اهمیت و لزوم استفاده از کلاه گیس برای بیماران سرطانی چیست؟

اهمیت و لزوم استفاده از کلاه گیس برای بیماران سرطانی چیست؟

اهمیت و لزوم استفاده از کلاه گیس برای بیماران سرطانی چیست؟

نوشته admin

کلاه گیس برای بیماران سرطانی به دلیل ریزش مو در دوره شیمی درمانی می تواند مانع از ایجاد آسیب روحی و تغییر زیاد چهره شود. استفاده از کلاه گیس می تواند به شما کمک کند تا زمانی که موهای شما رشد نکند ، بیشتر شبیه خودتان باشید.

داروهای شیمی درمانی برای حمله به سلولهای سرطانی ساخته شده اند که به سرعت تقسیم می شوند. مشکل این است که این داروها سایر سلول ها با تقسیم سریع مانند فولیکول های مو را نیز تحت تأثیر قرار می دهند که نتیجه آن ریزش مو است.

برخی از داروهای شیمی درمانی بیشتر از سایر داروها باعث ریزش مو می شوند ، اما ریزش کامل مو معمولاً یک قاعده است . ریزش مو اگرچه از نظر پزشکی جدی نیست اما یکی از مهمترین عوارض جانبی شیمی درمانی است.

برخی از افراد تحت درمان می گویند که از دست دادن موهایشان دردناک است و ممکن است با یادآوری مشهود بیماری باعث اضطراب و نا آرامی آنها شود. برای آشنایی بیشتر با انواع و اهمیت استفاده از کلاه گیس برای بیماران سرطانی در ادامه مقاله با ما در سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

راهنمای خرید کلاه گیس برای بیماران سرطانی

از دکتر خود بپرسید

همه روش های درمانی باعث ریزش مو نمی شوند ، بنابراین با پزشک خود درمورد اینکه احتمال از بین رفتن موهای شما وجود دارد یا نه صحبت کنید. اگر احتمال زیادی وجود دارد که موهای خود را از دست دهید می توانید پیش از شروع درمان بهترین و مناسب ترین کلاه گیس را برای خودتان انتخاب و خریداری کنید.

با آرایشگر خود تماس بگیرید

در رابطه با خرید کلاه گیس می توانید به طور خصوصی با آرایشگر خود صحبت کنید. آرایشگاه می تواند منبع اطلاعات خوبی باشد. او ممکن است بتواند یک فروشگاه کلاه گیس محلی را به شما معرفی کند یا حتی یک کلاه گیس برای شما سفارش دهد. هنگامی که کلاه گیس را خریداری کردید ، آرایشگر شما می تواند آن را متناسب با صورت شما اصلاح و سبک کند.

موهایتان را کوتاه کنید

حتی اگر همیشه موهای بلند داشته اید کوتاهی مو یکی از بزرگترین استراحت هایی است که می توانید در طول درمان با داروهای شیمیایی به خودتان بدهید. موهای بلند که توسط نیروی جاذبه کشیده می شوند ، احتمال دارد زودتر ریزش کنند. موهای کوتاه در پوشاندن ریزش مو بهتر عمل می کنند و هنگام ریزش کمتر اذیت می شوید. فقط به یاد داشته باشید که موی خودتان را به اندازه مناسب کوتاه کنید تا بتوانید راحت تر از کلاه گیس استفاده کنید.

به خودتان گزینه های مختلف بدهید

از آنجا که کلاه گیس ها می توانند ناراحت کننده و آزار دهنده باشند و شما نمی خواهید هر روز از آن استفاده کنید. یک تکه مویی که از زیر کلاه یا روسری بیرون باشد هم می تواند توهم مو را ایجاد کند ، بدون اینکه مزاحمتی داشته باشد. بیشتر فروشگاه های کلاه گیس و خرده فروشان ویژه بیماران سرطانی انواع مختلفی از موی چتری ، تکه های جانبی مو و دم اسبی را عرضه می کنند که بسیاری از آنها برای اتصال به کلاه طراحی شده اند.

اهمیت و لزوم استفاده از کلاه گیس برای بیماران سرطانی چیست؟

اهمیت و لزوم استفاده از کلاه گیس برای بیماران سرطانی چیست؟

انتخاب کلاه گیس برای بیماران سرطانی

در هنگام انتخاب کلاه گیس تعدادی از فاکتورها باید در نظر گرفته شوند – به عنوان مثال کلاه گیس از موی انسان باشد یا مصنوعی، کوتاه یا بلند ، سفارشی یا ماشینی  و قیمت آن در چه حدی باشد.

بیشتر افراد موهای مصنوعی را ترجیح می دهند زیرا هزینه آن کمتر و نگهداری آن آسان تر است. بیشتر کلاه گیس های مصنوعی سبک خود را حفظ می کنند اما برخی از آنها می توانند دوباره حالت داده شوند.

