فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

نوشته admin

بیوتین یا ویتامین B7 یک ماده مغذی کلیدی برای بدن است که برای عملکردهای متابولیک بدن مورد نیاز است. بیوتین یکی از انواع ویتامین های گروه B و محلول در آب ضروری برای بدن ما است که برای تبدیل درشت مغذی ها به انرژی و برای عملکردهای شناختی مورد استفاده قرار می گیرد.

این  ویتامین به دریافت مواد مغذی از کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها کمک می کند. بیوتین معمولاً در بسیاری از مواد غذایی مانند گوشت ، تخم مرغ ، آووکادو ، گل کلم ، انواع توت ها ، ماهی ، حبوبات و قارچ وجود دارد و توسط باکتری های روده در بدن پردازش می شود.

ویتامین B7 (بیوتین یا ویتامین H) یک کوفاکتور برای آنزیم کربوکسیلاز است که مراحل متابولیسم اسیدهای چرب ، گلوکز و اسیدهای آمینه را کاتالیز می کند. بیوتین همچنین در سیگنال دهی سلولی و تنظیم ژن نقش دارد و معمولا درغذاهای حاوی پروتئین یافت می شود.

پروتئین موجود در غذا باید به بیوتین تجزیه شود که  روده کوچک و کبد ذخیره می شود. مصرف بیوتین کافی برای بزرگسالان ۳۰ میکروگرم در روز است و کمبود آن به ندرت رخ می دهد. تا کنون کمبود شدید آن در افراد سالم که رژیم غذایی معمولی دارند گزارش نشده است. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

چرا به بیوتین نیاز داریم؟

از آنجا که ویتامین B7 توسط بدن ما سنتز نمی شود ، ما باید غذاهای غنی از آن را مصرف کنیم تا بتوانیم از این ویتامین ضروری استفاده کنیم . یافته ها نشان می دهد که بیوتین (اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد) به تقویت ناخن ، مو و پوست کمک می کند.

ما برای متابولیسم چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به ویتامین B7 نیاز داریم. این ویتامین به سنتز آمینو اسیدها ، تولید اسیدهای چرب و تولید گلوکز کمک می کند.

بیوتین چگونه به رشد مو کمک می کند؟

بیوتین که به عنوان ویتامین H  نیز شناخته می شود که در زبان آلمانی به معنی “مو و پوست” است. برخی از دانشمندان و متخصصان پوست معتقدند که مصرف آن می تواند زیرساخت های کراتین را بهبود بخشد. کراتین پروتئینی است که مو ، پوست و ناخن ها از آن تشکیل شده است.

این ویتامین با افزایش سرعت رشد فولیکول ها همراه با تولید کراتین که بر مو ، پوست و ناخن ها تأثیر می گذارد ، نقش مهمی در سلامت موها ایفا می کند.

 

۵ فایده مفید بیوتین برای بدن

ویتامین H یکی از ویتامین های خانواده B است. بیوتین علاوه بر کمک به متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها ، باعث بهبود سلامت مو و حفظ عملکرد مناسب سیستم عصبی می شود :

تقویت مو و ناخن

اگرچه تحقیقات کمی برای حمایت از اثرات بیوتین بر رشد موها وجود دارد ، اما شواهد قوی موجود است که نشان می دهد کمبود آن باعث ریزش مو می شود. همچنین این ویتامین به ضخیم شدن کوتیکول ناخن کمک کرده و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند.

تعدادی از شرکت های مراقبت از مو در حال حاضر بیوتین را مستقیماً  در محصولات خود وارد می کنند ، اگرچه  توصیه می شود که برای نتایج بهتر بیوتین را به صورت خوراکی  مصرف کنید.

بهبود سلامت پوست

کمبود B7 می تواند منجر به انواع مشکلات پوستی از جمله بثورات ، آکنه ، پسوریازیس ، درماتیت و خارش عمومی شود.  ویتامین B7 نقش کلیدی در عملکرد سیستم عصبی دارد و بر عملکرد هورمون ها تأثیر می گذارد  که نشان می دهد چرا کاهش سطح آن می تواند سلامت پوست را تحت تاثیر قرار دهد. اگر پوست از درون تغذیه نشود علائم آن را می توان در سطح پوست مشاهده کرد و این یکی از بزرگترین نشانه هایی است که کمبود B7 را مشخص می کند.

