ریزش مو چه تاثیری بر اعتماد بنفس میگذارد؟

ریزش مو

ریزش مو چه تاثیری بر اعتماد بنفس میگذارد؟

نوشته admin

ریزش مو و نازک شدن موها دو تا از بزرگترین معضلاتی است که مستقیما روی ظاهر آقایان و مخصوصا خانم ها تاثیر منفی میگذارد. مردان و زنان زیادی در سرتاسر جهان با این دو مشکل دست و پنجه نرم میکنند. جدای از مشکلات دیگری که ممکن است این اشخاص با افتادن موها تجربه کنند، مهمترین چیزی که با آن مواجه هستند کاهش اعتماد بنفس است. با ما همراه باشید تا تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس را در این مقاله با هم بررسی کنیم و به شما نشان دهیم چگونه کلاه گیس و سایر روش های جایگزین دیگر به مشکل شما کمک میکنند.

علل اصلی ریزش مو در دوران جوانی

بسیاری از افراد وقتی در ابتدا متوجه می شوند که موهایشان میریزد غافلگیر می شوند. ریزش موها مخصوصا در دوران جوانی و میانسالی می تواند مخصوصاً دلسرد کننده باشد و اعتمادبنفس فرد را به شدت کاهش دهد.

در حقیقت، بعضی از افراد می توانند در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود کم کم موهای خود را از دست دهند و حتی در بخش های مختلف سرشان دچار طاسی گسترده شوند. هم ریزش مو و هم طاسی میتوانند مشکلی باشند که معمولاً در اثر صفات ارثی یا یک اختلال خود ایمنی مانند لوپوس ایجاد شود که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو سالم در سراسر بدن حمله می کند. اما اینکه تاثیر طاسی و ریزش مو بر اعتماد به نفس چگونه است را در ادامه بخوانید.

تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس : ریختن موها چگونه بر روی زندگی شخصی و اعتماد بنفس افراد تاثیر میگذارد؟

دلایل زیر تنها بخشی از چیزهاییی است که اشخاص کم مو یا طاس با آن دست و پنجه نرم میکنند.

ریختن موها شما را پیرتر نشان میدهد

از دست دادن موها در سنین جوانی می تواند باعث شود شما ظاهرا مسن تر و پیرتر از آنچه هستید، به نظر برسد و کم کم خودتان هم باورتان میشود که پیر شده اید. زیرا ما معمولا ریزش مو و یا نازک شدن آن را در سنین بالا تجربه میکنیم و کمتر پیش می آید شخصی در دوره جوانی با این معضل مواجه شود.

ریزش مو

اگر در سنین جوانی موی خود را از دست بدهید عموما اینطور تصور میشود که شما یک شخص میانسال هستید. این تصورات موجب ناراحتی شما شده و باعث میشود به نوعی از ظاهر خودتان خجالت بکشید. بنابراین اولین تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس میتوانید پیرتر نشان دادن شما باشد.

مدل موی شما تابع موقعیت ریزش شما خواهد بود!

به دلیل تغییر و کاهش روند رشد موها، احتمالا نیاز دارید که همیشه موهای خود را طوری حالت دهید که بخش کم موی سرتان را بپوشانید. اینگونه شما هیچوقت مدل مویی که خودتان میپسندید را نخواهید داشت. برای مثال ممکن است طرف چپ سرتان با مشکل ریزش مواجه شده باشد که در این صورت همشه سعی خواهید کرد سایر موهای خود را به سمت چپ متمایل کنید.

عمق فاجعه زمانی است که شما موهای پرپشتی داشته اید و سال ها است مدل موی ایده آل خودتان را دارید اما به یک بازه و در عرض چند ماه با ریزش گسترده مو مواجه میشوید. اکنون شما مجبورید جور دیگری موهای خود را حالت دهید و کنار آمدن با این شرایط میتواند برایتان سخت و ناراحت کننده باشد. ممکن است تصور کنید دیگر مثل سابق زیبا و جذاب نیستید. بنابراین کاهش تنوع در مدل دادن به موها میتواند یک تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس باشد.

ریزش مو و اعتمادبنفس : کسانی که طاسند کمتر جذابند

متاسفانه به درست یا غلط اغلب مردم مو را یک فاکتور زیبایی قلمداد میکنند و معتقدند موی زیاد و پرپشت میتواند جذابیت داشته باشد. از همین رو کسانی که موی پرپشت و خوب دارند جذاب ترند و برعکس کسانی که موی نازک یا کم پشتی دارند کمتر جذاب هستند. زمانی که شما به عنوان یک شخص طاس وقتی میبیند در مقایسه با اشخاصی که مو دارند جذابیت کمتری دارد ممکن است اعتماد به نفسش کمتر شود. بنابرانی میتوان به راحتی تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس  را اینگونه درک کرد.

