چگونه پروبیوتیک ها می توانند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کنند؟

چگونه پروبیوتیک ها می توانند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کنند؟

چگونه پروبیوتیک ها می توانند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کنند؟

نوشته admin

موضوع امروز ما این است که چگونه پروبیوتیک ها می توانند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کنند. مو یکی از موضوعاتی است که سوالات زیادی در مورد آن وجود دارد. و جای تعجب نیست، همه ما می خواهیم موهای عالی و زیبایی داشته باشیم. در زنان، موهای سالم نشانی از زیبایی و جذابیت است.

در حالی که مو اغلب به ظاهر افراد نسبت داده می شود، اما چیزی بیش از یک نماد ظاهری است. به عنوان مثال آنها می توانند با خروج عرق از بدن به تنظیم دمای بدن شما کمک کنند. بسیاری از مردم وقتی می بینند که موهایشان روز به روز بیشتر می ریزد وحشت می کنند. این واقعاً نگران کننده است که حدود ۳۵ میلیون مرد و ۲۱ میلیون زن در سراسر جهان دچار ریزش مو هستند. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس به ارتباط پروبیوتیک ها با سلامت موها می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

 

ارتباط بین مصرف پروبیوتیک ها، سلامت مو و روده

وقتی به تقویت مو فکر می کنیم، بسیاری از مردم فورا مکمل های خاص مانند بیوتین و همچنین پروتئین را مثال می زنند که واقعاً مهم است زیرا موهای ما عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است. اما زیبایی واقعا از درون بدن شروع می شود و این برای موهای شما صادق است. اگر هضم و جذب و گردش خون مناسبی نداشته باشیم، مواد مغذی به فولیکول‌ های موی شما نمی‌ رسند بنابراین دچار ریزش مو می شویم.

 

چگونه پروبیوتیک ها می توانند ریزش مو را متوقف کنند؟

تحقیقات نشان داده است که در ۵۰ سالگی، ۸۵ درصد از مردم نوعی ریزش مو را تجربه می کنند و ۴۰ درصد از این افراد زن هستند. در اینجا آمده است که چگونه پروبیوتیک ها ممکن است سلاح مخفی شما برای کمک به جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد بهتر باشند.

با التهاب مبارزه می کنند

پروبیوتیک ها یک راه قدرتمند برای مبارزه با التهاب (که ممکن است عاملی برای تاخیر در رشد مو و در نهایت ریزش مو باشد) هستند. یک مطالعه منتشر شده در Experimental Dermatology نشان داد که پروبیوتیک ها می توانند رشد مو را با کاهش التهاب پوستی ناشی از استرس افزایش دهند.

همه ما می دانیم که التهاب در جامعه مدرن امروزی ما که استرس فراوان دارد، شایع است. بنابراین، پروبیوتیک ها می توانند یک راه واقعاً قدرتمند برای کمک به تعادل مجدد آن باشند. این ترکیبات توانایی مقابله با ریزش مو را با حمایت از بدن دارند تا فولیکول های مو را قادر به حفظ رشد کنند.

طبق تحقیقات مختلف، باکتری های پروبیوتیک ترکیب ضد التهابی سیستم ایمنی را برای ترشح هورمون هایی تحریک می کنند که می توانند چرخه التهابی مضر را مختل کنند.

 به کاهش استرس کمک می کنند

پروبیوتیک ها همچنین می توانند به کاهش استرس کمک کنند. این نه تنها برای سلامت روان شما مفید است، بلکه برای موهای شما نیز مفید است. به یاد داشته باشید که استرس چیزی است که از ذهن شروع می شود، اما تأثیر فیزیکی بر بدن ما دارد. علاوه بر تاثیرات مخرب، می تواند منجر به تلوژن افلوویوم شود، وضعیتی که در آن رشد تارهای مو به طور موقت متوقف می شود. تحقیقات نشان می ‌دهد که یک رویداد آسیب ‌زا می ‌تواند به فولیکول‌ های مو شوک وارد کند و آنها را از فاز رشد خارج کرده و وارد فاز ریزش کند.

طبق تحقیقات در گزارش های علمی، باکتری های پروبیوتیک توانایی کاهش استرس را دارند، در واقع می توانند به کاهش سطح استرس و اضطراب کمک کنند و با ریزش مو مبارزه کنند. من می ‌توانم بگویم که این ارتباط زیادی با انتقال‌ دهنده‌ های عصبی در روده دارد که با خلق و خوی ما و توانایی ما برای حفظ سلامت روان مرتبط هستند.

