۶ نکته مهمی که حین خرید کلاه گیس باید به آن ها توجه کنید

خرید کلاه گیس

۶ نکته مهمی که حین خرید کلاه گیس باید به آن ها توجه کنید

نوشته admin

در این صفحه ۶ نکته مهم برای افرادی که قصد خرید کلاه گیس دارند نوشته شده است. با خواندن هر ۶ مورد در نهایت می توانید خرید رضایت بخشی داشته باشید.

قبل از خرید کلاه گیس باید به چه مواردی توجه کنیم؟

۱. با انواع کلاه گیس آشنا شوید

کلاه گیس ها به طور کلی در دو دسته طبیعی و غیر طبیعی (مصنوعی) قرار می گیرند. در واقع این دسته بندی به دلیل نوع و جنس موهاست.

– کلاه گیس طبیعی

اگر موهای کلاه گیس واقعا موهای انسانی باشد در دسته طبیعی قرار می گیرد. ساخت این دسته کلاه گیس ها روند جالبی دارد. معمولا موهای انسانی که به اندازه و سایر مد نظر رسیده اند را بریده و ضدعفونی می کنند. پس از آنکه موها تمیز شد می توان آن ها را به رنگ دلخواه در آورد و یا با رنگ اولیه آماده فروش کرد.

اگر قصد خرید کلاه گیس طبیعی دارید بهتر است بدانید که از این دسته برای مصارف روزانه و معمولا مدت زمان طولانی استفاده می شود. مثلا کلاه گیس شیمی درمانی اغلب طبیعی است. هزینه این مدل ها زیاد است و معمولا در رنگ های قهوه ای، عنابی، مشکلی و … خرید و فروش می شوند.

– کلاه گیس مصنوعی

موهای این کلاه گیس ها از الیاف مصنوعی ساخته شده و کیفیت و زیبایی نمونه های طبیعی را ندارند. هر چند که مصنوعی هستند اما شباهت زیادی به موهای طبیعی خودمان دارند ولی هزینه کمتری دارند. رنگ این کلاه گیس ها بیشتر فانتزی است. همچنین حین خرید کلاه گیس فانتزی اگر به دنبال تنوع هستید می توانید به فکر انواع مصنوعی باشید.

۲. به حالت چهره خودتان توجه کنید

تجربه ثابت کرده که بهتر است بر اساس فرم چهره یا صورت کلاه گیس را خریداری کنیم. چهره انسان ها حالات مختلفی دارد ولی از نظر هندسی معمولا شبیه به یکی از این ۶ مورد است.

– صورت گرد و دایره ای شکل

اگر حالت چهره شما تقریبا به گردی می خورد بهترین گزینه برای شما کلاه گیس با موی کوتاه و شلوع گزینه بهتری است. از نظر کوتاهی اگر کلاه گیس تا سر شانه های شما باشد زیبایی بیشتری به صورت شما می دهند. همچنین حین خرید کلاه گیس کوتاه، مدلی که قسمتی از بالای پیشانی شما را بپوشاند بسیار ایده آل تر خواهد بود.

– چهره بیضی شکل

مدل چتری یا به اصطلاح مصری گزینه بسیار ایده آلی برای افرادیست که حالت صورت بیضی شکل دارند. البته اگر با چهره بیضی شکل قصد خرید کلاه گیس موی طبیعی زنانه دارید نیز می توانید کلاه گیس بلند بخرید اما بهتر است که نمونه های موج دار یا آن هایی که فرفری هستند را در نظر بگیرید. انتخاب این مدل ها باعث پر تر دیده شدن صورت شما می شود.

– چهره مربعی شکل

چهره های مربعی کمی در انتخاب و خرید کلاه گیس مردانه یا زنانه به مشکل بر خواهند خورد. آن ها معمولا مدل های زیادی را باید امتحان کنند که به چهره شان بیاید. ما معمولا کلاه گیس هایی را به این افراد توصیه می کنیم که بتوانند حالت تیزی چانه را کمتر کنند.

بهترین گزینه برای خرید کلاه گیس مخصوص صورت های مربعی، نمونه های بلند و کج است. به این معنا که نوک موهای کلاه گیس به صورت کج کوتاه شده باشد. با این کلاه گیس ها نگاه ها بیشتر به حالت موها خواهد بود تا وضعیت مربعی صورت.

– صورت لوزی

چیزی که در چهره های لوزی شکل بیشتر توجه را به خود جلب می کند گونه ها و چانه بلند و نسبتا باریک هستند. همچنین اغلب پیشانی بلند است. ما به این افراد کلاه گیس های بلند را پیشنهاد می کنیم که چانه و پیشانی را کوتاه تر نشان می دهند و در عین حال کشیدگی صورت را نیز مخفی می کنند.

