری در رابطه با این محصولات ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

نرم کننده مو چیست؟

نرم کننده مو چیست؟

نرم کننده مو یک محصول بسیار رایج مرطوب کننده مو است که بافتی کرمی و صافی دارد که به راحتی روی موها اعمال می شود. این محصول مزایای زیادی برای مراقبت از مو مانند کنترل موخوره ارائه می دهد. این محصول برای کمک به جبران سبوم یا روغنی که ممکن است در حین شستشو از بین رفته باشد، استفاده می شود تا نرمی، لطافت و قابلیت مدیریت کلی مو را افزایش دهد.

نرم کننده ها برای مرطوب کردن مو و کمک به حالت دادن مو طراحی شده اند. بنابراین، آنها برای کمک به جلوگیری از گره خوردن موها و در نتیجه آسیب یا شکستن موها مورد نیاز هستند. این محصول ظاهر تارهای مو را بهبود می بخشد و با کاهش اصطکاک بین آن ها، موها را قابل کنترل تر می کند. لذا به مو اجازه می دهد تا به راحتی از دندانه های یک شانه عبور کند. همچنین از آسیب رساندن عوامل محیطی به درخشندگی موها جلوگیری می کند.

چرا باید از نرم کننده مو استفاده کنیم؟

ما به طور معمول برای شستشوی موهای خود از محصولاتی همانند شامپو استفاده می کنیم. شستشوی موی سر با شامپو علاوه بر از بین بردن  آلودگی ها و دوده های جمع شده روی مو، می تواند چربی های مفید مو را نیز از بین ببرد. استفاده از مخداوم از محصولات گرمایشی به منظور تغییر حالت موها، می تواند باعث وارد شدن آسیب دو چندان شود. به همین دلیل استفاده از نرم کننده مو خانگی و شرکتی می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

مواد تشکیل دهنده نرم کننده های مو

این محصول با سورفکتانت های کاتیونی، پلیمرها، عوامل غلیظ کننده، نرم کننده ها و امولسیفایرهای کمکی ساخته می شوند:

  • سورفکتانت های کاتیونی که به عنوان ستون فقرات نرم کننده ها در نظر گرفته می شوند، به کاهش استاتیک و وزی مو کمک می کنند.
  • پلیمرهایی مانند پروتئین هیدرولیز شده و پلی پپتیدهای مشتق شده از کلاژن به مرطوب کردن مو کمک می کنند.
  • الکل های چرب، موم ها، نمک و صمغ ها به عنوان مواد غلیظ کننده استفاده می شوند.
  • روغن های طبیعی یا مصنوعی، موم ها و استرها به عنوان نرم کننده در این محصولات به کار می روند.
  • سیلیکون متداول ‌ترین روغن مصنوعی است که در ساخت نرم‌ کننده‌ ها استفاده می ‌شود، زیرا درخشندگی، نرمی و حالت پذیری عالی مو را ارائه می‌دهد.

نرم‌کننده‌ها همچنین حاوی عوامل پل‌ ساز (bridging agents) هستند که جذب را افزایش داده و ویسکوزیته را ایجاد می‌کنند و در عین حال سطح PH موهای شما را تنظیم می‌کنند.

انواع نرم کننده مو

انواع نرم کننده مو

نرم کننده ها انواع مختلفی دارند که می توانید با توجه به هدف و نوع موهای خود هر یک را انتخاب کنید. هر کدام را که انتخاب کنید، موهای نرم تر و درخشان تری خواهید داشت. سه نوع اصلی نرم کننده مو وجود دارد:

نرم کننده های معمولی

آن ها حاوی عوامل ضد الکتریسیته ساکن و روان کننده مانند پلیمرها، موم ها، روغن ها، اسیدهای آمینه هیدرولیز شده و مولکول های کاتیونی هستند. این ترکیبات به مرطوب شدن مو کمک می کنند. نرم کننده ها برای نفوذ به کوتیکول مو ساخته شده اند، بنابراین از داخل موها را تحت تأثیر قرار می دهند.

