روش ها و ترفندهای ویژه مراقبت از موهای فر و مجعد

مراقبت از موهای فر

روش ها و ترفندهای ویژه مراقبت از موهای فر و مجعد

نوشته admin

داشتن موهای زیبای و جذاب آرزوی هر دختری است. افرادی که موهای فر دارند، همیشه ظاهری زیبا و برازنده خواهند داشت. مطمئنا این جمله: “کاش من هم موهایم مثل شما فر بود.” را حتی برای یک بار شنده اید. دخترانی که موهای فر و  مجعد طبیعی دارند بسیار خوش شانس هستند. آن ها حلقه های زیبایی در موهای خود دارند که چهره آن ها را طبیعی و زیبا جلوه می دهد. اما حقیقت این است که شما با فرهای عالی و براق از خواب بیدار نمی شوید. این افراد نمی دانند که مراقبت از موهای فر بسیار دشوارتر موهای صاف و لخت است.

اما باید بگوییم که نباید دغدغه شما در طول روز مراقبت دائم از موهایتان باشد. تنها با رعایت برخی نکات می توانید از موی فر مجعد خود مراقبت کنید. در ادامه با سایت فروش کلاه گیس همراه باشید تا بیش تر با نکات مرتبط با مراقبت از موهای فر آشنا شوید.

نکات مهم مربوط به مراقبت از موهای فر

نکات مهم مربوط به مراقبت از موهای فر

راز داشتن موهای فر زیبا، متعهد شدن به یک روال ثابت است. محصولات، عادات و ابزارهای حالت دهنده مناسب، موهای شما را هیدراته و سالم نگه می دارد و به حفظ الگوی طبیعی فرهای شما کمک می کند. بافت و آناتومی موهای فر با دیگر موها متفاوت است. این امر بدین معناست که اولین گام در مراقبت از موی فر آبرسانی آن هاست.

ما در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس همه چیزهایی که باید در مورد مراقبت از موهای فر و مجعد بدانید را گردآوری کرده ایم تا بتوانید از زیبایی موهای خود لذت ببرید.

👈بیش تر بخوانید: آیا با نکات مراقبت از موی خشک آشنایی دارید؟

چگونه موهای فر را زیبا کنیم؟

چگونه موهای فر را زیبا کنیم؟

مراقبت و خوش حالت شدن موی فر نیاز به صبر و حوصله بیش تری دارد. مراقبت موهای مجعد به دلیل تمایل طبیعی به خشکی، مستعد آسیب هستند. زیرا روغن‌ های طبیعی پوست سر شما در مقایسه با موهای صاف بسیار کمتر است.

مشکلات رایج موهای مجعد عمدتا ناشی از خشکی است. موهای فر زمانی که به درستی مرطوب نشده باشند، شکننده می شوند. این امر منجر به وزی، شکنندگی، دو شاخه شدن موها و آسیب دیدگی مو می شود. موهای خشک همچنین زمخت و کدر به نظر می رسند.

راز داشتن موهای فر سالم این است که آنها را هیدراته نگه دارید. این بدان معنی است که از محصولات، عادات و ابزارهایی که رطوبت را از موهای شما می‌ زدایند، اجتناب کنید.

برای محافظت از موهای خود در برابر خشکی و شکنندگی، روتین روزمره خود را با محصولات مراقبت از موی فر عجین کنید و همچنین این روتین مراقبتی را بر اساس هیدراتاسیون مورد نظر قرار دهید. فرهای موهای هیدراته عمیق تر، براق‌ تر و سالم‌ تر هستند که مدیریت و تغییر استایل آن ‌ها را آسان‌ تر می ‌کند.

👈بیش تر بخوانید: مراقبت از مو در تابستان به چه صورت باید انجام شود؟

روش های مراقبت از موهای فر و مجعد

روش های مراقبت از موهای فر و مجعد

در ادامه شما را با روتین مراقبت از موهای فر طبیعی آشنا خواهیم کرد. اطمینان داشته باشید که با رعایت موارد زیر می توانید به چشم خوش حالت شدن موی فر خود را تماشاگر باشید.

