تاثیر انواع چای گیاهی بر رشد موها چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

تاثیر انواع چای گیاهی بر رشد موها چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

نوشته admin

چای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی به همراه پلی فنول ها است که همگی از سلامت کلی بدن، از جمله پوست و مو حمایت می کنند. همچنین همه آنتی اکسیدان های موجود در چای به مهار رادیکال های آزاد نیز کمک می کنند. آنچه برای سلامتی شما مفید است برای موهای شما نیز مفید است و چای نیز از این قاعده مستثنی نیست. مصرف دمنوش یا چای گیاهی بر رشد موها تاثیر بسیار خوبی دارد.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های بدن شما آسیب برسانند. همانطور که در معرض استرس های محیطی قرار می گیریم و با افزایش سن، بدن ما به تدریج در مبارزه با رادیکال های آزاد ضعیف تر می شود. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس تاثیر انواع چای گیاهی بر رشد موها را بررسی می کنیم لطفا همراه ما باشید.

چای گیاهی چیست و چه تاثیری بر رشد موها دارد

ساده ترین راه برای گنجاندن انواع چای و دمنوش در زندگی روزمره برای سلامتی و زیبایی، نوشیدن منظم یک فنجان چای تازه است. بنابراین به نوع و کیفیت برگ های چای که خریداری می کنید توجه کنید، زیرا بر سلامت شما تأثیر می گذارد.

همچنین می توانید آبکشی با چای را روی موهای خودتان امتحان کنید. یک چای پررنگ (با استفاده از چند کیسه چای یا برگ های خود دمنوش) درست کنید و آن را با خود زیر دوش ببرید و ابتدا موهای خود را با آب خیس کنید سپس موهایتان را با چای به آرامی ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

نوشیدن وشستشوی موها به وسیله چای گیاهی از موهای قوی و براق شما حمایت می کند، خارش پوست سر را تسکین دهد وهمچنین به صورت کاملا طبیعی رنگ موهای شما را مقدار کمی تغییر می دهد.

چندین نوع چای وجود دارد که نوشیدن آنها می تواند با تحریک رشد مو از ریزش مو جلوگیری کنند. علاوه بر این، چای گیاهی می تواند با خشکی و شوره سر نیز مبارزه کند.

خواص انواع چای گیاهی و تاثیر آن بر رشد موها

در اینجا چند نوع چای گیاهی مفید برای استفاده روزانه آورده شده اند مانند :

چای سبز

چای سبز برای بدن شگفت انگیز است زیرا می تواند چربی سوزی را افزایش دهد، می تواند به عملکرد مغز کمک کند و ممکن است به پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع   ۲نیز کمک کند. اما می تواند برای رشد مو نیز فوق العاده باشد.

چای سبز سرشار از کاتچین ها (مواد شیمیایی قوی مبتنی بر گیاه با خواص آنتی اکسیدانی چشمگیر) است، همچنین شامل پلی فنول هایی است که ریزمغذی های گیاهی هستند و محرک های خوبی برای فولیکول مو محسوب می شوند.

سطح بالای آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به مبارزه با استرس های روزانه مانند اشعه ماوراء بنفش کمک می کند و می تواند سلول ها را برای مدت طولانی تری سالم نگه دارد. به لطف اپی گالوکاتچین ۳ گالات (EGCG)، نوعی کاتچین، چای سبز می تواند به کاهش دی هیدروتستوسترون (DTH)، هورمونی که به طور گسترده تصور می شود با کوچک کردن فولیکول های مو باعث ریزش زودرس مو می شود، کمک کند.

نوشیدن چای سبز همچنین می تواند از افزایش جریان خون (و مواد مغذی) به فولیکول های مو پشتیبانی کند و موهای شما را در وضعیت بهتری نگه دارد. EGCG  موجود در چای سبز به تحریک رشد سالم مو و به جلوگیری از ریزش مو نیز کمک می کند.

چای سیاه

چای سیاه حاوی چندین ماده مغذی و آنتی اکسیدان های مفید مانند فلاونول ها، تافلاوین ها و کاتچین ها است. از آنجایی که چای سیاه اکسیده می شود، کاتچین کمتری نسبت به چای سبز دارد، اما در طی فرآیند اکسیداسیون است تافلاوین های منحصر به فرد تشکیل می شوند. مقدار بالاتر کافئین موجود در چای سیاه همچنین می تواند به جلوگیری از DHT کمک کند و از ریزش مو جلوگیری کند.

چای سیاه برای استفاده موضعی نیز بسیار مفید است، شستشوی مو با این چای می تواند تاثیر بسیارخوبی بر سلامت پوست سر داشته باشد تحقیقات نشان داده است که استفاده موضعی (شستشو) از چای سیاه می تواند رشد مو را تحریک کند. همچنین می تواند باعث درخشندگی موها شود و رنگدانه های تیره مو را نیز می تواند تقویت کند.

