رابطه کم آبی و ریزش مو چیست؟ آیا کم آبی بدن باعث ریزش مو می شود؟

رابطه کم آبی و ریزش مو چیست؟ آیا کم آبی بدن باعث ریزش مو می شود؟

رابطه کم آبی و ریزش مو چیست؟ آیا کم آبی بدن باعث ریزش مو می شود؟

نوشته admin

نبود آب کافی در بدن می تواند باعث خشکی پوست/ پوست سر شما شود. البته استفاده از لوسیون ها و نرم کننده ها می تواند به مبارزه با خشکی پوست و مو کمک کند، اما درون بدن شما نیز باید آبرسانی شود. نوشیدن مقدار کافی آب، رطوبت بیرونی پوست شما را تامین می کند. شما در تمام طول زندگی برای رشد و شکوفایی به آب نیاز دارید و این شامل موهای شما نیز می شود.

اگرچه شستن و حالت دادن به موها باعث درخشندگی موهایتان می شود، اما  این شستشوی مداوم چربی های طبیعی  موی شما را از بین می ‌برد. آبی که از داخل به موهایتان می رسد، به سالم ماندن و قوی ماندن موها کمک می کند.  بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن نیز از طریق آبی که می نوشید به فولیکول های مو منتقل می شود. آب منبع شماره یک انرژی برای سلول های بدن شما، از جمله آنهایی که در بالای سر شما قرار دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس همراه باشید.

تاثیر کم آبی بر ریزش مو

کم آبی می تواند منجر به ریزش مو شود زیرا هیدراتاسیون مناسب مستقیماً بر رشد مو تأثیر می گذارد. فولیکول‌های مو سریع‌ ترین بافت در حال رشد هستند و زمانی که بدن شما دچار کم‌ آبی باشد، مانند سایر اندام های بدن نمی ‌توانند به درستی عمل کنند.

کم آبی زمانی اتفاق می ‌افتد که مایعات کافی مصرف نشود، یعنی این که مایعات بیشتری از بدن شما خارج می ‌شوند بدون اینکه آنها را جایگزین کنید. آب تنها مایعی است که مهمترین نقش را در عملکرد بهتر بدن ایفا می کند. آب به گردش خون، دفع سموم، کمک به ترشح اشک و بزاق و بسیاری از فرآیندهای دیگر کمک می کند.  کمبود آب در بدن به سرعت از طریق سیگنال های متعدد به عنوان علائم هشدار دهنده خود را نشان می دهد.

علائم کم آبی بدن چیست؟

مهمترین علائم کم آبی بدن شامل سردرد و سرگیجه، انقباض عضلات یا گرفتگی، خستگی عمومی، خشکی دهان و لب ها است. بنابراین،  کم ‌آبی بدن علاوه بر اینکه به تمام قسمت های بدن آسیب می رساند می‌ تواند هم برای پوست سر و هم برای فولیکول‌ های مو مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

چگونه هیدراته بمانیم؟

آیا هر مایعی می تواند باعث از بین بردن کم آبی بدن شود؟ در مورد هیدراتاسیون جواب منفی است زیرا الکل و نوشیدنی های کافئین دار، در عین حال که مایع هستند باعث از دست دادن آب از طریق تکرر ادرار می شوند.

آب میوه ها و نوشابه ها اغلب حاوی قند و کالری بالایی هستند که برای سلامت شما مفید نیست. برای بهترین نتیجه،  فقط کافیست آب ساده بنوشید تا هیدراتاسیون مناسب بدن را حفظ کنید. شما می توانید برش های میوه تازه یا آب مرکبات تازه را برای طعم دادن به آب اضافه کنید.

چرا هیدراته ماندن در سلامت موها تاثیر دارد؟

به طور متوسط  یک فرد بالغ سالم باید بین ۲ تا ۴ لیتر مایعات در روز مصرف کند. این میزان مصرف به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل جنسیت، آب و هوا،  فعالیت‌ های بدنی که در طول روز انجام می ‌دهید و بسیاری موارد دیگر است.

برای حفظ سلامت موها و پوست خود باید از آن ها هم در بیرون و هم از داخل مراقبت کنید. دقیقاً به همین دلیل است که شما باید هیدراته بمانید و از آنجایی که نوشیدن آب کافی عملکرد بدن را تنظیم می کند، فولیکول های مو را آبرسانی و تقویت می کند که در نهایت رشد طبیعی مو را تحریک می کند. هیدراتاسیون یک عامل کلیدی برای سلامتی پایدار موهای شما است.

