۳ روش برای جلوگیری از عرق کردن کلاه گیس

عرق کردن کلاه گیس

۳ روش برای جلوگیری از عرق کردن کلاه گیس

نوشته admin

کلاه گیس ها از بهترین روش های بهبود ظاهر و از همه مهم تر محافظت از پوست سر هستند. از این کلاه ها چه با موی طبیعی چه با موی مصنوعی سال ها است که استفاده می شود و به نظر می رسد تا زمانی که بشر در این کره خاکی باشد، همچنان از آن ها استفاده می کند. اما در فصول گرم سال، بسیاری از افراد به دلیل عرق کردن کلاه گیس ترجیح میدهند از آن استفاده نکنند. اما خبر خوب این است که شما حتی در گرم ترین روزها نیز می توانید کلاه گیس داشته باشید. در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس با چند روش به شما نشان خواهیم داد که چطور از عرق کردن کلاه گیس ها نجات پیدا کنید.

دلایل عرق کردن کلاه گیس

دلایل عرق کردن کلاه گیس

عرق کردن کلاه گیس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • استفاده از کلاه گیس نامناسب: استفاده از کلاه گیس نامناسبی که به اندازه کافی محکم یا گشاد باشد، می تواند باعث عرق کردن آن شود.
  • آب و هوای گرم: آب و هوای گرم نیز می تواند باعث عرق کردن کلاه گیس شود.
  • فعالیت بدنی: فعالیت بدنی نیز می تواند باعث عرق کردن کلاه گیس شود.
  • حساسیت پوستی: حساسیت پوستی به مواد تشکیل دهنده کلاه گیس نیز می‌تواند باعث عرق کردن آن شود.

راه های پیشگیری از عرق کردن کلاه گیس

برای پیشگیری از عرق کردن کلاه گیس، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

کلاه گیس مصنوعی بخرید

کلاه گیس های طبیعی به دلیل ماهیت طبیعی که دارند بیشتر برای فصول سرد سال مناسب هستند. به عبارتی اگر می خواهید که در روزهای سرد، گرم بمانید، بهتر  است که کلاه گیس طبیعی بخرید اما استفاده از آن ها برای فصول گرم چندان توصیه نمی شود مگر اینکه برای مناسبت خاصی بخواهید استفاده کنید. در عوض می توانید برای تابستان و برای جلوگیری از خیس شدن کلاه گیس، روی کلاه گیس های مصنوعی حساب باز کنید و از آن ها استفاده کنید.

عرق کردن کلاه گیس

کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی با استایل کوتاه انتخاب کنید

برای روزهای گرم سال کلاه گیس های کوتاه بهترین گزینه و آپشن موجود برای کسانی که عاشق کلاه گیس ها هستند. فرقی نمی کند که چه نوع استایل و فرمی را میپسندید در هر صورت اگر اندازه موهای کلاه گیس کوتاه باشد، میتوان مانع عرق کردن کلاه گیس شد. ما بنا به دلایل زیر به شما توصیه می کنیم که برای روزهای گرم و مخصوصا تابستان از کلاه گیس کوتاه استفاده کنید:

  • چون موها بالاتر از گردن هستند شما خود به خود خنک می شوید.
  • هرچه موها کوتاه تر باشد یعنی وزنی که پوست تحمل می کند کم است و تحمل وزن کم یعنی خنک ماندن
  • نگهداری کمی نیاز دارند و مانند کلاه گیس طبیعی بلند نیستند که دقیقا مثل موهای خودتان نگهداری و مراقبت بخواهند.
  • موهای کوتاه هزینه کمتری دارند و کلاه گیس ارزان محسوب می شوند
  • و …

از کلاه های مودار استفاده کنید

بعضی روزها به قدری گرم است که پوشیدن هرچیز اضافی از روسری گرفته تا لباس می تواند حسابی باعث عرق کردن و عذاب کشیدن شما شود. در این روزها شاید نخواهید که یک کلاه گیس کامل استفاده کنید زیرا عرق کردن کلاه گیس شما را به دردسر می اندازد. راه حل چیست؟ خیلی ساده است. به جای استفاده از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی می توانید تنها با پوشیدن یک کلاه مو دار مانع تعریق بیش از حد شوید.

عرق کردن کلاه گیس

این کلاه ها متشکل از یک پارچه نازک اما مات و رنگی هستند که موهایی بسیار سبک و  نسبتا طبیعی به شکل اکستنشن به آن ها متصل شده است. جنس آن ها به گونه ای است که اجازه تهویه مناسبی را برای پوست سر شما فراهم می کند. می توانید در روزهای گرم بدون اینکه عرق کنید هم استایل خود را عوض کنید و هم اینکه خنک بمانید.

از کلاه گیس مناسب استفاده کنید

کلاه گیس باید به اندازه کافی محکم باشد تا از حرکت آن روی سر جلوگیری کند، اما نباید آنقدر محکم باشد که باعث ایجاد فشار روی سر شود. همچنین، کلاه گیس باید به اندازه کافی گشاد باشد تا هوا بتواند به راحتی در آن جریان داشته باشد.

سایر روش های جلوگیری از عرق کردن کلاه گیس

علاوه بر ۳ مورد بالا، شما میتوانید برای جلوگیری از تعرق کلاه گیس در روزهای گرم سال مثل تابستان نکات زیر را نیز در نظر  داشته باشید:

جنس کلاهتان را از بامبو تهیه کنید

همانطور که میدانید چیزی  که ما بین موهای مصنوعی و موهای خودتان یا پوست سرتان قرار دارد، یک کلاه نازک است. این کلاه مشخصا برای اینکه کلاه گیس به خوبی روی سرتان قرار گیرد طراحی شده. اما یکی دیگر از کاربردهای آن کمک به خنک شدن پوست سر است. به خصوص اگر جنس آن از بامبو باشد میتواند نقش خنک کنندگی بالایی داشته باشد. زیرا بامبو به صورت طبیعی خاصیت ایجاد رطوبت و خنک کنندگی دارد.