به تعادل هورمون ها کمک می کنند

پروبیوتیک ها همچنین به تعادل هورمون ها کمک می کنند. هورمون های استرس تاثیر زیادی بر ریزش مو دارند و آنهایی که پوشش پروبیوتیک مفید کافی ندارند (پوشش باکتریایی در دیواره روده)، بیشتر مستعد مشکلات هورمونی و در نتیجه نازک شدن مو و ریزش مو هستند. اینها می توانند به هورمون های ما مرتبط باشند.

این امر به ویژه در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) اهمیت دارد. این وضعیت به دلیل افزایش آندروژن، هورمون جنسی مردانه مسئول ریزش مو ایجاد می شود. طبق مطالعه ‌ای که انجام شده، پروبیوتیک ‌ها ممکن است به تعادل هورمون‌های PCOS کمک کنند که به نوبه خود ممکن است منجر به ریزش مو کمتر شود.

راه هایی که پروبیوتیک ها سلامت مو را تقویت می کنند

رشد مو را تحریک می کنند

مطالعه ای که توسط MIT انجام شد، نرخ شگفت انگیزی از رشد مو را در میان افرادی که پروبیوتیک مصرف کردند نشان داد، که آن را نرخ رشد قوی می نامد. آنها به توانایی پروبیوتیک ها برای حمایت از تعادل هورمونی (همانطور که قبلاً ذکر کردم) برمی گردند، که برای رشد بهتر مو بسیار مهم است.

باعث رشد موهای ضخیم تر می شود

مطالعه دیگری نشان داد که مراحل مختلف رشد مو در واقع در پوست شروع شده است و پروبیوتیک ها به تقویت و ضخیم شدن سلول های پوست کمک می کنند که منجر به ضخیم تر شدن موها می شود.

 موها را درخشان تر می کنند

این ترکیبات همچنین می توانند موهای شما را براق کنند. همه ما موهای درخشان را دوست داریم. مطالعه سال ۲۰۱۳ نشان داد موش‌ هایی که با پروبیوتیک‌ ها تغذیه شده‌اند، در عرض هفت روز موهای درخشان ‌تری داشتند.

چگونه پروبیوتیک ها می توانند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کنند؟

چگونه پروبیوتیک ها می توانند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کنند؟

 

بهترین پروبیوتیک برای ریزش مو چیست؟

در حالی که داروهای مختلفی می توانند به رشد مو کمک کنند، اما معمولاً عوارض جانبی ناخوشایندی دارند. این یکی از دلایلی است که باعث می ‌شود افراد بیشتری به دنبال جایگزین‌ های ایمن‌ تری باشند که می ‌توانند سلامت مو را تقویت کنند.

جدا از ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد موها پروبیوتیک ها یک انتخاب طبیعی محبوب هستند. این میکروارگانیسم‌ های زنده در صورت مصرف، می ‌توانند سلامت شما را از طرق مختلف تقویت کنند. یکی از معروف ‌ترین باکتری‌ هایی که ممکن است به رشد مو کمک کند L. rhamnosus است که به جنس لاکتوباسیل ها تعلق دارد. گروهی از باکتری ها که می توانند آنزیم هایی تولید کنند که به تجزیه قندهای خاص کمک می کند.

چیزی که در مورد L.rhamnosus عالی است این است که مانند اکثر پروبیوتیک ها، می تواند در شرایط سخت بدن مقاومت کنند. از آنجایی که می تواند اسیدیته معده را کنترل کند می تواند مدت بیشتری در روده رشد کند. به همین دلیل، L. rhamnosus می تواند برای مدت طولانی تری فواید سلامتی را به همراه داشته باشد.

 

لاکتوباسیلوس رامنوسوس چه کاری می تواند انجام دهد؟

لاکتوباسیلوس رامنوسوس می تواند به تقویت سلامت گوارش کمک کند. ممکن است به تسکین علائم اسهال و سندرم روده تحریک پذیر کمک کند. این باکتری می تواند عفونت های دندان ها و مجاری ادراری را از ما دور نگه دارد. همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون و همچنین بهبود حساسیت به انسولین در بدن کمک کند. رامنوسوس به طور گسترده ای در بین خانم ها محبوب است زیرا گفته می شود باعث کاهش وزن و پوست شفاف تر و بدون آکنه می شود.