نرم کننده های عمیق

این محصولات نرم کننده حاوی مواد غلیظ تری هستند. معمولاً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها باقی می مانند. آنها موهای شما را هیدراته می کنند و به جوانسازی و بازسازی موهای خشک و آسیب دیده توسط رنگ، ابزارهای حرارتی یا سایر مواد شیمیایی کمک می کنند. آنها درخشندگی و سلامتی را به موها باز می گرداند. افرادی که به دنبال بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز هستند، می توانند از نوع عمیق آن استفاده کنند.

نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی

این ها محصولاتی هستند که از مواد مرطوب ‌کننده طبیعی و ملایم استفاده می‌کنند و دارای آب یا الکل هستند و نباید شسته شوند. از موهای شما در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب، آب و هوا و آلودگی هوا محافظت می‌کنند. آنها برای موهای مجعد، به ویژه برای شانه کردن موهای مرطوب، مناسب تر هستند. انواع نرم کننده مو بعد از حمام جزو این دسته محسوب می شوند.

فواید استفاده از نرم کننده های مو

فواید استفاده از نرم کننده های مو

کنترل کننده وز و آنتی استاتیک

از نرم کننده ها برای کاهش هرگونه اصطکاک بین تارهای مو استفاده می شود. آنها همچنین بار الکتریکی منفی تارهای مو را خنثی می کنند و آب دوستی تارها را بهبود می بخشند. این حالت به جلوگیری از موخوره و کنترل الکتریسیته ساکن کمک می کند.

بهبود ظاهر و احساس مو

مزیت اصلی نرم کننده این است که موهای شما را نرم تر و هیدراته تر می کند که در نتیجه راحت تر مدیریت می شوند. آنها به باز شدن موها کمک می کنند، بنابراین حالت پذیری و شانه پذیری مو را بهبود می بخشند. همچنین باعث درخشندگی و صافی مو می شوند. یکی دیگر از مزایای نرم کننده های مو این است که حاوی مواد مغذی طبیعی هستند که موهای شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارند.

محافظت از مو

یک نرم کننده خوب فولیکول های مو را تقویت می کند و از آسیب بیشتر موهای شما با نور خورشید و سایر عناصر جلوگیری می کند. این نرم کننده با مهر و موم کردن کوتیکول از مو محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از نرم کننده بعد از شامپو کردن موها می تواند از آسیب و خشکی ناشی از شامپو جلوگیری کند و از سطح تارهای مو محافظت کند. همچنین می توان از آن برای جلوگیری از هرگونه اصطکاک ناشی از شامپوهای ضد شوره سر استفاده کرد.

موهای آسیب دیده را ترمیم می کند

نرم کننده ها موهای شما را پس از آسیب دیدگی ترمیم می کنند و ظاهر آن را بهبود می بخشند. موهای تحت درمان شیمیایی و یا سفید شده متخلخل تر هستند. این بدان معنی است که کوتیکول های مو در معرض آسیب بیشتر قرار می گیرند. نرم کننده های مو می توانند به کوتیکول مو نفوذ کرده و آن را از داخل ترمیم کنند تا از موهای آسیب دیده محافظت کنند. نرم کننده مو از شکستگی مو جلوگیری می کند، موهای آسیب دیده از گرما را ترمیم می کند. همچنین به مرطوب کردن موهای شما بعد از هر گونه درمان شیمیایی یا حالت دهنده کمک می کنند.

آبرسانی مو

نرم کننده به موهای خشک کمک می کند و خشکی آن را کاهش می هد. همچنین می تواند پوست سر را جوان کند و موهای شما را احیا کند و به آن کمک کند تا سالم تر و براق به نظر برسد.

درمان موخوره

برخی از نرم کننده ها همچنین حاوی ترکیبات مشتق از پروتئین هستند که ممکن است موخوره را درمان کنند.

