خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

روغن آرگان برای مو

خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای مو

نوشته admin

روغن آرگان یک روغن گیاهی است که از هسته درخت آرگان بومی مراکش تولید می شود. به دلیل داشتن خواص بسیار زیاد به آن طلای مایع نیز می گویند. در حال حاضر یکی از محبوب ترین روغن ها است.  مردم از آن در محصولات مراقبت از مو محصولات آرایشی و در پخت و پز از آن استفاده می کنند. تاثیر بسیار قوی روغن آرگان برای مو باعث محبوبیت بیشتر این روغن شده است.

این روغن آنقدر محبوبیت پیدا کرده است که مردم در جستجوی بهترین روغن آرگان برای رشد مو و بهبود وضعیت پوست خود هستند. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس در رابطه با فواید روغن آرگان برای مو توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا با ما همراه باشید.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان حاوی ویتامین E، اسید فرولیک، کاروتنوئیدها، فیتواسترول ها، پلی فنول ها و ۸۰ درصد اسیدهای چرب غیراشباع (اسید اولئیک، اسید آلفا-لینولنیک، اسید پالمیتیک، اسید استاریدونیک، اسید لینولئیک و اسید میریستیک) است.

همانطور که گفتیم روغن آرگان به طلای مایع معروف است. این روغن گیاهی خواص فوق العاده ای دارد. خواص روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می شود. این روغن از درختی به نام  Argania spinosa گرفته می شود که در به طور معمول در کشور مراکش پرورش داده می شود.

روش تهیه روغن آرگان

دانه درخت آرگان با فشار مکانیکی خشک پردازش می شوند زیرا این عمل امکان استخراج سریع تر و مستقیم را فراهم می کند. این روش استخراج همچنین به آن ماندگاری طولانی می دهد. پس از پرس، روغن را می توان برای ۱۲ تا ۱۸ ماه نگهداری کرد.

این روغن نسبت به روغن زیتون در برابر اکسیداسیون مقاوم تر است. هم ویتامین E و هم اسید لینولئیک روغن آرگان را غنی از آنتی اکسیدان می کند، بنابراین برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد و علائم اولیه پیری حائز اهمیت است.

خواص روغن آرگان اصل برای مو

خواص روغن آرگان اصل برای مو

روغن آرگان دارای مولکول های کوچکی است که به راحتی به عمق  ریشه های مو نفوذ می کنند و بنابراین به طور موثری از داخل ساقه مو مرطوب می شود. این روغن مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که مو به راحتی آنها جذب می کند و در نتیجه به تقویت و رشد مو کمک می کند. شما به راحتی با مشاهده تصاویر قبل و بعد استفاده از روغن آرگان می توانید متوجه تاثیرات شگفت انگیز روغن آرگان برای مو بشوید. سایر خواص این روغن شگفت انگیزی برای رشد مو در ادامه شرح داده شده است.

آنتی اکسیدان ها را برای محافظت از مو فراهم می کند

آنچه که درهر محصول رشد مو ضروری است این است که از رشته های مو در برابر هر گونه آسیب داخلی و خارجی محافظت کند. خوشبختانه آنتی اکسیدان ها به همین دلیل در روغن آرگان وجود دارد.

این روغن منبع قوی کاتچین، اسید کافئیک و اسید وانیلیک است. وجود کاتچین ها می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند و به جلوگیری از شروع و افزایش دی هیدروتستوسترون  (دشمنان فولیکول های مو) در بدن کمک کنند.

همچنین با محافظت از پوست سر در برابر آسیب رادیکال های آزاد (مثلاً در برابر نور خورشید)، موهای شما کمتر خشک می شوند یا در اثر اشعه ماوراء بنفش کمتر آسیب می بینند.

این روغن ضروری می تواند موها را تقویت کند

در حالی که سایر روغن‌ های ضروری بر روی مرطوب کردن و پاکسازی مو و پوست سر تمرکز دارند، روغن آرگان به دلیل داشتن ترکیبات فنولی قوی و ویتامین E منحصر به فرد است. کاتچین‌هایی که در این روغن فراوان هستند، می ‌توانند تکثیر سلول‌های پاپیلای پوست را تقویت کرده و باعث تقویت فولیکول‌های مو می شوند.