– صورت قلبی

صورت های قلبی معمولا با پیشانی پهن و چانه نسبتا باریک شناخته می شوند. اگر این افراد حین خرید کلاه گیس فتنتزی به فکر نمونه هایی باشند که پهنای پیشانی را کمتر نشان دهد خرید موفقی خواهند داشت. مثلا این افراد می توانند اقدام به خرید کلاه گیس چتری کنند.

– صورت های کشیده

تعداد کمی از افراد هستند که صورت های کشیده تری دارند. ما معمولا حین خرید کلاه گیس به این افراد توصیه می کنیم که نمونه های موج دار و فرفری را انتخاب کنند زیرا به تعادل حالت چهره شان کمک زیادی می کند.

۳. رنگ کلاه گیس خود را بر اساس تناژ پوست انتخاب کنید

رنگ موهای خودتان یک رنگ طبیعی و هارمونیک است که با ویژگی های سایر بخش های بدن از جمله فرم صورت و رنگ پوست شما مطابقت دارد. بنابراین بهتر است که در حین خرید اینترنتی کلاه گیس زنانه مد نظر خود، حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

بسیار مهم است که رنگ کلاه گیس انتخابی شما تا حدی مشابه با رنگ موهای خودتان باشد. نباید طوری رنگ کلاه گیس را انتخاب کنید که از رنگ موهای خودتان دور باشد. این موضوع شاید در خصوص خرید کلاه گیس مردانه چندان صادق نباشد، اما اگر قصد خرید کلاه گیس زنانه دارید حتما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

برای هر تناژ پوست چه رنگی برای کلاه گیس انتخاب کنیم؟

بر اساس اینکه تناژ پوست چهره شما چگونه است، ما می توانیم رنگ کلاه گیس خود را به این صورت انتخاب کنیم:

  • تناژ گرم: برای کسانی که رنگ پوست خنثی دارند، انتخاب رنگ های بلوند، عسلی، قهوه ای، مسی و سایر رنگ های تناژ قرمز گزینه بهتری در حین خرید کلاه گیس است.
  • تناژ سرد: افرادی که رنگ پوستشان دارای تناژ سرد است بهتر است حین خرید کلاه گیس زنانه یا مردانه خود به سراغ رنگ های بلوند پلاتینی، مشکی پر کلاغی یا قرمز آتشین را در حین خرید کلاه گیس انیمه ای بیشتر در نظر بگیرند.

از کجا متوجه شویم که تناژ پوست سرد است یا گرم؟

اینکه نوع تناژ پوست خود را تشخیص دهید کار خیلی سختی نیست. یک روش برای اینکار این است که به زیورآلاتی که استفاده می کنید توجه کنید. اگر معمولا زیورآلات طلایی بیشتر به شما می آیند یعنی تناژ پوست شما گرم است. اگر زیورآلات نقره ای رنگ بیشتر به شما می آیند نیز یعنی تناژ پوست سرد است.

۴. سایز دور سر و حالت سر خود را اندازه گیری کنید

قبل از خرید کلاه گیس بهتر است خودتان شخصا اندازه سر خود را اندازه گیری کنید. زیرا اگر اندازه گیری نکرده باشید روند خرید شما طولانی خواهد شد و یا موفق نخواهید شد متناسب با سایز سرتان خرید کنید. اندازه سر از این جهت اهمیت دارد که کلاه گیس باید دقیقا سایز سر باشد و اگر بزرگ یا کوچک باشد باعث حرکت آن و ناراحتی شما خواهد شد.

چطور اندازه سر را قبل از خرید کلاه گیس محاسبه کنیم؟

ما می گوییم که حدود ۹۵ درصد از کلاه گیس ها در دسته سایز متوسط هستند. با توجه به این موضوع بیشتر افراد متقاضی کلاه گیس در این دسته قرار دارند ولی این به معنی آن نیست که کلاه گیس های بزرگ تر یا کوچک تر وجود ندارند.

اگر تصور می کنید که شما در دسته سایز متوسط نیستید حتما ضروری است که دور سرتان را اندازه گیری کنید. اینکار با یک متر کوچک خیاطی قابل انجام است. برای اندازه گیری کار سختی ندارید و فقط کافیست که متر را روی خط رویش مو قرار داده و آن را از پشت گوشف گردن، گوش بعدی و در نهایت محل شروع قرار دهید. اندازه هرچه بود دو بار دیگر فرآیند اندازه گیری را تکرار کنید تا از سایز دقیق اطمینان حاصل کنید.