از متابولیسم بدن حمایت می کند

بیوتین نقش مهمی در حمایت از عملکرد متابولیک ایفا می کند و به عنوان یک آنزیم مشترک به تجزیه غذا از جمله کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین کمک می کند. هنگامی که بیوتین با پیکولینات کروم همراه می شود میزان متابولیسم در حالت استراحت افزایش می یابد و هنگام مصرف بیوتین غذا سریعتر تجزیه می شود ، به همین دلیل است که بین متابولیسم و B7 ارتباط وجود دارد و کاهش وزن را تسریع می کند.

با این حال ، تحقیقات هنوز مقدماتی است و به هیچ وجه بیوتین را به عنوان قرص کاهش وزن معرفی نمی کنند. هنوز هم مهم است که مصرف مکمل را با رژیم غذایی سالم و رژیم ورزشی ترکیب کنید تا نتیجه ایده آل را بدست آورید خبر خوب این است که B7 به طور گسترده ای موجود است و در بسیاری از غذاها مانند تخم مرغ پخته ، زرده تخم مرغ ، سویا ، گردو ، غلات کامل ، لوبیا و حبوبات یافت می شود.

کاهش کلسترول

تحقیقات نشان داده است که B7 در مطالعات حیوانی در کاهش کلسترول نقش داشته است. تحقیقات اولیه نشان داده است که این ویتامین می تواند به کاهش سطح  کلسترول بد کمک کند ، که اگر بیش از حد بالا باشد ، می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود.

سفیده تخم مرغ خام می تواند جذب این ویتامین را مهار کند ، بنابراین اگر درون شیک خود تخم مرغ خام استفاده می کنید مراقب باشید زیرا می تواند جذب B7 را کاهش دهد.

تنظیم قند خون

ترکیب بیوتین با کروم باعث کاهش سطح گلوکز می شود. مطالعه انجام شده در مرکز درمان آلفا در کورپوس کریستی تگزاس نشان داده است که، “کروم پیکولینات ” می تواند کنترل قند خون در افراد چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ را بهبود ببخشد به ویژه آن دسته از بیمارانی که رژیم غذایی خاصی برای  کنترل قند خون خود  دارند. مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ نشان داد که کمبود بیوتین با اختلال تحمل گلوکز و کاهش استفاده از گلوکز ارتباط دارد.

فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

مزایای مصرف بیوتین برای سلامتی

مزایای معمول بیوتین شامل پوست جوانتر و روشن تر و ناخن های غیر شکننده است. این ویتامین  دارای عملکردهای متابولیکی حیاتی است و به مقابله با سطوح بالای قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند. تحقیقات همچنین ثابت کرده است که مصرف آن می تواند در کاهش مقاومت به انسولین و بهبود تحمل گلوکز و در برخی موارد از نقایص مادرزادی جلوگیری کند.

این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم دارد و به کنترل آلوپسی ، سرطان ، بیماری کرون ، ریزش مو ، بیماری پارکینسون ، نوروپاتی محیطی  و درمان کاندیدیازیس واژن کمک می کند.

اگر دچار کمبود B7 هستید این کمبود منجر به ریزش مو ، خشکی پوست ، بثورات پوسته پوسته ، خشک شدن چشم ها ، خستگی و حتی افسردگی می شود.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد بیوتین

مصرف بیوتین اضافی منجر به عوارض جانبی متعددی می شود. بنابراین مهم است که قبل از شروع مصرف مکمل ها از متخصصان کمک بگیرید تا از هرگونه تأثیر منفی بر بدن جلوگیری کنید. اگرچه هیچ اثر سوء شناخته شده ای از مصرف این ویتامین وجود ندارد ، اما ممکن است به دلیل عوامل دیگر خطرناک باشد (به عنوان مثال ، برخی عادات غذایی باعث کمبود B7 می شود).

دوز زیاد این ویتامین می تواند باعث آکنه کیستیک و افزایش احتمال سقط جنین در دوران بارداری شود. برخی از افراد اغلب به دلیل مصرف B7 دچار واکنش های آلرژیک می شوند ، این واکنش های آلرژیک عبارتند از: گرفتگی گلو ، درد قفسه سینه، بثورات خارش دار، تورم صورت و گلو و حالت تهوع یک عارضه جانبی شایع است.