فنول های طبیعی نیز سلامت فولیکول های مو را بهبود می بخشد و رشد مو را تقویت می کند. برای دستیابی به موهای پرپشت و قوی که درخشندگی طبیعی دارند، روغن آرگان خالص را روی پوست سر خود ماساژ دهید و تارها را نیز بپوشانید، بهتر است این ماسک برای یک شب بر روی موهایتان بماند سپس با شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.

می تواند به تثبیت تولید سبوم پوست سر کمک کند

سبوم چربی تولید شده در پوست سر است  و یک ماده موثر بدون مواد شیمیایی برای مبارزه با شوره سر می باشد.اما تولید بیش از اندازه سبوم بر روی پوست سر نه تنها باعث چرب شدن تارهای موی شما می شود بلکه باعث رشد بیش از حد باکتری ها و قارچ ها نیز می شود.

آنها ازسبوم پوست سر تغذیه می کنند و باعث ایجاد مشکلات پوست سر مانند شوره سر می شوند. ترکیبات زیستی فعال طبیعی موجود در روغن آرگان به تسکین پوست سر ملتهب، کاهش خارش و قرمزی و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند.

برای کسی بهترین نتیجه، چند قطره روغن خالص را که بین کف دستتان گرم شده است، روی موهای تازه شامپو شده و مرطوب خود استفاده کنید. این روغن همچنین به نرم شدن پوسته ها و تسکین خارش ناشی از شوره سرنیز کمک می کند.

یک مرطوب کننده عالی برای مو های خشک و وز شده است

مانند بسیاری از روغن های استفاده شده برای مو، آرگان برای نرم کردن و آبرسانی موهای شما بسیار مفید است. اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در آن نه تنها به محافظت از موهای شما در برابر عوامل آسیب ‌رسان کمک می‌ کنند، بلکه این مواد مغذی به صاف کردن کوتیکول‌ها و حفظ رطوبت نیز کمک می‌ کنند.

به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی وزترین موها را آبرسانی می کند. ساقه مو را تقویت می کند و خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند بنابراین از شکننده شدن موها جلوگیری می کند. این روغن ظاهر کلی مو را بهبود می بخشد، زیرا به راحتی توسط تارهای مو جذب می شود و منبع غنی از مواد مغذی را به رگ های پوست سر می رساند.

این روغن مکمل سایر مواد مراقبت از مو است

قبل از امتحان کردن مواد و محصولات جدید باید از ایمنی  آنها برای موها اطمینان حاصل کنید. از این رو، اگر به دنبال چیزی هستید که بتوان آن را با سایر مواد طبیعی برای ماسک ها یا نرم کننده های خانگی ترکیب کرد، آرگان بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین می ‌توانید از آرگان به عنوان روغن حامل برای سایر روغن‌های ضروری مانند رزماری، اسطوخودوس و روغن جوجوبا نیز استفاده کنید.

محافظت از مو در برابر حرارت

استفاده فراوان از ابزارهای حالت دهنده حرارتی باعث آسیب رساندن به ریشه های مو می شود. اگر قبل از استفاده از حالت دهنده های حرارتی از روغن آرگان استفاده شود به دلیل داشتن ویتامین E و اسیدهای چرب روغن آرگان از مو و پوست سر در برابر آسیب حرارتی این وسایل محافظت می کند.

استفاده منظم از روغن آرگان می تواند به راحتی موهای آسیب دیده به بوسیله گرما را ترمیم کند زیرا  دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که  در احیای مو بسیار موثر عمل می کنند. بنابراین بهتر است قبل و بعد از سشوار کشیدن، صاف کردن، یا فر کردن، چند قطره روغن آرگان را به عنوان پایه به موهای خیس یا خشک اضافه کنید.

