چگونه میتوانیم کلاه گیس خود را تعمیر کنیم؟

تعمیر کلاه گیس

چگونه میتوانیم کلاه گیس خود را تعمیر کنیم؟

نوشته Atefe Ghodsi

تعمیر کلاه گیس، چه کلاه گیس مصنوعی باشد و چه کلاه گیس طبیعی، برای افرادی که از آن استفاده می کنند ممکن است یک چالش و مساله جدی باشد. کسانی که به صورت روزانه از کلاه گیس استفاده می کنند حتما با آسیب های ناخواسته به کلاه گیس خود مواجه می شوند. درست مانند موهای طبیعی، مراقبت مناسب از کلاه گیس برای حفظ تازگی آن ضروری است. در این مقاله از مجله کلاه گیس قصد داریم نحوه تعمیر کلاه گیس را مورد بحث قرار دهیم.

تعمیر کلاه گیس موی مصنوعی

کلاه گیس های مصنوعی انتخابی محبوب برای بسیاری از افراد هستند زیرا در مقایسه با کلاه گیس های موی طبیعی معمولا گزینه ارزان تری هستند. با این حال، چند مشکل رایج در مورد کلاه گیس های موی مصنوعی وجود دارد. اما این مشکلات راه حل دارند بنابراین با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه تعمیر کلاه گیس مصنوعی را بررسی کنیم.

خشکی

پس از استفاده زیاد، ممکن است متوجه شوید که کلاه گیس مصنوعی شما به خاطر خشک شدن تارهای مو، شکل و استایل خود را از دست داده اند. این مشکل می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که کلاه گیس های مصنوعی رطوبت موهای واقعی انسان را ندارند و مواد شیمیایی موجود در این موها تغییر می کند و باعث چسبیدن تارهای آن به هم می شود و در نتیجه حالت زیبای کلاه گیس از بین می رود.

برای تعمیر کلاه گیس مصنوعی که خشک شده است، برخی افراد سعی می کنند از نرم کننده پارچه به عنوان نرم کننده استفاده کنند. این روشی نیست که ما توصیه کنیم، اما تکنیکی است که توسط بسیاری از افراد استفاده می شود. نرم کننده پارچه حاوی مواد شیمیایی است که بار مثبتی دارند و الکتریسیته مو را متعادل می کنند و باعث نرمی آن می شوند. از آنجایی که نرم کننده پارچه موها را نرم می کند، شانه کردن آنها را نیز بسیار آسان می کند. ما همیشه توصیه می کنیم از محصولی که به طور خاص برای این کار طراحی شده است استفاده کنید، مانند نرم کننده های مخصوص با کیفیت خوب.

👈 بیشتر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی و هر چیزی که باید درباره آن بدانید

مراقبت از کلاه گیس

پیچ خوردگی ها

خم شدن یا فرهای ناخواسته یکی دیگر از مشکلات رایج در کلاه گیس زنانه مصنوعی است. از آنجایی که کلاه گیس از الیاف مصنوعی ساخته شده است، نمی توانید به سادگی این پیچ خوردگی ها را صاف کنید زیرا به دمای بالا حساس هستند (مگر اینکه کلاه گیس مصنوعی مقاوم در برابر حرارت داشته باشید). اگر این اتفاق برای کلاه گیس شما افتاده است، به نکته زیر در مورد نحوه تعمیر کلاه گیس مصنوعی دقت کنید.

استفاده از بخار برای صاف کردن موها

۱. یک پایه کلاه گیس در حمام بگذارید و پنجره ها را ببندید، تا جایی که ممکن است بخار از حمام خارج نشود.

۲. آب داغ را باز بگذارید تا حمام بخار کند.

۳. کلاه گیس را با یک شانه دندانه دار پهن یا برس کلاه گیس سیمی به آرامی برس بکشید. مطمئن شوید که ابتدا از انتهای کلاه گیس شروع کنید، سپس تا ریشه ها ادامه دهید. بخار باعث گرم شدن الیاف و شل شدن آنها می شود.

۴. پس از باز شدن گره ها، کلاه گیس را از اتاق خارج کنید و آن را به مکانی خشک و خنک منتقل کنید.

در مورد تعمیر کلاه گیس موی مصنوعی سازگار با گرما، به روشی که معمولا موی طبیعی را صاف می‌ کنید، آنها را صاف کنید، تنها تفاوت این است که باید از حرارت کم استفاده کنید.

نگهداری صحیح کلاه گیس

انتهای خشک

انتهای خشک می تواند نتیجه برس زدن، حالت دادن و سایش زیاد باشد و ترمیم این موضوع ظاهر و طول عمر کلاه گیس شما را بهتر می کند.

برای تعمیر کلاه گیس مصنوعی خود را با کمی رطوبت بیشتر و گره‌ گشایی تعمیر کنید!

۱. انتهای کلاه گیس را کوتاه کنید: چون موهای کلاه گیس رشد نمی کند، این کار را فقط می توان چند بار انجام داد. اگر خودتان به انجام آن اطمینان ندارید، آن را به آرایشگاه ببرید!