مزیت کلاه گیس های حالت دار این است که شما می توانید ظاهر آنها را تغییر دهید ، همانطور که می توانید با موهای واقعی تان این کار را انجام دهید. عیب آن این است که هر بار که شسته شوند باید دوباره حالت داده شوند.

کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی

موهای مصنوعی سریعتر از موهای واقعی خشک می شوند. اگرچه ممکن است کلاه گیس مصنوعی خوش ساخت واقعی به نظر برسند ، اما هرگز مانند موهای واقعی احساس نمی شوند و مانند موهای واقعی حرکت نمی کنند. همچنین نمی توانید مانند موهای خود با آنها رفتار کنید  زیرا آنها در معرض گرما دچار تغییر حالت می شوند.

بنابراین از هیچ نوع فر یا سشوار (بدون اینکه به طور خاص برای استفاده در کلاه گیس ها طراحی شده باشد) استفاده نکنید. همچنین از قرار دادن کلاه گیس در معرض هرگونه حرارت شدید مانند اجاق و بخاری اجتناب کنید زیرا گرما باعث وز شدن آن می شود.

کلاه گیس های ساخته شده از موی انسان خیلی بیشتر شبیه موهای طبیعی شما هستند ، اما گران هستند ولی دوام بسیار بیشتری دارند. شما می توانید از وسایل گرمایشی روی آنها استفاده کنید و مانند موهای خودتان آنها را حالت دهید.

بعضی از بیماران از این تجربه به عنوان فرصتی برای آزمایش انواع مختلف کلاه گیس استفاده می کنند  در حالی که برخی دیگر کلاه گیسی  می خواهند که دقیقاً شبیه موهای خودشان باشد. در هر صورت شما می توانید با تغییر حالت کاری کنید تا کلاه گیس شما طبیعی به نظر برسد.

سبک کلاه گیس

به خاطر داشته باشید که یک کلاه گیس نمی تواند دقیقا شبیه موهای طبیعی شما باشد. بنابراین برای راحتی بیشتر بهتر است کلاه گیس با موی کوتاه تر را امتحان کنید. زیرا در طول درمان ، بسیاری از افراد وزن کم می کنند و صورت آنها کمی کشیده می شوند. سبک کوتاه تر می تواند به پر بودن صورت شما کمک کند. بعلاوه ، کلاه گیس های کوتاه موهای کمتری برای شانه زدن دارند و به راحتی کلاه گیس های بلند گره نمی خورند.

بطورکلی خرید دو کلاه گیس در سبک های مختلف می تواند به راحتی بیشتر شما کمک کند. به عنوان مثال ، هر وقت می خواهید موهای خود را بلند یا کوتاه کنید مجبور نیستید کلاه گیس خود را دوباره حالت دهید.

رنگ کلاه گیس

کلاه گیسی که انتخاب کرده اید چه با رنگ موی خودتان تطبیق داشته باشید و چه در فکر این هستید که چیز دیگری را امتحان کنید ، یک سایه روشن تر را انتخاب کنید. این مسئله کمک می کند تا تغییراتی که  در طول درمان در رنگ پوست ایجاد می شود، بیشتر پوشش داده شود.

برای اینکه مطمئن شوید که رنگ مورد نظر خود را پیدا کرده اید کلاه گیس را در بیرون با نور طبیعی بررسی کنید. به کیفیت رنگ و به اندازه عمق رنگ نگاه کنید. انتخاب کلاه گیس قهوه ای بهتر از رنگ روشن یا سیاه است.

پوشیدن کلاه گیس

فروشنده کلاه گیس یا آرایشگاه شما می تواند نحوه صحیح گذاشتن کلاه گیس را به شما نشان دهد.  آن را از  قسمت جلوی آن گرفته و روی سر خود بکشید. نقاط کناره کلاه گیس را در جلوی گوش خود قرار دهید .گوش های شما باید روی کلاه گیس قرار بگیرد نه اینکه زیر آن جمع شود.

با پیشرفت ریزش مو ، ممکن است تشخیص اینکه خط طبیعی موی شما کجاست دشوار شود ، در این صورت ممکن است کلاه گیس را خیلی پایین یا خیلی بلند روی پیشانی خود قرار دهید. برای پیشگیری از این مشکل از یک عکس که خط موی طبیعی شما را نشان می دهد به عنوان راهنما استفاده کنید.

ممکن است بعد از ریزش موهای کلاه گیس احتیاج به تعویض داشته باشد ، مخصوصاً اگر هنگام خرید موهایتان بلند یا ضخیم بوده باشد. اکثر کلاه گیس ها دارای بندهای قابل تنظیم در پشت برای تغییر اندازه هستند ولی اگر هنوز احساس می کنید کلاه گیس شما شل است آن را برای تنظیم مجدد به فروشگاه ببرید.