چای گزنه

چای گزنه به دلیل ویژگی های تقویت کننده مو بسیار شناخته شده است. شستشوی موها با چای گزنه می تواند شوره سر را کاملا از بین ببرد و به رشد مو نیز کمک کند. گیاه گزنه سرشار از سیلیس و گوگرد است که به درخشندگی و سلامت مو کمک می کند. آهن، روی و بسیاری از ویتامین ‌های دیگری که در گیاه گزنه وجود دارد، آن را به یک چای گیاهی عالی برای حمایت از سلامت کلی پوست سر و موها تبدیل می کند.

چای رزماری

چای رزماری در طول تاریخ به عنوان محرک رشد مو و مبارزه کننده شوره سر معرفی شده است! همچنین می تواند از خاکستری شدن موها نیز جلوگیری می کند، زیرا می تواند رنگ طبیعی موهای شما را حفظ کند. همچنین باعث افزایش رنگ در رنگدانه های مو می شود. شما می توانید چای رزماری را بنوشید یا به صورت موضعی از آن استفاده کنید. برای استفاده موضعی چای را آماده کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد، پس از شستن موهایتان با شامپو و نرم کننده ملایم موها را به آرامی با این چای ماساژدهید و سپس آبکشی کنید.

تاثیر انواع چای گیاهی بر رشد موها چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

تاثیر انواع چای گیاهی بر رشد موها چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

چای ترنج

چای ترنج با نام ارل گری نیز شناخته می شود. ارل گری ترکیبی از چای با روغن ترنج دم کرده است! ترنج سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان های مغذی مهم است. ترنج همچنین دارای خواص مرطوب کنندگی است که برای آبرسانی بسیار موثر عمل می کند. همه این ویژگی ها می توانند به سلامت پوست سر و موهای شما کمک کنند. نوشیدن یک یا دو فنجان چای ترنج / ارل گری در روز می تواند به شما در رسیدن به موهایی درخشان و سالم کمک کند.

چای نعناع فلفلی

چای نعناع از دیرباز به دلیل داشتن منتول و طعم نعناع یکی از محبوب ترین دمنوش های گیاهی بوده است. نوشیدن چای نعناع فلفلی می تواند به تحریک جریان خون کمک کند، به این معنی که مواد مغذی بیشتری به موهای شما منتقل می شود. هنگامی که به صورت موضعی به عنوان شوینده مو استفاده می شود، می تواند به طور مستقیم فولیکول های مو را تقویت کند.

منتول باعث احساس تسکین و خنکی در پوست سری که دچار زخم، شوره سر و التهاب شده است می شود. برای استفاده از مزایای این چای گیاهی علاوه بر نوشیدن می توانید پس از شستن موهای خود با شامپو و نرم کننده ، کمی وقت بگذارید و پوست سر را با این چای ماساژ دهید تا واقعاً از مزایای نعناع فلفلی برای سلامت پوست سر و موهایتان بهره مند شوید.

چای برگ انجیر

انجیر یکی از قدیمی ترین میوه هایی است که در جهان مصرف می شود. ظاهراً این میوه مورد علاقه کلئوپاترا بوده است. زیرا انجیر یک ماده محبوب نرم کننده است. این چای می تواند رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین کند و به آبرسانی فولیکول های پوست سر کمک کند.

چای برگ انجیر یک نرم کننده ایده آل است، که بدون ایجاد احساس سنگینی به موها حالت می دهد، همانطور که برخی از نرم کننده ها  این کار را انجام می دهند. علاوه بر این، برگ انجیر سرشار از منیزیم، ویتامین C و ویتامین E است که همگی مواد مغذی هستند که موها به شدت برای رشد به آنها نیاز دارند.

برای تهیه این چای سه تا پنج عدد برگ انجیر را در آب بریزید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. پس از خنک شدن موهای خود را با آن آبکشی کنید. چای برگ انجیر بسیار معطر است، بنابراین پس از آبکشی می توانید از بوی موهایتان لذت ببرید.

چای بابونه

بابونه گیاهی است که نه تنها دارای خواص بسیاری برای پوست و مو است بلکه بر عملکرد کلی بدن نیز تاثیر مثبت می گذارد. این یک گیاه آرام بخش است. چای بابونه موها را تغذیه می کند و سرعت رشد مو را بهبود می بخشد.

استفاده از این گیاه فوق العاده می تواند ساختار کلی موهای شما را بهبود ببخشد که در نتیجه می تواند از ایجاد موهای شکننده که دچار موخوره نیز شده اند جلوگیری کند. گیاه بابونه علاوه بر چای به صورت روغن و کرم با قدرت درمانی صدها سال است که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

چای اسطوخودوس

این چای گیاهی دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که می تواند پوست تحریک شده را آرام کند. لینالول، یکی از ترکیبات موجود در اسانس اسطوخودوس است، یک ضد عفونی کننده موثر که ممکن است به پیشگیری و درمان آلودگی شپش نیز کمک کند.