خواص شگفت انگیز روغن آرگان و تاثیر آن بر رشد موها
خواص شگفت انگیز روغن آرگان و تاثیر آن بر رشد موها

موهای آسیب دیده را ترمیم می کند

آسیب مو می تواند در اثر درمان های شیمیایی تهاجمی مانند صاف کردن و رنگ کردن ایجاد شود. روغن آرگان خالص یک روغن غیر تحریک کننده است و دارای قابلیت مرطوب کنندگی است که به جبران آسیب های ناشی از مواد شیمیایی و درمان های بیش از حد روی مو کمک می کند.

همچنین به نرمال شدن بافت مو کمک می کند و آن را نرم و سالم نگه می دارد. ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در آن به بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث ضخیم شدن موها و جلوگیری از شکاف انتهای موها می شود.

موجب تحریک رشد مو می شود

مواد شیمیایی طبیعی موجود در روغن آرگان فولیکول های مو را تقویت می کند. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در این روغن تکثیر سلولی افزایش می یابد. علاوه بر این، ماساژ پوست سر با روغن آرگان جریان خون  را در ریشه موها تقویت می کند و با تقویت فولیکول ها موهای شما ضخیم تر می شود.

این روغن به درمان ریزش مو و افزایش رشد آنها کمک می کند. به آرامی پوست سر خود را با  روغن خالص ماساژ دهید تا رشد مو را تحریک کنید. این درمان را سه بار در هفته انجام دهید.

دارای خواص حالت دهنده است

این روغن موها را نرم، براق و ابریشمی می کند. برای کسانی که به دلیل موهای وز از شستشوی سر می ترسند، این روغن یک حالت دهنده ایده آل است. موخوره را درمان می کند و موهای وز را حالت می دهد.

اگر در تلاش برای کنترل یا فرم دادن به موهای خود هستید، روغن آرگان به عنوان یک دستیار حالت دهنده طبیعی عمل می کند. حتی زمانی که از محصولات دیگر استفاده می کنید یا مدل موهای جدید را امتحان می کنید این روغن می تواند برای حالت دادن موهایتان بسیار کارآمد باشد.

درمان شوره سر

روغن آرگان برای مو به عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر شناخته می شود. شوره سر یک بیماری پوستی شایع است که باعث ایجاد پوسته های سفید و خشک روی پوست سر می شود. روغن آرگان می تواند به درمان شوره سر به روش های زیر کمک کند:

  • مرطوب کننده پوست سر: پوست سر خشک می تواند منجر به شوره سر شود. روغن آرگان می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست سر کمک کند و از خشکی و خارش پوست سر جلوگیری کند.
  • کاهش التهاب: التهاب می تواند باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره سر شود. روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند.
  • کنترل رشد قارچ: قارچ می تواند باعث ایجاد شوره سر شود. روغن آرگان دارای خواص ضد قارچی است که می تواند به کنترل رشد قارچ روی پوست سر کمک کند.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

اگر می خواهید موهایتان از خواص این روغن بهره مند شوند، می توانید آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید یا به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

۸ تا ۱۰ قطره روغن را به موهای مرطوب یا خشک بمالید و پوست سر خود را حدود ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. مطمئن شوید که موهای شما از ریشه تا انتها پوشانده شده است موهایتان را بپیچید و بگذارید این روغن یک شب  بر روی موهایتان بماند، صبح موهای خود را بشویید.

همچنین می توانید روغن را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید. شامپو را کف دست خود بریزید، ۱ تا ۲ قطره روغن آرگان به آن اضافه کنید و دستان خود را بهم بمالید تا مخلوط شود. سپس آن را به موهای خود بمالید، بشویید و طبق معمول آبکشی کنید. اگر اولین بار است که از روغن آرگان استفاده می‌کنید، با مقدار کمی شروع کنید و یک پچ آزمایشی انجام دهید تا ببینید موها چگونه واکنش نشان می دهد.

