راهنمای خرید کلاه گیس مردانه (نکات اصلی + نحوه نگهداری)

خرید کلاه گیس مردانه

راهنمای خرید کلاه گیس مردانه (نکات اصلی + نحوه نگهداری)

نوشته کامران احمدی

به عنوان یک مرد، کلاه گیس ها تنها تزیین کننده استایل کلی شما نیستند. اگر به دلیل افزایش سن یا به دلیل برخی درمان های پزشکی، ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنید، گذاشتن کلاه گیس می تواند به افزایش اعتماد به نفس و راحتی شما کمک زیادی کنند. بنایراین در چنین شرایطی می توانید به فکر انتخاب و خرید کلاه گیس مردانه باشید. انتخاب کلاه گیس، خود می تواند یک کار بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می دهید. امروزه انواع کلاه گیس مردانه را در مراکز فروش کلاه گیس در تهران و شهرهای دیگر می توانید خریداری کنید. نگران نباشید با راهنمای جامعی که در این صفحه از مجله کلاه گیس آماده شده شما می توانید انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

حین خرید کلاه گیس مردانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید کلاه گیس مردانه

حتی اگر فرآیند خرید کلاه گیس مردانه آنطور که ما می‌خواهیم لذت‌بخش نیست، با دنبال کردن یک رویکرد صحیح، مشکل بسیار کمتری در حین خرید خواهد شد. نکاتی که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند می توانند به شما کمک کنند تا انتخاب بهتری حین خرید داشته باشید.

۷ نکته که باید حین خرید کلاه گیس در نظر بگیرید

نکات خرید کلاه گیس مردانه

۱. در مورد قیمت، جنس و کلاهک تصمیم بگیرید

اولین چیزی که در انتخاب کلاه گیس مردانه باید به آن توجه کنید، جنس و محدوده قیمت است. این دو عامل به طور مستقیم بر یکدیگر تأثیر می گذارند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید کلاه گیس مردانه مورد توجه قرار گیرد:

  • کلاه گیس های با موهای طبیعی گرانتر از الیاف مصنوعی هستند، بنابراین اگر به دنبال یک گزینه کوتاه مدت هستید، ممکن است منطقی باشد که یک کلاه گیس با موهای مصنوعی انتخاب کنید.
  • اگر چیزی طولانی مدت تر و طبیعی تر را در نظر می گیرید، از کلاه گیس های مردانه ساخته شده از موهای طبیعی استفاده کنید.
  • ممکن است بخواهید یک کلاه گیس با کلاه توری در جلو پیدا کنید، زیرا به طور طبیعی تر از آنهایی که دارای درز موهای ناهموار هستند، می نشیند.

۲. به مدت زمان نگهداری و مراقبت از کلاه گیس فکر کنید

زمانی را که می توانید برای نگهداری و مدل دادن به کلاه گیس مردانه خود صرف کنید، حتما در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگر بسیار زندگی پرمشغله ای دارید بهتر است مدل موی کمتری را انتخاب کنید تا بتوانید آن را به روشی ساده و در مدت زمان کم آماده کنید. انتخاب کلاه گیس های بلند و بسیار لایه لایه برای شما در چنین وضعیتی خوب نیست.

۳. حتما از فروشگاه کلاه گیس دیدن کنید

حتی اگر خرید آنلاین را ترجیح می دهید، بهتر است نزدیکترین فروشگاهی را که دارای طیف گسترده ای از کلاه گیس های مردانه است، بیابید. هنگامی که محصولی را پیدا کردید که از همه جهات برای شما خوشایند است، قیمت آن را با یک فروشگاه آنلاین مقایسه کنید و ارزان ترین گزینه را انتخاب کنید.

۴. اندازه سر خود را از کلاه گیس مردانه خود بیابید

کلاه گیس تقریباً به خوبی روی سر قرار داده می شود اما باید سایز مناسبی داشته باشد که بتواند روی سر شما بدون حرکت ثابت شود. بنابراین، مهم است که کلاه گیسی با اندازه مناسب سر خود را پیدا کنید تا کاملاً روی سرتان بنشیند. برای اندازه گیری سایز سر خود می توانید از راهنماهایی که در اینترنت و یا سایت کلاه گیس قرار دارد کمک بگیرید.

