همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

نوشته admin

مراقبت از مو در تابستان یک ضرورت است زیرا  اشعه های UV خورشید نه تنها به موهای ما آسیب می زند، بلکه فولیکول ها و ریشه های مو را از درون ضعیف می کنند. امروز قصد داریم در این مقاله از سایت فروش کلاه گیس به برخی نکات برای مراقبت از مو در تابستان و درمان های خانگی بپردازیم تا به شما در داشتن موهای زیبا در تابستان کمک کند.

موها از ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تشکیل شده و در روزهای گرم تابستان بخشی از این رطوبت تبخیر می شود. گرمای خورشید همچنین به پروتئین محافظ موجود در مو آسیب می رساند که می تواند موهای خوش حالت شما را شکننده و کدر کند. گرمای شدید حتی می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به وز شدن موها شود. همچنین اگر اهل آب تنی هستید، دریا (آب شور) و استخر (کلر) موهای شما را خشک خواهد کرد.

به علاوه، دمای بالای هوا موهای ما را کاملاً چرب می کند و شستن هر روز موها باعث آسیب بیشتر موهای ما می شود. کاملا طبیعی است که پوست سر شما در تابستان چرب شود. تقریباً همه با این مشکل روبرو هستند زیرا تابستان در ایران بسیار گرم است. همچنین بسیار طبیعی است که با تغییر فصل، موهای خود را از دست بدهید. فقط مطمئن شوید که در این هوای گرم کمی از موهای خود مراقبت می کنید و اقدامات بیشتری برای جلوگیری از آسیب نور خورشید انجام می دهید.

نکاتی برای مراقبت از مو در تابستان

برخی یا همه این نکات مراقبت از مو در تابستان را امتحان کنید تا در تابستان امسال موهای سالمی داشته باشید.

در طول تابستان کمتر موها را بشویید

از آنجایی که موهای شما در تابستان بیشتر در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید آسیب پذیر است، می تواند باعث خشکی تارهای مو، موخوره، دوشاخه شدن و تغییر رنگ موها شود. مطمئنا شما دوست نخواهید داشت هوای خشک یا مرطوب تابستان موهایتان را خشک یا شکننده نشان دهد، بنابراین بدیهی است که از شستشوی زیاد موها خودداری نمایید. اما روال مراقبت از مو در تابستان ” به عوامل مختلفی مانند بافت مو، مدل مو، سطح فعالیت و زمان صرف شده در خارج از منزل بستگی دارد.

موهای خود را با روغن های سبک چرب کنید

همانطور که اشاره شد در تابستان و هوای گرم پوست سر چرب می شود و استفاده از روغن می تواند مانند یک کابوس باشد. بنابراین به جای استفاده از روغن‌های معمولی یا روغن‌هایی که چگالی بیشتری‌ دارند، روغن‌هایی را انتخاب کنید که سبک هستند. به این ترتیب موهای شما تغذیه می شود و پوست سر شما به شدت چرب نمی شود. بهترین روغن های مو برای فصل تابستان روغن های گل رز و آووکادو هستند.

از یک شامپو آبرسان یا شامپو خشک استفاده کنید

از آنجایی که گرمای تابستان می تواند موهای شما را ضعیف و وز کند، محصولات مراقبت از موی پایدار را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی خشن مانند روغن معدنی، SLS یا پارابن نباشد، زیرا این مواد می توانند آسیب بیشتری به موها وارد کنند. SLS در شامپو شما به عنوان شوینده عمل می کند. ممکن است احساس کنید که پوست سر و موهای شما به طور موثر تمیز می شود، اما حقیقت این است که روغن های طبیعی پوست سر را که در واقع برای محافظت از مو و پوست سر شما ضروری است را پاک می کند. محصولات مراقبت از موی گیاهی، سازگار با محیط زیست، ارگانیک و پایدار به مراقبت از مو در تابستان کمک می کنند.

اگر پوست سرتان یک روز در میان چرب می شود، به جای شامپوی معمولی می توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید تا پوست سر تمیزی داشته باشید.