شستشوی موی فر

۱. مراقبت قبل از حمام

اولین چیزی که باید در مورد مراقبت از موهای مجعد بدانید این است که موهای خود را هر روز نشویید. شستن روزانه موی فر روغن طبیعی پوست سر را از بین می برد و موهای شما را خشک می کند. وقتی دوش نمی‌ گیرید، به آن روغن ‌ها زمان بیشتری می ‌دهید تا از ریشه تا نوک موهایتان را بپوشانند.

ولی مشکل این است که اگر موهایتان را هر روز نشویید این است که ممکن است خیلی درهم شوند. اینجاست که مراقبت های قبل از شامپو وارد می‌ شوند. مراقبت های قبل از شامپو به باز شدن موهایتان کمک می ‌کند و شستن موهای فر را آسان ‌تر می ‌کند. اگر خشکی موهایتان اذیتتان می کند می توانید از انواع ماسک مو استفاده کنید. استفاده از بهترین روغن برای موهای فر مانند روغن بادام، روغن کرچک، روغن مورد، روغن نارگیل، روغن رزماری، روغن آرگان و بابونه تاثیر بسزایی در نرم و لطیف شدن موهای تان دارد. گلیسیرین برای موهای فر نیز بسیار توصیه می شود.

موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید سپس مقداری نرم کننده، روغن مو یا ماسک مو و یا یک محصول مراقبت از موهای فر و خشک را کف دست خود بریزید. حتما تارهای مو را از ریشه تا نوک بپوشانید. محصول را با کشیدن شانه یا انگشتان بین موهایتان به طور یکنواخت پخش کنید. می توانید از کلاه دوش استفاده کنید تا کوتیکول های پوست سرتان باز شود. این روش به موهای شما اجازه می دهد تا محصول را بهتر جذب کنند.

۲. شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده را بخرید.

یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از موهای فر و وز این است که در روتین خود از شامپوها و نرم کننده هایی که برای موهای آسیب دیده طراحی شده اند، استفاده کنید. موهای فر در مقایسه با دیگر دسته ها خشک تر هستندو آُیب های محیطی را بیش تر جذب خود می کنند. پس بیش تر آسیب می بینند. همچنین در این دسته از محصولات مراقبتی مواد ملایم تری استفاده شده اند و ترکیبات شیمیایی کمتری دارند.

حتما لازم نیست که هزینه زیادی بکنید و از محصولات مراقبت از موهای فر بلند و … استفاده کنید. مطمئن باشید که شامپوها و نرم کننده های موهای خشک و آسیب دبده نیز می توانند همان تاثیر را بگذارند.

۳. فقط دوبار در هفته از شامپو استفاده کنید.

دیگر ترفند مراقبت از موهای فر این است که نباید هر روز از شامپو استفاده کنید. بافت موهای فر به طور معمول خشک است پس کمتر از باقی موها چرب و یا کثیف می شوند. شستن زیاد موهای فر می تواند باعث کدر شدن رنگ موها و یا خشکی بیش از حد آن ها بشود. اگر موهای فر و چرب دارید باید در روتین روزانه مراقبتی خود شامپوهای بدون سولفات را قرار دهید.

به طور کلی شامپویی را انتخاب کنید که مخصوص موهای مجعد باشد. ما توصیه می کنیم که از مواد شیمیایی سمی مانند پارابن، الکل و سولفات ها استفاده نکنید. به دنبال شامپوی بدون سولفات و عطر باشید تا از خشکی پوست سر خود جلوگیری کنید.