ریزش مو

طاسی و اعتمادبنفس : تاثیر تاسی بر کاهش تعاملات سازنده اجتماعی

کاهش اعتماد به نفس ناشی از ریزش مو و تصور اینکه بدون مو جذاب نیستید باعث میشود شما در مراودات و تعاملات اجتماعی تجدید نظر کنید. ممکن است کمتر در اجتماع دیده شوید و یا اینکه در مراسم ها و دورهمی های دوستانه که همگی موهای پرپشتی دارند خود را نشان ندهید. کاهش تمایل به حضور در اجتماعات کم کم موجب انزوای شما میشود.  و انزوا شما را به افسردگی، اضطراب و تنهایی سوق میدهد. بنابریان کاهش تعاملات اجتماعی نیز تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس است.

افسردگی، اضطراب و تنهایی

هرچه خود را به دلیل کم پشت بودن موها یا طاسی از دنیای اطرافتان جدا کنید راحت تر می توانید خود را متقاعد کنید شما لیاقت خوشبختی را ندارید و مجبورید زندگی خود را در تنهایی سپری کنید.

فرقی نمیکند ریزش مویتان از چیست، همیشه میشود آن را درمان کرد!

اما اجازه ندهید چنین افکار یا نگرشی روی زندگی شما تاثیر بگذارد و کنترل زندگی را از چنگتان در بیاورد. مهم است که بدانید شما میتوانید هر نوع طاسی یا ریزش مو را با روش های مختلف درمان کنید و یا آن را کاهش دهید. یا دست کم کاری کنید که کسی متوجه آن نشود. اگر شما یکی از این روش ها را انتخاب کنید قطعا میتوانید اعتماد به نفس از دست رفته ناشی از ریزش موی خود را بازیابید و دوباره سرافرازانه زندگی کنید.

ریزش مو

تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس : دلایل شایع ریزش مو در آقایان و خانمها

همواره بهترین راه برای از بین بردن علت طاسی و ریزش مو پیدا کردن علت آن است. شما ممکن است به دلایل مختلفی موهای سرتان را از دست دهید. برخی از مهمترین این دلایل عبارتند از:

  • ژنتیک
  • اختلالات خود ایمنی مانند لوپوس یا آلوپسی
  • اثر جانبی داروهای خاص
  • عفونت های پوست سر
  • بیماری هایی مانند بیماری تیروئید

اینها فقط برخی از عوامل ممکن هستند. برای اینکه لیست کاملی از مشکلاتی که باعث ریختن موها میشوند آشنا شوید میتوانید با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

بهترین راه برای پنهان کردن طاسی، ریزش موی سر و یا نازک شدن موها چیست؟

فرقی نمیکند ریختن موهایتان چه علتی داشته باشد، ژنتیک یا شیمی درمانی، داشتن یک کلاه گیس مناسب میتواند به راحتی آب خوردن ریزش موی شما را برطرف کند و ظاهر شما را آنطور که میخواهید بهبود ببخشید. با وجود تنوع مدل و ویژگی های کلاه گیس شما دیگر نگران ریزش مو نخواهید بود. ما دو نوع کلاه گیس طبیعی و مصنوعی داریم که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. اگر دوست دارید که کاملا طبیعی به نظر برسید میتوانید کلاه گیس طبیعی بخرید و اگر میخواهید تنوع رنگ و حالت را تجربه کنید میتوانید انواع کلاه گیس های موجد در بازار را خریداری کرده و از پوشیدن آن لذت ببرید.

ریزش مو

برای انتخاب کلاه گیس مناسب و کاهش تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس نیاز به کمک دارید؟

اگر مدتی است که با ریزش مو، طاسی و یا خلاصه هر مشکلی که باعث ریختن و کم پشت شدن موهایتان مواجه هستید، میتوانید یک کلاه گیس خوب و مناسب بخرید. اگر تاکنون کلاه گیس نداشته اید میتوانید با ما تماس بگیرید تا ما به صورت رایگان به شما مشاوره دهیم و به تمام سوالاتتان در این زمینه پاسخ دهیم. در نهایت ما به شما کمک میکنیم متناسب با مشکل و سلیقه خودتان یک کلاه گیس خوب بخرید.