با استفاده از نرم کننده موهای خود را به خوبی حالت دهید

اشعه ماوراء بنفش خورشید موهای شما را خشک، کدر و آسیب دیده می کند و استفاده از یک نرم کننده خوب بدون سیلیکون کمک زیادی به شما خواهد کرد. استفاده از نرم‌ کننده به حفظ رطوبت ساقه‌ های مو کمک می‌ کند و در نتیجه موهای شما را ابریشمی ‌تر و صاف ‌تر می ‌کند.

با استفاده از ماسک مو رطوبت موهای خود را حفظ کنید

استفاده از ماسک مو در طول تابستان یکی از رایج ترین راه های مراقبت از مو در تابستان است. از یک ماسک خوب استفاده ‌کنید که موهایتان را تغذیه، نرم و براق می ‌کند. گنجاندن ماسک مو در روتین مراقبت از مو، کلید از بین بردن موخوره است که می‌ توانید دو بار در هفته از آن استفاده کنید و زمانی که موهایتان احساس هیدراته شدن کرد، آن را به یک بار در هفته کاهش دهید.

ماسک نرم کننده عمیق را می توان هر ۱۵ روز استفاده کرد این کار نه تنها به صاف شدن موهای شما کمک می کند، بلکه به ترمیم آسیب های قبلی نیز کمک خواهد کرد. می توانید از ماسک مو خانگی موز و عسل بهره ببرید، یا از ماسک موی نرم کننده عمیق موجود در بازار استفاده کنید.

حوله های میکرو فیبر را به کابینت حمام خود اضافه کنید

حوله‌های میکروفیبر کوچک‌ تر، سبک ‌تر و راحت‌ تر از حوله‌ های بزرگ هستند و برای خشک کردن سریع موهای شما بدون وز شدن یا آسیبی ایده ‌آل هستند. با یک حوله میکرو فیبر، هنگام خشک کردن موهای خود به آرامی آب موها را بیرون بکشید و با موهای خود مانند یک پارچه ظریف رفتار کنید.

از سرم های مو استفاده کنید

حتی اگر از موهای خود راضی هستید توصیه می کنیم محصولات مراقبت از موی پایدار مانند یک سرم خوب را در برنامه مراقبت از موی خود قرار دهید. حتی اگر از یک نرم کننده با کیفیت بالا استفاده می کنید سرم مو می تواند طی چند بار استفاده موهای شما را از خشک و بی روح به نرم و براق تبدیل کند. بنابراین چه از آن به عنوان بخشی از روتین مراقبت از موی خود استفاده کنید و چه در تابستان، موهای شما با گذشت زمان بهتر می شوند.

روغن گل رز برای محافظت از موهای شما در برابر آسیب های خورشید بسیار شناخته شده است. می توانید در تابستان به جای سرم معمولی مو از آن استفاده می کنید. در حال حاضر برندهای زیادی در بازار وجود دارد که روغن گل رز را می فروشند، اما مطمئن شوید که از روغن گل رز بدست آمده از طریق  پرس سرد استفاده می کنید زیرا فواید آن بسیار بیشتر است.

از شانه دندانه پهن و چوبی استفاده کنید

وقتی پرتوهای تند خورشید مستقیماً روی سر شما قرار می گیرد، از هر چیزی که می تواند موهای شما را وز و شکننده تر نشان دهد اجتناب کنید. شانه های دندانه پهن را انتخاب کنید زیرا اثر ماساژ مناسبی به پوست سر شما می دهند و حداقل اصطکاک را ایجاد می کنند. آنها روی موهای شما ملایم هستند، پوست سر را تحریک نمی کنند و تا حد زیادی به باز شدن موها کمک می کنند. از سوی دیگر، برس‌های مو می‌ توانند موها را در هنگام گیر کردن تارها، بکشند و پاره کنند.

شانه های چوبی بسیار عالی هستند، به ویژه آنهایی که از چوب چریش درست می شوند. این شانه‌ها به پخش شدن روغن‌های طبیعی پوست سر در تمام طول موهای شما کمک می‌کنند که باعث می‌شود پوست سر شما بیش از حد چرب نشود.

موهای خود را با مقداری کرم ضد آفتاب محافظت کنید

هرگز نباید اهمیت استفاده از SPF را فراموش کنید. اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که ضد آفتاب نباید فقط روی خط مو متوقف شود. شامپوهای مختلفی وجود دارند که حاوی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند، اما بخش اعظم آنها مملو از مواد شیمیایی هستند، بنابراین به دنبال محصولات ارگانیک یا طبیعی برای بهترین محافظت در برابر آفتاب برای موها باشید.