۴. استفاده از نرم کننده

به این مرحله مراقبت از موهای فر شده کوواش می گویند. کوواش به معنای این است که به جای شستشوی موهایتان با شامپو تنها از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده برای موهای فر حیاتی است. همچنین پس از شامپو کردن، رطوبت موهایتان را باز می‌ گرداند، بنابراین پس از هر بار شستشو از نرم کننده مو استفاده کنید. محصول را روی تارها و نوک موهایتان متمرکز کنید. از زدن نرم کننده روی پوست سر خودداری کنید تا موهایتان چرب به نظر نرسد. استفاده از نرم کننده برای موهایتان از ریشه تا نوک کمک بزرگی است اگر موهایتان بسیار خشک است یا فرهای زیادی دارید.

همچنین باید بگوییم که در هنگام خرید نرم کننده مو بسیار دقت کنید. حتما برچسب روی محصولات را بخوانید تا فاقد محصولات و ترکیبات سیلیکونی باشد. ترکیبات سیلیکونی ( آن دسته ترکیبات که به -one ختم می شوند) باعث خشن و وزتر شدن موهایتان می شوند.

۵. درمان بعد از حمام

کرم‌ ها یا ژل‌ های مخصوص موی فر برای مقابله با خشکی، موخوره، پف کردن و گره خوردن با حداکثر آبرسانی طراحی شده ‌اند. این محصولات کمک می کنند تا موهای شما در طول روز حجم خود را از دست ندهند. درمان های بعد از حمام به موهای شما درخشندگی می بخشند و آن را سالم و درخشان می کنند.

طریقه صحیح شستن موها در مراقبت از موهای فر مردانه و زنانه مهم است اما به همان اندازه شما باید نکات مرتبط با خشک کردن آن را رعایت کنید. بهترین راه این است که اجازه دخید تا موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. اگر تجربه خشک کردن موهای فر با سشوار را داشته باشید می دانید که خشک کردن با سشوار موهایتان را چقدر وز و حجیم می کند. اگر زمان مناسب ندارید تا اجازه دهید موهایتان به خودی خود خشک شوند، می توانید از یک تیشرت نخی برای خشک کردن موهای فرتان استفاده کنید. بدین ترتیب دیگر موهایتان مثل یال شیر نمی شود.

پس از دوش گرفتن، موهای خود را به آرامی شانه کنید تا گره خوردگی ها از بین برود. سپس مقداری به اندازه یک چهارم از کرم مخصوص موی فر انتخابی خود را بین کف دست‌هایتان بمالید، موهای فر خود را حالت داده و سپس آن‌ها را به سمت بالا بکشید تا قوس فر را تقویت کنید.

ماسک مو یا روغن مو

روغن موی فر

هفته ای یکبار از ماسک مو یا روغن مو استفاده کنید. این کار پس از یک هفته استفاده از محصولات و ابزارهای آرایش، رطوبت را به فرهای شما باز می گرداند.

توصیه می کنیم از روغن های مو برای بهبود گردش خون در پوست سر خود استفاده کنید. روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا ریشه ها را تغذیه کرده و رشد موهای سالم را تقویت کند.

اگر احساس چربی روی پوست سر خود را دوست ندارید، می توانید به جای آن از ماسک های نرم کننده عمیق استفاده کنید. یکی را انتخاب کنید که مخصوص موهای مجعد است. ماسک حاوی روغن آرگان، گلیسیرین یا روغن نارگیل، هیدراتاسیون را به موهای شما باز می گرداند.

برس کشیدن و حالت دادن موهای فر

روش ها و ترفندهای ویژه مراقبت از موهای فر و مجعد که نمی دانید؟
روش ها و ترفندهای ویژه مراقبت از موهای فر و مجعد که نمی دانید؟

پس از ایجاد یک روال مراقبت از مو، باید آن را با عادات صحیح تکمیل کنید. در غیر این صورت، ممکن است کارهایی انجام دهید که به موهای شما آسیب می رساند و مانع از مزایای محصولات مراقبتی شما می شود. ما عادات رایجی که به موهای فر شما آسیب می زند و باید آنها را کنار بگذارید، فهرست کرده ایم. شما با استفاده از روش های زیر می توانید پاسخی برای سوال: “چگونه موهای فر را حالت دهیم؟” پیدا کنید.