همه چیز در مورد نرم کننده مو و روش های استفاده از آن
همه چیز در مورد نرم کننده مو و روش های استفاده از آن

نحوه استفاده از نرم کننده مو

نرم کننده مو گام دوم برای تمیز کردن موهای شما در حمام است. شامپو برای از بین بردن کثیفی و سایر ذرات از روی موهای شما ساخته شده است و نرم کننده برای افزودن رطوبت به موهای شما، نرم تر کردن و مدیریت آسان تر آن طراحی شده است. یکی از دلایلی که نرم کننده در کنار شامپو جزء اصلی مراقبت از موهاست این است که شامپوها اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند که می تواند به مو آسیب برساند. آنها می توانند مو را خشک کرده و تمام روغن های طبیعی را از بین ببرند. بنابراین، نرم کننده ها را می توان به طور منظم بعد از شامپو کردن موها استفاده کرد.

درست مانند انواع مختلفی از نرم کننده ها، روش های مختلفی برای استفاده از نرم کننده نیز وجود دارد. در اینجا دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از نرم کننده مو به سه روش مختلف آورده شده است.

نرم کننده های معمولی (داخل حمام)

  1. بعد از شامپو کردن، موهای خود را از پوست سر تا انتها کاملا آبکشی کنید.
  2. قبل از استفاده از نرم کننده، مطمئن شوید که آب موهایتان کامل گرفته شده است و خیس نباشد. از مقدار توصیه شده نرم کننده استفاده کنید.
  3. به آرامی آن را روی موهای خود پخش کنید. شما باید آن را از یک اینچ از پوست سر تا انتهای موها اعمال کنید. سعی نمایید روی طول های میانی و انتهایی موها متمرکز شوید. انگشتان خود یا یک شانه دندانه دار را از انتهای موهای خود عبور دهید.
  4. نباید روی پوست سر مالیده شود زیرا نرم کننده ها حاوی مواد شیمیایی غلیظ هستند.
  5. بگذارید تا زمانی که توصیه شده است روی موها بماند، که معمولاً حدود ۳ تا ۵ دقیقه است.
  6. سپس آن را بشویید و کاملا آبکشی نمایید.

نرم کننده های بدون آبکشی

اصول اولیه نرم کننده های بدون آبکشی در این است که اجازه دهید بعد از شامپو کردن روی موهایتان بماند و نیازی به آبکشی ندارند. از آنجایی که نرم کننده های بدون آبکشی بر پایه آب هستند، روی موها سبک تر است. اکثر مردم از مصرف یک نرم کننده در حمام صرف نظر می کنند و آن را با یک نرم کننده بدون آبکشی جایگزین می کنند. شما می توانید انتخاب کنید که از هر کدام یا از هر دو استفاده کنید. این محصولات علاوه بر این که یک نرم کننده خوب هستند، به عنوان یک سرم محافظ گرما نیز عمل می کنند تا آسیب حرارتی را به حداقل برسانند. برای استفاده مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. موهای خود را در هوا بطور طبیعی تا حدود ۳۰ درصد خشک کنید.
  2. نرم کننده را به طور موثر روی موهای مرطوب بمالید.
  3. موهای خود را با استفاده از یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا محصول به طور یکنواخت پخش شود.
  4. بگذارید موهایتان در هوا خشک شوند یا به حالت دادن ادامه دهید.

نرم کننده های عمیق

هر چند وقت یکبار موهای شما نیاز به یک دوز اضافی از مرطوب کردن دارند. نرم کننده های عمیق همین کار را انجام می دهند. اگر احساس می‌کنید موهایتان فاقد درخشندگی هستند، می‌توانید هر دو هفته یک‌ بار از نرم‌ کننده موی عمیق استفاده کنید.

  1. می توانید ماسک مو نرم کننده عمیق خود را در خانه درست کنید یا از فرمول های خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید.
  2. نرم کننده را در قسمت های میانی و انتهای موهای خود بمالید.
  3. بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها باقی بماند.
  4. سپس آن را بشویید و کاملا آبکشی نمایید.

