۷ کار ممنوعه ای که هنگام پوشیدن کلاه گیس نباید انجام دهید!

7 کار ممنوعه ای که هنگام پوشیدن کلاه گیس نباید انجام دهید!

۷ کار ممنوعه ای که هنگام پوشیدن کلاه گیس نباید انجام دهید!

نوشته admin

هنگام پوشیدن کلاه گیس برای حفظ ظاهر جدید خودتان اعم از اینکه برای پوشاندن موهای کم پشت خود از آن استفاده می کنید یا برای تنوع باید به نکاتی توجه کنید که برای حفظ کلاه گیس بسیار حیاتی است.

کلاه گیس شما چه از موهای طبیعی درست شده باشد و چه از الیاف مصنوعی در هر صورت به برخی مراقبت های خاص نیاز دارد تا مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید. شما می توانید بر اساس سلیقه خود انواع و اقسام کلاه گیس را از سایت های فروش کلاه گیس یا به صورت حضوری خریداری نمائید.

کلاه گیس یک پوشش عالی برای پنهان کردن ریزش مو ناشی از شیمی درمانی یا هر ریزش مو دیگری است تا ظاهر شما را طبیعی جلوه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه  با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

هنگام پوشیدن کلاه گیس چه کارهایی نباید انجام داد؟

۱- استفاده از شامپوی معمولی

استفاده از شوینده ها معمولی مو بدترین کاری است که می توانید برای کلاه گیس خود انجام دهید. بیشتر شامپوها و نرم کننده های معمولی که برای موهای طبیعی طراحی می شوند ، رشته های کلاه گیس شما را سنگین می کنند و باعث ایجاد گره های متعدد در آن می شوند.

خبر خوب این است که برخی شرکت ها محصولات زیبایی خاص کلاه گیس را تولید می کنند و شما می توانید از آنها استفاده نمایید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همیشه از محصولات مراقبت از مو استفاده می کنید که به طور خاص برای استفاده در کلاه گیس ساخته شده اند.

۲. استفاده از اتو مو یا سشوار

ابزارهای حرارتی دشمن طبیعی کلاه گیس ها هستند. استفاده از سشوار ، فر یا اتو مو روی کلاه گیس مصنوعی مو مانند قرار دادن آن در اجاق توستر است. ابزارهای حرارتی می توانند کلاه گیس موی مصنوعی را کاملاً خراب کنند (مگر اینکه کلاه گیس مصنوعی ضد حرارت استفاده کنید).

ابزارهای حرارتی حتی روی گیس های ساخته شده از موی انسان نیز تأثیر منفی می گذارد. با اینحال چون موهایی طبیعی شما بطور طبیعی با روغن های آبرسان ترشح شده از پوست مرطوب می شوند آسیب کمتری می بینند ولی کلاه گیس این نوع رطوبت را دریافت نمی کنند. ابزارهای حرارتی برای رشته های ظریف کلاه گیس موی طبیعی بسیار ساینده هستند و باعث آسیب دائمی می شوند. هنگام پوشیدن کلاه گیس هرگز از این ابزارها استفاده نکنید.

۳. برس کشیدن کلاه گیس با برس معمولی

از آنجاییکه موهای کلاه گیس بسیار ظریف و نازک هستند برس ها و شانه های معمولی می توانند برای آنها بسیار تهاجمی باشند و آنها حتی به نوعی به موهای طبیعی شما نیز آسیب می رسانند.

برس ها و شانه های معمولی الیاف را کشیده و به رشته های ظریف یک کلاه گیس آسیب می رسانند. این عمل نه تنها یکپارچگی مدل آن را از بین می برد بلکه می تواند باعث ریزش مو از کلاه گیس شود.

بنابراین به جای یک برس معمولی ، یک شانه دندان پهن یا برس مخصوص را انتخاب کنید. خرید شانه مخصوص کلاه گیس می تواند یک روش صرفه جویی باشد زیرا کلاه گیس شما را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارد.

7 کار ممنوعه ای که هنگام پوشیدن کلاه گیس نباید انجام دهید!

۷ کار ممنوعه ای که هنگام پوشیدن کلاه گیس نباید انجام دهید!

۴. استفاده از کلاه گیس روی فوم سر

استفاده از فوم و کشیدن رژ لب و چشم های خنده دار در برخی مهمانی ها جالب است ولی کلاه گیس ها به شکلی طراحی شده اند که کاملاً مناسب سر هستند – نه خیلی گشاد ، نه خیلی  تنگ. بنابراین استفاده از کلاه گیس روی فوم به آن آسیب می رساند.

۵. اسکراب هنگام شستشو یا خشک کردن

شستشوی کلاه گیس خوب است اما مالیدن کلاه گیس برعکس کار خوبی نیست. ما می دانیم که این وسوسه انگیز است ، به خصوص اگر عادت دارید موهای معمولی خودتان را با ذوق و شوق چنگ بزنید.

به جای مالیدن موها سعی کنید به آرامی با دست ها کلاه گیس را شسته و آب آنرا به داخل حوله بکشید سپس آن را روی پایه کلاه گیس آویزان کنید تا در هوا خشک شود.

۶. شنا با کلاه گیس

کلر و آب نمک هر دو برای موهای طبیعی و کلاه گیس بد هستند. در حالی که آب استخر مملو از مواد ضدعفونی کننده ای است که براقیت ابریشمی مو را از بین می برد ، آب شور رطوبت را از مو بیرون کشیده و آن را شکننده و خشک می کند.

چه موی طبیعی داشته باشید و چه یک کلاه گیس کاملاً مهندسی شده از شنا در این آب ها بپرهیزید . با این حال ، این بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل از سواحل و استخرها استفاده نکنید بلکه به جای استفاده از کلاه گیس موهای خودتان را با کلاه شنا بپوشانید.

۷. استفاده از کباب پز

رشته های موی مصنوعی تحت گرمای شدید حالت خود را از دست می دهند. در حالی که گیس های موی انسان لزوماً ذوب نمی شوند ، اما در اثر گرما محالت خود را از دست داده و شکننده و خشک می شوند. از طرف دیگر ، کلاه گیس های مصنوعی کاملاً ذوب می شوند.

اما این بدان معنا نیست که شما باید روزهای آفتابی داخل خانه بمانید. پوشیدن کلاه گیس در مقابل آفتاب کار خوبی است و از موهای طبیعی شما محافظت می کند ولی در برخی از شرایط می توانید کلاه آفتابی استفاده کنید تا به کلاه گیس خود کمی استراحت دهد. همچنین می توانید کلاه گیس خود را با روسری ابریشمی بپوشانید تا یک لایه محافظ اضافی داشته باشید.