۵. شکل صورت خود را در نظر بگیرید

کلاه گیس های مردانه باید هم مکمل استایل شخصی شما باشد و هم ظاهر شما را برجسته کند. بنابراین، کلاه گیس در وهله اول باید فرم صورت شما را تقویت کند:

  • اگر صورت بیضی دارید، کلاه گیس های چند لایه و حجیم بخرید تا ظاهری پرتر داشته باشید.
  • برای صورت گرد، موهای کوتاه یا متوسط ​​را انتخاب کنید.
  • اگر صورت شما به شکل قلب است، یک کلاه گیس بافت دار با حالت چتری انتخاب کنید.
  • برای صورت مربعی با موهای لایه باز با طول متوسط ​​که در مرکز قرار دارند بهتر به نظر می رسد.

۶. رنگ پوست خود را فراموش نکنید

علاوه بر فرم صورت، قبل از خرید کلاه گیس مردانه باید رنگ پوست خود را نیز در نظر بگیرید. اگر پوست گرمی دارید، کلاه گیس خود را از رنگ های قرمز مسی، بلوند عسلی، قهوه ای شاه بلوطی و آبنوس قهوه ای انتخاب کنید. برای پوست‌های سرد، بین رنگ‌های مشکی ریون، قهوه‌ای مایل به قرمز، بلوند پلاتینیومی و قهوه‌ای آبی انتخاب کنید.

۷. امکان تعویض بعد از خرید را بررسی کنید

از جایی که کلاه گیس را میخرید سوال بپرسید که آیا در صورت عدم رضایت یا تحریک پوست سر امکان ارجاع کالا و یا تعویض آن وجود دارد یا خیر.

👈بیش تر بخوانید: حین خرید کلاه گیس کوتاه باید به چه مواردی توجه کنیم؟

چطور از کلاه گیس خود مراقبت کنیم؟

اگر می‌خواهید کلاه گیس مردانه شما حالت خوبی داشته باشند و برای مدت زمان زیادی برایتان کار کند باید به درستی از آن‌ مراقبت کنید.  به عنوان مثال شما باید کلاه گیس را در دمای مناسب نگهداری کنید.

گرما می تواند به کلاه گیس شما حتی در حین پخت و پز، سشوار زدن، استفاده از وسایل حالت دهنده و بیگودی آسیب برساند، بنابراین فراموش نکنید که از سر خود در برابر منابع احتمالی گرما محافظت کنید. همچنین کلاه گیس را تنها در دمای اتاق نگهداری کنید.

از یک شامپو و نرم کننده ملایم برای یک کلاه گیس موی طبیعی استفاده کنید

بسیار مهم است که حین تمیز کردن و شستشوی موهای طبیعی از محصولات مخصوص استفاده کنید. از آنجا که موهای کلاه گیس های طبیعی مانند موهای خودمان رشد نمی کنند و در وضعیت ثابتی قرار دارند میبایست محصولات استفاده شده حتما مخصوص کلاه گیس طبیعی باشند. حین خرید به برچسب “مخصوص کلاه گیس طبیعی” بر روی محصولات توجه کنید.

نحوه شستن کلاه گیس مردانه طبیعی

بدون توجه به جنس موها، هر کلاه گیس مردانه نیاز به تمیز شدن و شستشوی منظم دارد. شما باید کلاه گیس طبیعی خود را بعد از شش یا حداکثر هشت بار پوشیدن بشویید. همچنین با وجود جنس کلاه گیس، فراموش نکنید که قبل از هر شستشو کلاه گیس با برس مخصوص آن را با دقت شانه بزنید. اینکار هرگونه گره خوردگی در کلاه گیس را برطرف می کند. اگر کلاه گیس مجعد دارید، از انگشتان خود برای شانه زدن آن استفاده کنید.

برای شستن کلاه گیس مردانه طبیعی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. خیساندن کلاه گیس طبیعی

قبل از شستن کلاه گیس، باید آن را از داخل بچرخانید. یک کاسه را با آب سرد پر کنید و کمی شامپوی ملایم به آن اضافه کنید. باید کلاه گیس را با دقت در محلول بچرخانید و بگذارید حداقل ۵ دقیقه خیس بخورد.