نکات مهم در رابطه با استفاده از نرم کننده مو

آب اضافی موها را بگیرید

هنگام استفاده از نرم کننده مو، موها نباید خیس باشند بلکه باید مرطوب باشند. این محصول با موهای مرطوب بهترین عملکرد را دارد و از ریزش مو نیز جلوگیری می کند. پس از اتمام شستشوی موهای خود با شامپو، آن ها را با دسته های سبک به هم بچرخانید تا آب اضافی آن گرفته شود. همچنین می توانید پس از شستن به مدت ۱۰ دقیقه حوله را بپیچید و پس از آن از نرم کننده مو استفاده کنید.

فقط روی طول موها اعمال شود

نرم کننده مو برای پوست سر یا ریشه نیست، بلکه برای بلندی موها است. مقداری از آن را در دستان خود بریزید  و کف دست ها را به هم بمالید تا محصول به طور یکنواخت روی دستان شما پخش شود. آن را روی طول موها در جهت بالا به پایین بمالید. این به شما کمک می کند تا به موهای صاف برسند.

آن را برای چند دقیقه روی موها نگه دارید

نرم کننده مو باید روی موها بماند تا بتواند عملکرد مناسب داشته باشد. بنابراین، پس از استفاده از محصول، آن را حداقل ۲-۳ دقیقه قبل از شستشو روی موها بگذارید. این امر باعث کنترل موخوره و جلوگیری از ریزش موی ناشی از شکستگی می شود.

قبل از آبکشی موها را شانه کنید

پس از اتمام انتظار، موهای خود را کاملا آبکشی کنید. این یکی از بزرگترین اشتباهات مراقبت از مو است و کمک می کند تا از هر گونه لغزندگی خلاص شوید. یک نکته حرفه ای برای خانم ها این است که موهای خود را قبل از شستن نرم کننده شانه کند. این کار گره های مو را باز می کند و از ریزش مو در هنگام شستشو و حالت دادن جلوگیری می کند.

در یک نرم کننده به دنبال چه چیزی باشیم؟

انتخاب یک نرم کننده بیشتر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند. نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید یک نرم کننده بدانید. بنابراین، هنگامی که در حال جستجو برای یک نرم کننده هستید، مهمترین چیز نحوه لمس انتهای موهای خودتان است. آیا دچار الکتریسیته ساکن هستید؟ آیا موهای شما خشک، آسیب دیده یا شکننده است؟ آیا چرب، سست یا فاقد درخشندگی است؟

شما باید شامپو را بر اساس پوست سر خود انتخاب کنید، اما نرم کننده را برای درمان و بهبود وضعیت موهای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پوست سرتان چرب است و انتهای موهایتان خشک است، شامپویی برای پوست سر چرب و نرم کننده ای می خواهید که برای حفظ رطوبت موهایتان طراحی شده باشد.

وقتی موهایتان چرب است، ممکن است فکر کنید نباید از نرم کننده استفاده کنید. این می تواند باعث بدتر شدن موهای شما شود. برخی از نرم‌ کننده‌ ها هستند که می توانند به شما کمک ‌کنند، اما باید از نرم ‌کننده ‌هایی که ادعا می ‌کنند موهای شما را هیدراته یا مرطوب می ‌کنند، اجتناب کنید. آنها حاوی رطوبت زیادی هستند و موهای شما را کدر می کنند. شما باید به

دنبال برچسب هایی مانند تقویت کننده، حجم دهنده یا سبک باشید. پروتئین اضافه شده ممکن است چیز خوبی برای موهای چرب باشد. این محصولات رطوبت کمتری دارند و در از بین بردن چربی اضافی موثرتر هستند. همچنین می توانید روند شستشو را معکوس کنید یعنی ابتدا از نرم کننده و سپس شامپو استفاده کنید.