همچنین می توانید ضد آفتاب را روی موهای خود اسپری کنید. این کار به محافظت از موهای شما در برابر آسیب های خورشید کمک می کند. برای این کار فقط کرم ضد آفتاب خود را در آب رقیق کرده و روی موهای خود اسپری کنید.

موهای خود را در آفتاب بپوشانید

این یک راه حل کاملا واضح است و شما باید آن را دنبال کنید. کلاه می تواند بهترین محافظ در برابر آفتاب برای موهای شما باشد. اگر در طول تابستان به دلیل ترس از اشعه ماوراء بنفش از پوست خود مراقبت می کنید، وقت آن است که روی تارهای موی خود نیز تمرکز کنید. آنها را همیشه پوشیده نگه دارید، به خصوص در طول روز که خورشید مستقیماً روی سر است. بنابراین تابستان امسال با پوشیدن یک کلاه شیک، کلاه گیس یا روسری برای محافظت از گیسوان خود اقدام کنید که در غیر این صورت می تواند سطح صاف کوتیکول (لایه بیرونی ساقه مو) را زبر کند.

از وسایل حرارتی برای خشک کردن موها استفاده نکنید

این یکی دیگر از موارد رایج است که باید در نظر داشته باشید. موهای شما به دلیل آب و هوای گرم و خشک تحت تنش هستند بنابراین هنگام حالت دادن به موهای خود استفاده از وسایل حرارتی را به حداقل برسانید. مطمئن شوید که از یک محافظ حرارتی خوب استفاده می کنید.

در ماه های خشک تابستان، موهای شما به احتمال زیاد به سرعت در هوا خشک می شوند. بنابراین، اگر می توانید، سشوار را کنار بگذارید و کاملا طبیعی عمل کنید. با پاشیدن مقداری سرم مو به موهایتان، سعی کنید رطوبت آن را با ایجاد یک مدل موی براق که می تواند از موخوره جلوگیری کند، حفظ کنید.

از صاف کننده های مو (اتو مو) اجتناب کنید

برای مراقبت از مو در تابستان استایل های گرم را به حداقل برسانید. ما می دانیم که عدم استفاده از اتو مو سخت است، اما تابستان زمان ایده آلی برای انجام این کار است، زیرا اتو با تضعیف پیوندهای هیدروژنی در موهای شما عمل می کند و آسیب گرمایی این پیوندها را بیشتر تضعیف می کند. بنابراین، همانطور که در بالا ذکر شد، سعی کنید موهایتان را به صورت طبیعی خشک کنید، همچنین می توانید با استفاده از هدبند بر روی موهای ظریف خود در طول تابستان، فرهای بدون گرما را ایجاد کنید.

از درمان های شیمیایی سخت در تابستان خودداری کنید

مانند گرما، اجتناب از درمان‌های شیمیایی نیز در فصل تابستان بسیار مهم است. این به این دلیل است که موهای شما آسیب بیشتری می بینند. درمان شیمیایی مانند صاف کردن، ریباندینگ، هایلایت کردن، رنگ کردن یا هر چیز دیگری که موهای شما را تحت مواد شیمیایی زیادی قرار می دهد به آنها آسیب می رساند.

از مدل موی سفت خودداری کنید

استفاده از مدل های سفت بیشتر به موها آسیب می رساند، زیرا باعث کشیده شدن و پارگی مو می شود، به خصوص اگر موهای شما در اثر گرمای تابستان خشک شده باشد. مدل موهای سفت فولیکول های مو را ضعیف می کند و باعث ریزش مو می شود. همچنین پوست سرتان را چرب می‌کند، حتماً به سراغ برخی از مدل‌های مو مانند دم اسبی شل، بافت های شل یا دیگر مدل‌هایی بروید که موهایتان آسیب زیادی نمی ‌بیند.

شما برای مدل دادن به موها می توانید آنها را در حالی که مرطوب هستند ببافید و پس از خشک شدن آنها را رها کنید تا موج های ساحلی داشته باشید. علاوه بر این یک بافت نامرتب برای تحت کنترل نگه داشتن موهای شما و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایده آل است.

