بارداری و کووید۱۹

بارداری و کووید19 - كاهش شیوع ویروس - ماسک - مکان عمومی - گسترش کووید19

بارداری و کووید۱۹

نوشته admin

بارداری و کووید۱۹ :

 

برای بسیاری از جوامع ارتباط بین بارداری و کووید۱۹ به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

براساس آنچه در این زمان می دانیم ، افراد باردار در مقایسه با افراد غیر باردار ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ قرار بگیرند.

علاوه بر این ، ممکن است در میان افراد باردار مبتلا به کووید۱۹ احتمال بروز عوارض جانبی بارداری ، مانند تولد زودرس ، افزایش یابد.

بنابراین اگر باردار هستید ، نسبت به کاهش خطر ابتلا به بیماری خود مراقب باشید.

اگر از کودکان مراقبت می کنید ، می توانید مراحل روزمره (مانند شستشوی مناسب با دست) را به آنها یاد دهید تا آنها نیز سالم بمانند و به نوبه خود به محافظت از خود و خانواده کمک کنند.

خطر ابتلا به کووید۱۹ را با رعایت بعضی نکات کاهش دهید.

به ویژه برای افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ و کسانی که با آنها زندگی می کنند ، بسیار مهم است که از ابتلا به کووید۱۹   محافظت کنند.

بهترین راههای محافظت از خود و کمک به کاهش شیوع ویروس ناشی از کووید۱۹ عبارتند از:

 

تعامل خود را با افراد دیگر تا حد ممکن محدود کنید.

در جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ هنگام تعامل با دیگران ، احتیاط کنید.

اگر احساس مریض شدن کردید و فکر می کنید کووید۱۹ دارید ، در عرض ۲۴ ساعت با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرید.

برای ورود به یک مکان عمومی قبل از رفتن باید چه چیزهایی را در نظر بگیرید ؟

 

با باز شدن جوامع و مشاغل در سراسر کشور ، شما ممکن است به فکر از سرگیری برخی فعالیت ها ، اجرای امور و شرکت در برنامه ها و اجتماعات باشید.

هیچ راهی برای اطمینان از صفر بودن خطر ابتلا به عفونت وجود ندارد ، بنابراین مهم است که خطرات را بفهمید و بدانید که در حد امکان ایمن باشید.

افرادی که باردار هستند ، و کسانی که با آنها زندگی می کنند ، باید قبل از تصمیم به بیرون رفتن ، میزان خطر احتمالی را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که در حال انجام اقدامات لازم برای محافظت از خود و دیگران هستند.

توجه داشته باشید که از فعالیتهایی که انجام اقدامات محافظتی در انها دشوار است ، جلوگیری کنید ، مانند فعالیتهایی که در آن نمی توان فاصله اجتماعی را حفظ کرد.

همه باید برای جلوگیری از ابتلا و گسترش کووید۱۹ برای محافظت از خود ، جوامع خود و افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید قرار دارند گام برداریم.

به طور کلی ، هرچه افراد بیشتری با آنها تعامل داشته باشید ، با آنها ارتباط تنگاتنگ تری خواهید داشت و این تعامل طولانی تر است ، خطر ابتلا و انتشار  کووید۱۹ بیشتر می شود.