اگر موهای شما خشک، آسیب دیده یا شکننده است، به یک نرم کننده نیاز دارید که از آسیب بیشتر جلوگیری کند. شما نباید نرم کننده هایی را انتخاب کنید که موها را تقویت یا حجم می دهند. شما نرم کننده هایی می خواهید که موهای شما را هیدراته، صاف یا متعادل کنند. برای موهای معمولی، یک نرم کننده نگهدارنده می خواهید که موهای شما را هیدراته نگه دارد.

اگر موهای شما آسیب خاصی دیده است، نرم ‌کننده‌ ای را در نظر بگیرید که قوی تر است. به دنبال برچسب هایی باشید که باعث ترمیم، کنترل موخوره، برای موهای هایلایت شده خوب هستند و از آسیب گرما محافظت می کنند. نرم کننده های عمیق یک سرمایه گذاری عالی برای موهای خشک و آسیب دیده هستند. با استفاده از آن ها می توان آسیب موها را مدیریت کرد و از آسیب های بعدی جلوگیری کرد.

حال با معانی برچسب هایی که اشاره شد بیشتر آشنا شوید:

  • آبرسان / مرطوب کننده: برای افزودن رطوبت، درخشندگی و نرمی به مو عالی است. برای موهای ضخیم، مجعد یا صاف مناسب است.
  • حجم دهنده: انتخابی عالی برای زمانی که موهای شما نازک است. اگر مو یا مدل موی شما نیاز به تقویت و بلند کردن دارد، یک نرم کننده حجم دهنده موهای شما را سنگین نمی کند.
  • مقوی / تقویت کننده: برای موهای آسیب دیده، بیش از حد فرآوری شده، هایلایت شده، ضعیف یا شکننده خوب است.
  • متعادل کننده: نرم کننده های متعادل کننده معمولاً مرطوب کننده های متوسطی هستند. به این معنی که خیلی موها را مرطوب نمی کنند، در حین حال موها را نیز خشک نمی کنند.
  • صاف کننده مو: مرطوب کننده ها و مواد صاف کننده اضافی به مهر و موم کردن کوتیکول کمک می کنند و شروعی صاف برای موهای صاف شما ایجاد می کنند.
  • موهای مجعد: نرم کننده هایی که برای موهای مجعد ساخته می شوند، معمولاً بسیار مرطوب کننده هستند و تلاش بیشتری برای کاهش موخوره انجام می دهند.

نرم کننده برای انواع مو

نحوه استفاده از نرم کننده مو
نحوه استفاده از نرم کننده مو

انواع موی مختلف به نرم کننده های متفاوتی نیاز دارند. نرم کننده ها برای انواع یا مشکلات خاص مو ساخته شده اند. می توانید نرم کننده هایی را پیدا کنید که نیازهای موهای صاف، موج دار و مجعد را برآورده کنند. در حالی که اکثر نرم کننده ها حاوی همان مواد اولیه هستند، ممکن است برخی از عناصر وجود داشته باشند که برای یک نوع مو یا مشکل خاص مو مناسب تر باشند.

  • یک نرم کننده معمولی را می توان روی موهای صاف و موج دار استفاده کرد زیرا موها را چرب یا خیلی صاف نشان نمی دهد.
  • نرم ‌کننده ‌های بدون آبکشی برای موهای مجعد مناسب‌ تر هستند، زیرا حالت ‌پذیری مو را بهبود می ‌بخشند.
  • نرم کننده های عمیق را می توان برای موهای آسیب دیده و خشک استفاده کرد.

هر چند وقت یکبار باید از نرم کننده استفاده کرد؟

هر بار که موهای خود را شامپو می کنید باید از نرم کننده استفاده کنید زیرا شامپو ممکن است موهای شما را خشک کند. نرم کننده های عمیق را می توان اغلب یک بار در هفته یا حداقل دو بار در ماه استفاده کرد. هر بار که موهای خود را می شویید می توان از نرم کننده های بدون آبکشی استفاده کرد.