هنگام شنا کردن از موهای خود محافظت کنید

در گرمای سوزان تابستان پیک نیک یا آب تنی با طراوت در استخر بسیار رایج است. متأسفانه، این امر باعث آسیب مو از همه جهات است. بنابراین، قبل از اینکه در استخر بپرید، با شستن موهای خود در آب سرد شروع کنید. شنا به دلیل کلر موجود در آب استخر به موهای شما آسیب می رساند. قبل از اینکه وارد استخر شوید، موهای خود را به خوبی با کلاه شنا بپوشانید.

برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش به موهای خود از یک اسپری محافظ در برابر آفتاب در سراسر موهای خود استفاده کنید تا از آن در برابر گرما و آسیب ناشی از نمک یا آب کلردار محافظت کند، یکی از بهترین نکات مراقبت از مو است.

مایعات زیاد بنوشید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید

هیدراته ماندن گام بسیار بزرگی برای سلامت کلی موهای شما است. تابستان بدن شما را به شدت کم آب می کند. روزانه حداقل ۱۰- ۸ لیوان آب بنوشید.

اگر با مشکلات مختلف مو مواجه هستید، رژیم غذایی شما بی تاثیر نخواهد بود. شاید شما مقادیر کافی از مواد مغذی را در رژیم غذایی معمول خود مصرف نمی کنید.

در اینجا لیستی از مواد مغذی مهمی آورده شده است که باید در رژیم غذایی گنجانده شود:

  • بیوتین: مصرف بیوتین برای موهای شما مانند یک ماده جادویی است. شما باید این ماده مغذی شگفت انگیز را به برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید. خبر خوب این است که با استفاده از محصولات غنی از بیوتین می توانید به راحتی بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. استفاده از قرص ها یا محصولات بیوتین می تواند به شما کمک کند ریزش مو را کنترل کنید و موهایتان را از درون سالم نگه دارید، موهای نازک را ضخیم کند و پرپشتی آن را افزایش می دهد. این محصولات واقعاً برای بهبود زیرساخت کراتینه بدن مفید است و منجر به موهای قوی می شود. علاوه بر این، می توانید غذاهای غنی از بیوتین مانند نان جو، شیر، هویج، اسفناج، سیب و غیره را نیز اضافه کنید.
  • آهن: اگر کمبود آهن دارید، این نیز می تواند یکی از دلایل اصلی مشکلات موهای شما باشد. خوردن غذاهای غنی از آهن و استفاده از مکمل های ویتامین می تواند به شما در مدیریت کمبود آهن در بدن کمک کند.
  • روی: بدن ما نیاز به حمایت دارد و ما نیز باید از آن مراقبت کنیم. روی به ساخت پروتئین کمک می کند . گزینه های مختلفی مانند قرص های زینک، مولتی ویتامین و موارد دیگر برای تامین این مینرال وجود دارد.
  • ویتامین C: کمبود ویتامین C می تواند منجر به خشکی مو و شکاف انتهایی شود. هنگامی که مصرف ویتامین ها را به طور منظم شروع می کنید، به تقویت ریشه مو کمک می کند. بهتر است این ویتامین ضروری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا آسیب موهای خود را کاهش دهید.
همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

درمان های خانگی برای مراقبت از مو در تابستان

اکنون که می دانید چه نکات اساسی را هنگام مراقبت از مو در تابستان باید در نظر داشته باشید. حالا این درمان های خانگی را امتحان کنید و موهایتان را سالم نگه دارید

ماسک موی آلوئه ورا و لیمو

اگر نوع موی چرب دارید، این ماسکی است که باید سراغش بروید.

مواد لازم:

  • ژل آلوئه ورا: ۴ قاشق چایخوری (سعی کنید از تازه باشد اما ژل آلوئه ورا ۱۰۰% خالص خریداری شده از فروشگاه نیز خوب است)
  • آب لیمو: ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ژل آلوئه ورا و آب لیمو را با قرار دادن در یک همزن مخلوط کنید. حالا این ماسک مو را روی موهای خود و سپس روی پوست سر بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب معمولی بشویید. در صورت نیاز می توانید از شامپوی ملایم استفاده کنید.

