بهترین راههای درمان ریزش مو و تشخیص علت ریزش مو کدامند؟

بهترین راههای درمان ریزش مو و تشخیص علت ریزش مو کدامند؟

بهترین راههای درمان ریزش مو و تشخیص علت ریزش مو کدامند؟

نوشته admin

راههای درمان ریزش مو  به روش هایی اشاره دارند که ریزش مو را درمان یا با جراحی و دارو مجددا موها را جایگزین می کنند. ریزش مو (آلوپسی) به ریزش بیش از حد موی سر اشاره دارد. ریزش موی ارثی با افزایش سن یکی از شایع ترین علت طاسی است با اینحال دلایل دیگری از جمله استفاده از داروهای خاص ، مشکلات تغذیه ای و برخی از بیماریها نیز ممکن است باعث ریزش موها شود. گاهی افراد ترجیح می دهند ریزش موهایشان را بدون درمان پنهان کنند برخی دیگر ممکن است آن را با تغییر مدل مو ، استفاده از کلاه گیس یا روسری بپوشانند.

اما لازم به ذکر است که هنوز هم راههایی برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها و یا رشد مجدد موها وجود دارد. بنابراین برای درمان ریزش مو ، با پزشک خود در مورد علت ریزش مو و گزینه های درمانی صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های درمان ریزش مو در ادامه مقاله با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

راههای تشخیص ریزش مو

قبل از تشخیص علت ریزش مو پزشک احتمالاً یک معاینه بدنی انجام می دهد و از رژیم غذایی، برنامه مراقبت از مو و سابقه پزشکی و خانوادگی شما سوالاتی می پرسد. البته ممکن است تست هایی مانند موارد زیر را نیز برای شما درخواست کند:

آزمایش خون. این آزمایشات ممکن است به کشف شرایط پزشکی کمک کند که می تواند باعث ریزش مو شود.

تست کشش مو. پزشک به آرامی چندین ده تار مو را می کشد تا بررسی کند چند تار مو از سر شما جدا می شود تا به تعیین فاز ریزش کمک می کند.

بیوپسی پوست سر: پزشک شما نمونه هایی را از روی پوست سر یا تار مو جدا می کند تا ریشه های مو را زیر میکروسکوپ بررسی کند. این آزمایش می تواند در تعیین اینکه آیا عفونت باعث ریزش مو شده است یا خیر موثر است.

آزمایش میکروسکوپی . پزشک شما از ابزار خاصی برای بررسی موهای اصلاح شده در قاعده استفاده می کند. میکروسکوپ نوری به کشف اختلالات احتمالی ساقه مو کمک می کند.

راههای درمان ریزش مو

راههای درمان ریزش مو  در حال حاضر بسیار متنوع  هستند. درمان های موثری برای برخی از انواع ریزش مو وجود دارد که می تواند ریزش مو را معکوس کند یا آنرا کاهش دهد. مانند ریزش موی تکه تکه (آلوپسی آره آتا) ، ممکن است موها بدون درمان در طی یک سال دوباره رشد کنند. درمان های ریزش مو شامل داروها و جراحی است.

بهترین راههای درمان ریزش مو و تشخیص علت ریزش مو کدامند؟

بهترین راههای درمان ریزش مو و تشخیص علت ریزش مو کدامند؟

درمان دارویی ریزش مو

اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد ، درمان آن بیماری ضروری است. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده باشد ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که استفاده از آن را برای چند ماه متوقف کنید. داروها برای درمان طاسی ارثی نیز در دسترس هستند. رایج ترین گزینه ها عبارتند از:

ماینوکسیدیل (روگاین)

ماینوکسیدیل بدون نسخه به صورت مایع ، کف و شامپو ارائه می شود. برای تأثیرگذاری بیشتر ، این محصول را یک بار در روز خانم ها و دو بار آقایان باید روی پوست سر بمالند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند کف مرطوب استفاده کنند.

محصولات حاوی ماینوکسیدیل به بسیاری از افراد کمک می کند تا ریزش مو را متوقف کرده یا سرعت ریزش مو را کاهش دهند. برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها و شروع رشد مجدد مو ، حداقل شش ماه درمان نیاز است. ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد تا تشخیص دهید آیا این روش درمانی برای شما مفید است یا خیر. در صورت کمک به شما ، باید دارو را به طور نامحدود برای حفظ مزایای آن ادامه دهید. عوارض جانبی احتمالی شامل تحریک پوست سر و رشد ناخواسته مو در پوست مجاور صورت و دست ها است.

فیناستراید (Propecia)

فیناستراید دارویی است که به شکل قرص برای آقایان تجویز می شود و باعث کاهش سرعت ریزش مو می شود. در برخی افراد این دارو ممکن است باعث رشد موهای جدید شود. ممکن است چند ماه طول بکشد تا تشخیص دهید آیا این دارو به درد شما می خورد یا خیر. فیناستراید برای مردان بالای ۶۰ سال ممکن است به خوبی کار نکند.

از عوارض جانبی نادر فیناستراید کاهش میل و عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات است. سایر داروها خوراکی شامل اسپیرونولاکتون (Carospir ، Aldactone) و دوتاسترید خوراکی (Avodart) است.

جراحی کاشت مو جهت درمان ریزش مو

یک متخصص پوست یا جراح زیبایی ، مو را از قسمتی از سر که مو دارد برداشته و به یک نقطه طاس پیوند می زند. هر تکه مو دارای یک تا چند تار مو (میکرو گرافت و مینی گرافت) است. گاهی اوقات یک نوار بزرگتر از پوست که شامل چندین گروه مو است، برداشته می شود. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد ، اما دردناک است بنابراین برای تسکین هرگونه ناراحتی به شما داروی آرام بخش می دهند. خطرات احتمالی شامل خونریزی ، کبودی ، تورم و عفونت است. برای دستیابی به نتیجه دلخواه ممکن است به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشید. ریزش موی ارثی در نهایت با وجود جراحی کاشت مو برطرف خواهد کرد.

لیزر درمانی برای ریزش مو

سازمان غذا و دارو دستگاه لیزر سطح پایین را به عنوان درمانی برای ریزش موی ارثی در زنان و مردان تأیید کرده است. چند مطالعه کوچک نشان داده است که این روش باعث بهبود تراکم مو می شود. البته برای نشان دادن اثرات طولانی مدت به مطالعات بیشتری نیاز است.