۲. اسپری ضد استیک بزنید. مانند یک پوشش محافظ عمل می کند تا انتهای آن را ببندد و از هم جدا کند و در عین حال کلاه گیس را براق نیز می کند.

۳. انتهای آن را جدا کنید: از انگشتان خود یا یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به آرامی درهم پیچیدگی های انتهای کلاه گیس را باز کنید. اگر باز کردن گره ها بسیار دشوار است، ممکن است به مایع نوک مو نیاز باشد. این کار ظاهر یک کلاه گیس خشک و وز را بهبود می بخشد.

۴. استفاده از ابزار حالت دهنده: اگر کلاه گیس مقاوم در برابر گرما دارید، پس از استفاده از آن از یک ابزار حالت دهنده مو استفاده کنید تا ظاهر فرسوده را کاهش داده و انتهای خشک را صاف کنید. فقط حواستان باشد که از حرارت کم استفاده کنید.

حال که درک بهتری از نحوه تعمیر کلاه گیس مصنوعی دارید، در اینجا چند نکته برای جلوگیری از بروز این آسیب ها را برای شما شرح می دهیم:

• فقط از آب سرد برای شستن کلاه گیس مصنوعی خود استفاده کنید.

• وقتی کلاه گیس شما خیس است، از برس یا شانه کشیدن آن خودداری کنید.

• اجازه دهید کلاه گیس شما در هوا خشک شود، از استفاده از سشوار خودداری کنید.

• از از اتو مو یا بابلیس برای صاف و فر کردن کلاه گیس خود استفاده نکنید مگر اینکه سازگار با گرما باشد.

• قبل از خوابیدن کلاه گیس خود را بردارید و کنار بگذارید.

• هنگام آرایش و مراقبت از کلاه گیس خود از محصولات مو مصنوعی استفاده کنید.

• از انگشتان خود برای باز کردن گره های کلاه گیس مصنوعی استفاده کنید.

• از نرم کننده پارچه به عنوان نرم کننده استفاده کنید تا کلاه گیس نرم تر و راحت تر شانه شود.

کلاه گیس های مصنوعی معمولا بین ۶ تا ۸ ماه دوام می آورند. بنابراین وقتی دارید فکر می کنید که آیا ارزش دارد به جای تعویض کلاه گیس مصنوعی خود آن را درست کنید یا نه، به این مساله توجه کنید که چه مدت است که آن را داشته‌اید و چند بار از آن استفاده کرده اید یا مدل داده‌اید. زیرا ممکن است زمان خرید کلاه گیس مصنوعی جدید فرا رسیده باشد.

تعمیر کلاه گی موی طبیعی

تعمیر کلاه گیس موی طبیعی

کلاه گیس های موی انسان یکی از انتخاب های محبوب کلاه گیس هستند زیرا ظاهری واقعی تر را به نمایش می گذارند. به دلایل مختلفی از جمله آسیب آفتاب، کمبود روغن های طبیعی یا گرما، کلاه گیس موی انسان آسیب می بیند. اگر به دنبال تعمیر کلاه گیس خود هستید، در اینجا چند نکته برای ترمیم کلاه گیس مو آورده شده است!

بازگرداندن رطوبت

در حالی که کلاه گیس های موی انسان ظاهر موهای طبیعی را ارائه می دهند، اما اتصالی به پوست سر ندارند که موهای طبیعی آن مرطوب شوند. بنابراین، مهم است که اگر کلاه گیس خود را روزانه می پوشید یا مرتبا به آن حالت می دهید، به طور منظم آن را بشویید. شما باید بعد از هر ۱۰ تا ۱۲ بار استفاده از کلاه گیس موی طبیعی خود آن را بشویید.

نکته اصلی: از خوابیدن با کلاه گیس خودداری کنید زیرا اصطکاک بین روبالشتی های نخی و کلاه گیس شما موها را خشک و مات می کند.

تعمیر کلاه گیس های موی انسان، مانند بد رنگ و رو شدن آنها به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، بدون کمک یک متخصص دشوار است. به همین دلیل، مهم است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا کلر زیاد خودداری کنید تا کلاه گیس خود را برای مدت طولانی‌ تری سالم  نگه دارید. به طور معمول، کلاه گیس موی طبیعی باید یک سال دوام بیاورد و اگر به درستی از آن مراقبت شود، می تواند تا سه سال هم برای شما کار کند.

جمع بندی

احتمال آسیب به کلاه گیس های مصنوعی و طبیعی وجود دارد، به خصوص اگر آنها را به صورت روزانه استفاده می کنید. امیدواریم این وبلاگ به شما اطلاعاتی در مورد ترفندهای کوچکی که می توانید برای تعمیر کلاه گیس خود انجام دهید داده باشد. در نهایت، شما بهتر می دانید که چه زمانی کلاه گیستان به اندازه کافی کار کرده است و زمان آن رسیده است که یک کلاه گیس جدید داشته باشید یا آن را تعمیر کنید.