ماسک موی تخم مرغ و لیمو

این یکی از بهترین ماسک های مو است. حتما این ماسک مو را حداقل یک بار امتحان کنید.

  • اگر موهای خشکی دارید، فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید.
  • اگر موهای چرب دارید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.
  • اگر موهای معمولی دارید، از تخم مرغ کامل (هم سفیده و هم زرده) استفاده کنید.

اگر نمی ‌توانید بوی زرده تخم‌ مرغ را تحمل کنید و موهای خشکی دارید، سفیده‌ تخم‌مرغ همچنان عالی عمل می‌کند.

مواد لازم:

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • ماست: ۴ قاشق چایخوری
  • لیمو: ۱ عدد
  • روغن کرچک: ۲ قاشق چایخوری

این مقدار برای موهای بلند است، شما می توانید این دستور را به اندازه طول موهایتان، نصف کنید.

طرز تهیه:

  • سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید.
  • حالا ۴ قاشق چایخوری ماست را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.
  • حالا آب لیمو (۱ لیموی کامل) را اضافه کنید و همه چیز را خیلی خوب مخلوط کنید.
  • سپس ۲ قاشق چایخوری روغن کرچک را به مخلوط اضافه کنید و دوباره همه چیز را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک موی صاف تشکیل شود.

روش استفاده:

بخش های کوچکی از موهای خود را آغشته کنید و این ماسک مو را با تمرکز روی پوست سر و سپس طول موها بمالید و در نهایت مقدار زیادی از آن را روی قسمت انتهایی مو (نوک مو) بمالید. برای جلوگیری از چکیدن و خشک شدن ماسک مو از کلاه دوش یا کیسه پلاستیکی استفاده کنید.

نکته:

  1. این ماسک مو را ۱ تا ۲ ساعت روی موها گذاشته و سپس با آب سرد آن را بشویید. این یک امر ضروری است. دلیل آن این است که با آب گرم، تخم مرغ شروع به تکه تکه شدن می کند و به موهای شما می چسبد. بنابراین این ماسک مو را با آب سرد پاک کرده و سپس موهایتان را مثل همیشه شامپو بزنید و حالت دهید.
  2. درست پس از اولین استفاده، تفاوتی را متوجه خواهید شد. موهای شما سالم تر، درخشان تر و صاف تر به نظر می رسند.
  3. شما باید به استفاده از این ماسک موی سفیده تخم مرغ و لیمو یک بار در هفته به مدت حداقل یک ماه ادامه دهید تا متوجه رشد مو و کنترل ریزش مو شوید.
  4. این ماسک مو به شما در درمان شوره سر یا هر نوع عفونت پوست سر کمک می کند. بعلاوه رسوبات را از بین می برد، موهای جدید دوباره رشد می کنند و با موخوره نیز مبارزه می کند.

فواید ماسک موی سفیده تخم مرغ و لیمو

  • باعث رشد مو می شود
  • موهای کدر شما را ترمیم می کند
  • موها را نرم و ابریشمی می کند
  • شوره سر را درمان می کند
  • موهای وز و زبر را درمان می کند
  • ریزش مو را کنترل می کند

فواید تخم مرغ برای مو

تخم مرغ سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و اسیدهای چرب است. اینها تخم مرغ را به بهترین ماده برای موهای شما تبدیل می کنند. تخم مرغ موهای ما را نرم می کند، شوره سر و موخوره را درمان می کند و موهای شما را سالم و درخشان می کند. همچنین خشکی را از بین می برد و مو را قابل کنترل تر می کند و باعث رشد مو می شود.

فواید لیمو برای مو

لیمو منبع غنی ویتامین C، ویتامین B، اسید فولیک است. به علاوه لیمو حاوی لیمونن است که در واقع موها را احیاء می کند.

فواید ماست برای مو

ماست یکی از موادی است که در واقع به موهای بی‌جان شما درخشش و زندگی می ‌بخشد. این ترکیب غنی از چند ویتامین به درمان موهای وز، از بین بردن رسوبات از روی موهای شما، درمان برای شوره سر، درمان موهای شکاف خورده، تقویت رشد مو و کنترل ریزش مو کمک می کند. به علاوه یکی از بهترین حالت دهنده های طبیعی است زیرا سرشار از اسید لاکتیک است که به نرمی موها می افزاید.