۲. اضافه کردن نرم کننده

سپس از آب ولرم استفاده کنید تا یک یا دو بار کلاه گیس را بشویید و شامپو کاملا پاک شود. سپس، نرم کننده ملایم را روی کلاه گیس خود بمالید و بگذارید حدود ۲ دقیقه بماند. در نهایت کلاه گیس مردانه خود را با آب سرد بشویید تا نرم کننده نیز پاک شود.

۳. خشک کردن کلاه گیس طبیعی

بعد از اینکه نرم کننده از بین رفت، باید از یک حوله خشک برای پیچیدن به اطراف کلاه گیس خود استفاده کنید و آن را با دقت به وسیله حوله لمس کنید. در صورت تمایل، می توانید کار را با اسپری حالت دهنده به پایان برسانید. اطمینان حاصل کنید که آن را از فاصله ۱۰-۱۲ اینچی به کلاه گیس اسپری کنید.

از یک پایه یا استند مناسب برای خشک کردن کلاه گیس استفاده کنید و بعد از آن با ابزار مربوطه آن را شانه یا برس بزنید. کلاه گیس خود را مستقیماً زیر نور خورشید قرار ندهید و هرگز کلاه گیس خیس را برس نکنید.

برای کلاه گیس مردانه مصنوعی، از شامپو و نرم کننده مخصوص استفاده کنید

کلاه گیس مردانه مصنوعی نیاز به شامپو و نرم کننده ای دارد که مخصوص آن ساخته شده است. بنابراین، هنگام انتخاب محصولات برای شستشوی کلاه گیس خود به دنبال کلمه “مخصوص موهای مصنوعی” روی برچسپ محصولات باشید.  

👈بیش تر بخوانید: یک کلاه گیس زنانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نحوه شستشو کلاه گیس مردانه مصنوعی

دقت کنید که بعد از خرید محصولات موی مصنوعی نباید به صورت سر خود از آن استفاده کنید. معمولا بعد از ۸ با استفاده و پوشیدن، می تواند کلاه گیس را شستشو دهید. برای اینکار میبایست مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. خیساندن کلاه گیس

داخل یک لگن یا سینک آب “سرد” بریزید. مقداری شامپو مخصوص کلاه گیس مردانه مصنوعی داخل ظرف بریزید. هنگامی که کلاه گیس را در محلول فرو می برید، باید آن را به سمت بیرون برگردانید. با احتیاط کلاه گیس خود را در محلول بچرخانید و اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه خیس بخورد. سپس آن را با آب خنک بشویید تا شامپو پاک شود.

۲. اضافه کردن نرم کننده کلاه گیس

نرم کننده مخصوص را روی کلاه گیس بمالید و بگذارید حدود ۲ دقیقه بماند تا به موها نفوذ کند. سپس مجددا با آب سرد، کلاه گیس را بشویید تا نرم کننده کاملا پاک شود.

۳. خشک کردن کلاه گیس

از یک حوله خشک و نرم استفاده کنید تا کلاه گیس مردانه خود را خشک کنید. به آرامی  و بدون اینکه بخواهید آن را مالش دهید. با ضربات آرام آن را خشک کنید.

۴. قرار دادن روی پایه نگهدارنده

بعد از اینکه با حوله تا حد زیادی نم کلاه گیس مردانه مصنوعی خود را گرفتید، آن را روی یک استند یا پایه نگهدارنده قرار دهید. اگر مایل بودید که فرم دهنده یا سایر محصولات مو را به آن بزنید، روی استند اینکار را انجام دهید.

۵. شانه کردن قبل از استفاده

بعد از شستن، کلاه گیس شما ممکن است کمی فرم خود را از دست بدهد. بنابراین، فراموش نکنید که آن را هنگام خشک شدن با یک برس شانه کنید.

انواع کلاه گیس مردانه

انواع کلاه گیس مردانه

انواع کلاه گیس های مردانه به دو دسته: کلاه گیس های طبیعی و کلاه گیس های مصنوعی تقسیم می شوند. در ادامه بیش تر با انواع آن ها آشنا می شوید که می تواند به شما در خرید کلاه گیس مردانه بلند و کوتاه کمک کند.