عرق کردن کلاه گیس

از آب شور و کلر دوری کنید

اگر در روزها و ماه های گرم سال هوس آب تنی به سرتان زد هیچگاه با کلاه گیس به داخل آب نروید. چرا؟ چون آب شور و یا دارای کلر می تواند به فیبرها و رشته موهای کلاه گیس آسیب بزند و به به راحتی موجب خراب شدن آن ها شود. هرچقدر که رشته های کلاه گیس کیفیت خود را بیشتر از دست بدهند شما بیشتر از عرق کردن کلاه گیس عذاب خواهید کشید.

از اکسسوری مو استفاده کنید

خانم ها حتی زمانی که کلاه گیس طبیعی زنانه استفاده می کنند و یا حتی زمانی  که  حین شیمی درمانی کلاه گیس شیمی درمانی به  سر دارند نیز میتوانند ویژگی های بارز زنانه خود را حفظ کنند. استفاده از هدبند، گیره، و سایر اکسسوری های مو نیز میتواند به نوعی باعث خنک شدن پوست سرتان و جلوگیری از عرق کردن کلاه گیس شود.

علائم عرق کردن کلاه گیس

علائم عرق کردن کلاه گیس عبارتند از:

  • احساس خیس بودن کلاه گیس
  • بوی بد کلاه گیس
  • خارش و سوزش پوست سر
  • التهاب پوست سر

مراقبت از کلاه گیس برای جلوگیری از عرق کردن

مراقبت از کلاه گیس برای جلوگیری از عرق کردن

علاوه بر اقداماتی که برای پیشگیری از عرق کردن کلاه گیس می توانید انجام دهید، باید از کلاه گیس خود نیز به خوبی مراقبت کنید. مراقبت مناسب از کلاه گیس می تواند به کاهش عرق کردن آن کمک کند.

برای مراقبت از کلاه گیس، نکات زیر را رعایت کنید:

  • کلاه گیس را بعد از هر بار استفاده بشویید: شستن کلاه گیس به از بین بردن عرق و چربی روی آن کمک می کند.
  • کلاه گیس را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید: نگهداری کلاه گیس در مکانی مرطوب یا گرم می تواند باعث رشد قارچ و کپک روی آن شود.
  • از کلاه گیس های ارزان قیمت استفاده نکنید: کلاه گیس های ارزان قیمت معمولاً از مواد با کیفیت پایین ساخته می شوند که بیش تر باعث عرق کردن می شوند.

چرا توصیه میشود که برای فصل تابستان موهای مصنوعی استفاده کنید؟

  • رشته موهای استفاده شده برای این کلاه ها معمولا بسیار سبک هستند و هرچه موها سبک باشند، کمتر احتمال عرق کردن وجود دارد.
  • تغییر حالت نمی دهند و همانطور که هستند خود را نگاه میدارند. برخلاف موهای طبیعی که در هوای شرجی، مرطوب و یا گرم ممکن است تغییر حالت داده و برای مثال فر و وز شوند. موهای مصنوعی اینگونه نیستند و همانطور که روی سرتان می گذارید، هنگام برداشتن نیز به همان شکل باقی می مانند.
  • در مقابل تابش نور خورشید، کلاه گیس های مصنوعی تغییر رنگ نمی دهند این درحالی است که موهای طبیعی حتی می توانند آسیب ببینند.

با این وجود کلاه گیس های مصنوعی در مقایسه با انواع طبیعی، معایب زیرا را نیز دارند:

درست است که در برابر نور و تابش خورشید تغییر رنگ نمی دهند اما می توانند زیر تابش مداوم و دمای بالای محیط کیفیت خود را از دست دهند. هرچند که شستشوی کلاه گیس همواره توصیه می شود اما اگر این نوع موها را زیاد بشویید، ماندگاریشان کاهش خواهد یافت.

محصولات مراقبت از کلاه گیس

محصولات مراقبت از کلاه گیس می توانند به جلوگیری از تعریق و بوی بد کلاه گیس کمک کنند. برخی از محصولات مراقبت از کلاه گیس عبارتند از:

  • شامپو و نرم کننده کلاه گیس: شامپو و نرم کننده کلاه گیس می‌توانند به تمیز کردن و نرم کردن کلاه گیس کمک کنند.
  • ضد عفونی کننده کلاه گیس: ضد عفونی کننده کلاه گیس می تواند به از بین بردن باکتری ها و قارچ هایی که باعث بوی بد کلاه گیس می شوند، کمک کند.
  • دئودورانت کلاه گیس: دئودورانت کلاه گیس می تواند به جلوگیری از بوی بد کلاه گیس کمک کند.

قصد خرید کلاه گیس خنک و خوب دارید؟

جنس کلاه گیس و ویژگی های آن می تواند در راحتی و آسایش استافده کننده تاثیر داشته باشد. برخی از کلاه گیس ها ذاتا باعث عرق کردن می شوند و باید حین خرید، از فروشنده درباره این موضوع سوال بپرسید. اگر میخواهید که کلاه گیستان در فصول گرم برای شما خنک باشد و شما را اذیت نکند میتوانید با ما تماس بگیرید تا ضمن ارائه رایگان مشاوره، مدل هایی که خاصیت خنک کنندگی دارند را پیشنهاد کنیم.