عوارض جانبی نرم کننده مو

اگرچه معایب نرم کننده ها در مقایسه با مزایای آن نسبتاً کم است و عمدتاً برای استفاده منظم ایمن هستند، اما ممکن است موارد نامطلوبی وجود داشته باشد. برخی از نرم کننده ها ممکن است سطح pH بالاتری داشته باشند، که ممکن است پوست سر شما را تحریک کرده و به موهای شما آسیب برساند.

برخی از مواد مورد استفاده در ساخت نرم کننده ها ممکن است باعث واکنش های آلرژیک یا درماتیت تماسی شوند. توصیه می شود برای بررسی هرگونه واکنش آلرژیک یا تحریک کننده، یک تست پچ روی ساعد یا پشت گوش خود انجام دهید. اگر به نرم کننده ها حساسیت دارید، باید از استفاده از آنها خودداری کنید. برخی از افراد با پوست حساس از تحریک یا حساسیت به نرم کننده رنج می برند.

یکی دیگر از اشکالات احتمالی این است که اگر به طور منظم از آن استفاده کنید ولی به درستی آن را آبکشی نکنید، می تواند باعث آکنه شود. همچنین می تواند منافذ پوست سر شما را مسدود کند. گاهی اوقات، موهای چرب در واقع نتیجه عدم شستشوی مناسب نرم کننده است. با اطمینان از شستشوی مناسب آن می توانید از این اتفاق ها جلوگیری کنید.

در نهایت، ممکن است از نرم کننده غلیظ استفاده کنید و مقدار زیادی روی موهای خود بمالید که می تواند موهای شما را سنگین کند. موهای صاف نیاز به نرم کننده دارند، اما باید خیلی کم استفاده کنید.

نرم کننده مو خانگی

نرم کننده مو خانگی

نرم کننده مو خانگی یکی از بهترین راه های مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده است. این نرم کننده ها از مواد طبیعی و مغذی تهیه می شوند و به خوبی موها را نرم و درخشان می کنند. علاوه بر این، نرم کننده های خانگی معمولاً بسیار مقرون به صرفه تر از نرم کننده های تجاری هستند.

انواع بهترین نرم کننده مو خانگی

  • ماست و عسل: این ترکیب یک نرم کننده عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است. ماست پروتئین و اسید لاکتیک دارد که به ترمیم موها کمک می کند. عسل نیز خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی دارد.
  • روغن زیتون و تخم مرغ: این ترکیب یک نرم کننده و تقویت کننده عالی برای موهای خشک و شکننده است. روغن زیتون موها را نرم و لطیف می کند. تخم مرغ نیز پروتئین و مواد مغذی ضروری برای موها را فراهم می کند.
  • سرکه سیب و آب: این ترکیب یک نرم کننده و درخشان کننده عالی برای موهای خشک و کدر است. سرکه سیب خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که به سلامت پوست سر کمک می‌کند. آب نیز موها را نرم و درخشان می کند.

برای تهیه نرم کننده مو خانگی، می‌توانید از مواد ساده و در دسترس در خانه استفاده کنید. کافی است مواد را با هم مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید. سپس، موهای خود را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه با حوله بپوشانید. در نهایت، موهای خود را با آب بشویید.

نرم کننده مو خانگی را می توانید هر هفته یا دو هفته یک بار استفاده کنید.

بهترین نرم کننده مو بدون سولفات

سولفات ها یکی از مواد تشکیل دهنده رایج در شامپو و نرم کننده هستند که به دلیل قدرت کف کنندگی بالا، برای پاک کردن آلودگی و چربی از موها استفاده می شوند. با این حال، سولفات ها می توانند برای موها مضر باشند و باعث خشکی، شکنندگی و از بین رفتن رنگ مو شوند.

به همین دلیل، استفاده از نرم کننده مو بدون سولفات برای افرادی که موهای حساس، خشک یا آسیب دیده دارند، توصیه می شود. نرم کننده های بدون سولفات با استفاده از ترکیبات طبیعی مانند روغن ها، عصاره های گیاهی و پروتئین ها، موها را نرم، مرطوب و درخشان می کنند.

