روش های شیمی درمانی سرطان پانکراس برحسب گرید سرطان

روش های شیمی درمانی سرطان پانکراس برحسب گرید سرطان

روش های شیمی درمانی سرطان پانکراس برحسب گرید سرطان

نوشته admin

شیمی درمانی سرطان پانکراس یا لوزالمعده بهترین راه درمان این بیماری است و اگر سرطان خیلی پیشرفت نکرده باشد بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. شیمی درمانی سرطان پانکراس در واقع اصلی ترین راه درمان این بیماری است که می تواند سلولهای سرطانی را در بدن شما نابود کند.

تأثیر شیمی درمانی برای سرطان لوزالمعده تا حد زیادی به نوع ، مرحله و گسترش سرطان در زمان تشخیص و همچنین سایر روش های درمانی بستگی دارد. به عنوان مثال ، کسانی که تومورهای کوچک لوزالمعده دارند که گسترش نیافته اند ، ممکن است ترکیبی از جراحی برای برداشتن تومور و شیمی درمانی برای از بین بردن سلولهای سرطانی باقی مانده بسیار موثر باشند.

کسانی که تومورهای بزرگتری دارند که محدود به لوزالمعده هستند ، ممکن است ابتدا شیمی درمانی کنند تا تومور را کوچک کنند تا برداشتن آن از طریق جراحی آسان تر شود که ممکن است منجر به بهبودی شود.

کسانی که مبتلا به سرطان متاستاتیک پانکراس هستند ممکن است تحت شیمی درمانی قرار بگیرند تا رشد سرطان  را کندتر کند  اما در این موارد انتظار نمی رود که شیمی درمانی خیلی موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

شیمی درمانی سرطان پانکراس بر اساس گرید

گرید اصطلاحی است که در درمان سرطان برای توصیف میزان گستردگی سرطان استفاده می شود. گرید سرطان لوزالمعده برای راهنمایی درمان و طبقه بندی بیماران برای آزمایشات بالینی استفاده می شود. مراحل سرطان پانکراس عبارتند از:

گرید ۰: بدون گسترش سرطان به لایه های بالای سلولی در مجاری پانکراس محدود می شود. سرطان لوزالمعده در آزمایشات تصویربرداری یا حتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

مرحله  I : رشد موضعی سرطان محدود به لوزالمعده است و توده می تواند کمتر از ۲ سانتی متر تا ۴ سانتی متر رشد کند.

مرحلهII : گسترش موضعی ، سرطان لوزالمعده بیش از ۴ سانتی متر است و یا محدود به لوزالمعده است یا در محلی که سرطان در خارج از پانکراس رشد کرده است ، گسترش موضعی  دارد یا به غدد لنفاوی اطراف گسترش یافته است ولی به مناطق دوردست سرایت نکرده است.

مرحله III . تومور گسترش گسترده تری دارد و ممکن است در رگ های اصلی یا اعصاب اصلی مجاور گسترش یافته باشد ، اما در مکان های دوردست متاستاز نشده است.

مرحله  IV : انتشار سرطان تأیید شده است و سرطان پانکراس به اندام های دوردست گسترش یافته است.

شیمی درمانی سرطان پانکراس چقدر موثر خواهد بود؟

تعدادی از فاکتورها وجود دارد که آیا شیمی درمانی گزینه موفقیت آمیز درمانی برای سرطان پانکراس  است و چه مدت بهبودی را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال ، نوع خاصی از داروهای شیمی درمانی تجویز شده و دوز و طول درمان همه از فاکتورهای مهم هستند. تیم درمانی شما براساس برنامه خاص خود توصیه هایی را ارائه می دهند. اگر شیمی درمانی یک گزینه درمانی مناسب نباشد ، تیم درمانی شما گزینه های دیگری را در نظر می گیرد.

داروهایی مورد استفاده برای شیمی درمانی سرطان پانکراس

انواع مختلفی از داروهای شیمی درمانی وجود دارد که برای درمان سرطان پانکراس استفاده می شود. پزشکان شما پس از در نظر گرفتن وضعیت شما ترکیبی از تعدادی داروی شیمی درمانی را به صورت خوراکی یا داخل وریدی برای شما تجویز می کند.

میزان موفقیت شیمی درمانی سرطان پانکراس

موفقیت در شیمی درمانی سرطان لوزالمعده ممکن است از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد. برای کسانی که در مراحل اولیه سرطان هستند ، هدف از درمان ممکن است رسیدن به بهبودی باشد. برای سایرین  شیمی درمانی اگر به بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک کند ، ممکن است موفقیت آمیز تلقی شود.

ترکیبی از جراحی ، شیمی درمانی ، پرتو درمانی و سایر روش های درمانی به منظور بهترین نتیجه گیری ممکن و بهبود کیفیت زندگی برای هر بیمار است.