همه روش های جلوگیری از ریزش مو که خانم ها و آقایان باید بدانند!

همه روش های جلوگیری از ریزش مو که خانم ها و آقایان باید بدانند!

همه روش های جلوگیری از ریزش مو که خانم ها و آقایان باید بدانند!

نوشته admin

جلوگیری از ریزش مو در حال حاضر به روش های مختلفی امکان پذیر است و می توان با عمل به آنها در تمام طول عمر از موها محفاظت کرد. ریزش مو نگرانی برخی افراد است. پیری و ژنتیک هر دو می توانند باعث ریزش مو شوند. شناخت علت اصلی ریزش مو برای بکار گیری  موثرترین روش های درمانی بسیار حائز اهمیت است و پزشک به این منظور آزمایشات مختلفی انجام خواهد داد. اگر مایل هستید با روش های جلوگیری از ریزش مو آشنا شوید در ادامه مقاله با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

۷ روش موثر برای جلوگیری از ریزش مو

مصرف پروتئین بیشتر

مطالعات نشان دادند که چندین شرکت کننده که دچار ریزش مو شده اند دچار کمبود پروتئین و اسیدهای آمینه بودند. محققان باید مطالعات بیشتری انجام دهند تا بررسی کنند که آیا کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو ارتباط دارد یا خیر. با اینحال تغدیه تاثیر مستقیمی بر سلامت یا ریزش مو دارد.

مصرف مکمل های مولتی ویتامین

مطالعات با قدمت چندین ساله نشان می دهد که ویتامین ها از ریزش مو جلوگیری می کنند. مروری بر مقالات منتشر شده در این زمینه نقش ویتامین ها و مواد معدنی مختلف را در جلوگیری از ریزش مو بررسی کرد. نقش ویتامین ها و مواد معدنی در ریزش مو هنوز نامشخص است. با این حال ، کمبود ویتامین ممکن است یک عامل خطرناک برای ریزش مو باشد. برخی ویتامین ها و مواد معدنی که می توانند به شما کمک کنند عبارتند از:

  • سلنیوم
  • ویتامین B
  • فلز روی
  • ویتامین دی
  • آهن
  • ویتامین  A
  • ویتامین سی
  • ویتامین  E

هرکسی که قصد مصرف مکمل مولتی ویتامین را دارد باید ابتدا با پزشک صحبت کند. بهترین محصولات حاوی تمام یا بیشتر مقادیر توصیه شده روزانه هر ویتامین و ماده معدنی در یک دوز واحد هستند.

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در Archives of Dermatological Research ارتباط بین گیاهان و سبزیجات در رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگو مردانه را نشان داد.

ماساژ پوست سر را امتحان کنید

یک مطالعه کوچک روی ۹ مرد سالم نشان داد که هر روز ۴ دقیقه ماساژ رشد مو را تحریک می کند. این یافته ها بسیار امیدوار کننده است. اما محققان باید نمونه های بزرگتر را بررسی کنند تا مشخص کنند ماساژ پوست سر برای جلوگیری از ریزش مو مفید است یا خیر.

استفاده از روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از ریزش مو به دلیل آسیب نور ماورا بنفش یا عادات بعد پاکسازی مو کمک کند. با این حال ، برای تأیید این موضوع ، تحقیقات بیشتری لازم است. مالیدن روغن نارگیل به پوست سر می تواند باعث تقویت مو و جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر موها شود.

همه روش های جلوگیری از ریزش مو که خانم ها و آقایان باید بدانند!

همه روش های جلوگیری از ریزش مو که خانم ها و آقایان باید بدانند!

مصرف داروی ریزش مو

چندین داروی موضعی برای جلوگیری از ریزش مو بدون نسخه (OTC) موجود است. طبق بررسی ۲۰۱۹ از منابع معتبر ، ماینوکسیدیل درمان اصلی برای آلوپسی آندروژنتیک در مردان و زنان است. ماینوکسیدیل ماده موثری در روگاین است.

این بررسی نشان می دهد که پزشکان بعضی اوقات از ماینوکسیدیل برای درمان سایر دلایل ریزش مو ، مانند شیمی درمانی استفاده می کنند. نویسندگان این بررسی اظهار داشتند که تحقیقات بیشتر در مورد ماینوکسیدیل می تواند مفید باشد.

فیناستراید یکی دیگر از داروهای ریزش موی سر است. یک مطالعه در مجله پوست و موی هند نشان داد که فیناستراید برای رشد مجدد موهای سر موثر است. با این حال ، فیناستراید باعث رشد مجدد مو در سایر مناطق بدن نمی شود.

استفاده از لیزر درمانی

طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نور درمانی با لیزر سطح پایین (LLLT)  می تواند تراکم موها را افزایش دهد. این روش برای افرادی که به دلیل شیمی درمانی یا ریزش موی ژنتیکی موی خود را از دست می دهند موثر است. برای تعیین طول موج مناسب و مدت زمان درمان ، تحقیقات بیشتر لازم است.

مراقبت از مو و پوست سر

مراقبت مناسب از مو و پوست سر می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. همچنین ممکن است رشد مو را بهبود بخشد. تمیز نگه داشتن پوست سر و مو همچنین ممکن است از آسیب و ریزش مو جلوگیری کند. طبق بررسی ۲۰۱۵ برخی از شامپوها و نرم کننده های دارویی می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند. پرهیز از حالت دهنده های داغ ، پیچیدن و بستن موها و همچنین استفاده نکردن از رنگ های شیمیایی می تواند در جلوگیری از ریزش مو به شما کمک کند.

استفاده از آب پیاز روی پوست سر

آب پیاز ممکن است تأثیر مثبتی در ریزش مو داشته باشد. در یک مطالعه قدیمی محققان دریافتند که استفاده از آب پیاز بر روی پوست سر به رشد مجدد مو در مردان و زنان مبتلا به آلوپسی دکمه ای کمک می کند. حدود ۸۰٪ از شرکت کنندگان با استفاده از آب پیاز پس از ۶ هفته بهبود یافته اند.

چرا موها دچار ریزش می شوند؟

موها به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود رشد می کنند و در نهایت می ریزند. این مسئله می تواند روی برس های مو ، بالش یا هنگام استحمام دیده شود.  اکثر مردم متوجه ریزش طبیعی موی روزانه نمی شوند زیرا در این وضعیت ضخامت مو و خط مو معمولاً ثابت می مانند.

افراد بیشتر متوجه ریزش بیش از حد مو می شوند و این بهترین زمان برای اقدام است زیرا ممکن است ریزش مو به دلیل یک بیماری زمینه ای باشد. علائم ریزش بیش از حد مو شامل موارد زیر است:

  • ریزش ناگهانی مو
  • از دست دادن تکه های مو
  • نازک شدن قابل توجه موها

دلایل ریزش بیش از حد موها چیست؟

یکی از علل شایع آن مربوط به ژنتیک است. طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۹ ، طاسی الگو مردانه  تا ۵۰٪ مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. محصولات تجاری می توانند به کاهش و درمان این نوع طاسی کمک کنند. یکی از نمونه های این محصولات روگاین است. طاسی الگو مردانه با افزایش سن به آرامی اتفاق می افتد. برخی از دلایل فوری ریزش مو عبارتند از:

  • شیمی درمانی یا پرتودرمانی
  • تغییرات هورمونی ، مانند مشکلات تیروئید یا یائسگی
  • استرس عاطفی یا جسمی
  • برخی از مدل های مو  مانند دم اسبی
  • داروهای فشار خون یا سرطان