کلاه گیس طبیعی مردانه

برای ساخت کلاه گیس های طبیعی در ابتدا موها در طی فرآیندهای مختلف شسته و ضدغفونی می کنند. سپس برای تغییر رنگ آن ها اقدام کرده و آن ها را رنگ می کنند. سپس براساس خواست مشتریان به انواع کلاه گیس مردانه چسبی و یا توری تبدیل می کنند. همچنین باید بگوییم که قیمت کلاه گیس طبیعی نسبت به کلاه گیس مصنوعی بیش تر است. دلیل اصلی این امر نیز دوام و ماندگاری آن ها است.

کلاه گیس مصنوعی مردانه

کلاه گیس های مصنوعی از جنس الیاف و مشابه به موی انسان ساخته می شوند. اما به طور کلی کلاه گیس های طبیعی ظاهری زیبا و طبیعی تری دارند. کلاه گیس مردانه فرفری نیز در اغلب اوقات از جنس کلاه گیس های مصنوعی است.

👈بیش تر بخوانید: قرص پرفکتیل پلاتینیوم چه تاثیری بر ریزش مو دارد؟

مزایای استفاده از کلاه گیس مردانه طبیعی

خرید کلاه گیس مردانه کوتاه و بلند می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • استفاده از کلاه گیس یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود.
  • بدون ایجاد هیچ جراحت و زخمی شما می توانید زیبایی را به موهای خود برگردانید.
  • امکان استفاده از آن برای انواع گونه های طاسی سر وجود دارد
  • خرید کلاه گیس مردانه هیچ محدودیت سنی ندارد.
  • استفاده از این روش فاقد هر گونه عوارض است
  • تنوع مدل در کلاه گیس طبیعی مردانه بالا است
  • امکان متناسب بودن سلیقه افراد با کلاه گیس انتخاب شده وجود دارد
  • جلوه حاصل از این روش بر روی سر بسیار زیبا است
  • کلاه گیس مردانه ظاهر بسیار طبیعی را ایجاد می کند.

چه کسانی می توانند به سراغ خرید کلاه گیس مردانه بروند؟

چه کسانی می توانند به سراغ خرید کلاه گیس مردانه بروند؟

افرادی که با مشکلات زیر رو به رو هستند می توانند به سراغ خرید کلاه گیس مردانه تهران و سایر شهرها بروند.

  • افرادی که کچل هستند.
  • افرادی که در بخشی از سر دچار طاسی و یا ریزش مو شده اند.
  • افرادی که تراکم مویی آن ها کم است.
  • افرادی که از ظاهر موهای خود راضی نیستند.
  • افرادی که می خواهند تغییر چهره بدهند.

قیمت کلاه گیس طبیعی مردانه

همان طور که گفتیم کلاه گیس های طبیعی قیمت بیش تری دارند به همین دلیل برخی افراد به دنبال خرید کلاه گیس مردانه ارزان هستند. باید بگوییم که خرید کلاه گیس مردانه نسبت به سایر روش های ترمیم و زیبایی مو مقرون به صرفه تر است اما نمی توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد. قیمت کلاه گیس مردانه به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس کلاه گیس طبیعی و کیفیت آن
  • بلندی و کوتاهی موهای استفاده شده در آن
  • میزان تراکم مویی کلاه گیس
  • رنگ موی کلاه گیس
  • مرکزی که خرید کلاه گیس از آن انجام می شود
  •  نحوه خرید به صورت تک یا عمده

سوالات متداول

آیا مردان باید کلاه گیس بپوشند؟

بر سر گذاشتن کلاه گیس ربطی به جنسیت شما ندارد. استفاده از کلاه گیس به خصوص اگر موهای خود را از دست داده اید و یا می خواهید مدل موی جدیدی داشته باشید، بسیار عالی است. پوشیدن کلاه گیس راه خوبی برای پوشاندن موهای شما یا پنهان کردن طاسی یا آلوپسی است. و اگر رشد ناهموار مو دارید، اکستنشن یا کلاه گیس به شما کمک می کند تا ظاهر بهتری به مو بدهید.

معایب کلاه گیس برای مردان چیست؟

مردان نه تنها هنگام استفاده از کلاه گیس احساس گرمای ناخوشایندی دارند، بلکه استفاده از کلاه گیس می تواند باعث سردرد، خارش و حتی مشکلات پوستی آن ها شود. همچنین فعالیت شما را محدود می کند: ورزش کردن، شنا کردن یا خوابیدن با کلاه گیس غیر عملی است.

منابع