روغن آرگان و ریزش مو

روغن آرگان و ریزش مو

روغن آرگان نه درمانی برای طاسی است و نه می تواند از آن پیشگیری کند، با این حال می تواند وضعیت موهای موجود شما را بهبود بخشد و از ریزش موی بیشتر و کم تراکم شدن موهایتان جلوگیری کند.

اگر موهای شما سالم و تغذیه شده باشد، می تواند پرتر به نظر برسد و به همین دلیل است که برخی فکر می کنند این درمان می تواند برای درمان ریزش مو موثر باشد. این روغن نمی تواند برای جلوگیری از ریزش موی مردانه موثر باشد حتی اگر از روغن آرگان استفاده کنید موهای شما همچنان نازک می شود.

روغن آرگان برای مو و درمان ریزش آن استفاده می شود. این روغن به طور بالقوه می تواند به روش های زیر به درمان ریزش مو کمک کند:

  • تقویت فولیکول های مو: روغن آرگان سرشار از ویتامین E، یک آنتی اکسیدان است که می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند. فولیکول های مو ساختارهایی هستند که موها از آن ها رشد می کنند. فولیکول های موی سالم برای رشد موهای قوی و سالم ضروری هستند.
  • افزایش گردش خون در پوست سر: روغن آرگان می تواند به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کند. گردش خون خوب برای رشد مو ضروری است.
  • افزایش رطوبت پوست سر: روغن آرگان یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند به افزایش رطوبت پوست سر کمک کند. پوست سر خشک می تواند منجر به ریزش مو شود.

روغن آرگان در مقابل روغن نارگیل

روغن نارگیل که از میوه نارگیل به دست می آید، از بسیاری جهات مفید است. اول اینکه خوراکی است و در آشپزی قابل استفاده است. دوم، حاوی چربی های اشباع شده سالم است که میزان کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد.

این روغن همچنین باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود. سوم، حاوی اسیدهای چرب است که به کشتن باکتری ها و قارچ ها کمک می کند. در نهایت می توان از آن در لوازم آرایشی استفاده کرد. روغن نارگیل اثرات مفیدی روی پوست و مو دارد.

از نظر ترکیب، آرگان حاوی مقدار بسیار بیشتری اسیدهای چرب سالم در مقایسه با نارگیل است. هر دو روغن حاوی ویتامین E هستند و در محصولات پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرند.

روغن آرگان حاوی ویتامین D است که به رشد موهای سالم و قوی کمک می کند. همچنین به ترمیم موها از آسیب هایی مانند دو شاخه شدن مو کمک می کند.

روغن نارگیل همچنین به ترمیم آسیب های مو کمک می کند. بسیاری از مردم از روغن نارگیل به عنوان یک درمان موی شبانه استفاده می کنند. با این حال، شستشوی این روغن کمی سخت است. در نتیجه به نظر می رسد روغن آرگان انتخاب بهتری باشد زیرا یک روغن همه کاره است.

ایمنی و عوارض روغن آرگان

در موارد نادر روغن آرگان ممکن است باعث بثورات پوستی، خارش بیش از حد روی پوست، قرمزی، واکنش های آلرژیک و حتی مشکل در تنفس شود. گاهی اوقات، مشکل پوست شما نیست بلکه کیفیت روغن است.

روغن آرگان استفاده شده در محصول شما ممکن است ناخالص یا بی کیفیت باشد. برای جلوگیری از این امر، آن را از یک برند معتبر خریداری کنید. قبل از خرید از منشاء و مراحل ساخت آن مطمئن شوید. در مورد روغن آرگان، چانه زنی نکنید زیرا شکل واقعی آن گران است. بنابراین در مورد آن هوشمندانه عمل کنید زیرا یک محصول ارزان به معنای مواد ارزان قیمت است و اگر پوست حساسی دارید، از خریدن چنین محصولی خودداری کنید.

برای کاهش عوارض جانبی، بهتر است که روغن آرگان را که در یک بطری پلاستیکی شفاف ذخیره شده است را خریداری نکنید زیرا نور می تواند بر کیفیت آن تأثیر بگذارد. یک سازنده خوب همیشه آن را در یک بطری شیشه ای تیره ذخیره می کند.

