چگونه از موهای طبیعی خود زیر کلاه گیس محافظت کنیم؟

کلاه گیس

چگونه از موهای طبیعی خود زیر کلاه گیس محافظت کنیم؟

نوشته admin

آیا می‌دانستید زمانی که کُلاه‌گیس دارید باید بیشتر از هر وقت دیگری از موها و پوست سر خود محافظت کنید؟ از همه مهم‌تر آیا نحوه مراقبت از آن ها را بلد هستید و میدانید چگونه هم از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی و هم پوست و موی خود محافظت کنید؟ اگر کسی هستید که همواره از کُلاه‌گیس استفاده می‌کنید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم. مطالب موجود در این مقاله به شما کمک میکند در حالی که از کلاه های مختلف و ویگ ها استفاده می‌کنید بتوانید از ساختارهای طبیعی پوست و موی خود بیشتر محافظت کنید.

۹ نکته برای حفاظت از موهای طبیعی زیر انواع ویگ ها

۱. سعی کنید پوست سر خود را ماساژ دهید

کلاه گیس میتواند به پوست سر فشار وارد کند و جریان خونرسانی به آن را موقتا کاهش دهد. بنابراین هرازچندگاهی کلاه‌گیس خود را بردارید و به آرامی موهای طبیعی و پوست سر خود را ماساژ دهید. ماساژ دادن پوست سر میتواند به افزایش جریان خون به سلولهای پوست و موهای طبیعی کمک کند و حتی باعث تقویت رشد موها میشود. حتما هر بار که کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی خود را بر میدارید اینکار را امتحان کنید.

۲. حتما قبل از خواب کلاه گیس خود را بردارید

ما خوابیدن با کلاه گیس را به هیچ کس توصیه نمیکنیم. پوست سر شما و موهای طبیعیتان همواره باید هنگام خواب در آرامترین وضعیت خود باشند و بتوانند به راحتی با اکسیژن در تماس باشند. اگر حین خوابیدن کُلاه‌گیس بگذارید موهای شما ضعیف میشوند و احتمال ریزش مو در شما بیشتر میشود. ما حتی برای عزیزانی که کلاه گیس شیمی درمانی میگذارند توصیه میکنیم مدتی قبل از خواب کلاهگیسشان را در بیاورند. اینکار میتواند یک روش عالی برای محافظت از موهای طبیعی شما باشد.

کلاه گیس

۳. به شستشوی موهای طبیعی خود اهمیت دهید

مهمترین نکته در خصوص موهای طبیعی، تمیز نگه داشتن آن ها است. این موضوع زمانی که شما از کلاه‌گیس استفاه میکنید بسیار بسیار مهمتر است. حتی اگر موهای کوتاهی دارید دست کم هفته ای دو بار موهای خود را با شامپوهای با کیفیت بشویید. البته اگر پوست سر شما زیاد عرق میکند و یا موهایتان چرب هستند باید بیشتر از این ها موهای خود را بشویید. شاید مجبور باشید هر روز بعد از در آوردن کلاه‌گیس اینکار را انجام دهید. حتما به این نکته هم توجه کنید که قبل از گذاشتن کُلاه گیس مطمئن باشید پوست سر و موهای شما تمیز هستند.

۴. چند سانتی متر از بالای موهای خود را کوتاه کنید!

اگر کسی هستید که اغلب اوقات کلاه گیس به سر دارید احتمالا از خودتان بپرسید که چه لزومی به کوتاه کردن موهایم است؟ در پاسخ باید گفت حتی با وجود گیسوان دیگری روی سرتان باز هم باید به موهای خود برسید و آن ها را پیرایش و کوتاه کنید. کوتاه کردن مو میتواند به رشد مو و تقویت آن ها کمک کند. آرایشگران حرفه ای بر این عقیده اند که بعد از هر ۶ تا ۸ هفته بهتر است که چند سانتی متر از بالای موها را کوتاه کرد تا به حفظ سلامتی مو کمک شود.

۵. بین کلاه گیس و موهای خودتان پوشش کلاه مانندی قرار دهید

اگر کلاه گیس برای یک مدت طولانی روی سر شما قرار بگیرد احتمالا موهای خودتان آسیب خواهند دید. اما به عنوان یک ترفند حفاظتی به منظور حمایت و حفاظت از موهای طبیعی خود حتما از چنین کلاهی استفاده کنید. این کلاه ها ارزان و بسیار سبک هستند و مانع از آسیب دیدگی موهایتان میشوند.

کلاه گیس

۶. وقتی موهایتان خیس است هیچ وقت کلاه گیس نگذارید

همیشه قبل از اینکه چیزی روی سرتان بگذارید (حتی کلاه معمولی) حتما موهایتان را کاملا خشک کنید. این موضوع در خصوص کلاه گیس ها باید بیشتر رعایت شود. زیرا موهای مرطوب در زیر هر پوششی بهترین محیط برای رشد باکتری ها و میکروب ها است. به مرور زمان اگر چنین کاری را تکرار کنید نه تنها موها آسیب میبینند بلکه شوره سر شما نیز به شدت بیشتر میشود.

۷. موهایتان را زیاد نبافید

بافتن موها یک راه خوب برای پنهان کردن یا نظم دادن به موها در زیر کلاه گیس ها است. اما اگر اینکار را مکررا انجام دهید باعث شکننده شدن موهای طبیعی خود خواهید شد. اینکار میتواند حتی باعث تضعیف مو و ریزش آن شود. حتما موهای خود را شانه کنی و در نرم ترین حالت ممکن با دقت زیر کلاه قرار دهید. سعی کنید کلاه های تنگ نپوشید و حین بستن بندها نیز دقت کنید که آن ها را محکم نبندید.

۸. همیشه موهایتان را نرم نگاه دارید

بعد از اینکه مدتی از کلاه گیس استفاده کردید ممکن است که موهایتان خشک شود. این موضوع زمانی که از کلاه گیس ارزان استفاده میکنید بیشتر رخ میدهد. سعی کنید زمانی که هیچ کلاهی به سر ندارید حتما از موهای خود کمک شامپوهای نرم کننده، کرم ها و انواع روغن های مو مراقبت کنید. زیرا با اینکار سلامتی و زیبایی موهایتان زیر کلاه ها همواره محفوظ خواهد ماند.

۹. به موهای خود استراحت دهید

اگر برای یک مدت طولانی موهای طبیعی تان زیر حتی یک کلاه گیس طبیعی است، بهتر است که چند روز کلاه نگذارید و به موهای خود اجازه دهید که هوا بخورند و کاملا استراحت کنند. این را به خاطر داشته باشید که موهایتان  و از همه مهمتر پوست سر شما باید به صورت طبیعی درمعرض آفتاب و نور طبیعی خورشید قرار بگیرند. زیرا سلول ها میتوانند با نور خورشید جان تازه بگیرند و از آسیب حفظ شوند.