فواید روغن کرچک برای مو

علیرغم اینکه روغن بسیار سنگینی است، از آن را برای مو و پوست استفاده کنید. روغن کرچک دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و موهای خشک را درمان می کند. این یکی از بهترین موادی است که به شما کمک می کند موهای خود را سریعتر و سالم تر رشد دهید.

ماسک موی شیر نارگیل

یکی از بهترین ماسک ها برای موهای خشک است. نه تنها موهای شما را صاف و ابریشمی می کند بلکه در نهایت موهای خاکستری شما را نیز می پوشاند.

مواد لازم:

  • شیر نارگیل: ۳ قاشق چایخوری
  • گلاب: ۱ قاشق چایخوری
  • آب چغندر:۱ قاشق چایخوری
  • پودر هیبیسکوس: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر گلبرگ رز: ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

  • یک نارگیل (خشک) را بردارید و آن را رنده کنید، نصف فنجان آب اضافه کنید و شیر آن را بگیرید.
  • یک چغندر را بردارید، آن را رنده کنید و آب آن را بگیرید. در صورت تمایل می توانید چند قاشق چایخوری آب اضافه کنید.
  • یک کاسه بردارید و ۳ قاشق چایخوری شیر نارگیل و ۱ قاشق چایخوری آب چغندر به آن اضافه کنید.
  • از پودر هیبیسکوس و پودر گلبرگ گل رز هر کدام ۱ قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید.
  • ۱ قاشق چایخوری (کم و بیش برای تنظیم قوام ماسک مو بر اساس نیازتان) گلاب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک موی شما آماده استفاده است.

روش استفاده:

موهای خود را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و شروع به زدن این ماسک از ریشه تا طول مو کنید و پوست سر و طول موهای خود را کاملا بپوشانید. برای جلوگیری از خشک شدن این ماسک مو از کلاه رنگ یا حداقل یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید. بگذارید این ماسک مو به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید و از یک شامپوی ملایم (ترجیحاً بدونSLS ) استفاده کنید.

معمولاً بعد از این ماسک مو نیازی به استفاده از نرم کننده نیست زیرا به شدت مرطوب کننده است، اما اگر به آن نیاز دارید، از نرم کننده بدون سیلیکون استفاده کنید.

نکته:

  • از این ماسک مو یک بار در هفته و به مدت یک ماه استفاده کنید، یعنی حداقل ۴ تا ۵ بار تا رنگ مایل به قرمز روی موهایتان مشاهده شود.
  • این ماسک مو از اولین استفاده به نرم کردن موهای وز شما کمک می کند. موهای شما را فوق العاده ابریشمی و نرم می کند.
  • این ماسک مو به مرور زمان به صاف شدن موهای شما نیز کمک می کند.
  • این ماسک مو را همیشه به صورت تازه درست کنید.
  • پس از یک ماه استفاده از این ماسک متوجه خواهید شد که طول موهای شما افزایش یافته و بافت و رنگ موهای شما تا حد زیادی بهبود یافته است.

فواید ماسک موی شیر نارگیل

  • شیر نارگیل: بهترین نرم‌کننده طبیعی است که باعث رشد مو، مبارزه با ریزش مو، جلوگیری از شکافتن انتهای مو می‌شود و به موهای شما حجم و درخشندگی می‌دهد.
  • گلاب: گردش خون را افزایش می دهد، رشد مو را تقویت می کند، ریزش مو را کاهش می دهد، پوست سر را تسکین می دهد و حجم می دهد.
  • آب چغندر: منبع غنی ویتامین C، ویتامین B6، منیزیم و پتاسیم است. آب ریشه چغندر به کاهش سطح استرس که یکی از دلایل اصلی سفید شدن زودرس مو و ریزش مو است کمک می کند. ریشه چغندر یک رنگ کننده طبیعی مو است، به مبارزه با التهاب پوست سر کمک می کند و ریزش مو را کنترل می کند.
  • پودر هیبیسکوس: در مراقبت از مو به دلیل خواص شگفت انگیزش شناخته شده است. به رنگ کردن طبیعی موهای شما کمک می کند، از سفید شدن زودرس موهای شما جلوگیری می کند، باعث رشد مجدد موها می شود، با ریزش مو مبارزه می کند، به موهای شما درخشندگی می بخشد، ریشه های مو را قوی تر می کند، به عنوان حالت دهنده طبیعی عمل می کند، به موهای شما حجم می دهد و حتی پوست سر را تقویت می کند.
  • پودر گلبرگ رز: پوست سر شما را تغذیه می کند، پوسته پوسته شدن پوست را از بین می برد، رشد مو را تقویت می کند، حجم می دهد، گردش خون را افزایش می دهد و ریزش مو را کاهش می دهد.
همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