خشک کردن موهای فر

همانطور که گفتیم بهترین راه برای خشک کردن موهای مجعد این است که آن ها را در هوا خشک کنید. موهای فر خود را با حوله خشک نکنید. حوله ها زبر هستند و اگر آنها را خیلی شدید مالش دهید به موهای شما آسیب می رسانند. به جای آن از یک حوله میکروفیبر برای آب گیری موهای خودتان استفاده کنید.

یکی از جایگزین های خشک کردن مو با حوله، بستن موها است. یک حوله میکروفیبر یا یک پیراهن نخی نرم آستین بلند و بزرگ تهیه کنید. پس از استفاده از کرم مخصوص موی فر، موهای خیس خود را به وسط پیراهن قرار دهید. پایین پیراهن را بگیرید و بلند کنید تا سرتان را بپوشاند. در حالی که لبه پایینی پیراهن را گرفته اید، آستین ها را بگیرید و سپس دور سر خود بچرخانید. آستین ها را به هم ببندید تا پیراهن در جای خود ثابت بماند.

نتیجه باید شبیه بسته بندی مو باشد. این کار باعث می شود موهای فرهای شما بالای سرتان قرار بگیرند و به آنها اجازه می دهد تا با الگوی طبیعی خود خشک شوند.

اما اگر می خواهید سشوار بکشید می توانید بعد از دوش گرفتن، در حالی که موهایتان هنوز خیس هستند، از کرم مخصوص موی فر استفاده کنید. صبر کنید تا ۵۰ تا ۸۰ درصد خشک شود، سپس می توانید موهای خود را با سشوار خشک کنید. برای اینکه بتوانید موهای خود را به بهترین نحو سشوار بکشید باید از دیسپانسر استفاده کنید. دیسپانسر یک ابزار جانبی سشوار است که روی خروجی آن قرار گرفته و به پراکنده کردن جریان هوای سشوار کمک می کند. قبل از سشوار کشیدن از محصولات محافظ حرارتی روی ریشه موهایتان استفاده کرده و ترجیحا سشوار را روی درجه حرارت سرد آن تنظیم کنید. 

خوابیدن با موهای فر

شما باید اصطکاک موهای خود را در هنگام خواب کاهش دهید. به این ترتیب فرهای مو ساختار خود را حفظ می کنند و دچار گره خوردگی نمی شوند. قبل از رفتن به رختخواب مقداری نرم کننده یا روغن مو استفاده کنید تا موهای فر خود را رام کنید. سپس، تمام موها را بالای سرتان جمع کنید تا روی آنها نخوابید. روبالشی های پنبه ای خود را با بالش های ابریشمی یا ساتن عوض کنید تا اصطکاک را کاهش دهید.

شانه زدن

یکی از مواردی که باید در مراقبت از موهای فر رعایت کنید، این است که موهای فر را با برس دندانه پهن و یا انگشت باید حالت داده و شانه کنید. برای اینکه بتوانید موهای فر را شانه کنید ابتدا با انگشتانتان رشته های مو را از هم جدا کنید و سپس با شانه و برس دندان پهن آن را شانه کنید.

حالت دادن به موهای فر

گرمای بیش از حد برای موهای فرهای شما مضر است زیرا قوس های مو را از بین برده و آن ها را بی روح نشان می دهد. با استفاده از اسپری محافظ حرارت قبل از حالت دادن به موهای خود از آسیب جلوگیری کنید. این محصول به عنوان یک لایه محافظ برای موهای شما عمل می کند و آسیب های ناشی از گرما را کاهش می دهد. شما هرگز نباید از اتوی مو با دمای بالا استفاده کنید. محافظ حرارتی را روی موهایتان اسپری کرده و سپس اتو کشی با کمترین دما را شروع کنید.