سخن پایانی

نرم کننده های مو محصولاتی هستند که حاوی مواد نرم کننده و سورفکتانت هایی هستند که موهای شما را مرطوب نگه می دارند. برخی از مزایای استفاده از نرم کننده مو شامل کاهش موخوره، بهبود صافی و محافظت از موهای شما در برابر آسیب بیشتر است. به خاطر داشته باشید که باید یک نرم کننده مو مناسب با نوع موی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، نرم کننده های معمولی برای موهای صاف و موج دار مناسب هستند، نرم کننده های بدون آبکشی برای موهای مجعد ایده آل هستند.

سوالات متداول

اگر از نرم کننده استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

استفاده نکردن از نرم کننده هیچ اثر مضری روی موهای شما نخواهد داشت. ممکن است بعد از استفاده از شامپو متوجه شوید که موهایتان کمی خشک شده است و احتمال شکستگی مو بیشتر می شود. عدم استفاده از هر نوع نرم کننده در نهایت موهای شما را وزتر، غیر قابل کنترل و باز کردن گره ها را سخت تر می کند. از آنجایی که نرم ‌کننده ‌ها کنترل موخوره را فراهم می‌کنند، ممکن است به محصولات بیشتری برای کمک به موها نیاز داشته باشید.

چگونه از شامپو و نرم کننده یکجا استفاده کنیم؟

شما می توانید شامپوهای نرم کننده و نرم کننده های پاک کننده را تهیه کنید که فواید ترکیبی شامپو و نرم کننده را با هم ارائه می دهند. اگر چه اینها به اندازه محصولات جداگانه موثر نیستند، اما بدون از بین بردن رطوبت مو، مو را تمیز می کنند. محصول را به مو و پوست سر خود بمالید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا هرگونه کثیفی یا ذرات باقی مانده از آن پاک شود. سپس آن را با آب ولرم کاملا بشویید.

آیا باید هر روز از نرم کننده استفاده کرد؟

شما باید هر بار که شامپو می ‌زنید از نرم ‌کننده برای کنترل موخوره، گره ‌خوردگی و آسیب استفاده کنید. شما باید دو یا سه بار در هفته از شامپو استفاده نمایید و بیشتر از این نرم کننده استفاده نکنید. اگر مراحل استفاده درست را دنبال کنید و از نرم کننده مناسب استفاده کنید، می توانید حداکثر سود را از محصول ببرید. یک نرم کننده خوب بافت براق را حداقل برای ۲ – ۳ روز حفظ می کند.

اگر نرم کننده ها برای مدت طولانی تری روی موها بمانند عملکرد بهتری دارند؟

خیر، نرم کننده ها به معنای واقعی کلمه به ۳ تا ۵ دقیقه زمان نیاز دارند تا عمل کنند. بسیاری از ما بر این باوریم که باید نرم ‌کننده را تا زمانی که ممکن است روی رشته‌های مو گذاشت تا بهتر کار کند. در صورتی که هر چه مدت زمان بیشتری از نرم کننده خود استفاده کنید به معنای نتایج بهتر نیست.

آیا نرم کننده باعث ریزش مو می شود؟

خیر! مگر اینکه محصول حاوی مواد شیمیایی مضر باشد، نرم کننده منجر به ریزش مو نمی شود. کار نرم کننده این است که موها را از هم باز می کند و موها را تغذیه می کند. بنابراین از شکستگی و آسیب موها جلوگیری می کند.

آیا نرم کننده موها را چرب می کند؟

خیر ! نرم کننده موهای شما را چرب نمی کند. این چربی نتیجه تجمع روغن طبیعی در نزدیکی ریشه های پوست سر است. عدم آبکشی مناسب نرم کننده یا استفاده از شامپو یا روغن اضافی نیز می تواند منجر به چرب شدن موها حتی پس از شستشو شود. از هر محصول به مقدار مناسب استفاده کنید و شستشوی کامل را دنبال کنید. دیگر هرگز از این موضوع شکایت نخواهید کرد.