با توجه به جدول زیر می توانید متوجه شوید که سایز سر شما در چه محدوده ای قرار دارد. عدد به دست آمده در حین خرید کلاه گیس به کمک شما می آید و بهترین سایز نصیب شما خواهد شد:

۴۷.۵ سانتی‌مترکوچک برای کودک
۵۲.۵ سانتی‌مترکوچک
۵۳.۷ سانتی‌مترکوچک/ متوسط
سانتی‌مترمتوسط
۵۶.۲ سانتی‌مترمتوسط/ بزرگ
۵۷.۵ سانتی‌متربزرگ

۵. به این فکر کنید که بیشتر از همه در چه جاهایی می خواهید کلاه گیس را استفاده کنید

بالاخره بعد از خرید کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی خود می خواهید آن را در جایی چه در خانه و چه بیرون از آن استفاده کنید. بهتر آن است که مشخص کنید در چه جاهایی بیشتر از کلاه گیس خریداری شده خودتان استفاده می کنید. مثلا اگر شما آقا هستید می خواهید فقط در محل کار کلاه گیس را بپوشید توصیه می شود که نمونه های مرتب با موی کوتاه را انتخاب کنید. و یا مثلا اگر خانم شاغلی هستید که مجبور هستید در اداره و محل کار خود روی کلاه گیس روسری یا مقنعه استفاده کنید توصیه می کنیم که کلاه گیس کم حجم خریداری کنید.

اگر قصد خرید کلاه گیس زنانه یا مردانه برای مراسم ها و جشن های مهم خانوادگی و … دارید توصیه می کنیم که از نمونه های فر دار استفاده کنید و یا دست کم نمونه های انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشند زیرا ممکن است بخواهید به کلاه گیس خود حالت دهید.

۶. مشخص کنید از چه جایی قصد خرید کلاه گیس دارید

کلاه گیس طبیعی از کجا بخرم؟ این روزها خرید و فروش کلاه گیس به صورت حضوری در مراکز فروش و همچنین به صورت آنلاین انجام می شود. بهتر است به چند نکته در خصوص هر دو روش خرید و فروش توجه کنید:

مراکز خرید کلاه گیس

به مراکز خرید فیزیکی کلاه گیس معمولا بازار کلاه گیس هم گفته می شود. این مراکز در هر شهری معدود هستند. یعنی شما ممکن است در پیدا کردن یک مرکز که تماما کلاه گیس می فروشد به مشکل بربخورید. اما در پاسخ به این سوال که مرکز فروش کلاه گیس در تهران کجاست؟ باید گفت که، می توانید در مراکز کالاهای آرایشی و بهداشتی و یا در سالن های آرایشگاهی آن ها را خریداری کنید.

دقت کنید که این مراکز معمولا تنوع زیادی ندارند اما گزینه خوبی جهت خرید کلاه گیس هستند زیرا به صورت حضوری همه چیز را به شما توضیح می دهند و شما می توانید تمام نمونه ها را امتحان کنید اما هزینه این روش خرید ممکن است زیاد باشد.

آنلاین شاپ ها (در شبکه های اجتماعی)

در شبکه های اجتماعی نیز آنلاین شاپ هایی هستند که با معرفی محصولات خود، از راه دور اقدام به خرید و فروش کلاه گیس می کنند.

سایت های فروشگاه کلاه گیس

در نهایت سایت های فروشگاهی هستند که به صورت تخصصی اقدام به خرید و فروش کلاه گیس می کنند. این سایت ها اطلاعات کاملی در خصوص انواع کلاه گیس دارند و تنوع محصولاتشان نیز بسیار زیاد است. هزینه ای که این سایت ها دریافت می کنند نیز نسبت به دو روش دیگر کمتر است.

قیمت کلاه گیس چقدر است؟

کلاه گیس ها تنوع بسیار زیادی دارند ما دو دسته اصلی طبیعی و مصنوعی داریم که در هر کدام از این دو دسته شمار زیادی کلاه گیس طبقه بندی می شوند. بنابراین نمی توانیم یک قیمت مشخص درج کنیم و بگوییم که هزینه فلان عدد است. ولی به طور کلی قیمت کلاه گیس طبیعی بیشتر از قیمت کلاه گیس مصنوعی است. همچنین قیمت کلاه گیس طبیعی زنانه به مراتب بیشتر از قیمت کلاه گیس مردانه است. به طور کلی هزینه ها می تواند از ۱.۵ میلیون تومان به بالا شروع شود.

کلاه گیس ارزان بخریم یا گران؟

اگر قصد دارید برای مدت زمان زیادی از کلاه گیس خود استفاده کنید ما توصیه می کنیم که فکر خرید کلاه گیس ارزان را از ذهن خود بیرون کنید. زیرا نمونه های ارزان کیفیت زیادی ندارند و نمی توان برای مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کرد. در عوض نمونه های باکیفیت که قیمت بیشتری دارند را خریداری کنید.

ولی اگر می خواهید به صورت محدود در برخی مواقع از کلاه گیس استفاده کنید می توانید به فکر خرید نمونه های ارزان باشید. با جستجوی “خرید کلاه گیس زنانه ارزان“، “خرید کلاه گیس ارزان” و عباراتی از این دست در اینترنت می تواند فروشگاه هایی که نمونه های ارزان می فروشند را خریداری کنید.