همانطور که گفته شد،L. rhamnosus  می تواند فواید بسیاری برای سلامتی در بدن به همراه داشته باشد. ممکن است به رشد مو نیز کمک کند. محققان از موش های برای مطالعه این مورد استفاده کردند که در چهار گروه طبقه بندی شدند. گروه نرمال سالین (آب شور) و گروه کنترل منفی پایه اسانس دریافت کردند. ماینوکسیدیل، داروی سنتی رشد مجدد مو، برای گروه کنترل مثبت استفاده شد. از سوی دیگر، شیر حیوانی با L. rhamnosus به گروه آزمایش داده شد. همه گروه ها وزن بدن مشابهی داشتند و با رژیم غذایی مشابهی تغذیه شدند. پس از ۸ روز استفاده مداوم از مواد فوق، موش های گروه آزمایشی (L. Rhamnosus) رشد مجدد موی بهتری نسبت به سایر گروه ها نشان دادند.

نتایج امیدوارکننده مشابهی در مطالعه ای که در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) انجام شد، مشاهده شد. محققان موش های مورد مطالعه را با ماست تغذیه کردند، که منبع غذایی غنی از L. rhamnosus و سایر پروبیوتیک ها است. پس از مصرف مداوم ماست، این موش ها سرعت رشد موی سریع تری را نشان دادند. مهمتر از آن، موهایی که رشد کردند قوی تر و کمتر مستعد ریزش بودند. تجزیه و تحلیل میکروسکوپی نشان داد که ۷۰ درصد از موهای موش های تغذیه شده با ماست در فاز آناژن یا فاز رشد فعال مو قرار داشتند. این در مقایسه با گروه کنترل است که تنها ۳۰ درصد از موهای آنها را در فاز آناژن قرار داشت.

علاوه بر تقویت رشد موهای قوی تر، PH اسیدی حاصل از کاربرد L. rhamnosus می تواند کوتیکول مو را اصلاح کند و در نتیجه موها براق تر به نظر می رسند. این برای بسیاری از زنانی که موهای براق را نمادی از اوج سلامتی و باروری می دانند، بسیار خوشایند است.

جدا از اعمال اثرات مستقیم بر روی تارهای مو،L. rhamnosus  ممکن است از طریق چندین مکانیسم دیگر نیز سلامت مو را تقویت کند. برای مثال همانطور که در بالا ذکر کردیم، ممکن است به جلوگیری از التهاب، کاهش استرس و تنظیم هورمون های شما کمک کند. همچنین ممکن است به تقویت ایمنی شما کمک کند، که در مبارزه با عفونت ها حیاتی است. یک سیستم ایمنی قوی ممکن است شما را از احتمال واکنش های خود ایمنی مانند آلوپسی، یک بیماری شناخته شده که می تواند منجر به ریزش مو شود، نجات دهد.

رامنوسوس، همراه با بقیه میکروبیوم روده، ممکن است به افزایش تولید بیوتین، ویتامین ضروری برای رشد مو کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که کمبود این ویتامین می تواند منجر به نازک شدن مو و در نتیجه ریزش مو شود.

 

نتیجه گیری

اگر واقعاً چیزی می ‌خواهید که برای موهایتان مفید باشید، اگر می‌ خواهید موهایی سالم داشته باشید، یا موهایتان را پرپشت و در حال رشد نگه دارید، هر روز از پروبیوتیک ‌ها استفاده کنید. لاکتوباسیلوس رامنوسوس، مانند سایر پروبیوتیک ها، فواید زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارد. همچنین می تواند به بهبود سلامت روده، سلامت پوست و رشد مو کمک کند. جدای از کمک به قوی ‌تر و براق شدن موها، ممکن است به رفع مشکلاتی (کمبود بیوتین، PCOS) که می‌تواند منجر به ریزش مو شود، کمک کند.

نکته جالب در مورد L.rhamnosus این است که می توان آن را به راحتی با خوردن غذاهای تخمیر شده مانند ماست و کلم ترش مصرف کرد. از سوی دیگر، برخی مکمل ‌ها سرشار از L.rhamnosus (و سایر پروبیوتیک‌ های مفید هستند) با یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروبیوتیک، می‌توانید به مو‌های قوی و براقی دست پیدا کنید.