لینالول موجود در اسانس اسطوخودوس با خواص ضد میکروبی می تواند به مقابله با رشد بیش از حد  ویروس ها، باکتریایی و قارچی روی پوست کمک کند. خاصیتی که ممکن است به محدود کردن  رشد بیش از حد مالاسزیا (یک علت زمینه ‌ای شوره سر) نیز کمک کند.

اسطوخودوس همچنین رشد مو را تقویت می کند. استفاده از چای اسطوخودوس برای رشد جدید مو، ضخیم شدن مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. اسانس اسطوخودوس همچنین می تواند به حالت بخشیدن به موها، افزایش درخشندگی و کنترل موخوره کمک کند، به خصوص در ترکیب با سایر ترکیبات شامپوی با کیفیت این اثرگذاری چندین برابر خواهد شد.

فواید شستشوی موها با چای گیاهی

فواید شستشوی موها با چای گیاهی

فواید شستشوی موها با چای گیاهی

شستشوی موی سر با چای گیاهی به دلیل اثربخشی آن  بسیاررایج شده است. بیشتر انواع چای گیاهی ترکیبی از برگ‌ های مختلف چای مانند برگ‌ های چای سبز، برگ‌ های چای سیاه، گزنه و گیاهان دارویی یا گل‌ هایی مانند هیبیسکوس، بابونه، زنجبیل، سیر، مورینگا، نعنا هستند.

تمامی چای های  گیاهی مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که از مو و پوست سر در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کنند. همچنین حاوی ترکیبات ضد باکتری/ضد التهابی هستند که از شوره سر نیز جلوگیری می کنند، خارش را تسکین می دهند و خشکی پوست سر را درمان می کنند .این گیاهان به عنوان مسدود کننده دی هیدروتستوسترون (DHT) عمل می کند و در نتیجه از ریزش مو نیز جلوگیری می کنند.

شستن و آبکشی موها با چای گیاهی می تواند شرایط خاص مو را برطرف کند که شایع ترین آنها ریزش بیش از حد مو، شوره سر/خارش پوست سر یا پسرفت خط رویش مو است. اگر متوجه شدید که موهای شما درگیر این مشکلات هستند، آبکشی منظم با چای گیاهی با افزایش جریان خون در پوست سر، رشد مو را تقویت کرده و پوست سر را تسکین می دهد. این مواد مغذی همچنین اکسیژن بیشتری را برای مو فراهم می کند که موجب تقویت رشد موی سالم می شود.

تاثیر آبکشی و شستشو موها با چای گیاهی چیست

بیشتر چای ها حاوی مقادیر کمی کافئین هستند که به تارهای مو نفوذ کرده و با افزایش جریان خون باعث رشد مو می شود. چای ها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه هستند که به طور طبیعی موها را نرم می کند، قابلیت رشد مجدد را افزایش می دهد و درخشندگی را به آنها باز می گردانند.

برخی از چای‌ها همچنین حاوی ویتامین‌ ها و دارای خواص پاک‌ کنندگی هستند که از آسیب‌ های شیمیایی محافظت می ‌کنند، انتهای شکافته مو را ترمیم می ‌کنند و پوست سر را لایه ‌برداری می کنند و به این شکل به عنوان یک محصول مراقبت کننده طبیعی از پوست و مو محافظت می کنند. انواع مختلفی از چای وجود دارد که می توان از آنها به عنوان شوینده گیاهی استفاده کرد:

  • چای سبز – ریزش مو را کاهش می دهد، رشد مو را تحریک می کند و پوسته های خشک و شوره سر را لایه برداری می کند.
  • چای سیاه – موها را تقویت و ضخیم می کند، درخشندگی می بخشد و به طور طبیعی موها را تیره می کند.
  • چای گزنه – به رفع شوره سر کمک می کند و تارهای مو را تقویت می کند.
  • چای رزماری – رزماری می تواند جریان خون را در پوست سر افزایش دهد و فولیکول های مو را باز کند و با تحریک فولیکول های مو باعث رشد مجدد موها می شود.
  • چای اسطوخودوس- می تواند پوست سر شما را آرام کند و به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.
  • چای نعناع فلفلی- می تواند به آرام کردن پوست سر و متعادل ساختن سبوم کمک  کند.
  • چای بابونه- موهای خشک و خارش پوست سر را تسکین می دهد و همچنین می تواند اثر روشن کنندگی داشته باشد.
  • چای زنجبیل –  زنجبیل فقط برای کمک به هضم غذا نیست. می تواند موهای شما را قوی، براق و بدون شوره سر نگه دارد.

شستشوی مو با چای می تواند آخرین مرحله در روال مراقبت از مو شما باشد، زیرا هیچ ترکیب شیمیایی در آن وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیسه چای انتخابی خود را در آب داغ به مدت حدود یک ساعت یا یک شب (به دلخواه) دم کنید و پس از خنک شدن، چای دم کرده را روی تمام موها بریزید و به آرامی روی موها از پوست سر تا نوک موها ماساژ دهید. همچنین می توانید آن  را در یک بطری اسپری بریزید و در طول چند روز روی تمام موها اسپری کنید.