تحقیقات نشان می دهد که B7 با برخی از داروها که شامل داروهای ضد تشنج و کاهش کلسترول است ، تعامل منفی دارد. گرفتگی معده و اسهال به طور معمول برخی از عوارض جانبی شایع هستند که در اثر مصرف زیاد این ویتامین ایجاد می شود. اگر وضعیت بدتر شد، بهتراست از پزشک کمک بگیرید.

علائم کمبود بیوتین

اگرچه کمبود این ویتامین چندان رایج نیست زیرا اکثر غذاهایی که مصرف می کنیم این ویتامین را دارند. اما برخی علائم و نشانه های کمبود آن عبارتند از:

نازک شدن مو و ریزش مو ، بثورات پوستی (بثورات قرمز پوسته پوسته) برجسته تر در اطراف بینی و دهان ، کاهش حافظه، افسردگی ، حالت تهوع ، درد عضلانی، تشنج  ، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی .

علل کمبود بیوتین

کمبود این ویتامین شایع نیست ، اگرچه دلایل زیر ممکن است باعث کاهش سطح  آن در بدن شما شود

داروها

برخی از داروها از جذب مناسب ویتامین ها توسط بدن شما جلوگیری می کنند این داروها شامل آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد تشنج هستند و گفته شده که باکتری های خوبی را که در بدن شما وجود دارند و به طور طبیعی بیوتین تولید می کند را از بین می برند.

تغذیه داخل وریدی(IV)

اگر به هر دلیلی غذای خود را از طریق IV دریافت می کنید ، می تواند باعث کمبود  B7 در بدن شما شود و ممکن است مجبور شوید مکمل مصرف کنید تا بتوانید دوباره غذای جامد بخورید.

مشکلات روده

شرایط مزمن روده توانایی بدن شما را در جذب مواد مغذی از غذای مصرفی دچار مشکل می کند. برخی از این شرایط بیماری کرون و کولیت است.

رژیم غذایی طولانی مدت

رژیم های نامناسب ممکن است تأثیرات نامطلوبی بر بدن شما داشته باشند و ممکن است بدن شما را از دریافت مواد مغذی اولیه و ویتامین های مورد نیاز باز دارد. بنابراین ، داشتن رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامتی ضروری است.

کمبود بیوتینیداز

کمبود بیوتینیداز یک اختلال نادر است که بدن شما را از جذب B7 موجود در بدن باز می دارد و در عوض آن را به عنوان زباله حذف می کند. این اختلال را می توان در مراحل اولیه تشخیص داد زیرا علائم آن بسیار شدید است (تشنج ، ساختار عضلانی ضعیف ، مشکلات تنفسی ، شنوایی ، بینایی و غیره) سایر علل ژنتیکی – کمبود بیوتین به سادگی می تواند ژنتیکی باشد. شرایطی مانند کمبود هلوکربوکسیلاز سنتتاز ، کمبود ناقل بیوتین و فنیل کتونوری علل ژنتیکی دارند.

فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

فواید و مزایای مصرف بیوتین در پیشگیری از ریزش مو

چه کسانی بیشتر مستعد کمبود بیوتین هستند؟

کمبود بیوتین به احتمال زیاد در زنان باردار، بیماران تحت تغذیه طولانی مدت داخل وریدی ، نوزادانی که از شیر مادر استفاده می کنند، بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده ، افرادی که سیگار می کشند و افرادی که بیماری کبدی دارند، بیشتر است.

مکمل های بیوتین

بیوتین به عنوان مکمل با دوز توصیه شده ۵۰۰ – ۱۰۰۰ میکروگرم روزانه برای درمان ریزش مجاز است  مکمل های خوراکی بیشتر از نیاز بدن ویتامین ها را  تامین می کنند. بیوتین را می توان به عنوان یک مکمل واحد ، با سایر ویتامین های گروه B به عنوان یک مکمل ویتامین  B  کمپلکس یا با سایر ویتامین ها به عنوان یک مکمل مولتی ویتامین فرموله کرد. در آماده سازی موضعی این ویتامین اغلب با سایر داروهای شناخته شده برای ریزش مو مانند زینک ترکیب می شود.

چه کسی باید از مکمل بیوتین استفاده کند؟

هرکسی می تواند این ویتامین را مصرف کند زیرا به عنوان مکمل و نه دارو مورد استفاده قرار می گیرد.  از آنجا که در اکثر غذاها یافت می شود ، بسیاری از ما نیازهای روزانه خود را صرفاً با مصرف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برآورده می کنیم.