برای حفظ کیفیت روغن، آن را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. از خرید روغن آرگانی که رایحه ‌ای قوی دارد خودداری کنید، زیرا نوع خالص تقریباً بی ‌بو است. عطرهای مصنوعی به روغن اضافه می ‌شوند تا آن را فریبنده‌ تر نشان دهند ولی می ‌تواند باعث تحریک شود.

همچنین از خرید بطری‌هایی که بوی بدی دارد و روغن ذخیره‌ شده در آن غلیظ است خودداری کنید زیرا به این معنی است که روغن فاسد شده است. بهتر است از روغن آرگان به صورت خام و سرد استفاده کنید. روغن اصل و واقعی سبک وزن بوده و به رنگ طلایی است و هیچ ذره یا رسوبی در مایع وجود ندارد پس قبل از خرید آن را بررسی کنید.

 چگونگی تشخیص روغن آرگان اصل

 چگونگی تشخیص روغن آرگان اصل

روغن آرگان اصل گران است، بنابراین مهم است که هنگام خرید آن دقت کنید. در اینجا چند نکته برای تشخیص روغن آرگان اصل آورده شده است:

  • قیمت: روغن آرگان اصل معمولاً گران است. اگر قیمتی که برای روغن آرگان می بینید خیلی کم است، احتمالاً تقلبی است. پس به قیمت روغن آرگان برای مو توجه کنید.
  • رنگ: روغن آرگان اصل دارای رنگ زرد روشن تا طلایی است. اگر روغن آرگان رنگی تیره یا کدر دارد، احتمالاً تقلبی است.
  • بو: روغن آرگان اصل دارای بوی ملایم و میوه ای است. اگر روغن آرگان بوی تند یا شیمیایی دارد، احتمالاً تقلبی است.
  • غلظت: روغن آرگان اصل دارای غلظت نسبتاً بالایی است. اگر روغن آرگان خیلی رقیق است، احتمالاً تقلبی است.
  • ظاهر: روغن آرگان اصل باید شفاف و یکدست باشد. اگر روغن آرگان کدر یا دارای ذرات است، احتمالاً تقلبی است.

با یک تحقیقات جزئی می توانید به راحتی بهترین مارک روغن آرگان برای مو را پیدا کنید.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو

طرز استفاده روغن آرگان برای مو به روش های مختلفی امکان پذیر است. در اینجا چند روش رایج برای استفاده از این روغن آورده شده است:

ماساژ روغن آرگان به موها

این روش ساده ترین و موثرترین روش برای استفاده از روغن آرگان برای مو است. برای این کار، مقدار مناسبی از روغن آرگان را (بسته به بلندی موهای خود) در کف دستان خود بریزید و آن را به ساقه موهای خود ماساژ دهید. ماساژ را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ادامه دهید تا روغن به خوبی جذب موها شود. سپس، موها را با یک کلاه یا حوله بپوشانید و اجازه دهید روغن به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی موها بماند. در نهایت، موها را با شامپو و نرم کننده بشویید.

استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو

برای این کار، مقدار مناسبی از روغن آرگان را (بسته به بلندی موهای خود) با یک یا دو قاشق غذاخوری ماست یا عسل مخلوط کنید. مخلوط ساخته شده به عنوان ماسک مو را به ساقه موهای خود بمالید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی موها بگذارید. سپس، موها را با شامپو و نرم کننده بشویید.

استفاده از روغن آرگان به عنوان سرم مو

برای ساخت سرم مو با روغن آرگان برای مو، مقدار کمی از روغن آرگان را (حدود ۲-۳ قطره) روی ساقه موهای خود بمالید. این کار به نرم کردن و درخشان کردن موها کمک می کند.

استفاده از روغن آرگان به عنوان نرم کننده مو

برای این کار، مقدار مناسبی از روغن آرگان را (بسته به بلندی موهای خود) به نرم کننده موی خود اضافه کنید. سپس، موها را با نرم کننده بشویید. این کار به نرم کردن و حالت دادن موها کمک می کند.