سرم ضد وز

از این دسته از محصولات نباید انتظار معجزه داشته باشید. تنها مقدار کمی از سرم ضد وز روی موهای خود پس از دوش گرفتن و یا خشک کردن مو استفاده کنید. در نگهداری از موی فر مردانه و زنانه تنها لازم است که اندازه یک سکه در کف دست از سرم ضد وز استفاده کنید.

👈بیش تر بخوانید: آیا مصرف سلنیوم و ریزش مو ارتباطی با هم دارند؟

کوتاه کردن موهای فر

کوتاه کردن موهای فر

مطمئنا مراقبت از موهای فر بلند سخت تر موهای فر کوتاه است. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند که موهای خود را کوتاه نگه دارند و به دنبال بهترین راه برای کوتاه کردن موهای فر می روند. برخی از نکاتی که می توانید در مراقبت و  کوتاه کردن موهای فر رعایت کنید عبارتند از:

  • وقتی تاج موها صاف شد، آن ها را کوتاه کنید
  • موهایتان را در حالت خشک کوتاه کنید.
  • تعداد دفعات رنگ کردن موی فر خود را کاهش دهید.

ابزارهای حالت دهنده مناسب برای موهای فر و مجعد

سشوار یونی

فرهای طبیعی با سشوار سازگار نیستند، اما سشوارهای یونی بازی را تغییر می دهند. اینها یون هایی با بار منفی تولید می کنند که مولکول های آب با بار مثبت را روی موهای مرطوب خنثی می کند. بطور خلاصه، سشوارهای یونی موهای شما را خیلی سریع تر خشک می کنند و فرهای مو را در معرض حرارت کمتری قرار می دهند. موهای شما همچنین رطوبت و حجم را بهتر حفظ می کنند، زیرا در معرض حرارت حداقل قرار دارند.

هنگام سشوار کشیدن موهای مجعد، توصیه می کنیم از دیفیوزر استفاده کنید. این یک ضمیمه است که به طور خاص برای موهای خیلی فر طراحی شده است. دیفیوزر هوای سشوار را پخش می کند تا الگوی طبیعی فرهای مو را به هم نزند.

اتو حالت دهنده

بسیاری از دختران مو فرفری نسبت به صاف کردن موهای خود محتاط هستند، به خصوص آنهایی که فرهای ریز دارند. اکثر اتوهای حالت دهنده به شدت داغ می شوند که می تواند آسیب قابل توجهی به موهای شما وارد کند.

اگر به طور طبیعی موهای فر و مجعد دارید، همچنان می توانید از اتوی مو برای صاف کردن موهای خود استفاده کنید. اما یکی را انتخاب کنید که برای موی شما طراحی شده است. همچنین، تکنیک‌ های صحیح را برای صاف کردن موهای مجعد دنبال کنید تا مطمئن شوید که به موهایتان آسیب نمی ‌رسانید.

برس صاف کننده

اگر ترجیح می دهید از اتوی مو استفاده نکنید، می توانید به جای آن از برس صاف کننده استفاده کنید. برس های صاف کننده مو برای حالت دادن سریع به موهای خیس عالی هستند. آنها گرما از خود ساطع می کنند و هنگام برس زدن فرهای شما را صاف می کنند. با استفاده از این ابزارها شما موهای صافی خواهید داشت بدون اینکه درخشش خود را از دست بدهند.

سخن پایانی

کلید سالم نگهداشتن موهای مجعد و فر این است که آن ها را از درون به بیرون مراقبت کنید. از این مقاله برای ایجاد یک روال مراقبت از مو و یافتن محصولاتی که برای شما مناسب هستند، استفاده کنید. اما فراموش نکنید که عادات سبک زندگی نیز بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارد. به رژیم مراقبت از موهای مجعد خود خواب کافی و یک رژیم غذایی متعادل اضافه کنید تا موهایی زیبا، جذاب و سالم داشته باشید.