B7 برای زنان باردار نیز بی خطر است ، اما همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که چه دوزی برای شما مناسب است. B7 را می توان در قالب یک مولتی ویتامین ، B کمپلکس یا به شکل قرص خالص مورد مصرف قرار داد.

مصرف بیوتین به صورت خوراکی تأثیر بهتر و سریع تری در رشد موها  نشان می دهد. در حالی که هیچ مکمل  حاوی بیوتین یا هرگونه محصول پیشگیری از ریزش مو یک شبه جواب نمی دهد تحقیقات نشان داده است که اگر از محصول خوراکی به جای محصول موضعی استفاده کنید ، ممکن است زودتر نتیجه بگیرید. با این حال ، مهم است که شما مراقب میزان مصرف این ویتامین باشید. زیرا اگر بیش از حد مصرف کنید ، ممکن است دچار مشکلات دیگری شوید.

 مزایای استفاده از شامپو بیوتین

استفاده از شامپوهای حاوی بیوتین قابلیت ارتجاعی مو را افزایش می دهد و باعث می شود موها ضخیم تر و سالم تر شوند. این ویتامین تولید کراتین را در موها تحریک می کند که به افزایش رشد موها کمک می کند. به همین دلیل است که شامپوی حاوی آن مطمئناً رشد موهای شما را افزایش می دهد، در عین حال شکنندگی موها را کاهش می دهد و به درمان سفیدی زودرس کمک می کند.

این ویتامین پیچیده علاوه بر تأمین سلامت عالی مو ، قدرت ، بافت و عملکرد مو را نیز حفظ می کند. اگر در حال تجربه ریزش مو هستید و احساس می کنید موهای شما به طور غیرمعمول خشک شده است ، وقت آن است که از شامپوی بیوتین استفاده کنید. این شامپوها ریزش مو را به حداقل می رسانند و ریزش مو را تحت کنترل نگه می دارند. امروزه هزاران محصول حاوی B7 برای مراقبت از مو موجود است.

بهتر است بدانید:

شامپوی B7 طبیعی برای کسانی که به دنبال شامپویی هستند که به ضخیم شدن موها کمک کرده و در عین حال رشد موهای جدید را تقویت کند، بسیار مناسب است.این محصول مو فقط برای کنترل ریزش مو و تقویت رشد مو نیست. همچنین به حفظ رطوبت طبیعی و درخشندگی موها کمک می کند.بهترین ماده برای افزایش حجم موها B7 است. در حالی که شامپوها عموماً برای شستن آلودگی و کثیفی استفاده می شوند ، شامپوهای بیوتین بیشتر از این برای موها موثر هستند .

در مورد شامپوها و نرم کننده ها بهتر است از شامپوهای ارگانیک استفاده کنید. محصولات مویی که فاقد مواد شیمیایی ، پارابن یا سولفات هستند ، در طولانی مدت برای موهای شما مفید هستند. ترکیب مواد طبیعی موجود در شامپوها و نرم کننده های بیوتین مزایای طولانی مدت را برای موهای شما به ارمغان می آورد.

در کنار مصرف غذاهایی که مقادیر کمی B7 دارند ، استفاده از یک محصول مراقبت از موی حاوی آن مانند شامپو بیوتین می تواند به حداقل رساندن ریزش مو که منجر به ریزش و نازک شدن مو می شود ، کمک کند.

آیا بیوتین برای رفع ریزش مو مفید است؟

از آنجا که بیوتین یک ویتامین ضروری برای سلامت مو و ناخن است ، اثرات تقریباً فوری روی موها دارد. موهای شما با افزودن B7 قوی تر و سالم تر می شوند. با این حال ، درمان های موضعی برای تقویت رشد مو خوب عمل نمی کند ، زیرا موهایی که روی سر شما هستند از مواد مغذی که ماه ها قبل خورده اید ، رشد کرده اند.

بنابراین بهترین راه برای کسب مزایای B7 جهت افزایش سلامت موها مصرف آن به شکل مکمل است. طی چند هفته ، به لطف افزودن بیوتین بیشتر در رژیم غذایی ، باید موهای سالم ، قوی تر و پرپشت تری را مشاهده کنید.

شما همچنین می توانید تا زمان پرپشت شدن موهای خودتان از انواع کلاه گیس ها استفاده کنید. بهترین انواع کلاه گیس در سایت فروش کلاه گیس موجود است و شما می توانید با خرید اینترنتی آنها را تهیه نمایید.