همانطور که می دانیم ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، عدم آبرسانی کافی به بدن می تواند عواقب زیادی را به دنبال داشته باشد که همگی سلامت موها را به  خطر می اندازد، موهایی که به طور متوسط ۳۰ درصد آب بدن را جذب می کنند.

رابطه کم آبی و ریزش مو چیست؟ آیا کم آبی بدن باعث ریزش مو می شود؟

رابطه کم آبی و ریزش مو چیست؟ آیا کم آبی بدن باعث ریزش مو می شود؟

چگونه کم آبی روی مو و پوست تاثیر می گذارد؟

جالب اینجاست که ۲۵ درصد وزن یک تار مو را آب تشکیل می دهد! بنابراین منطقی است که هیدراته نگه داشتن موهای شما در تضمین سلامت و قوی بودن موهای شما بسیار موثر است.

آب منبع حیاتی مواد معدنی است که مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم را به همراه دارد. آب برای تحریک فولیکول های مو برای رشد بهتر لازم است بنابراین اگر کم آب باشید، گردش خون در پوست سر شما کاهش می یابد، بنابراین موهای شما خشک، شکننده و مستعد شکستگی می شود که در نهایت می تواند منجر به طاسی شود.

نقش آب در سلامت موها چیست؟

هیدراتاسیون کافی به طور مستقیم بر رشد موهای شما تأثیر می گذارد. آب منبع انرژی برای تک تک سلول های بدن شما است و این شامل سلول هایی می شود که باعث رشد مو می شوند. بدن ما برای اینکه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد، نیاز به دریافت مداوم مایعات دارد. فولیکول های موی شما در واقع جزء بافت هایی هستند که همواره در حال رشدند بنابراین عدم دریافت آب کافی باعث می شود این بافت ها بیشترین آسیب را ببینند.

کم آبی می تواند باعث ریزش و نازک شدن مو شود

کمبود آب می تواند باعث خشکی شدید موهای شما و در نهایت شکنندگی و موخوره  شود. در نتیجه  کم آبی رشد موهای جدید را مختل می کند و با گذشت زمان متوجه لکه های طاسی یا نازک شدن مو خواهید شد.

کم آبی می تواند باعث شوره سر شود

کمبود آب در بدن می تواند منجر به خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شود. تجمع سلول‌های مرده پوست و کثیفی می ‌تواند منافذ و فولیکول‌ های موی شما را مسدود کند که در نتیجه آن رشد مو مختل می شود. خارش و تحریک پوست سر  همچنین منجر به ایجاد زخم های باز و حتی عفونتی می شود که  بدون درمان رها می شود و در نتیجه می تواند ریزش مو را بدتر کند.

کم آبی باعث موخوره می شود

اگر موهای شما دائما وز است، به احتمال زیاد سطح هیدراتاسیون بدن شما بسیار کم است! موخوره نتیجه خشکی مو است و این یکی از عوارض رایج کم آبی است. پس بهتر است روزانه آب بیشتری مصرف کنید.

کم آبی مانع از دفع سموم بدن می شود

کم آبی بدن از دفع سموم از طریق پوست جلوگیری می کند و شما را مستعد ابتلا به اختلالات پوستی مانند خشکی، چین و چروک زودرس، پسوریازیس و اگزما می کند. همچنین می تواند روی پوست سر و موهای شما  نیز تأثیر بگذارد و شما را مستعد شوره سر و سایر مشکلات پوست سر کند که درنتیجه منجر به ریزش مو یا نازک شدن مو می شود.

آیا مصرف آب می تواند به رشد موهای شما کمک کند

آب نقش مهمی در حفظ درخشندگی مو دارد. آبرسانی موها را درخشان و قوی نگه می دارد و همچنین به رشد آن کمک می کند. در واقع، نوشیدن آب می تواند به سلامت عمومی فرد کمک کند. از هضم غذا گرفته تا بهبود پوست و مو و همچنین عملکردهای حیاتی بدن را تنظیم می کند و انتقال مواد مغذی را در بدن ما تسهیل می کند.

از این رو نوشیدن حداقل ۴ تا ۸ لیوان آب در روز برای همه افراد ضروری است و بهترین راه برای اینکه بدنتان دچار کم آبی نشود این است که مدام آب بنوشید نه اینکه یک باره مقدار زیادی آب بنوشید در طول روز مدام مقداری آب بنوشید و شادابی و سلامت بدن خود را به همین راحتی حفظ کنید.