اهمیت و مزایای استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریزش موی مردانه

اهمیت و مزایای استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریزش موی مردانه

اهمیت و مزایای استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریزش موی مردانه

نوشته admin

داروی ماینوکسیدیل یک داروی موثر برای کمک به ۳۵ میلیون نفر مرد مبتلا به طاسی مردانه یا آلوپسی آندروژنتیک است. این دارو مورد تایید FDA است و برای مبارزه با ریزش مو یکی از بهترین داروها است.

در برخی از مردان ، استفاده از این دارو – که به عنوان محلول موضعی یا کف است – یک یا دو بار در روز می تواند مانع از ریزش مو ناشی از طاسی الگوی مردانه (که به آن آلوپسی آندروژنتیک نیز گفته می شود) شود. اگر خوش شانس باشید ، ماینوکسیدیل (Rogaine) حتی می تواند رشد موهای جدید را تحریک کند.

فقط باید به خاطر داشته باشید که به محض شروع ریزش مو باید به طور مداوم از آن استفاده کنید تا نتایج آن را ببینید. با اینکه مثل هر داروی دیگری ماینوکسیدیل مزایا و معایب خاصی دارد اما می تواند برای بسیاری از مردان بسیار موثر باشد. در ادامه مقاله در سایت فروش کلاه گیس توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اثربخشی داروی ماینوکسیدیل

این دارو به صورت موضعی می تواند باعث رشد مو در افراد خاصی شود که دچار طاسی مردانه شده اند. هر مو یک چرخه رشد را طی می کند که در آن حدود ۱۰۰۰ روز قبل رشد می کند. این دارو در دو غلظت وجود دارد: ۲ درصد و ۵ درصد. ماینوکسیدیل ۲٪ برای خانم ها و ماینوکسیدیل ۵٪ برای آقایان طراحی شده است.

در آقایان مبتلا به طاسی با الگوی مردانه فولیکول های مو کوچک شده و موها ظریف می شوند. این بیماری مدتی پس از بلوغ اتفاق می افتد و با افزایش ترشح  آندروژن ها ، هورمون های جنسی مردانه همراه است به همین دلیل به آن آلوپسی آندروژنتیک گفته می شود. در نهایت  خط مو عقب می رود و موهای اطراف تاج سر نازک می شود.

اهمیت و مزایای استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریزش موی مردانه

اهمیت و مزایای استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای ریزش موی مردانه

جوانب مثبت داروی ماینوکسیدیل

اگر تازه شروع به از دست دادن مو کرده اید ، مینوکسیدیل می تواند انتخاب خوبی برای درمان ریزش مو باشد. این دارو به ویژه برای مردان جوان موثر است. هنگامی که ماینوکسیدیل را زود شروع می کنید ، به خصوص اگر شما مرد بیست ساله ای هستید که موهای کم پشتی دارید و پدر و دایی شما به طاسی مردانه دچار هستند، شانس بیشتری دارید که به درمان با ماینوکسیدیل پاسخ دهید.

ماینوکسیدیل بدون نسخه نیز در دسترس است و به تجویز پزشک نیازی ندارد. شما می توانید ماینوکسیدیل را از هر داروخانه ای خریداری کنید. اگرچه برخی از پزشکان توصیه می کنند قبل از شروع درمان خود با پزشک یا متخصص پوست صحبت کنید.

جوانب منفی داروی ماینوکسیدیل

برخی از موارد منفی استفاده از ماینوکسیدیل این است که این درمان با آن ممکن است هزینه بر باشد. شما باید برای مدت طولانی از این دارو استفاده کنید که ممکن است برای شما هزینه بر باشد. استفاده از آن بر روی پوست سر می تواند برای برخی از مردان یک چالش باشد زیرا محلول را باید دو بار در روز استفاده کنید ولی برخی از مردان فقط یک بار می توانند از آن استفاده کنند.

این دارو برای همه مفید نیست و برای مردان جوانی که تازه شروع به ریزش مو می کنند ، بهترین عملکرد را دارد. کسی که قبلا کچل شده باشد نمی تواند با استفاده از ماینوکسیدیل موهای جدیدی رشد دهد. همچنین ، در حالی که تعداد معدودی از مردان قادر به رشد موهای جدید با این دارو هستند ، برخی فقط قادر به جلوگیری از ریزش مو هستند و برای برخی دیگر این دارو اصلاً موثر نیست.

اگر مصرف آن را متوقف کنید ریزش مو ادامه خواهد یافت. به عبارت دیگر اگر استفاده از دارو را متوقف کنید  موهای شما دوباره شروع به نازک شدن می کند. بعضی اوقات ماینوکسیدیل همراه با داروی های دیگر مانند فیناستراید(Propecia)  برای آلوپسی آندروژنتیک تجویز می شود.