همه چیز در مورد مراقبت از مو در تابستان و انواع ماسک موی تابستانی

ماسک موی موز

اگر موهای خشک، وز و آسیب دیده دارید، ماسک موز یکی از آن ماسک های جادویی است که تمام موخوره و آسیب موهای شما را محو می کند و موهایی زیبا، ابریشمی و براق برای شما به ارمغان می آورد.

مواد لازم:

  • موز: ۲ عدد (ترجیحا بیش از حد رسیده)
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۲ قاشق غذاخوری (اگر موهای خشک بیشتری دارید شیر نارگیل را اضافه کنید)
  • روغن نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  • برای تهیه این ماسک، ابتدا موز را پوست بگیرید و آن را له کنید.
  • حالا عسل، شیر و روغن را اضافه کنید و در یک مخلوط کن همه چیز را به خوبی مخلوط کنید.
  • این ماسک را با یک پارچه موسلین کاملا صاف کنید (لطفا این مرحله را نادیده نگیرید). این مرحله بسیار مهم است در غیر این صورت شما حدود ۲ یا ۳ ساعت برای پاک کردن رگ های داخل موز از موهای خود صرف خواهید کرد. پس از صاف کردن ماسک، حالت روانی بیشتری پیدا می‌ کند که استفاده از آن نیز آسان‌ تر می ‌کند.

روش استفاده:

برای استفاده از این ماسک مو، آن را مانند روغن موهایتان از ریشه تا طول موهایتان (با انگشتان یا برس) بمالید، مطمئن شوید که کل مو و پوست سر را بپوشانید. تک تک تارهای مو را بپوشانید و بیشتر روی انتهای خشک آنها تمرکز کنید. بعد از اینکه ماسک را روی موهای خود زدید، آن را با کلاه رنگ تا ۲ ساعت بپوشانید. زمان زیادی است اما اجازه دهید ماسک خواص خود را روی موهای شما اعمال کند.

برای پاک کردن این ماسک مو به روش صحیح، ابتدا موهای خود را فقط با آب بشویید. بهترین راه این است که یک شانه با دندان های پهن بردارید و زیر آب فقط آن را در طول موهای خود بکشید. این عمل فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد تا ماسک به طور کامل پاک شود. طبق معمول شامپوی مورد علاقه خود را استفاده کنید. توصیه می کنم از یک شامپوی خوب بدون SLS استفاده کنید تا حداکثر فواید این ماسک مو را حفظ کنید. بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند و لطفا از سشوار کشیدن خودداری کنید.

شما متوجه تفاوت آنی در موهای خود خواهید شد. موها صاف تر، براق تر، سالم تر و بسیار قابل کنترل تر به نظر می رسید. ماهی یکبار از این ماسک استفاده کنید. اما اگر موهای شما آسیب دیده، زبر و وز هستند، می توانید این ماسک را دو بار در ماه استفاده کنید. این یکی از بهترین ماسک های نرم کننده مو است.

فواید ماسک موز برای مو

موز یکی از آن مواد پرقدرت است که می تواند موهای کدر و آسیب دیده شما را به طور کامل به موهایی سالم، براق و ابریشمی تبدیل کند. اگر واقعا موهای آسیب دیده دارید و به دنبال یک راه حل سریع هستید، این همان چیزی است که نیاز دارید.

موز حاوی اسید فولیک است که به موهای شما درخشندگی و زیبایی می بخشد. این میوه غنی از پتاسیم برای موها مفید است و به مرطوب کردن موهای بسیار خشک، کنترل ریزش مو و تقویت رشد کلی مو کمک می کند. حتی خوردن موز به رشد مو و سلامت بهتر مو کمک زیادی می کند.

موارد احتیاط ماسک موی موز

  • قبل از استفاده یک پچ تست انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
  • اگر بیشتر از مقدار مورد نیاز از این ماسک مو استفاده کنید، در نهایت موهایتان را بسیار مرطوب می کنید که به نوبه خود باعث شکستن موهایتان می شود.
  • اگر فراموش کردید که ماسک مو را به خوبی صاف کنید، تکه ‌های موز به طرز وحشتناکی به موها می چسبند.

به اسپای مو بروید

انجام اسپا مو در سالن ها انجام می شود، اما ممکن است از نظر مالی برای شما سخت باشد. شما می توانید معمولا ماهی یک بار در خانه اسپای مو را انجام دهید، زیرا بسیار مفید است و صادقانه بگویم که ارزان تر است.

چگونه در خانه اسپای مو انجام دهیم؟

اسپا مو در سه مرحله ساده موهای کدر، خشک و آسیب دیده شما را به موهای ابریشمی، براق و صاف تبدیل کند.

  • روغن زدن
  • بخار و شامپو
  • ماسک مو

روغن زدن

استفاده از روغن برای اسپای مو بسیار مهم است. اساسا موهای شما نیاز به تغذیه دارند. روغن در مورد تغذیه واقعا عالی عمل می کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن موی مناسب را با توجه به نوع موی خود پیدا کنید. در زیر روش درست کردن یک روغن مو آورده شده است:

مواد لازم:

  • روغن نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن کرچک: ۲ قاشق چایخوری
  • روغن برینگراج: ۲ قاشق غذاخوری
  • کپسول ویتامین E:  ۲کپسول

فقط کافی است این روغن ها را با هم مخلوط کنید و با استفاده از دیگ دوبل حرارت دهید و فقط روی موها و پوست سر خود بمالید. آن را با حرکات دورانی ماساژ دهید و اجازه دهید روغن به مدت یک ساعت روی پوست بماند.

بخار و شامپو

حالا بعد از یک ساعت فقط کمی بخار به موهایتان بدهید. این به نفوذ بهتر روغن مو به ساقه مو کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حوله را در آب داغ گذاشته و آن را روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید بخار از آن خارج شود. این کار را حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید.

برای شامپو، استفاده از شامپوی ملایم توصیه می شود. فقط از شامپو زیاد استفاده نکنید مهم نیست که کمی روغن در موهای شما بماند.

ماسک مو

این ماسک موی خاص را در حین انجام اسپا مو در خانه درست کنید، که در عین حال موها را حالت داده و تقویت می کند. اما می‌توانید از ماسک ‌های آماده‌ نیز استفاده کنید.

مواد لازم:

  • نرم کننده: ۲ قاشق غذاخوری
  • سرم مو: چند قطره
  • روغن کرچک: ۱ قاشق چایخوری
  • کپسول ویتامین E: 1 عدد
  • گلیسیرین: ۱ قاشق چایخوری
  • عسل: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

به نرم کننده چند قطره سرم مو اضافه کنید. حالا روغن کرچک، روغن کپسول ویتامین E، گلیسیرین و عسل را اضافه کنید. همه اینها را خوب مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید (زیاد روی پوست سرتان نمالید). بگذارید یک ساعت بماند و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه بخار دهید و آن را با آب بشویید.

نکته:

  • با خیال راحت از روغن ها و نرم کننده های مختلف استفاده کنید (سعی کنید از محتوای پروتئین استفاده کنید).
  • در حین روغن زدن بیشتر روی پوست سر خود تمرکز کنید.
  • هنگام استفاده از ماسک مو، بیشتر روی طول موهای خود تمرکز کنید.
  • از شامپوهایی با مواد شیمیایی بسیار مضر مانند سولفات ها و پارابن ها استفاده نکنید.
  • ماسک مو را کاملا با آب بشویید.
  • از سشوار استفاده نکنید و سعی کنید موهای خود را با هوا خشک کنید.

سخن پایانی

برای رفع مشکلات موهایتان در گرمای سوزان تابستان، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و تمام مواد مغذی ضروری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر از موهایتان در برابر روزهای گرم محافظت نکنید، فصل تابستان می تواند سلامت موهای شما را به خطر بندازد. امیدواریم از این روال مراقبت از مو در تابستان لذت برده باشید.